LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

er staat bij eneco. een jaarnota van 120 euro open. dit dateert van okt 2010. ik heb deze rekening vergeten te betalen omdat er gewoon heel veel andere rekeningen bij kwamen.


in Dec 2010 heb ik via internetbankieren. 20 euro overgemaakt om alvast een begin te maken aan de jaarnota. een week later kreeg ik een brief dat ze de bedrag na DAS INCASSO Rotterdam overhandigen. dezelfde week kreeg ik van Das Incasso een brief met de vordering en de verzoek die in 7 dagen te voldoen.

ik heb toen gemaild om een betalingsregeling te treffen. begin dit jaar kreeg ik een brief dat eneco niet aan betalingsregelingen doet. maar zij (DAS incasso) mij wel de kans geven om het inmiddels verhoogde bedrag van 244 euro in 2 termijnen te voldoen. (de 15de van deze maand en de 15de van februari)

de bedrag is overigens verhoogd met administratie kosten van 62 euro van eneco en 66 incasso kosten van DAS INCASSO. ik ging akkoord maar heb wel een melding gemaakt dat ik niet de 15de maar pas de 20ste van maand januari en februari de termijnbetaling kan overmaken.

heb daar van DAS incasso geen antwoord op ontvangen. op 20 januari J.L heb ik de eerste termijnbetaling verricht. maar door privé omstandigheden is dan niet 122 maar 100 euro geworden. heb ook in de mail gezet dat ik de maand erop dan de 22 euro er bij betaal. dus dat ik op 20 februari 144 euro zal storten.
ik dacht dat het daarmee wel voldoende zal zijn en dat ik in februari van DAS INCASSO rotterdam af ben.


nu kreeg ik gister (25/01) een brief dat er via eneco een wijziging is plaats gevonden van 1.14 rente en 100 euro incasso kosten. bij mijn eneco online kan ik niks vinden over 100 euro incasso of details daarvan. ik heb gister een mail gestuurd na DAS INCASSO Rotterdam met de vraag waarom ze 100 euro incassokosten erbij doen en waar daar de bewijzen van zijn.
weet iemand hier wat het misschien inhoudt die 100 euro incasso kosten


voor de rest had ik het nog over een spooknota maar ik bedoelde eigelijk dat de 100 euro incasso kosten nogal op me dak vielen

achteraf na telefonisch bleek dat niet de 100 incasso kosten erbij waren gerekend maar de kosten van deze maand van incasso.
en dat die 100 euro incasso kosten al bij het bedrag zijn verrekend toen DAS incasso voor het eerst contact met mij opnam.


de normale kosten die elke maand aan eneco moet betalen heb ik
inmiddels via ideal overgemaakt bij de site eneco en heb nog een bedrag van 40 euro na DAS incasso gestuurd

dit bedrag moet nog van de 210 euro afgaan maar dat verwacht ik deze week al

via de telefoon is afgesproken dat ik voor de 15de van febrauri de restant bedrag moet betalen. ik heb met wikken en wegen in ons etensgeld en luiergeld kunnen regelen dat ik de bedrag op 3 feb via een spoedoverboeking kan overboeken


mensen die dezelfde probleem tegen komen raad ik aan om ook gewoon DAS incasso zelf te bellen.
Laatst gewijzigd door Babette1984 op 26 jan 2011 21:41, 4 keer totaal gewijzigd.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door AGGB »

Dat is geen spooknota. Een spooknota is een factuur voor niet geleverde diensten of goederen.
Uw nota betreft incassokosten vanwege niet tijdige betaling. Die kosten zijn hoog, worden altijd als te hoog ervaren en worden nmm tevens gebruikt als afschrikking.
Het zou immers een zootje worden als iedereen te laat betaalt en dan ook nog in termijnen en bedragen die hij/zij zelf bedenkt.
Als u geen energie geleverd had gekregen, maar er wel een factuur voor zou hebben ontvangen, dan zou dat een spooknota zijn. Daar is hier echter geen sprake van.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mee eens, zie ook mijn bericht op het andere topic hierover.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

@AGGB

ik had mijn begin post beter moeten neerzetten.
ik heb geen vraag over een spooknota.
overigens weet ik wat een spooknota is dus uitleg was niet nodig.
maar voor mijn gevoel komt deze 100 euro incasso kosten zomaar uit de lucht vallen.
mijn vraag gaat dus over dat ze zo maar 100 euro aan incassokosten komen
zonder dat ik daar bewijs voor krijg.want eneco heeft dat niet bij (mijneneco) online staan

@sephora30

ik heb je berichtje bij de ander topic al gelezen. vind dat een beetje een trap na geven. overigens meld ik het hier ook maar even. ik heb een betalingregeling getroffen. ik houd me daar aan (met uitzondering van 22 euro) die ik gewoon de maand erop wil voldoen maar opeens komt er een spookbedrag van 100 euro incasso kosten bij. zonder uitleg waarom dat nodig is. dus vind je het gek dat ik daar achter na ga ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee je houdt je er niet aan. Je kunt niet zomaar ff zelf beslissen om 22 euro te weinig over te maken. Dat kan alleen als je in de Efteling woont.
Als jij dat voelt als een trap na so be it, maar het is wel zoals het werkt.

Over de incassokosten, google even op rapport voorwerk 2.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

nou in dit geval heb ik dat wel zelf beslist.
ik zou zo denken als incasso bedrijf dat ze blij moeten zijn met wat ze binnen krijgen.

bedankt voor de rapport voorwerk 2. ik begrijp er nu wat meer van en heb dit zelf nog nooit meegemaakt dat dit gebeuren kan. vind het wel heel jammer dat DAS INCASSO niet meteen in de eerste brief heeft vermeld.
overigens vind ik het behoorlijk slordig dat ze in de brief vertellen dat 100 incasso kosten namens eneco is. terwijl het dus na alle waarschijnlijkheid met rapport voorwerk 2 te maken heeft

overigs leef ik niet in een sprookje :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

nou in dit geval heb ik dat wel zelf beslist.
ik zou zo denken als incasso bedrijf dat ze blij moeten zijn met wat ze binnen krijgen.


Blijf zo naief, dat gaat je nog ver brengen :roll:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Athoz »

Ikzelf heb met de Eneco/DAS combinatie te maken gehad (betrof foute eindafrekening) en waar Eneco een verschrikkelijk bedrijf is met een waardeloze klanten'service', geen inlevingsvermogen en een neiging aangetekende brieven niet ontvangen te hebben, is DAS incasso één van de weinige incassobureaus waar je met rustig persoonlijk (telefonisch) overleg een heel eind kan komen.

Aangezien je vordering is overgedragen aan DAS, heb je wat dit aangaat met Eneco (gelukkig) niets meer te maken. Je had dus beter even kunnen bellen voordat je op eigen initiatief de voorwaarden veranderde..

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

Althoz.

Bedankt voor je bericht

Eindelijk een antwoord waar ik wat aan heb.
je hebt zeker gelijk. maar ik heb de wijziging van wat ik betaald heb
wel gewoon via de mail aan Das.Incasso doorgegeven.

ik zal alsnog proberen vandaag Das incasso telefonisch te bereiken.


sephora30 bedankt dat je me naiief noemt. prima is mijn gang van zaken.

Vogels. heel leuk he leedvermaak :twisted:
voor de rest vertel je me dingen wat ik allang al weet.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

nou heb inmiddels telefonisch contact gehad met Das Incasso

ze zeggen nog steeds geen maandelijk betalingsregeling te kunnen treffen
omdat eneco mij nog steeds energie leverd.
de bedrag van de maandelijkse kosten van deze maand erbij gerekend zijn
maar die heb ik zojuist via ideal via mijn eneco al betaald. dus dan zou de bedrag weer overgaan na 145.68 cent. dit moet ik voor Das Incasso voor 15 febrauri betalen. is dit niet het geval dan gaat de zaak weer terug na Eneco en doen zij de nodige dingen (o.a afsluiten)

nou dan denk ik dan doen ze dat maar. het is niet anders.
ik kan pas 21 febrauri de dan resterende bedrag van 110 euro en 68 betalen


Althoz. het klopt in mijn geval niet helaas dat de zaak nu alleen voor das is. want het is helaas zo gelopen
nogmaals bedankt voor je bericht.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Yep een antwoord in jouw straatje waar je totaal niks aan hebt.
Geloof me nou maar, je kan eigenwijs zijn en denken je eigen regels te maken, maar je zult van een koude kermis thuiskomen.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

vogels schreef:
Eindelijk een antwoord waar ik wat aan heb.
Het is het antwoord wat JIJ het liefste hoort! Maar er wat aan hebben? Nee!

Vind je 't gek dat ik me rot moet lachen om "ze mogen blij zijn dat ze wat krijgen". Je hebt duidelijk geen flauw benul hoe het in de maatschappij werkt.
zou ik misschien zelf kunnen bepalen of ik er wat aan heb of niet ?
want in mijn geval heb ik er wel wat aan.

dat je rot moet lachen moet je zelf weten. leedvermaak is kennelijk ook vermaak
ken jij mij overigens ? dus hoe kan jij dan in hemelsnaam weten of ik geen benul heb over hoe de maatschappij werkt. :lol:
sephora30 schreef:Yep een antwoord in jouw straatje waar je totaal niks aan hebt.
Geloof me nou maar, je kan eigenwijs zijn en denken je eigen regels te maken, maar je zult van een koude kermis thuiskomen.
ik ben a niet eigenwijs. heb inmiddels al meer dan de betalingregeling geld betaald en de overige bedrag komt voor de 15de binnen bij DAS incasso
en als ik van een koude kermis terug komt is dat vanwege het weer

en verder heb ik hier eigenlijk niks meer over te zeggen
want heb geen zin om mijn tijd te gaan verspillen met zulke berichten van jullie

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Beetje zwak om je openingsbericht weg te halen.
Er wordt hier alleen maar goede raad gegeven om jou te helpen maar blijkbaar is het niet wat jij wilt horen.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

sephora30 schreef:Beetje zwak om je openingsbericht weg te halen.
Er wordt hier alleen maar goede raad gegeven om jou te helpen maar blijkbaar is het niet wat jij wilt horen.
ik verwijder mijn openingsbericht en plaats dat die gesloten mag worden
omdat mijn probleem opgelost is.

dat jullie raad geven respecteer ik en of ik nou wel of niet de raad wil horen. dat doet er niet toe.
er is een oplossing voor mijn probleem en dat is het

het is niks van lafheid of zwakheid of naïviteit
allemaal bedankt voor jullie berichten

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Babette, het is de bedoeling dat andere consumenten ook iets kunnen opsteken van de topics, dus als jij dan het belangrijkste bericht gaat weghalen schiet het niet op.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Babette1984 »

vogels schreef:
sephora30 schreef:Beetje zwak om je openingsbericht weg te halen.
Hoogste tijd dat er alleen binnen 24 uur berichten kunnen worden gewijzigd.
weet niet wat er mee bedoeld word
maar oke
sephora30 schreef:Babette, het is de bedoeling dat andere consumenten ook iets kunnen opsteken van de topics, dus als jij dan het belangrijkste bericht gaat weghalen schiet het niet op.
oh ok dat wist ik dus niet. ben hier net lid zoals je kan zien.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door Athoz »

sephora30 schreef:Yep een antwoord in jouw straatje waar je totaal niks aan hebt.
Mijn situatie was dan ook iets anders dan dat van de TS, namelijk een EINDafrekening, dat betekend inderdaad dat ik met heel dat sch**t eneco niets meer van doen had.

Wat ik daar duidelijk mee maakte, was dat op eigen initiatief en zonder overleg met DAS incasso, de termijn veranderen, averechts werkt. Persoonlijk contact met DAS incasso werkt mijns inziens een stuk beter, in ieder geval een stuk beter dan met de meeste van die incasso cowboys..

jojobobo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:45

Re: Eneco en Das Incasso Rotterdam.

Ongelezen bericht door jojobobo1 »

JEetje, wat een klachten zeg. Ook ik heb dus net een brief van DAS gekregen!
Ik ben 20 jaar klant geweest bij ENeco, en dan zelfs is nog een betalingsregeling onmogelijk. Ik was 4 mnd achter, en heb toen gewoon maar medegedeeld dat ik iedere week 1 termijn af zou lossen. EN toch Vesting FInance op me af sturen en dreigen met hoge boetes en beslagleggingen. INTERESSEERT ME HELEMAAL NIKS! Ik weiger zomaar incassokosten te betalen.

Bealchtelijk ook die hoge boetes die ENeco in rekening brengt: de aanmaning wordt persoonlijk aan de deur bezorgd, Kosten voor mij 50 EURO . EN zo maakt Eneco wer een extra omzetcategorie. Hoeveel mensen trappen hier niet in??? Mensen...betaal dit niet. Denk gewoon: "als je vindt dat je er recht op hebt, maak het maar aannemlijk voor de rechtbank. "...

20 jaar klant, en dan wordt je zo behandeld. Altijd laten incasseren, nooit problemen.

Dus dan ben je opeens 3 of 4 mnd achter en dan vliegen de boetes om je oren. Ik had auotmatische opdrachten aangemaakt in telebank met als omschrijving het maandnummer. Dan kon ik het ook niet vergeten en wist enenco welke maand ze af moest boeken.

Maar tot mijn verbazing boekt enenco mijn betalingen af op een boete; terwijl ik nadrukkelijk de maand vermeld. Maar eneco zegt dat ik dan maar het fktnummer had moeten vermelden. Dus zo incasseert eneco boetes die ik weiger te betalen en omdat er dan een periode open blijft staan, komt er weer 15 euro bij, 100 euro en ga zo maar door.

Enenco wil dus ook niet met mij in gesprek;en Eneco sluit mij gewoon af als ik vorderingen die ik BETWIST niet betaal..Dus had ik na 20 jaar maar 1 oplossing:
ik ga naar E-on. En dat is helelmaal vlekkeloos verlopen...

Dus nu DAS;
3 openstaande fakturen; 1 is onterecht want die heeft betrekking op een periode na de opzegging.
Dus het gaat om 2 openstaande fakt die ik express niet betaald heb omdat ik verwacht dat ik ik via de eindafrek. geld terug krijg. Dat kan dan met die 2 notás verrekend worden en hopelijk is het te weinig om te verrekenen met die boestes.

dus nu nog 2 openstaande nota's; al het oude zeer is betaald muv boetes:
termijn bedragen 89 euro >>>>>REKENING van DAS 689.50 EURO
**************************************
DIT IS TOCH ECHT OPLICHTERIJ???

Boetes van Eneco: 280 euro.....dit was dus meer dan die 3 open nota's.
DAS wil dan ook nog eens 175 euro...

Maar DAS vergeet 1 ding: de rechtbank wijst alleen kosten toe volgens voorwerk.

Dus een GOEDE RAAD AAN IEDEREEN:
als je voor moet komen, schrijf dan aan de rechtbank een briefje:
Welke nota's zijn niet betaald/totaal bedrag
Welke boetes heb je gekregen
Bestrijdt de boetes

Maar zorg dat de boetes APART zichtbaar zijn voor de rechtbank.
Vermeld in je verweer dat je de boetes bestrijdt en dat je alleen incassokosten conform voorwerk II wilt betalen. MAAR BETAAL NIET DE BOETES VAN ENECO PLUS DE BOETES VAN HET INCASSOBURO.

Google op voorwerk II en dan weet je wat je max. aan een incassoburo moet betalen.

Wie gaat er mee naar het BINNENHOF protesteren tegen deze gelegaliseerde diefstal???

Dit kan toch echt niet??
Ik

Gesloten