LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Albert »

Geplaatst op 13 Jan 2004 14:12 door Albert


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn advocaat wilde vandaag een sommatie sturen naar Dexia maar tot mijn grote vreugde ontving ik vanmorgen de dagvaarding van Dexia, dus scheelt het weer aan griffierechten.

Dexia dagvaardt mij voor 3 maart a.s. bij de rechtbank te Utrecht. Doch de advocaat wil de zaak naar de kantonrechter verwijzen. (eegalease=huurkoop). (3-contracten).

Dit maakt mijn hele dag goed.

Albert.
Dexia produceert bij de dagvaarding alle aanmaningen, telefoongesprekken en de antwoorden erop. Het is wel degelijk van belang om op correspondentie van Dexia etc. te reageren. Dit ter info.

Pallu bedankt voor je reactie.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Succes en bedankt voor je tips. :)

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door croosjes »

albert,gelukkige maar voor jou;ik zelf zal er wel achter aan komen of misschien niet.Ik wacht al meer als een jaar,1995 tot 2003 is een goede proces jaren voor de strijd.vrgr.andre de croos

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door pallu »

Nog maar eens voor alle duidelijkheid

Protesteren in de praktijk
Er komen de laatste tijd alsmaar meer rechtszaken voor waaruit blijkt dat een factuur niet of niet correct werd geprotesteerd. Enkele gouden tips…

Niet geprotesteerd is aanvaard. Dat is dé basisregel die blijkbaar toch nog regelmatig wordt vergeten. Gaat u niet akkoord met een factuur, om welke reden dan ook, dan moet u die factuur formeel protesteren. Doet u dat niet, dan wordt u als zelfstandige immers geacht de factuur te hebben aanvaard en dan moet u ze dus betalen.

Hoe moet u dan protesteren ? Oeps, dat is nergens voorzien… Niet te verwonderen dus dat daar veel discussies (en rechtszaken) over bestaan.

Tip 1. Laat u niets wijsmaken, protesteer altijd schriftelijk, niet zozeer omdat het moet, maar wel om het achteraf te kunnen bewijzen.

Tip 2. Protesteer altijd aangetekend (voor kleine gevallen volstaat dikwijls een fax) én bij voorkeur zelfs “met ontvangstbewijs”. U weet dan immers zeker of uw brief werd aangenomen of geweigerd.

En inhoudelijk ? Dat is nog moeilijker zoals blijkt uit de praktijk… Het belangrijkste is in ieder geval dat er geen enkele twijfel mag bestaan over het feit dat u de betreffende factuur protesteert.

Tip 1. Wees duidelijk. Gebruik m.a.w. effectief het woord “protest” of “protesteren”. Het gaat dan duidelijk niet om een bedankbriefje…

Tip 2. Motiveer. Geef m.a.w. minstens één reden op voor uw protest, zo niet riskeert u van de rechter, als het zover komt, het verwijt te krijgen alleen maar te protesteren om voorlopig niet te moeten betalen.

Tip 3. Protesteer de factuur volledig. Laat m.a.w. niet alles afhangen van die éne (of enkele) reden(en) die u op dat moment snel heeft opgegeven. Geef dus duidelijk aan dat de vermelde redenen slechts voorbeelden zijn, bv. ik protesteer uw factuur, onder andere omdat…

Tip 4. “onder voorbehoud van.” Eindig uw brief steeds met “onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis”. Uw advocaat, mocht het zover komen, kan dan nog alle kanten uit, bv. schadevergoeding vragen, ook al maakt u daarvan geen melding in uw brief.

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Andrea »

Hoeveel eegaleasers zijn er nu gedagvaard door Dexia ? Verder iedereen succes met de rechtsgang.

Andrea.

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door LJB »

Albert je schrijft 3 contracten ben je hiermee aangemeld bij de stichtingen, of is dat een indiscrete vraag ? Ik las namelijk dat jij je lidmaatschap van SLV en EL had opgezegd!!

Succes en bedankt voor je antwoord.

Leo

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Leo,

Ik heb het lidmaatschap van SLV en EL inderdaad opgezegd ,omdat ze hun processen tegen Dexia hebben stopgezet, in afwachting van de bevindingen van de heer Oosting.

Omdat mijn eerste contract van voor 1 februari 2000 was , kon dit contract niet meedoen in de bodemprocedure en zoals eegalease op haar site heeft staan, moet je daarvoor een advocaat raadplegen.

Dat was mijn voornaamste reden om zelf te gaan dagvaarden.

Groet,

Albert.

leida
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 dec 2003 13:03

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door leida »

Nou maar afwachten hoeveel Dexia er weer gedagvaard heeft. Hoe meer vonnissen er bekend worden des te meer duidelijkheid er komt.

Dit elle lange wachten, maakt me onzeker in het dagelijks leven.

Iedereen succes de komende tijd.

Leida.

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door liba »

hallo

ik lees dat je moet reageren op de eindafrekening?
maar ik heb mijn contract vernietigd (eaga)
dus ik heb toch geen contract meer met hun
mijn contract is afgelopen ze sturen wel aanmaningen maar ik ben nog nooit opgebeld
JA DRIE JAAR GELEDEN HAD IK DAT MAAR OPGENOMEN

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door croosjes »

albert,Gok niet alleen op Eega maar neem alle feiten mee;je weet het spel wordt gespeld ik omschrijf het zo:


Onderdeel van het spel
Geen onderneming gaat immers vrijuit. Hermes is niet voor niets de god van de handel én de dieven. Handelen en zaken doen in het algemeen beweegt zich nu eenmaal op het vlak waar gewiekstheid en bedrog gemakkelijk in elkaar overgaan. Veel ondernemingsgedrag staat, als het er op aan komt, op gespannen voet met strikt ethisch gedefinieerd gedrag.

Concurrenten te slim af zijn, kennis en informatie achterhouden, niet iedereen aan de neus hangen hoe producten worden gemaakt en waar grondstoffen vandaan komen; het zijn allemaal onderdelen van het spel dat ondernemen heet. Dat geldt ook voor het ophemelen van eigen producten en diensten en het onder het tapijt vegen van tekortkomingen.

Er zijn veel mensen die het daar moeilijk mee hebben en hele volksstammen krijgen nog steeds een vieze smaak in de mond bij de uitdrukking winst maken. Dat betekent zeker niet dat wij alles wat niet door de beugel kan ongestraft moeten laten gebeuren, maar op zeker moment moet een streep worden gezet onder een affaire

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Andre,

Ik heb jaren gewerkt als export-manager en heb/had ook nog een eigen bedrijfje. Ik ken het spel van A tot Z.

Bedankt voor je medeleven.

Groet,

Albert.

Yvo
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Yvo »

Ha Albert,

Ik heb vorige week mijn dagvaarding ontvangen. Fijn voor je dat Dexia iets sneller was dan je advocaat. Pas je wel op met deze meneer :D

Dexia weet ons allemaal te vinden. Ik hou je op de hoogte en toi toi.

Yvo.

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door leonard58 »

Ook ik (eegaleaser) verwacht een dezer dagen een dagvaarding van Dexia voor de rechtbank (restschuld meer dan E 5.000,-), want mijn contract is al meer dan een half jaar geleden afgelopen en het incassobureau heeft het inmiddels ook opgegeven.
Natuurlijk wil ik -als die dagvaarding komt- ook een verwijzing van de rechtbank naar de kantonrechter.
Mijn vraag is: heb ik voor zo'n actie altijd de hulp nodig van een advocaat? Of kan ik die nodeloze kosten voorkomen en zelf om die verwijzing vragen?

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door PeterS »

Leonard,

Het lijkt er op dat het antwoord op jouw vraag niet via dit forum te halen valt. Ik adviseer je om een advocaat te bellen (zoek in het telefoonboek, en je hebt er zo eentje), hij/zij zal je eerst vragen wat precies de situatie en jouw vraag is en vervolgens vertellen wat hij/zij denkt dat je kunt doen. Als je denkt dat je het aan kunt dan doe je zo'n actie zelf, wil je fouten uitsluiten dan zal zo'n advocaat je vertellen hoeveel uren hij/zij daar mee bezig denkt te zijn en tegen welk uur tarief.

Ik denk dat andere lezers van het forum het leuk zouden vinden om het antwoord dat je krijgt van een advocaat op dit forum terug te vinden. Je helpt er mogelijk anderen mee.

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Trees »

Ik zit ook te wachten op een dagvaarding, en daar heb ik nog een vraagje over. Is het zo dat je dan in ieder geval de incassokosten niet meer hoeft te betalen? Die van mij zijn na diverse aanmaningen door GGN opgelopen tot 1700 euro. Ik geef die 1700 liever uit aan een advocaat als aan een incassobureau.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Als je wacht op een dagvaarding dan zou ik die kosten niet betalen en wachten op het oordeel van de rechter.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Wat voor contract heb je ? 1 of meer ben je eegalease ? Heb je de betalingen stopgezet ? Is het contractbreuk ? Dat zijn allemaal factoren die een rol spelen.

Als je denkt dat je sterk staat dan wacht je gewoon op een dagvaarding.

Suc6

Tineke
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2003 16:56

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Tineke »

wanneer liepen jouw contracten af ? Dan kan ik er ongeveer rekening meehouden wanneer er een dagvaarding komt.

Succes, Tineke
Laatst gewijzigd door Tineke op 06 mei 2004 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Albert »

April en Juni 2003.

Albert.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Beantwoorden brieven van GGN, Dexia etc.

Ongelezen bericht door Sonja »

die van mijj ook zo n beetje toen.
Ik zal ook wel een dagvaarding krijgen dan binnenkort.

Ben benieuwd, sterkte Albert.

Son.

Gesloten