LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bright007
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:31

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door bright007 »

Pindakaaspotje schreef:J

Ik neemt mensen die "ik vindt" met dt schrijven al niet serieus.
tjonge tjonge wat een bijdrage .

Dan neem jij jezelf waarschinlijk ook al lang niet meer seriues want ik heb even een aantal van jouw berichten nagelezen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bright007 schreef:
Ik vindt het gewoon eng om te zien hoeveel begrip hier is voor de fabrikanten.
Ik denk dat de meesten gewoon doorhebben dat dit soort zaken de economie draaiende houdt, en dus goed is voor de werkgelegenheid. Ik weet niet hoe jij je geld verdient, maar jij zal toch ook afhankelijk zijn van spullen of diensten die gekocht worden door klanten.

bright007
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:31

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door bright007 »

Ok dus daar gaat deze site over. Hoe houden we de economie in stand.
Sorry dan heb ik het per ongeluk op een verkeerde site gezet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bright007 schreef:Ok dus daar gaat deze site over. Hoe houden we de economie in stand.
Sorry dan heb ik het per ongeluk op een verkeerde site gezet.
Lezen aub. Wat ik zeg is dat de meesten begripnhebben voor de fabrikant om de reden die ik noem. Jij begint met mensen te beschuldigen alsof het vriendjes van de fabrikanten zijn, terwijl de meesten gewoon hungezond verstand gebruiken. Maar als jij liever leest dat we met zijn allen canon een vreselijke oplichter vinden omdat jouw prehistorische spullen niet tot in lengte vandagen worden onderhouden door hun vind ik het ook best.

bright007
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:31

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door bright007 »

Lezen aub? Dat is wat ik steeds al vraag.

Het gaat erom dat de scanner nog WEL werkt onder windows 7. Daarmee is aangetoond dat er niets speciaals voor nodig is om hem te laten werken. Daarmee is aangetoond dat scanners in principe niet afhankelijk zijn van het besturingssysteem. Daarom denk ik dat het simpel moet zijn om bijvoorbeeld scanners zo te maken dat ze gewoon mee gaan tot ze stuk zijn.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door WillemV »

bright007 schreef:Daarom denk ik dat het simpel moet zijn om bijvoorbeeld scanners zo te maken dat ze gewoon mee gaan tot ze stuk zijn.
Ik begrijp je punt en kan daar ook wel in meegaan. Maar sommige fabrikanten denken er een commercieel voordeel uit halen om voor nieuwe besturingssystemen geen drivers meer te maken. Ze verkopen dan meer apparaten, denken / verwachten ze. Canon is een voorbeeld van een dergelijke fabrikant.

Samsung bijvoorbeeld denkt daar anders over en ondersteund oude scanners en printers gewoon wel onder bijvoorbeeld Windows 7. Dit soort fabrikanten vinden wellicht tevreden, terugkerende klanten belangrijker en denken juist op die manier meer apparaten te verkopen. Jij zal waarschijnlijk geen Canon scanner of printer meer kopen.

Voor de zekerheid, ik heb geen belangen bij Samsung. Het is maar een voorbeeld na wat googelen op het ondersteunen van oudere apparaten door verschillende fabrikanten.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door TheLD »

Alle fabrikanten hanteren deze manier van werken. De een geeft langer support dan de ander. Dit adhv hun business model.

Bright007 zit fout in zijn redenatie, het is geen misbruik. Een fabrikant zal extra geld moeten uitgeven om een nieuwe driver te ontwikkelen voor een ander OS. Deze fabrikanten laten hun drivers ook altijd testen door Microsoft (WHQL), dit kost ook geld.

Dat het wel werkt door middel van een omweg gaat natuurlijk nergens over. Je doet iets goed of niet.

1.stef.1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:53

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door 1.stef.1 »

Omdat Vista bijna het zelfde werkt als windows 7(maar dan 3x zwaarder) werken 9 v/d 10 drivers voor vista ook op windows 7 computers!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Vogels : Ach, als jij nog met antieke zooi wil werken, mag dat van mij hoor!
Wij leerden altijd: iets wat nog goed werkt gooi je niet weg. Alleen omdat de fabriekanten geen support meer geven zou je dus een nieuwe moeten kopen?

Wat een verspilling en ook nog slecht voor het milieu.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Het is ook nog eens zo dat de fabrikant van randapparatuur de moeite neemt drivers uit te brengen voor een nieuw besturingssysteem. Zie de begintijd van vista.

Met win 7 gaat het stukken beter, gaat ie goed met nieuwe en oude apparaten om ookal zijn er uitzonderingen.

Dat 7 veel op Vista lijkt is logisch, daar win 7 in de kern gewoon Vista is. Grappig vind ik dat ook die leken die Win 7 persee willen hebben omdat Vista zo langzaam is. Ik vertel ze dan maar niet dat Win 7 in de kern gewoon Vista is. Ik laat ze in die waan.

En antieke zooi...het kan zeker nog nut hebben. Een oude P4 bak kan je makkelijk als media pc gebruik i.c.m. XBMC bijvoorbeeld of gewoon xp. Dat een nieuwe pc elke 5 jaar afgeschreven is, ligt maar aan de gebruiker, en waar hij zijn pc voor gebruikt. Het is wel zo dat gemiddeld het 5 jaar duurt voordat er een nieuwe socket uitgebracht wordt, alhoewel dat in de huidige tijd wel wat sneller gebeurd.

Dus nee, ik denk niet dat fabrikanten er misbruik van maken, zij kunnen niet rekening houden met elke gebruiker, daar er simpelweg te veel van zijn. Ze kunnen wel bekijken wat de standaarden zijn en daar het meeste rekening mee houden, plus hoe de ondersteuning is vanuit de OS t.o.v. oudere randapparaatuur.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door queenfan »

Het ontwikkelen van eennieuwe OS neemt een tijd in beslag, namate deze tot een eindproduct komt zullen er beta's uitgebracht worden zodat de fabrikanten hiermee aan de slag kunnen.

Met deze beta's kunnen de fabrikanten hun apparatuur aanpassen voor de nieuwe OS, als een fabrikant laks of voor een bepaalde lijn niks ontwikkeld dat is eenprobleem van de fabrikant en niet van de OS maker.

Dat een bepaalde hardware niet compatible is met Windows 7 is niet de schuld van Microsoft maar de schuld van de fabrikant.

bright007
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:31

Re: Maken fabrikanten misbruik van nieuwe besturingssystemen ?

Ongelezen bericht door bright007 »

Waar steeds aan voorbij gegaan wordt is dat de hardware, in dit geval de scanner , gewoon kan werken onder windows 7.
Mijn bescheiden mening is dat ze de apparatuur zo kunnen maken dat hij werkt onder welk OS dan ook.Ik krijg het gevoel dat ze juist iets in de drivers maken waardoor dit niet zo maar mogelijk is. Want nogmaal met de drivers van een andere sccanner , de lide 60 ipv de lide 50 , werkt de scannner weer als vanouds.

Gesloten