LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mobiel internet hi
-
mobiel internet hi
Hallo
Sinds twee maanden heb ik last van spookrekeningen op mijn abbo bij hi.
Mijn telefoon maakt wel 40 keer per dag contact met mobiel internet van kpn terwijl ik geen mobiel internet gebruik, het blijkt dat hi update's naar je telefoon toestuurd voor mobiel internet zonder dat je daar om vraagt (als ik dat wil hebben neem ik wel een abonnement daar op).
Na veel bellen naar de klantenservice van hi konden zij mij vertellen dat ik het maar moest laten uitschakelen dat heb ik laten doen maar toch moet ik de kosten van 170 euro(2 maanden) aan mobiel internet wel betalen, waar ik natuurlijk niet mee akkoord ga.
Zijn hier meer mensen de dupe van geworden en wat kanmen hier aan ondernemen.
Hi heeft mij wel toegezegd mijn rekening met 100 euro te verlagen maar dan moet ik alsnog 70 euro betalen voor iets dat ik niet gebruik
Sinds twee maanden heb ik last van spookrekeningen op mijn abbo bij hi.
Mijn telefoon maakt wel 40 keer per dag contact met mobiel internet van kpn terwijl ik geen mobiel internet gebruik, het blijkt dat hi update's naar je telefoon toestuurd voor mobiel internet zonder dat je daar om vraagt (als ik dat wil hebben neem ik wel een abonnement daar op).
Na veel bellen naar de klantenservice van hi konden zij mij vertellen dat ik het maar moest laten uitschakelen dat heb ik laten doen maar toch moet ik de kosten van 170 euro(2 maanden) aan mobiel internet wel betalen, waar ik natuurlijk niet mee akkoord ga.
Zijn hier meer mensen de dupe van geworden en wat kanmen hier aan ondernemen.
Hi heeft mij wel toegezegd mijn rekening met 100 euro te verlagen maar dan moet ik alsnog 70 euro betalen voor iets dat ik niet gebruik
Re: mobiel internet hi
graag iets meer info. wat voor telefoon gebruik je? is er iets veranderd aan je situatie?
Als Hi iets stuurt en jij ontvangt niets is er geen dataverkeer. instellingen voor internet worden per sms gestuurd. Als er data en updates zijn gaat het vaak om een android toestel of ander soort smartphone. Deze maken met enige regelmaat verbinding met internet om te kijken of er nog updates zijn voor software e.d.
Als Hi iets stuurt en jij ontvangt niets is er geen dataverkeer. instellingen voor internet worden per sms gestuurd. Als er data en updates zijn gaat het vaak om een android toestel of ander soort smartphone. Deze maken met enige regelmaat verbinding met internet om te kijken of er nog updates zijn voor software e.d.
Een smartphone is een multimedia computer die eist dat je vaak verbinding maakt met internet, net als een normale pc.
Je hebt 2 keuzes:
- of je neemt een internet abonnement.
- of je doet die smartphone weg.
Wat jij wilt kan niet: een smartphone en geen internet. Daardoor wordt je nu op de kosten gejaagd.
Ik heb wel een vraag: heb je je van te voren goed laten inlichten?
Je hebt 2 keuzes:
- of je neemt een internet abonnement.
- of je doet die smartphone weg.
Wat jij wilt kan niet: een smartphone en geen internet. Daardoor wordt je nu op de kosten gejaagd.
Ik heb wel een vraag: heb je je van te voren goed laten inlichten?
Ik ga er vanuit dat de verkoper hierover niets voor de koop heeft aangegeven. In dat geval zou ik de verkoper een schriftelijke brief sturen waarin je stelt dat het product non-conform is, de overeenkomst wilt ontbinden en hem aansprakelijk te stellen voor de schade.
Ik ben het niet met jou eens.alfatrion schreef:Ik ga er vanuit dat de verkoper hierover niets voor de koop heeft aangegeven. In dat geval zou ik de verkoper een schriftelijke brief sturen waarin je stelt dat het product non-conform is, de overeenkomst wilt ontbinden en hem aansprakelijk te stellen voor de schade.
De telefoon is wel conform, alleen beseffen sommige mensen niet als je een smartphone koopt dat daarbij ook een internet abo verplicht is, omdat een smartphone nu eenmaal een internet verbinding vereist.
De mensen willen wel die smartphone, maar geen internet. En dat kan dus niet.
De TS had beter een telefoon kunnen uitkiezen waarmee je alleen kunt bellen en voor de rest niets.
Wat een onzin !!!Ik ben het niet met jou eens.
De telefoon is wel conform, alleen beseffen sommige mensen niet als je een smartphone koopt dat daarbij ook een internet abo verplicht is, omdat een smartphone nu eenmaal een internet verbinding vereist.
Natuurlijk kun je een smartphone gebruiken zonder dat je daarvoor per se een mobiele internetverbinding nodig hebt..
Je hebt dan niet overal ( op straat ) de nieuwste gegevens, maar kunt dan alleen thuis en in bereik van open netwerken ( schiphol, mc donalds, werk, genoeg plekken beschikbaar ) gebruik maken van de wifi-verbinding..
Maar voor wie daar genoeg aan heeft is een smartphone een prima optie.
Dat je dus 'verplicht' een internet-abonnement moet nemen is pure kul.. vervelende is alleen dat de meeste aanbieders ( providers met hun service-smsjes ) en telefoonwinkels door niet standaard dit uit te zetten hier niet aan meewerken en standaard ervoor zorgen dat de mobiele telefoon de mogelijkheid heeft om verbinding te maken met internet.
Dit is op veel telefoons uit te schakelen ( op de mijne zelfs zeer eenvoudig ), maar niet iedereen weet dit...
Dan kan je dus voor dure rekeningen komen te staan.
Als je bij het aanschaffen van de telefoon hebt aangegeven NIET gebruik te willen maken van mobiel internet, dan kun je de verkoper hierop aanspreken. Heb je dit niet gedaan en ben je er vanuit gegaan dat dit automatisch zou zijn, dan wordt het lastiger.. Met een beetje nieuws in de gaten houden had je dit al lang kunnen weten.
Hé! Je gaat eens een keer inhoudelijk op de zaken in.
Sommige smartphones niet.angel1978 schreef: Natuurlijk kun je een smartphone gebruiken zonder dat je daarvoor per se een mobiele internetverbinding nodig hebt..
Ik heb zelf de Nokia N8, en die vraagt netjes als die verbinding wilt maken.
Ja, je staat weer onzin te verkondigen !BBCS schreef:Hé! Je gaat eens een keer inhoudelijk op de zaken in.
Overigens staat hier nog een topic voor je open ( dat maakt dus al 2 open topics ):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1113808
Wederom onzin.. In alle smartphones kan het uit.. Bij sommige wat eenvoudiger dan anderen, maar allen werken zonder internetverbinding noodzakelijk.Sommige smartphones niet.
-
Hallo
Ik heb een nokia 5800 express music en ik maak alleen gebruik van wifi thuis en op plekken waar het aangeboden word, als ik uitgebreid wil internetten doe ik dat wel thuis achter mijn computer en ga ik niet naar zo'n klein onnozel schermpje zitten staren.
En mijn telefoon maakt pas sinds 2 maanden constant verbinding met het internet en dat komt (heeft kpn toegeven) door een update die zij hebben toegestuurd namelijk kpnmms.
Die update krijg je ongevraagd maar als je de telefoon update pakt hij automatisch deze update mee.
En kpnmms maakt dan wel tot 40 keer per dag ongevraagd contact met mobiel internet zonder dat het op het scherm wordt weergeven dus je komt er pas achter als je de telefoonrekening krijgt.
Soort gelijk probleem is afgelopen zondag bij sbs6 in het programma das je goed recht ook te spraken geweest.
Zoek dat maar even op op de site van sbs6 (programma gemist)
Ik heb een nokia 5800 express music en ik maak alleen gebruik van wifi thuis en op plekken waar het aangeboden word, als ik uitgebreid wil internetten doe ik dat wel thuis achter mijn computer en ga ik niet naar zo'n klein onnozel schermpje zitten staren.
En mijn telefoon maakt pas sinds 2 maanden constant verbinding met het internet en dat komt (heeft kpn toegeven) door een update die zij hebben toegestuurd namelijk kpnmms.
Die update krijg je ongevraagd maar als je de telefoon update pakt hij automatisch deze update mee.
En kpnmms maakt dan wel tot 40 keer per dag ongevraagd contact met mobiel internet zonder dat het op het scherm wordt weergeven dus je komt er pas achter als je de telefoonrekening krijgt.
Soort gelijk probleem is afgelopen zondag bij sbs6 in het programma das je goed recht ook te spraken geweest.
Zoek dat maar even op op de site van sbs6 (programma gemist)
-
angel1978 schreef:Wat een onzin !!!Ik ben het niet met jou eens.
Natuurlijk kun je een smartphone gebruiken zonder dat je daarvoor per se een mobiele internetverbinding nodig hebt..
Je hebt dan niet overal ( op straat ) de nieuwste gegevens, maar kunt dan alleen thuis en in bereik van open netwerken ( schiphol, mc donalds, werk, genoeg plekken beschikbaar ) gebruik maken van de wifi-verbinding..
Maar voor wie daar genoeg aan heeft is een smartphone een prima optie.
Dat je dus 'verplicht' een internet-abonnement moet nemen is pure kul.. vervelende is alleen dat de meeste aanbieders ( providers met hun service-smsjes ) en telefoonwinkels door niet standaard dit uit te zetten hier niet aan meewerken en standaard ervoor zorgen dat de mobiele telefoon de mogelijkheid heeft om verbinding te maken met internet.
Dit is op veel telefoons uit te schakelen ( op de mijne zelfs zeer eenvoudig ), maar niet iedereen weet dit...
Dan kan je dus voor dure rekeningen komen te staan.
Als je bij het aanschaffen van de telefoon hebt aangegeven NIET gebruik te willen maken van mobiel internet, dan kun je de verkoper hierop aanspreken. Heb je dit niet gedaan en ben je er vanuit gegaan dat dit automatisch zou zijn, dan wordt het lastiger.. Met een beetje nieuws in de gaten houden had je dit al lang kunnen weten.
Hallo
Het klopt ik gebruik alleen wifi op plekken waar het beschikbaar is en het probleem wat ik heb speelt ook pas twee maanden daarvoor maakte mijn telefoon nooit contact met mobiel internet.
Maar door een update van hi naar mijn telefoon (hebben ze toegeven) en na de update van mijn software van nokia is de update van hi geactiveerd daardoor is kpnmms op mijn telefoon gekomen en die maakt ongeveer tot 40 keer per dag contact met internet zonder dat er iets op het scherm komt of dat je het verneemd.
En de rekening komt je dan later koud op je dak.