LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting advies nodig

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
CorR

Belasting advies nodig

Ongelezen bericht door CorR »

Beste Trosradar lezers,

Hoe zal ik beginnen ?

2 jaar geleden ben ik begonnen met een eigen klein onderneming naast mijn vaste baan. Alles liep naar mijn mening soepeltjes totdat ik een boekencontrole kreeg van Belastingdienst, daaruit is gebleken dat mijn administratie niet klopte.
Vorig jaar heb ik een aanslag + boete gekregen van bijna € 30.000. Contact genomen met de Belasting Inspecteur hij heeft mij geadviseerd om naar een Belasting adviseur te gaan “wat ik niet had en ja mijn domme fout de reden was als startende ondernemer wil je zoveel mogelijk kosten besparen”
Eerste afspraak gemaakt met een adviseur tijdens gesprek zei hij ja dit moeten ze kwijtschelden (ik zie fouten van belastingdienst allemaal mooie woorden) dus ik zei kunt U mij helpen ja zei hij wij hebben goede contacten met Belastingdienst en het komt goed. Afspraak gemaakt met de Belastingdienst wij daarnaar toe en de Adviseur zegt “het is zo klaar als een klontje” zo iets dat ik moest gaan betalen etc etc etc. en hier baal ik nog steeds ben gewoon paar honderd euro opgelicht!

Na enige uitleg van mij aan de Belasting Inspecteur, is hij bereidt om mij wat tijd te geven om aan de geld te komen. (mijn hypotheek aftrek is ook ingetrokken) Hij gaf aan om een 2e hypotheek te nemen dat is/was de goedkoopste manier dus ik naar mijn Bank. Mijn bank gaf aan dat ik een BKR codering heb staan, ik zei dat kan niet omdat ik heb geen leningen, krediet card of postorders lopen en om achter te komen moest zo’n formulier vullen om achter te komen wie het is.
Blijkt dat het van de Postbank is een afboeking van een oude rekening die tijdens het afsluiten van onze Hypotheek bij ING bank zou afgesloten worden helaas niet gedaan en is er een achterstand ontstaan. Dus ik maar bellen met ING incasso en alle afdelingen die te maken hadden niemand kan mij helpen en wordt alleen maar kastje naar de muur en Uw moet betalen na enige brieven en telefoontjes blijkt dat mijn toenmalige Hypotheek adviseur werkt niet meer daar en heeft haar het niet afgemeld.
Hun antwoord was verkoop het huis of gedwongen verkoop maar dan kom ik nog meer in financieel problemen en kan mijn kinderen niet aan doen.

Nu ben ik ten einde raad dus ik maar gaan googlen kom ik bij een site bkrconsult.nl (enige mensen ervaring met dit site?) Ze vragen een borg voordat ze wat kunnen doen en geven geen garantie.

Kunnen ze wel een codering verwijderen?

Zelf heb ik een gruwelijk hekel aan Lenen maar met mijn situatie heb ik geen keuze.

Jullie zullen wel zeggen ga de WSNP of schuldsanering in maar dit kan ik niet alleen doen mijn partner moet ook meedoen en dit wil ze niet.

Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
Wie kan mijn financieel helpen? Voor financiële hulp graag een PM sturen.

Aub geen wel niet discussie voeren of Nigeriaanse praktijken!

Bedankt en sorry voor mijn Nederlands.

Iemand in financiële probleem die graag z’n oude rustige leven wil.

elmo43

Re: Belasting advies nodig

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik denk dat je het beste een advocaat in de hand kan nemen.

Nathalie1984

Ongelezen bericht door Nathalie1984 »

Ik wil u er op attanderen dat u dus niet met BKRCONSULT.NL in zee moet gaan toevallig begin van de maand heb ik contact met die meneer gehad gewoon omdat ik informatie over een lening wilde hij zal mijn dat per email toe sturen klopt heeft me een email gestuurt maar niet met de informatie over een lening maar dat die gewoon vrolijk erin zet dat ik hem opdracht heb gegeven om mn bkr te verwijderen nou dat is dus onzin want je bkr verwijderen kan dus alleen het desbetreffende bedrijf die u geregistreerd heeft dus boelshit. en ook ik helemaal geen reactie gevgeven heb verder op de mail.

Vervolgens op 13/01/2011 heeft hij 17,50 van mn rekening afgeschreven ondervermelding van kredietcheck en niet met de naam bkrconsult.nl maar met de naam leadprovider bv

26/01/2011

Schreef deze zelfde meneer 178,50 van mijn rekening af bkr verwijderen met de zelfde gegevens

Ik heb geprobeerd deze bedragen terug te boeken maar meneer is zo uit gekookt geweest dat hij dat afgeboekt heeft met eenmalige machtiging heb ook contact met mn bank gehad en door dat ook hun het niet kunnen terug boeken alleen het rekening nummer blokkeren
dus morgen even contact op nemen met deze zogenaamde nette meneer niet dus en hem vriendelijk gaan verzoeken om het geld terug te gaan storten op mijn rekening zo niet dan ben ik genoodzaak om aangifte te gaan doen .

en heb leadprovider bv gegoogeld de naam waar die mee afschrijft nou dan krijg echter een hele andere website en instantie

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en u er ook op gewezen heb om er niet in te trappen

Mvg

CorR

Ongelezen bericht door CorR »

ooo jee dank u wel voor info, wat een ****** zeg. sterkte ermee!

bavius

Ongelezen bericht door bavius »

Kjik eens op higher level.nl,daar staat veel informatie.
Baviusl

pima

Ongelezen bericht door pima »

Neem een goede boekhouder in de arm, kost wel wat, maat bespaard veel meer.

Simon88

Ongelezen bericht door Simon88 »

Hallo,

Ik heb in tegenstelling tot nathalie88 wel goede ervaringen met bkrconsult. Na wat fouten uit het verleden zat ik opgeschept met een probleem met het bkr waardoor ik voor elke lening werd afgewezen. Ik kwam toen op de site van bkrconsult waar ik mijn gegevens heb achtergelaten. Die avond ben ik terugbelt waarin mij duidelijk is uitgelegt wat ik veder moest doen. Er is duidelijk aan mij verteld wat ik moest betalen en ik kon zelfs bepalen waarneer dit afgeschreven werd.
Ik kon altijd bellen over hoe de zaken ervoor stonden en ben goed behandeld. Mijn problemen met het bkr zijn opgelost en aan mijn lening word nu gewerkt.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

ja Simon, aan die ervaring hebben we zeker iets, nu is het 100% duidelijk dat de waarschuwingen van vorige posters gegrond zijn :D

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Wat is eigenlijk de reden van de aanslag? Aftrek genoten zonder registratie van aantal gewerkte uren of iets derg.? Zover ik weet (maar dit is voor mij alweer ruim 10 jaar geleden) is het mogelijk om een verschuldigd bedrag in max. 8 maandelijkste termijnen te voldoen.

Bij een belastingschuld, en zeker bij bedragen die direct gerelateerd zijn aan belastingen zoals de BTW (want dit is bij voorbaat al van de Belastingdienst) lijkt mij dit echt je enige mogelijkheid om het evt. terug te kunnen betalen. Als je al een negatieve BKR notering hebt, denk ik dat je kansen op een krediet al erg minimaal zijn, zeker in deze tijden.

Wat betreft dat BKR Consult: ik ken ze niet, maar ik zeg: niet doen. Borg, geen garanties, ik voorspel nog meer ellende voor je, die je nu zeker niet kan hebben. Een kat in het nauw maakt soms rare (en wanhopige) sprongen en dat weten dat soort bedrijven ook. Ik denk dan ook dat je dat zeker niet als een "optie" moet zien. Er valt namelijk helemaal niks aan een BKR notering te doen, behalve zelf een verzoek te doen bij de betreffende instelling die verantwoordelijk is voor de notering. En dan nog blijft in het beste geval de notering voor een x tijd staan, dus je hebt er nu echt niks aan.

Sterkte.

Gesloten