LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legiolease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bully7
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2003 15:13

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door bully7 »

Iedereen weet weer beter wat een ander moet doen.
Ik neem aan dat stichting Eegaverlies op komt voor de rechten van partners van mensen die een contract hebben afgesloten. dat betekend volgens mij dat als er een positieve uitspraak komt over de vernietiging van contracten, dat iedereen die bij stichting Eegalease zijn aangemeld en ook daadwerkelijk aan de eises voldoet, z'n geld terug krijgt. Anders had ik me daar ook niet hoeven aan te melden.

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Sterno »

Bully7, als je het forum goed door leest kom je er achter dat de uitspraak van Stichting eegalease als precedent werking gebruikt kan worden in de door jouw individueel nog op te starten rechtszaak. Jij hoeft dan niet meer aan te tonen dat het contract huurkoop is, dat het contract niet rechtsgeldig is bij het ontbreken van de handteking van je partner en dat je recht hebt op schadeloosstelling. Je zult toch echt aan de rechter moeten gaan vragen om Dexia te dwingen jouw het geld terug te geven inclusief de wettelijke rente en schade die je hebt opgelopen. Dexia of andere aanbieders komen jouw geld niet op een presenteerbladje brengen met een excuus briefje, Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar hier zijn uw centen terug.
Laatst gewijzigd door Sterno op 12 jan 2004 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door honshu »

er zijn toch een stelletjes nonos hier hoor.

president =precedent

toch sterkte allemaal-
maak morgen toch maar die € 10000 over onder protest en dan inderdaad tzt een briefje of ik mijn geld terug kan krijgen-
die advocaten spekken kan altijd nog
groetjes

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Sterno »

Hartelijk dank voor je tekst verbetering Honshu, Gelukkig voor jouw ben je hooggeschoold en maak jij dergelijke taal fouten niet. Wel jammer dat je ondanks je hoge scholing in de leaserommel getrapt bent :idea: Evenzo een prettige werkweek gewenst met waarschijnlijk naar mijn inziens ruikend nutteloze werkweek door Dexia e.a. te spekken. Groetjes Sterno
Laatst gewijzigd door Sterno op 12 jan 2004 00:42, 2 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ongelooflijk zoveel passiviteit en dan overtuigd zijn dat je t.z.t. een briefje naar Dexia stuurt om je geld terug te vragen, ongelooflijk, een scheet laten om de vijand weg te jagen, dat is pas oorlog voeren, foei zeggen als je wordt beroofd, moet je kunnen, zijn er echt zulke slappe mensen, of is dit een misplaatste grap?

Ton

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Sterno »

Hallo Ton,

Ik heb bewondering voor jouw. Er zijn maar weinig mensen op dit forum die het scherp zien hoe alles in elkaar steekt. Jij bent daar een van. Ik waardeer je inzet en commentaar enorm.

Groeten Sterno

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Sterno,

Ik kan niet anders, en al moet ik het alleen doen, deed ik het nog, dit onrecht, de hebzucht van deze bedrijven is zo enorm, dit moet gestopt worden, de veroorzaakte ellende is bij heel veel van ons zo groot, men is zo bang geworden om hier iets tegen te ondernemen, ik moet dit doen, en zal dit ook blijven doen, en gelukkig, met mij velen, tot er recht is gesproken over dit enorme financiële Nederlandse schandaal,

Mensen worden zonder aanzien des persoon tot op hun hemd uitgekleed, en men denkt dat het wel goed af zal lopen, hier moet gevochten worden, en stevig.

Hartelijk dank voor je support, Ton

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Piet »

Ik wil toch nog even reageren op een paar reacties in deze topic, b.v. van bully7.
Ik heb de stichting eegalease niet opgericht.
Ik heb alleen op hun site gekeken en hun eigen tekst hier weer gegeven.
Het laatste wat ik wil is mensen verwarren en opnaaien.
Dat is ook het laatste wat wij, gedupeerden, nodig hebben.
Wat wij wel nodig hebben is realiteit en feiten en soms is dat niet leuk te lezen.
Maar we moeten wel weten waar we aan toe zijn om de juiste beslissingen te nemen in deze hectische toestand.
Op de site van de stichting Eegalease staat niet wat er gebeurt als door de stichting de rechtszaak tegen dexia word gewonnen.
Ik heb inmiddels een paar keer contact gehad met de stichting Eegalease hierover.
Op de site zal een aanvulling komen waarin duidelijk komt te staan wat de gevolgen voor de leden zijn n.a.v. het vonnis van de rechter.
Zoals het nu staat moet iedereen persoonlijk het geld terugvorderen van dexia.
Meer kan ik er nu niet over zeggen.
De stichting bekijkt nog diverse mogelijkheden om het de leden makkelijker te maken.
Dus even geduld tot de aanpassing van de veelgestelde vragen op de site.
Zo zie je maar weer dat een goed telefoongesprek meer oplevert als een paar onbezonnen reacties.

Gezonde en opbouwende kritiek is goed maar we moeten elkaar niet zonder feiten genadeloos onderuit halen.
Alleen de aanbieders zijn hiermee gebaat en niet wij, gedupeerden, die toch al een moeilijke periode beleven.
We moeten elkaar steunen en helpen en ik heb, juist door de steun en inzet die wij laten zien, er alle vertrouwen in dat er een goede oplossing komt voor ons.
Misschien worden sommige slagen nog verloren maar de oorlog zullen wij winnen.
Ook zullen wij niet ongeschonden uit de strijd komen, maar wel met een ervaring rijker.
That’s life.

Groeten,
Piet

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik kom niet veel meer op het forum. Maar ik wil wel dit wel even kwijt: als iedereen elkaar ook nog wat in de waarde kan laten (of hij/zij nou besluit al dan niet onder protest te betalen), dan zou het helemaal fantastisch zijn.
Groet, Rob

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Erik »

Piet,

Goeie posting weer, maar toch nog even een vraagje over het volgende:
Zoals het nu staat moet iedereen persoonlijk het geld terugvorderen van dexia.
Dit is zondermeer teleurstellend te noemen, maar misschien zal dit een hele simpele procedure zijn.

Wat ik zou willen weten is het volgende: Wat gebeurt er met eventuele incasso acties en mogelijk negatieve BKR registraties, gaan die wel de ijskast in als eegalease wint tot dat er uitsluitsel is van een hoger beroep dat ongetijfeld zal volgen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Erik,

Volgens Eegalease wordt er nu door hun bekeken met welke eenvoudige procedure de leden, na een positieve uitspraak van de rechter, hun geld terug kunnen krijgen van dexia.
Ik wacht dus op een aanvulling op de site van eegalease, speculeren hoe en wat heeft tot dan geen zin.

Incasso acties en BKR melding gaan door en blijven tot de rechter per individuele zaak vonnis heeft gewezen en dit vonnis ook uitvoerbaar bij voorraad is.
Dit wil zeggen dat dexia hier gevolg aan moet geven, ondanks het feit dat ze eventueel in hoger beroep gaan.

Voor degene die een BKR melding hebben:
Het is wel handig om het ongedaan maken van de BKR registratie in je vordering cq tegenvordering mee te nemen, geef het als tip mee aan de advocaat die je zaak behandeld.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 19 jan 2004 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Adriaan »

Piet,

Ik heb vandaag verschillende advocaten gebeld en deze kosten zijn altijd voor eigen rekening.

Excuses voor het eventuele ongemak mijnerzijds.

Groet, Adriaan.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Adriaan,

Ik waardeer het dat je dit schrijft en e.e.a. hebt uitgezocht.
Ook ik heb de wijsheid niet in pacht en leer nog dagelijks bij.

Ik hoop ook dat dit een voorbeeld is voor meer mensen om zelf ook een steentje bij te dragen in onze strijd en niet elkaar op het forum te "bestrijden", maar elkaar te helpen en met elkaar onze tegenstander te bestrijden.
Alleen zo kunnen we winnen en winnen zullen we!

Adriaan, als ik ergens mee kan helpen, mail me.

Groeten,
Piet

Gast

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij moeten binnen 8 dagen betalen aan Dexia.
Inmiddels wachten wij op bericht van een advokaat of wij
in aanmerking komen voor een vergoeding.
Maar wij laten ons niet bang maken door die dreigementen
van Dexia

Gast

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ik volg regelmatig de ontwikkelingen op dit forum. Leuk, interessant en af en toe vervelend (vanwege de onnodige discussies en verwijten) maar bovenal informatief.

Ik zal de reden van mijn aanwezigheid even bekend maken.
Ik ben voor mijn moeder (65+) als soort van belangbehartiger in de weer om nog iets voor haar oude dag te bewaren. Mijn vader heeft indertijd een WVD afgesloten. In juni 2003 is de laatste maandelijkse betaling gedaan. Er was (is) een restschuld van om en nabij de 11000,- euro. Wij (mijn moeder) voldoet aan de criteria voor EL dus daar staan we ingeschreven. Nu inmiddels een aantal aanmaning en dreigbrieven van GGN verder heeft mijn moeder een brief gekregen dat ze binnen 10 dagen moet betalen anders zal het voor de rechter komen.

Nou zal de oplettende lezer al zijn opgevallen dat ik het over mijn moeder heb, mijn vader is eind november helaas veel te vroeg overleden.

Ik vraag mij nu af wat dit, en of dit gevolgen heeft voor de rechtsgeldigheid van het contract/overeenkomst (WVD) wat toendertijd alleen door mijn vader is ondertekend?

ik ben van plan om deze week (als de tijd het toelaat) bij een buro voor rechtshulp langs te gaan voor vrijblijvend advies. Maar misschien dat een van jullie wel een bruikbare tip heeft.
Betalen doen we iig niet.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite..

Frank

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Lees de voorwaarden op het contract bij het punt overlijden. Ik heb mijn contract bij de advocaat liggen anders had ik het even opgezocht. Maar als ik het goed heb, zijn er mogelijkheden om onder dit contract uit te komen.

Succes in ieder geval.

J-W

Gast

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Gast »

Frank,

Klik op de onderstaande link en je weet meer.

http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=2963

Gast

Re: Legiolease

Ongelezen bericht door Gast »

bedankt pallu.

Gesloten