LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaring met de MC8088HL Combi/magnetron

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
roodwunk
Contacteer:

Mijn ervaring met de MC8088HL Combi/magnetron

Ongelezen bericht door roodwunk »

neem even de tijd om dit bericht te lezen voor dat je een LC MC8088HL of HLC gaat kopen. Scheelt u een hoop ellende!!

16 dec 2009 koop ik de LG combi magnetron MC8088HL. Pracht oven om in je keuken te hebben. Werkt prima. Is eenvoudig te gebruiken.

Mei 2010 het apparaat werkt niet goed, er is een probleem met het deurcontact. Het draaiplateau en de magnetron werken niet meer. Even bellen met LG.
LG stuurt een servicemonteur uit Oosterhout langs, de man knutselt een uurtje en de combi doet het weer prima. 2 weken later weer hetzelfde probleem, servicemonteur komt weer, knutselt weer een uurtje en het apparaat blijft werken. Niet altijd even goed maar naar redelijke tevredenheid.

Begin november 2010 slaan opeens na het bakken van 7 pizza's de stoppen door. LG gebeld; Er komt een servicemonteur langs deze keer uit Enkhuizen. De man onderzoek en gediagnostiseerd dat de hoogfrequent transformator van de oven stuk is en er is iets met een printplaat. Gaat 1 weken duren want alles moet besteld worden. Als hij weg gaat heeft hij nog wel klaar geknutseld dat de magnetron het nog doet. Het wordt uiteindelijk 10 november 2010 ( dat is bijna 2 weken) als hij terug komt om het apparaat te herstellen. Nieuwe hoogfrequent transformator erin, nieuwe printplaat erin, nieuwe zekering erin en........de stoppen slaan nog steeds door. "Er moet nog meer aan de hand zijn." concludeert de monteur, maar omdat hij naar eigen zeggen maar 1 zekering mag meenemen (kosten van een zekering € 0.03) kan hij niets meer doen, maar hij concludeert wel dat er nu 4 keer een monteur is geweest 2x voor het deurcontact en hij 2x voor zijn klusje en dat het apparaat niet waard. Hij gaat LG voorstellen een omruilactie te doen. Dit voorstel wordt op 16 november 2010 gedaan, jazeker wel 5 dagen na zijn bezoek aan ons. LG zou nu binnen max 5 werkdagen met een omruilvoorstel moeten gaan komen naar mij toe vplgens het servicebedrijf in Enkhuizen. 15 november 2010 (5 dagen later) niets gehoord van LG dus 16 november 2010 bel ik de LG servicelijn. Van de servicemedewerker krijg ik te horen dat het tussen de 5 en 10 dagen duurt voor LG met een voorstel komt, en dat ik niet moet zeuren en nog even geduld moet hebben. (moeilijk hoor een beslissing nemen over een omruilvoorstel). 24 november 2010 belt LG met een omruil voorstel. Het kan nu 5 tot 10 dagen duren voor een definitief accoord.
Hè, u leest het goed, 5 tot 10 dagen kan het duren voor een definitief accoord. langzaam begint ik naar een kookpunt te komen. 30 nov 2010 jaaa eindelijk de verlossing LG gaat omruilen. uiterlijk 3 december 2010 heb ik volgens LG een afspraak voor aflevering. En ja hoor geen afspraak maar 3 december 2010 is een vrijdag............... 6 december 2010 ben ik het spuugzat, we zijn al vanaf 10 november bezig. Hoe moeilijk is het?????? Aan de telefoon ontplof ik omdat er weer zo'n servicemedrewerkster me aan het lijntje probeert te houden en weer zegt dat ik niet moet zeuren en een beetje geduld moet hebben. Ik smijt er wat nare termen uit en smijt de telefoon erop.
Tot mijn verbazing wordt ik 's middags gebeld door [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van het hoofdkantoor in Amstelveen. Waarom ik heb gedreigd het hoofdkantoor in Amstelveen en het kantoor in Almere plat te branden. Ik zit versteld te luisteren naar de aantijgingen van deze man.
Uiteindelijk krijg ik de ruimte om mijn verhaal te doen en dan begrijpt hij toch wel dat ik uiteindelijk een beetje boos ben geworden. Hij belooft (weer een belofte) hij beloof dat ik zo snel mogelijk mijn nieuwe combi magnetron in huis heb maar weet niet wanneer zo snel mogelijk is. Weer tot mijn verbazing wordt ik 's avonds door Exchange het transport bedrijf gebeld met de mededeling dat maandag 12 december 2010 mijn nieuwe apparaat wordt geleverd. Toch wel snel hè, weer een week verder. Maar 13 december is de dag, om 07:15 uur staat inderdaad Exchange voor de deur en ik heb mijn nieuwe apparaat.

Kortom prima combimagnetron maar als er iets stuk gaat ben je het hammetje. De service van LG is werkelijk zo slecht dat is met geen pen te beschrijven.
Ik weet wel dat als er nu iets stuk gaat ik direct met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in Amstelveen ga bellen, dat is de kortse lijn naar het hoofdkantoor en ik weet zeker dat dit mijn laatste LG apparaat is. Als het werkt is het een aanrader maar bezint er gij begint als het stuk gaat dan heb je echt ellende

13 december 2010

Vanmorgen heeft er een omruilactie van LG plaatsgevonden. mijn kapotte MC8088HL is omgeruild voor een MC8088HLC. Overdag 3x de magnetron gebruikt en vanavond voor de 1ste keer de oven. Als het te bakken product klaar is starten ik voor de 2de keer de oven denk ik, maar......als ik de linker draaiknop naar 180˚draaien en 2x op de rechter draaiknop willen drukken voor pre-heat komt de klok al na 1x drukken in het display. Als ik met de rechter drukknop (stop/clear) de oven willen schonen blijkt dat de drukknop niet in te drukken valt. Opeens verschijnt in het display F- 10 en na 15 min weer de tijd gevolgd door 1 min later weer F- 10.

Ik ben er klaar mee. Weken hebben ik na slechte communicatie tussen LG en mij en tussenkomst van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van het hoofdkantoor in Amstelveen eindelijk een nieuw apparaat in huis. Blijkt dat dit apparaat al de eerste dag de geest geeft.

Mijn voorstel is de volgende; LG komt zo snel mogelijk dit apparaat terughalen en stort het aankoop bedrag van €291,38 terug op mijn rekening [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zodat ik een nieuw ander merk combi/magnetron kan kopen.
Het dossiernummer van deze case is 900211226. Ik verwacht van LG alle medewerking zodat wij met de Kerst een goed werkende oven ik de keuken hebben staan.

Vlak voor de kerst komt mijn nieuwe combi/magnetron/convectieoven. U leest het goed ipv een MC8088HL krijgen wij een MC8088HLC geleverd dus niet een combi/magnetron maar een conbi/magnetron/convectieoven.

We sluiten vol vertrouwen het nieuwe apparaat aan starten de oven…………en als we klaar zijn met de oven en de oven staat af te koelen……. Opeens piep, piep horen we uit de oven en in het display staat F10.

We drukken op wat knoppen maar er gebeurt niets. Ik haal de stekker uit het stopcontact en jahoor weg is de melding en de oven kan weer gebruikt worden tot de volgende F10 melding en dat is telkens als de oven of de convectieoven is gebruikt, en dat is dus heel vaak. Maar stekker eruit en het is weer op gelost. Natuurlijk zoek ik meteen weer contact met LG, en natuurlijk gaan die weer een monteur sturen.

12 januari 2011 alweer, de monteur staat voor de deur. Apparaat open twee printplaten van de elektronische aansturing vervangen en het probleem zou op gelost zijn. Het duurt even voor we weer echt gaan bakken, nou ja ik ga stomen. 26 januari ik stoom een half uur groente, en als ik klaar ben tijdens de afkoel periode, piep,piep en ja hoof F10 in het display.

Ik bel gelijk met het onderhoudsbedrijf, dat het weer zover is. De meneer aan de telefoon vraagt wat de magnetron heeft gekost en deelt mij mee dat hij maar weer een omruilverzoek gaat indienen bij LG. En hoe lang dat gaat duren weet hij niet. Maar we zitten dus nu te wachten op weer een nieuwe omruiling.

Rickyman

Re: Mijn ervaring met de MC8088HL Combi/magnetron

Ongelezen bericht door Rickyman »

Ik zou maar heel snel het case nummer en Uw rekeningnummer uit uw verhaal halen.
Dit op internet gooien is het zelfde als mij gewoon uw autosleutels toewerpen en dan verbaasd zijn dat ik ermee weg rijd.
Middels wijzig functie kunt u dit doen

Groet
Rickyman

jeroen334

Ongelezen bericht door jeroen334 »

Beste Roodwunk

Ik ga ervan uit dat u het apparaat niet bij LG zelf hebt gekocht. Waarom spreekt u de verkoper niet aan van de winkel. Die is inmiddels het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn. Nu zal het wellicht te laat zijn omdat je alles via lg geregeld hebt.

Ik lees dat u een mc 8088hlc heeft gekregen ipv een mc 8088hl. Dit is toch wel netjes van hun. Ondanks dat u er zelf niet om hebt gevraagd.

roodwunk
Contacteer:

Ongelezen bericht door roodwunk »

Jeroen,

natuurlijk is de verkoper aangesproken in de eerste instantie, maar het hele probleem project is overgenomen door LG.

Dat er een ander apparaat is geleverd is geen goodwill geweest maar gewoon een foutje die niet meer herstel kon worden.

Groet Rood!

Gesloten