LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete bedrag zomaar afgeschreven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nadeem_8ar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 19:40

boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door nadeem_8ar »

Er word steeds geld van mijn rekening afgeschreven door het CJIB,
steeds als ik 200 a 300 euro op me rekening heb schrijven ze weer wat af.

Waar al die bedragen van zijn ???, mag joost weten! Ik krijg geen bericht en plotseling heb ik helemaal niks op me rekening staan. Ik kan niet eens de baas zijn over me eigen geld en rekening, dat word voor je gedaan!!!

Ik zit in de schuldsanering en krijg 39,- leefgeld per week, en had 300,- voor me autoverzekering op me rekening, schijft cjib weer 173,- af!!!

mogen ze dit zomaar doen? en hoe moet ik me auto verzekering nu betalen?
hoe kan dit stoppen??? kan iemand dit mij vertellen aub?

mvg Akhtar

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je openstaande boetes?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door __oi__ »

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat het CJIB steeds 100-en euros van je rekening afschrijft, gedurende een langere periode, en jij hebt geen flauw idee waarom......en de enige actie die je onderneemt is een forumbericht posten op trosradar.
LOL

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik zit in de schuldsanering en krijg 39,- leefgeld per week, en had 300,- voor me autoverzekering op me rekening, schijft cjib weer 173,- af!!!

mogen ze dit zomaar doen? en hoe moet ik me auto verzekering nu betalen?
paar vraagjes :

Hoe kun je van Euro 39 per week een bedrag van Euro 300 sparen ?
Hoe kun je van Euro 39 per week ook nog autorijden betalen ?

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarschijnlijk heb je ze in het verleden toestemming gegeven. Wat je kunt doen is je machtiging intrekken door een schriftelijke brief te sturen. Let wel je moet nog steeds je vorderingen voldoen, dus het raadzaam om dit uit te zoeken.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pindakaaspotje schreef:cjib kan volgens mij altijd vorderen. machtiging of niet.
Vorderen of incasseren is toch wat anders?
Ik heb - helaas - recentelijk ook te hard gereden - maar kreeg gewoon de acceptgirokaart in de bus - dus men heeft niet automatisch geincasseerd.

Dat terwijl 'zij' toch weten dat bankrekeningnummer X bij mij hoort - en zij dus toch 'zomaar' een automatische incasso zouden kunnen uitvoeren.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door tennis »

Guardian72 schreef: Ik heb - helaas - recentelijk ook te hard gereden - maar kreeg gewoon de acceptgirokaart in de bus - dus men heeft niet automatisch geincasseerd.

Dat terwijl 'zij' toch weten dat bankrekeningnummer X bij mij hoort - en zij dus toch 'zomaar' een automatische incasso zouden kunnen uitvoeren.
Ik heb het nog nooit zelf meegemaakt, en ook nog niet anders van vrienden en bekenden gehoord, dat je een acceptgiro in de bus krijgt.
Als je de statements van Mr.Spee hord, wordt er altijd over gesproken, dat de overtreder en acceptgiro in de bus krijgt.
Deze automatische incasso heeft volgens mij een andere achtergrond, wat TS niet heeft verteld!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door marcel75 »

Ik krijg het idee dat er door het CJIB beslag is gelegd op de rekening van TS omdat er allerhande boetes openstaan. En dan mag het CJIB zodra het saldo het toestaat incasseren.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door trebelski »

nadeem_8ar schreef:Er word steeds geld van mijn rekening afgeschreven door het CJIB,


Ik kan niet eens de baas zijn over me eigen geld en rekening, dat word voor je gedaan!!!

Ik zit in de schuldsanering en krijg 39,- leefgeld per week, en had 300,- voor me autoverzekering op me rekening, schijft cjib weer 173,- af!!!

mogen ze dit zomaar doen? en hoe moet ik me auto verzekering nu betalen?
hoe kan dit stoppen??? kan iemand dit mij vertellen aub?

mvg Akhtar
Of is het weer een Tr*l of er worden zaken niet genoemd( verzwegen). Je bent inderdaad niet de baas over je eigen geld want je bent akkoord gegaan met schuldsanering en het is het 1 of het ander.En zo kan mogelijk het CJIB geld afschrijven (niet je leefgeld zijnde) voor openstaande bekeuringen enz.. Verder (als het waar is) begrijp ik niet dat je €39.- leefgeld krijgt maar wel de auto mag houden, dit is namelijk het eerste welke je dient te verkopen want het geld voor brandstof/verzekering/wegenbelasting/onderhoud zou ten goede moeten komen aan je schuldeisers.Redenen genoeg om te twijfelen aan het verhaal of er word iets weggelaten.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door Pavlova »

trebelski schreef:
nadeem_8ar schreef:Er word steeds geld van mijn rekening afgeschreven door het CJIB,


Ik kan niet eens de baas zijn over me eigen geld en rekening, dat word voor je gedaan!!!

Ik zit in de schuldsanering en krijg 39,- leefgeld per week, en had 300,- voor me autoverzekering op me rekening, schijft cjib weer 173,- af!!!

mogen ze dit zomaar doen? en hoe moet ik me auto verzekering nu betalen?
hoe kan dit stoppen??? kan iemand dit mij vertellen aub?

mvg Akhtar
Of is het weer een Tr*l of er worden zaken niet genoemd( verzwegen). Je bent inderdaad niet de baas over je eigen geld want je bent akkoord gegaan met schuldsanering en het is het 1 of het ander.En zo kan mogelijk het CJIB geld afschrijven (niet je leefgeld zijnde) voor openstaande bekeuringen enz.. Verder (als het waar is) begrijp ik niet dat je €39.- leefgeld krijgt maar wel de auto mag houden, dit is namelijk het eerste welke je dient te verkopen want het geld voor brandstof/verzekering/wegenbelasting/onderhoud zou ten goede moeten komen aan je schuldeisers.Redenen genoeg om te twijfelen aan het verhaal of er word iets weggelaten.
Bij een schuldsanering is het helemaal niet zo dat de auto altijd weg moet. Wat nu als je afhankelijk bent van je auto voor je werk? Uiteraard wordt hier rekening mee gehouden, het is niet de bedoeling dat iemand zijn baan verliest.

On topic: TS zou gewoon eens met het CJIB contact kunnen opnemen?

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door roko72 »

@pindakaaspotje,

Ik geloof niet dat zij mogen incasseren.
Als alles bekend is, dan zou men dus ook geen politie e.d. op de "niet" betalers af sturen.
Volgens mij is er geen een instantie die zomaar zonder toestemming mogen incasseren.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door ronald g »

Staat toch duidelijk op de site van het CJIB betaal je niet dan is de bank verplicht mee te werken aan de incasso. Lukt dat ook niet komt de deurwaarder op bezoek. Wat betreft de sanering worden boetes die onder de wet Mulder vallen niet meegenomen in de sanering hooguit opgeschort. Raar dat Ts niet even contact met het CJIB opneemt maar waarschijnlijk weet hij de reden wel. Het wel noodzaak om deze post alsnog bij de bewindvoerder te melden want nu worden eisers benadeeld en kan het einde sanering betekenen.
Laatst gewijzigd door ronald g op 06 feb 2011 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het juiste antwoord is van Ronaldg.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: boete bedrag zomaar afgeschreven

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

klopt, CJIB mag incasseren en ook al zit je in de schuld sanering mag dat nogsteeds.;

CJIB werkt trouwens ook niet mee aan de schuld sanering, schulden bij het CJIB blijven altijd staan.

Trudy

Gesloten