LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service Belcompany iPhone
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jan 2010 22:23
Slechte service Belcompany iPhone
Via deze site wil ik toch even mijn verhaal kwijt over de slechte service die Belcompany mij biedt.
Afgelopen week heb ik een iPhone gekocht in combinatie met een T-mobile abonnement bij de Belcompany. Bij thuiskomst bleek de iPhone niet naar behoren te werken. De volgende dag ben ik meteen terug gegaan naar de Belcompany met de verwachting hem zonder problemen te kunnen ruilen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat ze de telefoon (die ik nog geen 13 uur eerder heb gekocht!) niet terug namen en dat ik daarvoor bij T-mobile moet zijn. Toen heb ik de T-mobile klantenservice gebeld waar ik te horen kreeg dat Belcompany verplicht is deze telefoon om te ruilen voor een ander toestel. Dus toch maar weer naar de Belcompany. Hier kreeg ik weer te horen dat ik hiervoor toch echt bij de T-mobile moet zijn omdat Belcompany van T-mobile de regel opgelegd heeft gekregen deze toestellen niet terug te nemen maar de klanten door te sturen naar de T-mobile klantenservice.
Kortom ik word nu al bijna een week van het kastje naar de muur gestuurd.
Zowel de Belcompany winkel als het hoofdkantoor houden voet bij stuk dat ik met mijn kapotte iPhone bij de T-mobile moet zijn terwijl T-mobile voet bij stuk houdt dat ik hiervoor toch echt bij de Belcompany moet zijn. T-mobile kan mij hoogstens een omruil regeling aanbieden waarbij ik op een wachtlijst van een onbekende periode kom te staan voor een nieuwe iPhone, waarmee ik natuurlijk niet akkoord wil gaan.
Op dit moment wacht ik nog steeds op een oplossing die Belcompany mij hopelijk zo snel mogelijk gaat aanbieden.
Heeft iemand tips hoe ik dit verder kan aanpakken? En mag Belcompany mij wel doorsturen naar T-mobile? Ik heb het toestel tenslotte bij hen gekocht dus zij moeten mij toch een deugdelijk product leveren?
Afgelopen week heb ik een iPhone gekocht in combinatie met een T-mobile abonnement bij de Belcompany. Bij thuiskomst bleek de iPhone niet naar behoren te werken. De volgende dag ben ik meteen terug gegaan naar de Belcompany met de verwachting hem zonder problemen te kunnen ruilen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat ze de telefoon (die ik nog geen 13 uur eerder heb gekocht!) niet terug namen en dat ik daarvoor bij T-mobile moet zijn. Toen heb ik de T-mobile klantenservice gebeld waar ik te horen kreeg dat Belcompany verplicht is deze telefoon om te ruilen voor een ander toestel. Dus toch maar weer naar de Belcompany. Hier kreeg ik weer te horen dat ik hiervoor toch echt bij de T-mobile moet zijn omdat Belcompany van T-mobile de regel opgelegd heeft gekregen deze toestellen niet terug te nemen maar de klanten door te sturen naar de T-mobile klantenservice.
Kortom ik word nu al bijna een week van het kastje naar de muur gestuurd.
Zowel de Belcompany winkel als het hoofdkantoor houden voet bij stuk dat ik met mijn kapotte iPhone bij de T-mobile moet zijn terwijl T-mobile voet bij stuk houdt dat ik hiervoor toch echt bij de Belcompany moet zijn. T-mobile kan mij hoogstens een omruil regeling aanbieden waarbij ik op een wachtlijst van een onbekende periode kom te staan voor een nieuwe iPhone, waarmee ik natuurlijk niet akkoord wil gaan.
Op dit moment wacht ik nog steeds op een oplossing die Belcompany mij hopelijk zo snel mogelijk gaat aanbieden.
Heeft iemand tips hoe ik dit verder kan aanpakken? En mag Belcompany mij wel doorsturen naar T-mobile? Ik heb het toestel tenslotte bij hen gekocht dus zij moeten mij toch een deugdelijk product leveren?
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Wijs de jongens op hun eigen voorwaarden die op de site staan.
Artikel 6A - Herroepingsrecht bij levering van producten
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het
product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Oftewel, je hebt 2 weken om je contract te ontbinden!! Ontbind dit direct. Ga daarna naar een winkel die je meer vertrouwt (T-Mobile zelf misschien, dan heb je dit gezeur ook niet) en sluit hem daar opnieuw af. Mocht je het toestel ook verzekerd hebben, je hebt bij Pro Assist lijkt mij ook een tijd om alsnog te beslissen of je die wilt of niet.
Trouwens; waarom ze zo moeilijk doen... iPhones verkopen als zoete broodjes, en erg slecht leverbaar... en anders moeten ze inderdaad de hele order cancelen, en boor jij ze zo ongeveer 20 euro provisie door de neus. Ik zou zeggen; confronteer hem met zijn algemene voorwaarden!
Dit is allemaal te vinden op: http://www.belcompany.nl/NL/algemenevoo ... ompany.htm
Succes ermee!
PS. Extra noten.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen
worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen
voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 6A - Herroepingsrecht bij levering van producten
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het
product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Oftewel, je hebt 2 weken om je contract te ontbinden!! Ontbind dit direct. Ga daarna naar een winkel die je meer vertrouwt (T-Mobile zelf misschien, dan heb je dit gezeur ook niet) en sluit hem daar opnieuw af. Mocht je het toestel ook verzekerd hebben, je hebt bij Pro Assist lijkt mij ook een tijd om alsnog te beslissen of je die wilt of niet.
Trouwens; waarom ze zo moeilijk doen... iPhones verkopen als zoete broodjes, en erg slecht leverbaar... en anders moeten ze inderdaad de hele order cancelen, en boor jij ze zo ongeveer 20 euro provisie door de neus. Ik zou zeggen; confronteer hem met zijn algemene voorwaarden!
Dit is allemaal te vinden op: http://www.belcompany.nl/NL/algemenevoo ... ompany.htm
Succes ermee!
PS. Extra noten.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen
worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen
voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:17
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Beste mevrouw van der Eem,
De iPhone, BlackBerry en Laptops vallen helaas niet binnen de 2 weken omruil regeling. De algemene voorwaarden op BelCompany.nl zijn van toepassing op bestellingen op de website, en gelden niet voor aankopen via onze winkels.
BelCompany mag en kan de iPhone van T-Mobile niet omruilen / retour nemen, ook niet indien deze niet goed functioneert. Indien je binnen 8 dagen na aankoop een probleem hebt met de iPhone, dan dien je contact op te nemen met de T-Mobile klantenservice, afdeling After Sales. After Sales maakt dan een omruil afspraak op locatie. Indien de T-Mobile klantenservice niet goed op de hoogte is van haar eigen procedures, heeft BelCompany de mogelijkheid om uw gegevens aan onze T-Mobile accountmanager door te geven zodat hij dit kan doorzetten naar After Sales. Op 11-01 heeft onze vestiging in Haarlem het probleem van de T-Mobile klantenservice bij ons gemeld, en wij hebben dit doorgezet naar onze accountmanager. Gister op 12-01 hebben wij een terug koppeling ontvangen dat hij uw gegeven naar de After Sales afdeling heeft doorgezet voor een omruil afspraak. After Sales zal binnen 4 dagen contact met u opnemen op nummer 06-******03 voor een omruil afspraak.
Onze excuses dat het maken van een omruil afspraak niet meteen gelukt is. Wij zullen deze klacht onder de aandacht brengen bij onze T-Mobile accountmanager.
Met vriendelijke groet,
BelCompany klantenservice
De iPhone, BlackBerry en Laptops vallen helaas niet binnen de 2 weken omruil regeling. De algemene voorwaarden op BelCompany.nl zijn van toepassing op bestellingen op de website, en gelden niet voor aankopen via onze winkels.
BelCompany mag en kan de iPhone van T-Mobile niet omruilen / retour nemen, ook niet indien deze niet goed functioneert. Indien je binnen 8 dagen na aankoop een probleem hebt met de iPhone, dan dien je contact op te nemen met de T-Mobile klantenservice, afdeling After Sales. After Sales maakt dan een omruil afspraak op locatie. Indien de T-Mobile klantenservice niet goed op de hoogte is van haar eigen procedures, heeft BelCompany de mogelijkheid om uw gegevens aan onze T-Mobile accountmanager door te geven zodat hij dit kan doorzetten naar After Sales. Op 11-01 heeft onze vestiging in Haarlem het probleem van de T-Mobile klantenservice bij ons gemeld, en wij hebben dit doorgezet naar onze accountmanager. Gister op 12-01 hebben wij een terug koppeling ontvangen dat hij uw gegeven naar de After Sales afdeling heeft doorgezet voor een omruil afspraak. After Sales zal binnen 4 dagen contact met u opnemen op nummer 06-******03 voor een omruil afspraak.
Onze excuses dat het maken van een omruil afspraak niet meteen gelukt is. Wij zullen deze klacht onder de aandacht brengen bij onze T-Mobile accountmanager.
Met vriendelijke groet,
BelCompany klantenservice
Re: Slechte service Belcompany iPhone
De belco op Radar? Zozo..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 jan 2011 20:41
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Goh, laat ik nou hetzelfde probleem hebben...
22-1 een iphone gekocht. Dezelfde middag kom ik erachter dat de wifiverbinding niet werkt. Ik alles uit de kast gehaald. Vandaag terug naar de belcompany. Krijg ik toch echt geen nieuwe. Dat kunnen ze niet?!?! Bij de tmobilewinkel zeggen ze ook dat dat belachelijk is. 'Het staat op de kassabon' wordt mij bij de BC verteld. Ehh ja nadat ik betaald heb en thuis mijn email heb geopend, kan ik pas de kassabon lezen... Bij de winkel en bij de klantensevice wordt mijverteld dat ik de iphone dan maar ter reparatie moet laten opsturen, ben ik hem wel 4 wkn kwijt. En oh ja..ik krijg geen leentoestel, dan had ik maar een verzekering a 10 euro per mnd moeten nemen...
Ondertussen heb ik bij de tmobile winkel een kaartje gekregen waar ik mijn extrakleine chip in kan doen, zodat, als mijn toestel wordt opgestuurd ik toch kan bellen. Maar hoe zit dat dan met die extra dure 44.95 per maand die ik nu voor de iphone betaal? Ik kan op mijn oude toestel niet tot erg slecht internetten, en daar betaalde ik 30 euro voor. Dus het zou dan neerkomen op 15 euro voor 4 wkn door de wc gespoeld, en na 4 wkn een gerepareerd otestel terugkrijgen die open is geweest, en dan maar hopen dat ik er na 2 mnd niks mee krijg.....EN NU????????????? IK WIL GEWOON EEN NIEUW TOESTEL DIE WERKT!!!!
22-1 een iphone gekocht. Dezelfde middag kom ik erachter dat de wifiverbinding niet werkt. Ik alles uit de kast gehaald. Vandaag terug naar de belcompany. Krijg ik toch echt geen nieuwe. Dat kunnen ze niet?!?! Bij de tmobilewinkel zeggen ze ook dat dat belachelijk is. 'Het staat op de kassabon' wordt mij bij de BC verteld. Ehh ja nadat ik betaald heb en thuis mijn email heb geopend, kan ik pas de kassabon lezen... Bij de winkel en bij de klantensevice wordt mijverteld dat ik de iphone dan maar ter reparatie moet laten opsturen, ben ik hem wel 4 wkn kwijt. En oh ja..ik krijg geen leentoestel, dan had ik maar een verzekering a 10 euro per mnd moeten nemen...
Ondertussen heb ik bij de tmobile winkel een kaartje gekregen waar ik mijn extrakleine chip in kan doen, zodat, als mijn toestel wordt opgestuurd ik toch kan bellen. Maar hoe zit dat dan met die extra dure 44.95 per maand die ik nu voor de iphone betaal? Ik kan op mijn oude toestel niet tot erg slecht internetten, en daar betaalde ik 30 euro voor. Dus het zou dan neerkomen op 15 euro voor 4 wkn door de wc gespoeld, en na 4 wkn een gerepareerd otestel terugkrijgen die open is geweest, en dan maar hopen dat ik er na 2 mnd niks mee krijg.....EN NU????????????? IK WIL GEWOON EEN NIEUW TOESTEL DIE WERKT!!!!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:17
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Beste mevrouw Speijer,
Naar aanleiding van uw melding hebben wij meteen contact opgenomen met onze accountmanager van T-Mobile, om uw probleem bij hun onder de aandacht te brengen.
Wij hebben zojuist telefonisch contact met u gehad en wij hebben begrepen dat u via T-Mobile After Sales een afspraak heeft kunnen maken voor het omruilen van het toestel.
Onze excuses voor het ongemak en wij hopen dat het ruilen snel zal plaatsvinden en u meer plezier van uw vervangende iPhone zult hebben.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Klantenservice
Naar aanleiding van uw melding hebben wij meteen contact opgenomen met onze accountmanager van T-Mobile, om uw probleem bij hun onder de aandacht te brengen.
Wij hebben zojuist telefonisch contact met u gehad en wij hebben begrepen dat u via T-Mobile After Sales een afspraak heeft kunnen maken voor het omruilen van het toestel.
Onze excuses voor het ongemak en wij hopen dat het ruilen snel zal plaatsvinden en u meer plezier van uw vervangende iPhone zult hebben.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Klantenservice
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Alleen maar netjes toch.mich24 schreef:De belco op Radar? Zozo..
Blijkbaar krijgen ze ook klachten binnen.
Ik kan het alleen maar waarderen dat bedrijven ook op forums meelezen en reageren.
@bc_
Ik vind het wel knap dat jullie de afdeling After Sales van t-mobile kunnen bereiken.
Toen ik tijdje geleden belde werd ik doorverbonden naar repair & retour voor omruiling.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Dus, in tegenspraak met de Nederlandse wet / gewoonte waarin de verkoper het aanspreekpunt is voor de consument - word je bij aankoop van een Apple product gewoon in de steek gelaten?
En dan ook nog eens bij zo`n duur product als een iPhone(y) ?
Youp van `t Hek had toch al aangetoond dat t-mobile en klantenservice wederzijds uitsluitende begrippen zijn?
En dan ook nog eens bij zo`n duur product als een iPhone(y) ?
Youp van `t Hek had toch al aangetoond dat t-mobile en klantenservice wederzijds uitsluitende begrippen zijn?
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Tsja,ligt in dit geval echt aan T-Mobile, en niet zozeer de telecomwinkel.
Re: Slechte service Belcompany iPhone
In mijn Belcompany topic worden/werden vergelijkbare opmerkingen geplaatst (zie Slechte service Belcompany op N900) maar dat is pertinent onjuist.
Voor de consument is niet T-Mobile, maar Belcompany het verkooppunt en daarmee het aanspreekpunt voor service en garantie. Nu heb ik een garantiegeval van een telefoon die een maand of 10 oud is - en begrijp ik best dat dat even duurt, maar wanneer je in een winkel een defect artikel koopt (bij aanschaf al ondeugdelijk) dan hoort de winkel dat gewoon direct en zonder gemopper terug te nemen of om te ruilen.
Ik wordt al enorm nijdig van hoe mijn klacht door Belcompany afgehandeld wordt (11 weken and counting!), dat klanten zelfs op de dag van aankoop door Belcompany doorverwezen worden naar T-Mobile/Apple is tekenend voor de manier waarop er door dit bedrijf met klanten wordt omgesprongen.
Een dure telefoon verkopen en met een dikke glimlach de provisie incasseren is geen probleem, maar wanneer er service verleend moet worden geeft Belcompany keer op keer niet thuis en probeert het bedrijf je onterecht naar andere partijen door te verwijzen om maar vooral zelf niet voor de eventuele kosten die er uit voortvloeien op te moeten draaien. Slecht nieuws voor Belcompany: dat is het risico van het vak.
Het staat haaks op datgene wat ze op hun eigen site uit proberen te dragen:
Voor de consument is niet T-Mobile, maar Belcompany het verkooppunt en daarmee het aanspreekpunt voor service en garantie. Nu heb ik een garantiegeval van een telefoon die een maand of 10 oud is - en begrijp ik best dat dat even duurt, maar wanneer je in een winkel een defect artikel koopt (bij aanschaf al ondeugdelijk) dan hoort de winkel dat gewoon direct en zonder gemopper terug te nemen of om te ruilen.
Ik wordt al enorm nijdig van hoe mijn klacht door Belcompany afgehandeld wordt (11 weken and counting!), dat klanten zelfs op de dag van aankoop door Belcompany doorverwezen worden naar T-Mobile/Apple is tekenend voor de manier waarop er door dit bedrijf met klanten wordt omgesprongen.
Een dure telefoon verkopen en met een dikke glimlach de provisie incasseren is geen probleem, maar wanneer er service verleend moet worden geeft Belcompany keer op keer niet thuis en probeert het bedrijf je onterecht naar andere partijen door te verwijzen om maar vooral zelf niet voor de eventuele kosten die er uit voortvloeien op te moeten draaien. Slecht nieuws voor Belcompany: dat is het risico van het vak.
Het staat haaks op datgene wat ze op hun eigen site uit proberen te dragen:
Ik adviseer iedereen in mijn omgeving dan ook om Belcompany te mijden als de pest.Reparatie en garantie
Mocht er iets misgaan, dan ben je bij BelCompany aan het juiste adres. Want wij weten precies hoe je zo snel mogelijk weer mobiel kunt bellen. Omdat we weten hoe alle procedures werken, regelen wij voor je dat alles zo snel mogelijk is opgelost.
Mobiele telefoon kapot. Wat nu?
Stel je voor, het is misgegaan en je toestel heeft een defect. Neem je toestel en je kassabon direct mee naar BelCompany. Daar controleren we eerst of het probleem in het toestel zit, of dat er iets mis is met de simkaart of het netwerk. Blijkt het defect in je mobiele telefoon te zitten, wordt nagegaan of dit binnen de (wettelijke) garantie valt. Is je toestel normaal gebruikt, dan zijn de defecten gedekt.
Re: Slechte service Belcompany iPhone
Hoi Tessa,
Als je iphone binnen 8 dagen defect is na aankoop.
Bel dan met de T-Mobile Klantenservice. Je hebt dan recht op een vervangend toestel. Er wordt dan een nieuw toestel voor je besteld en omgeruild aan de deur. Ook als je je toestel via een dealer hebt aangeschaft.
Groetjes
Als je iphone binnen 8 dagen defect is na aankoop.
Bel dan met de T-Mobile Klantenservice. Je hebt dan recht op een vervangend toestel. Er wordt dan een nieuw toestel voor je besteld en omgeruild aan de deur. Ook als je je toestel via een dealer hebt aangeschaft.
Groetjes