LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijderen meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ache

Verwijderen meter

Ongelezen bericht door Ache »

In de "goede oude tijd" woonde ik in een huisje waar ik geen gas nodig had.
Alles was electrisch, maar als je een gas meter had moest je er wel voor betalen.
Dus heb ik hem toen laten verwijderen.
Eén telefoontje en het gebeurde zonder kosten.
Jaren later (nu dus) heb ik een huisje waar alleen de kachel op gas werkt.
Het is zo'n hele oude in de woonkamer.
Die gooi ik er dus uit en vervang hem door een electrische kachel.
Wil ik dus de gasmeter verwijderen.
En nu moet ik er ineens voor betalen.
Kan het niet eens regelen via mijn energie leverancier, maar moet het persé doen via de netbeheerder.

Weet iemand hoe dit precies zit?

tennis

Re: Verwijderen meter

Ongelezen bericht door tennis »

Uw netbeheerder is eigenaar van het leidingennetwerk in uw regio en van de meters in uw meterkast. Als u een meter wilt laten plaatsen, kunt u dit aanvragen via http://www.aansluitingen.nl. Uw netbeheerder maakt voor deze meter een EAN-code aan. Met deze EAN-code kunt u levering aanvragen bij een leverancier. Zodra de netbeheerder het leveringsverzoek van de leverancier ontvangt (houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd) kunt u met de netbeheerder een afspraak maken om de meter te laten plaatsen. U kunt een elektra- of gasmeter laten verwijderen of verzegelen door uw netbeheerder. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden. Het kan rendabel zijn uw meter af te sluiten als u bijvoorbeeld geen gas meer gebruikt omdat u een warmtepomp heeft geïnstalleerd. U kunt dit voornemen bij uw leverancier kenbaar maken, deze zal u afmelden bij uw netbeheerder. Daarna kunt u met de netbeheerder een afspraak maken om de meter weg te laten halen. De netbeheerder geeft de eindstanden door aan uw leverancier. Over het algemeen vindt de verrekening plaats bij de eerstvolgende reguliere jaarnota (uw voorschotbedrag voor dat product wordt uiteraard wel verwijderd).

Gesloten