| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom accu gereedschap?
Waarom accu gereedschap?
Veel elektrisch gereedschap is alleen nog maar te koop met een accu. Ik vraag mij af of dit wel zo handig is. De accu’s zijn meestal van het Li-ion type. Deze gaan altijd na een paar jaar stuk. Bovendien moet je steeds van tevoren de accu opladen anders zit je met apparaat dat niet werkt. Dus, waarom geen gewoon snoer gebruiken, het werkt altijd en je hebt geen accu problemen. Al die accu’s zijn ook nog een ramp voor het milieu.
Re: Waarom accu gereedschap?
En als je ergens bezig bent,waar geen stroom is?Moet je met een kabels en verlengsnoeren aan de gang.
Dan is zo'n accu een uitkomst.
Ik zou niet weten, welk gereedschap alleen nog met accu wordt verkocht, heb je een voorbeeld?avandalen schreef:Veel elektrisch gereedschap is alleen nog maar te koop met een accu.
En voor zulke gelegenheden, is het accu gereedschap gemaakt.snepke schreef:En als je ergens bezig bent,waar geen stroom is?Moet je met een kabels en verlengsnoeren aan de gang.
Veel gereedschap is ook op accu verkrijgbaar. Dat is omdat de accu's tegenwoordig zo sterk kunnen zijn, dat veel accugereedschap niet onder hoeft te doen voor gereedschap met snoer. Alleen echt zwaar gereedschap is alleen met snoer verkrijgbaar. Maar het meeste gereedschap is nog steeds ook nog met snoer verkrijgbaar.
Accugereedschap werkt vaak veel prettiger, omdat je bij het werk niet wordt gehinderd door snoeren. Je hebt 'onbeperkt' bereik, je kunt het gereedschap in alle hoeken houden en je struikelt ook niet over de snoeren. De hedendaagse accu's blijven ook langer goed en zijn veel sneller op te laden dan vroeger. Als een apparaat twee accu's heeft, dan is de eerste alweer opgeladen voordat de tweede leef is.
Wel heb je er ook veel goedkope merken tussen zitten, die producten met te weinig capaciteit verkopen. Dat is bij accugereedschap eerder het geval dan bij gereedschap aan het snoer. Je kunt dus minder goed een willekeurig apparaat uit de bouwmarkt kopen.
Accugereedschap werkt vaak veel prettiger, omdat je bij het werk niet wordt gehinderd door snoeren. Je hebt 'onbeperkt' bereik, je kunt het gereedschap in alle hoeken houden en je struikelt ook niet over de snoeren. De hedendaagse accu's blijven ook langer goed en zijn veel sneller op te laden dan vroeger. Als een apparaat twee accu's heeft, dan is de eerste alweer opgeladen voordat de tweede leef is.
Wel heb je er ook veel goedkope merken tussen zitten, die producten met te weinig capaciteit verkopen. Dat is bij accugereedschap eerder het geval dan bij gereedschap aan het snoer. Je kunt dus minder goed een willekeurig apparaat uit de bouwmarkt kopen.
Boor schroefmachines hebben bijna allemaal een accu. De Skil Energy 6222AB is nog de enige zonder accu. Ik heb liever geen accu machine, eerst iedere keer de accu te moeten opladen als je hem even nodig hebt lijkt mij niet handig.tennis schreef: Ik zou niet weten, welk gereedschap alleen nog met accu wordt verkocht, heb je een voorbeeld?
Bij een normale hedendaagse accu-schroefmachine blijft de accu heel lang opgeladen, dus als je hem na een jaar tevoorschijn haalt, merk je geen achteruitgang.
Ik vind het juist onhandig dat je voor een paar schroeven niet alleen de boormachine moet pakken, maar ook een verlengsnoer tot het dichtsbijzijnde stopcontact.
Ik vind het juist onhandig dat je voor een paar schroeven niet alleen de boormachine moet pakken, maar ook een verlengsnoer tot het dichtsbijzijnde stopcontact.
Ik heb al heel wat jaren een schroefboormachine van Metabo, en de accu doet het nog prima terwijl ie toch regelmatig gebruikt wordt. Veel handiger dan een snoer dat altijd in de weg zit en net te kort is.
Als ik één stuk gereedschap moet noemen waarmee ik niet meer zonder zou kunnen is dat beslist een accu schroefboormachine.
Dat accu's na een paar jaar stuk zouden zijn is nieuw voor me. Die ervaring heb ik niet.
Ik ben een redelijk fanatieke hobbyklusser, en heb jarenlang (+/- 10 jaar) plezier gehad van een goedkope python met slechts één accu. Ik gebruik nu een Makita die veel prettiger schroeft, en waarvan ik zeker weet dat ik daar minstens zo lang, maar waarschijnlijk nog veel langer mee kan werken.
Dat accu's na een paar jaar stuk zouden zijn is nieuw voor me. Die ervaring heb ik niet.
Ik ben een redelijk fanatieke hobbyklusser, en heb jarenlang (+/- 10 jaar) plezier gehad van een goedkope python met slechts één accu. Ik gebruik nu een Makita die veel prettiger schroeft, en waarvan ik zeker weet dat ik daar minstens zo lang, maar waarschijnlijk nog veel langer mee kan werken.
Veel accuschroef- en -boormachines hebben 2 accu's: 1 in de oplader, de ander aan 't werk.
Ik zie echt het probleem van avandalen niet. De accuboormachine is echt een aanwinst voor de DHZ-er
Ik zie echt het probleem van avandalen niet. De accuboormachine is echt een aanwinst voor de DHZ-er