Ik ben een NEM klant sinds 11-2009 en heb een gezin bestaande uit 2 volwassenen en een kind van 2,5 jr.
In mijn specifieke geval zou ik bij de overstap een voordeel "genieten" van ca € 50,00 per maand.
Ik heb ingeschreven op basis van 5200 kWh en 2450 m3 gasverbruik.
Deze waarden zijn vanwege een verbouwing in 2008 zo hoog geweest en bij overgang naar NEM ook aangehouden om verassingen te voorkomen. Hierbij hoorde een maandelijks voorschot bedrag van € 145,00
Het werkelijke verbruik lag op 4700 kWh en 1967 m3 gas.
Toch moest ik bij de eindafrekening nog even € 167,00 bijbetalen. Reden hiervoor zo gaf men aan, was een stijging in gas en energiebelasting.
Tevens gaf men aan dat het voorschot bedrag verhoogd werd naar € 207,00 per maand vanwege aanhoudende kostenstijgingen!
Hierop heb ik een klachtenbrief naar NEM verzonden en kreeg ik vandaag na ruim 3 weken een mailtje terug met wederom dezelfde uitleg en mogelijkheid tov € 207,00 10-15% = € 175,95 ofwel € 31,05 korting te ontvang als ik zou bijtekenen met 3 jaar.
Aangezien ik pricipieel tegen meerjarige contracten ben, heb ik op de site hetzelfde jaarverbruik ingevuld als dat op mijn eindafrekening staat.
Wat schetst mijn verbazing? als ik mij nu zou aanmelden, betaal ik geen € 207,00 maar € 157,00 bij een variabel tarief!
Dat is nog eens NEMen!!!
Zijn er meer mensen met deze onverklaarbare uitkomst?
Hoe kan ik toch de websitekorting bemachtigen?
Grt P. Toenink
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NEM eindafrekening hoger, website geeft andere resultaten
-
Bob Schurkjens
Re: NEM eindafrekening hoger, website geeft andere resultaten
Alle vragen die u stelt zijn al eens aan de orde geweest. De antwoorden kunt u hier vinden: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=47921
U zit bij de verkeerde leverancier. En u hoeft alleen te betalen aan de NEM op basis van uw werkelijke gebruik.
U zit bij de verkeerde leverancier. En u hoeft alleen te betalen aan de NEM op basis van uw werkelijke gebruik.
-
Esther joissant
Re: NEM eindafrekening hoger, website geeft andere resultaten
Bedrog: de kleine letters onder de ‘grote’ aanbieding
Beste lezers, momenteel adverteert de NEM met een prijsvergelijkende advertentie waar ze er als beste uit zouden komen.
-Ten eerste komen ze zonder de korting als duurste uit voor Levering €3619! De tarieven voor vastrecht zijn absurd hoog.
-De andere onderdelen Energiebelasting en Netbeheerkosten zijn altijd gelijk,dus niet noemenswaardig en moeten de consument alleen verwarren.
-Daarna kan je dus besparen door een korting per jaar ,echter met een flinke adder onder het gras:
als u de kleine letters onderaan de advertenties leest (die overigens niet goed leesbaar zijn de krant) ziet u dat er aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan om de korting überhaupt te ontvangen:
Citaat: ‘Gedurende de duur van het energiecontract wordt de vaste klanten korting ieder jaar op de jaarnota verrekend, mits u tijdig en via automatisch incasso betaalt, zowel stroom als gas van ons afneemt en uw energiecontract niet voortijdig beëindigt.’
Als er bijvoorbeeld 1 betaling niet goed verloopt, of je niet beide producten bij de NEM afneemt, kan je korting op je buik schrijven en ben je duurder uit.
Beste lezers, momenteel adverteert de NEM met een prijsvergelijkende advertentie waar ze er als beste uit zouden komen.
-Ten eerste komen ze zonder de korting als duurste uit voor Levering €3619! De tarieven voor vastrecht zijn absurd hoog.
-De andere onderdelen Energiebelasting en Netbeheerkosten zijn altijd gelijk,dus niet noemenswaardig en moeten de consument alleen verwarren.
-Daarna kan je dus besparen door een korting per jaar ,echter met een flinke adder onder het gras:
als u de kleine letters onderaan de advertenties leest (die overigens niet goed leesbaar zijn de krant) ziet u dat er aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan om de korting überhaupt te ontvangen:
Citaat: ‘Gedurende de duur van het energiecontract wordt de vaste klanten korting ieder jaar op de jaarnota verrekend, mits u tijdig en via automatisch incasso betaalt, zowel stroom als gas van ons afneemt en uw energiecontract niet voortijdig beëindigt.’
Als er bijvoorbeeld 1 betaling niet goed verloopt, of je niet beide producten bij de NEM afneemt, kan je korting op je buik schrijven en ben je duurder uit.