Sinds vorig jaar ben ik als gastouder ingeschreven bij Alles Kidz in Borger.
Ik verleende opvang bij een vriendin voor 2 dagen in de week naast mijn eigen baan. Vanaf maart dit jaar ben ik gastouder in eigen huis geworden n.a.v. ontslag bij mijn werkgever.
Had 2 kindjes (beide zelf aangeleverd). Waaren geen problemen, tot dat ik in mei bericht kreeg dat ze het uitbetalen gingen veranderen. Niet meer vooraf uitbetalen, maar pas als vraagouder heeft betaald. Dit ging 1 juli in met uitloop naar 1 augustus. Kreeg van 1 kindje meteen geen geld meer. Ben weken aan het overleggen, bellen en mailen geweest. Ondertussen het contract met vraagouder opgezegd, want er werd maar niet betaald. Dit liep op tot 4 maanden. Van 1 van de medewerkers hoorde ik dat de kinderopvangtoeslag wel binnen kwam en dat ik uitbetaald zou worden als hiermee hun kosten gedekt waren. Later hoorde ik van een andere medewerker dat er geen kinderopvangtoeslag binnen kwam. Ook meldde deze medewerker dat vraagouder vanaf het begin niet heeft betaald, dus in totaal 8 maand, terwijl in de algemene voorwaarden en contract staat dat contract per direct word beeindigd bij 2 maanden niet betalen. Ook grijpen ze terug op de wet dat ze NIET MOGEN uitbetalen als de vraagouder niet heeft betaald. Maar deze wet bestaat helemaal niet (informatie postbus 51).
Ben hierover dus al in overleg met verschillende instanties. Heb inmiddels juli en augustus nog wel uitbetaald gekregen, omdat dit volgens hen 'overgangsmaanden' zijn.
Tevens hebben ze een andere vraagouder, die met spoed een gastouder zocht, verkeerd voorgelicht over kinderopvangtoeslag. Ze hebben haar geholpen met aanvragen, omdat ze hier zelf geen verstand van had. Ze is student en heeft recht op kinderopvangtoeslag in combinatie met een vergoeding van de gemeente. Dit hebben ze haar niet verteld. In plaats daarvan hebben ze ingevuld dat ze wel werkt en als jaarinkomen het bedrag dat ze begin dit jaar als uitkering heeft ontvangen opgegeven. Door verschillende dingen heeft ze toch besloten niet met ze in zee te gaan. Geen contracten getekend, wel 2 maanden via hen opvang. In overleg de boel opgezegd, na veel gedoe een bevestiging van opzegging gekregen en ze zou betalen voor die 2 maanden die ik opvang heb gedaan. Zij heeft het geld nu overgemaakt , maar ze komen nu met het verhaal dat ik niet uitbetaald kan worden zonder contracten en als er wel een contract is, ik maar 1 maand uitbetaald krijg.
Achterstand is nu opgelopen tot 1337.12.
Wil graag weten of iemand ook ervaring heeft met dit gastouderbureau of tips heeft voor deze situatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met GOB Alles Kidz in Borger
Re: Ervaringen met GOB Alles Kidz in Borger
Ik heb ervaring met alles kids vlaardingen, er zijn aantal ouders die bij mij schulden hebben boven de 2000 euro, alles kids zeggen dat ik geen recht heb om die ouders in de hand te geven aan de gerechtsdeurwaarders, omdat ik geen contract met ouders heb, dit is sinds 2009 gebeurt, de zaak lopen nog steeds, ik ben bij kvk ingeschreven! ik pas goed op de kinderen incl. pampers, eten, noem maar op, ik ben een eigen ondernemer, is alles kids mijn baas!! zij betalen mij geen loon uit, toen een ouder haar eigenbijdrage van 2 maanden niet wilde gaan betalen, heb ik haar gezegt, dat ze thuis mag blijven, mevrouw Carree van alles kids werd boos, heeft toen iemand anders voor die vraagouders geregeld, de nieuwe gastouder zit nu ook bij hen met het zelfde problemen, ik ben nog steeds aan het zoeken, hoe en wat wij als gastouder kunnen doen, de ouders of de gastouderbureau houden de kinderopvangtoeslag zelf en wij als gastouders maar werken voor deze mensen, ik wil ook naar de rechter, ook al kost het mijn geld, ook al ga ik verliezen, omdat er geen overeenkomst is geweest tussen mij en de ouders, maar zo komen de belastingdienst hopelijk achter dat het geld bij de ouders en gastouderbureau zijn terwijl wij als gastouder voor de kinderen zorgen! laat het niet bij zitten!! sterkte!!
Ik zit hier met een zelfde probleem, ook via Alles Kidz te Borger.
Mijn vraagouder schijnt ook enkele maanden niet de toeslag hebben te betaald doordat dit naar een andere instantie ging. Alle maanden heb ik wel netjes me geld gekregen naar contact met Alles Kidz, maar nu zijn ze dus zover dat ze absoluut niet meer uit betalen totdat alle schuld van de toeslag ge-int is. Ik weet dat dit wettelijk bepaald is, maar dit klopt toch niet? Ik moet blijven werken omdat en maar wachten tot ik weer een betaald wordt.
Ook heb ik mijn vraagteken bij de kosten die zij bereken: b.v. gaat over 1 maand:
Vraagouder persoonlijke bijdrage 36 euro
Kinderopvantoeslag 700 euro
Gastouder krijgt 370 euro
Waar hebben zij al dat overige geld voor nodig? Op een kinderdagverblijf kan ik het me voorstellen aangezien zij er brood/drinken, luiers etc. zelf aanschaffen, maar een gastouderbureau regelt verder niets...
Mijn vraagouder schijnt ook enkele maanden niet de toeslag hebben te betaald doordat dit naar een andere instantie ging. Alle maanden heb ik wel netjes me geld gekregen naar contact met Alles Kidz, maar nu zijn ze dus zover dat ze absoluut niet meer uit betalen totdat alle schuld van de toeslag ge-int is. Ik weet dat dit wettelijk bepaald is, maar dit klopt toch niet? Ik moet blijven werken omdat en maar wachten tot ik weer een betaald wordt.
Ook heb ik mijn vraagteken bij de kosten die zij bereken: b.v. gaat over 1 maand:
Vraagouder persoonlijke bijdrage 36 euro
Kinderopvantoeslag 700 euro
Gastouder krijgt 370 euro
Waar hebben zij al dat overige geld voor nodig? Op een kinderdagverblijf kan ik het me voorstellen aangezien zij er brood/drinken, luiers etc. zelf aanschaffen, maar een gastouderbureau regelt verder niets...
Hallo allemaal.
Ik zit ook in deze situatie ik heb 3mnd op een tweeling gepast 5 dgn in de week,
8 tot 10 uur per dag.
Ik heb nog recht op 3379 euro, ik kan mijn huur gas licht en water en niks meer betalen.Ik wacht nu al vanaf dec 2010 en van het gatouderburo hoef ik ook niks te verwachten.Ik kan niet eens voor mn eigen kindern zorgen nu het is echt vreselijk.Gelukkig heb ik nieuw werk gevonden en hoop dat ik aangenomen word.
Maar wie weet er nog stappen te ondernemen,het loopt al geruime tijd bij een incassoburo maar zij reageert nergens op!!! geen brief mail telefoon voicemail,nergens word op gereageerd.Nu gaat het naar een gerechtsdeurwaarder en word het een hopeloze zaak zeggen ze.Waarschijnlijk ken ik fluiten naar mn geld het is gewoon niet eerlijk.Het is een boel geld en wij gastouders hebben gewoon recht op de opgepaste uren.Is het dan zo makkelijk je kind ergens te brengen en vervolgens niet te betalen.
Ik heb met juridisch loket gebeld en volgens hun moet het gastouderburo betalen,of kun je ze onder toezicht laten stellen,ook al staat inhet contract dat ze niet betalen als de vraagouder niet betaald.
Ik heb een contract met gastouderburo en vraagouder.
Gastouderburo houd 0.90 cent per uur per kind in,alle betalingen gaan via hun.Zij incasseren het geld de uren registratie alles wijst er op dat hun moeten betalen.
En als de vraagouder niet betaald moet het gastouderburo er achteraan.Net als alle andere bemiddelingsburo's.Maar ik kan dit nog niet doen omdat ik geen geld heb voor een goie advocaat. ppff graag reacties groet amanda
Ik zit ook in deze situatie ik heb 3mnd op een tweeling gepast 5 dgn in de week,
8 tot 10 uur per dag.
Ik heb nog recht op 3379 euro, ik kan mijn huur gas licht en water en niks meer betalen.Ik wacht nu al vanaf dec 2010 en van het gatouderburo hoef ik ook niks te verwachten.Ik kan niet eens voor mn eigen kindern zorgen nu het is echt vreselijk.Gelukkig heb ik nieuw werk gevonden en hoop dat ik aangenomen word.
Maar wie weet er nog stappen te ondernemen,het loopt al geruime tijd bij een incassoburo maar zij reageert nergens op!!! geen brief mail telefoon voicemail,nergens word op gereageerd.Nu gaat het naar een gerechtsdeurwaarder en word het een hopeloze zaak zeggen ze.Waarschijnlijk ken ik fluiten naar mn geld het is gewoon niet eerlijk.Het is een boel geld en wij gastouders hebben gewoon recht op de opgepaste uren.Is het dan zo makkelijk je kind ergens te brengen en vervolgens niet te betalen.
Ik heb met juridisch loket gebeld en volgens hun moet het gastouderburo betalen,of kun je ze onder toezicht laten stellen,ook al staat inhet contract dat ze niet betalen als de vraagouder niet betaald.
Ik heb een contract met gastouderburo en vraagouder.
Gastouderburo houd 0.90 cent per uur per kind in,alle betalingen gaan via hun.Zij incasseren het geld de uren registratie alles wijst er op dat hun moeten betalen.
En als de vraagouder niet betaald moet het gastouderburo er achteraan.Net als alle andere bemiddelingsburo's.Maar ik kan dit nog niet doen omdat ik geen geld heb voor een goie advocaat. ppff graag reacties groet amanda
-
- Contacteer:
Indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik deze inschakelen.
Of als je lid bent van de vakbond.
Als je je eigen administratie op orde hebt, zou je ook nog een deurwaarder in kunnen schakelen om het geld te vorderen van het gastouderbureau.
Je hebt een contract met hun, dat zij hun geld niet krijgen is in principe niet jouw probleem. Je doet het juist via zo'n bureau om dit soort gezeik te voorkomen.
Of als je lid bent van de vakbond.
Als je je eigen administratie op orde hebt, zou je ook nog een deurwaarder in kunnen schakelen om het geld te vorderen van het gastouderbureau.
Je hebt een contract met hun, dat zij hun geld niet krijgen is in principe niet jouw probleem. Je doet het juist via zo'n bureau om dit soort gezeik te voorkomen.