LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI opleiding blijkt zelfstudiepakket

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
FANNE

NTI opleiding blijkt zelfstudiepakket

Ongelezen bericht door FANNE »

Ik was in de veronderstelling dat ik had ingeschreven op de Basisopleiding Secretaresse bij NTI, waarbij je casussen kon insturen naar een docent, die ze nakijkt en corrigeert (= z.g. digitale leeromgeving van e-learning) in combinatie met zelfstudie.

Niets was minder waar! Ik kon helemaal geen huiswerk inzenden; alle leerstof van de opleiding is zelfstudie, zo wordt gezegd door mijn mentor. Het bleek een zelfstudiepakket te zijn.

Ik moet de antwoorden van opdrachten opzoeken op een programma van NTI op de computer (Fronter). En dat is de inhoud van de opleiding. (Je wordt niet eens opgeleid, hi hi).

Nu heb ik een klachtbrief geschreven en mijn geld teruggevraagd aan NTI. Het zal mij benieuwen.

Mensen: let op bij NTI. Je kunt echt niet altijd je uitgewerkte opdrachten inzenden ter correctie.

NTI
verified

Re: NTI opleiding blijkt zelfstudiepakket

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Fanne,

Uit je bericht maak ik op dat er een misverstand is ontstaan over informatie die je van je mentor hebt ontvangen. Bij de door jou gekozen opleiding behoren opdrachten en casussen. De casussen lever je in bij de docent, de geïntegreerde opdrachten vind je op de digitale leeromgeving ( Fronter ).
Heb je vragen over de opbouw van de studie, of wil je een studieplan opstellen, dan kan je daarvoor terecht bij je mentor, telefonisch tijdens de spreekuren, en per e-mail.
Als je verder vragen hebt, dan hoor ik het graag via [email protected]

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice
NTI

FANNE

Beste Els,

Bedankt voor je reactie. Ikzelf ben ook van mening dat het niet klopt dat de opleiding alléén zelfstudie is.

Momenteel wacht ik op een antwoord van NTI n.a.v. mijn klachtbrief en opzegging. Ik hoop dat NTI het initiatief zal nemen om deze kwestie goed op te lossen, want ik heb meerdere malen met uw mentor contact gehad. Weliswaar een prettig contact, alleen kan ik geen vrede hebben met het antwoord.

Ik wacht af.

NTI
verified

Ongelezen bericht door NTI »

Goedemorgen Fanne,
Wat ik wilde melden is juist dat de opleiding absoluut geen zelfstudie is, er zijn wel degelijk opdrachten en casussen die gemaakt moeten worden, en daarover is ook contact met de docent ( veelal per email of via de digitale leeromgeving) mogelijk.
Wil je mij via [email protected] je studentgegevens melden, dan kan ik op basis van je brief nagaan hoe we het snelst het misverstand op kunnen lossen.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

FANNE

Els Beltman van NTI heeft het tot in het naadje uitgezocht en mijn klacht zeer serieus genomen.

Elk vak wordt afgesloten met een uitgebreide opdracht, die je ter correctie kan inzenden aan de docent. Een soort toets of je de leerstof begrepen hebt.
Het bestuderen van elk vak is wél zelfstudie, maar vragen kun je op het forum stellen aan de docent.

Dus mijn eerste verhaal klopt niet helemaal.

Gesloten