LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ov-chip kaart transactieoverzicht
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 jan 2010 19:08
ov-chip kaart transactieoverzicht
al weken bezig met een fatsoenlijk transactie overzicht uit te draaien via de pc. tot nu toe nog steeds niet gelukt, reeds 6 maal gebeld met de klanten service, je staat dan eerst 15 min in de wacht en wordt dan geholpen door iemand die niets kan doen, alleen het probleem aanhoren, en vervolgens zeggen dat ze iets gaan doen.
In de praktijk gebeurd er dus niets. Nee het wordt na zeer lang aandringen nog erger, ze bellen op met de melding alle ""transacties"" zijn nu zichtbaar, wat schetts de verbazing,er staat helemaal niets meer. toch maar weer gebeld, wederom iemand aan de telefoon die niets kan doen.
Wanneer gaat RADAR er is een programma aan wijden, ik weet zeker dat er andere zijn die zich in dit probleem herkenen.
het begon al met activeren van de kaart, ook dat was een drama door, slechte informatie, NS medewerkers die al helemaal niet weten hoe het werkt, RET medewekers kennen slechts 1 volzin, ""wij hebben het niet bedacht"" eh storing in het systeem,ja meneer heel veel en heel vaak. kortom is dit de zoveelste misser van de overheid om het openbaar vervoer op de "" rails"" te krijgen.
herken je jezelf indeze problemen reageer dan massaal,opdat er eens actie komt.
In de praktijk gebeurd er dus niets. Nee het wordt na zeer lang aandringen nog erger, ze bellen op met de melding alle ""transacties"" zijn nu zichtbaar, wat schetts de verbazing,er staat helemaal niets meer. toch maar weer gebeld, wederom iemand aan de telefoon die niets kan doen.
Wanneer gaat RADAR er is een programma aan wijden, ik weet zeker dat er andere zijn die zich in dit probleem herkenen.
het begon al met activeren van de kaart, ook dat was een drama door, slechte informatie, NS medewerkers die al helemaal niet weten hoe het werkt, RET medewekers kennen slechts 1 volzin, ""wij hebben het niet bedacht"" eh storing in het systeem,ja meneer heel veel en heel vaak. kortom is dit de zoveelste misser van de overheid om het openbaar vervoer op de "" rails"" te krijgen.
herken je jezelf indeze problemen reageer dan massaal,opdat er eens actie komt.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Zojuist even gekeken en ik heb geen enkel probleem om een transactie overzicht te krijgen via de website. Het nadeel is alleen, dat het niet up-to-date is, maar dat geven ze zelf ook aan. Via de automaten van de RET is het geen probleem en krijg ik netjes een uitdraai van mijn reizen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 jan 2010 19:08
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Dirkie zal wel de enige zijn die fatsoenlijke kwitanties eruit kan krijgen, want tot op heden is en blijft het zwaar waardeloos, ze lopen hopeloos achter, gemiddeld 2 a 3 weken, en de uitdraai vanuit de machine's op de stations is vaak onleesbaar, en geeft de informatie niet goed of maar ten dele weer.
Nee het wordt tijd voor actie. RADAR GA ER EENS IETS MEE DOEN!!!!
Nee het wordt tijd voor actie. RADAR GA ER EENS IETS MEE DOEN!!!!
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
De uitdraaien, die ik soms maak bij de RET, zijn goed leesbaar en bevatten volgens mij de laatste 10 of 12 transacties (in- en uitcheckmomenten). En de gegevens van die transacties zijn wel degelijk compleet.de uitdraai vanuit de machine's op de stations is vaak onleesbaar, en geeft de informatie niet goed of maar ten dele weer
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Via de Site van de OV-chipkaart is het inderdaad heel lastig om de actuele transacties te verkrijgen. Deze lopen ver achter (hoewel ze bij mij lopen tot de 20e om 12 uur)... deze zijn niet meer aangepast.
Het nadeel is dat er niet overal zo'n leuke automaat aanwezig is... dus waarom zou internet niet gewoon werken?
Het nadeel is dat er niet overal zo'n leuke automaat aanwezig is... dus waarom zou internet niet gewoon werken?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 mar 2010 12:02
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
De uitdraaien die je via de automaten krijgt zijn totaal waardeloos.
Ze tonen de laatste 10 transacties. Ik ga dagelijks heen en terug naar mijn werk, waar ik een een tram en dan een metro voor neem. In- en uit checken zijn afzonderlijke transacties, wat betekent dat ik slechts 1 dag terug kan kijken. Verder is het dunne lintje wat je krijgt extreem onoverzichtelijk en is het klepje in de automaat waar je dit bonnetje uit moet vissen zo klein en onhandig dat het elke keer weer een irritatie is.
Ze tonen de laatste 10 transacties. Ik ga dagelijks heen en terug naar mijn werk, waar ik een een tram en dan een metro voor neem. In- en uit checken zijn afzonderlijke transacties, wat betekent dat ik slechts 1 dag terug kan kijken. Verder is het dunne lintje wat je krijgt extreem onoverzichtelijk en is het klepje in de automaat waar je dit bonnetje uit moet vissen zo klein en onhandig dat het elke keer weer een irritatie is.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Hierbij wil ik het volgende melden:
Ook ik heb geen totaal overzicht van het reis- en transactieoverzicht! Wanneer je aangifte hebt gedaan en reiskosten terug hebt gekregen van de Belastingdienst, dan kunnen zij vragen om VERVOERSBEWIJZEN. Die kun je vervolgens NIET aantonen omdat de Ovchipkaart.nl in gebreke is. Overigens verwijst OVChipkaart door naar je vervoerder want DIE zouden de gegevens niet hebben verstrekt! Ook krijg ik de kosten van mijn werkgever NIET vergoed door het ontbreken van alle reizen die ik gemaakt heb!
Ik betaal dus voor iets waar ik geen specificatie van krijg! Volgens mij hoef ik dat geld dan ook niet te betalen! Als ik iets koop bij de supermarkt dan krijg ik ook een BON. Wanneer je een schadeclaim in wilt dienen moet dat via de post. Qbuzz heeft er voor gezorgd dat de letters van het formulier blauw zijn. Als je geen kleurenprinter hebt dan krijg je niet alle afgedrukt. De Qbuzz Groningen/Drenthe hebben een antwoordnummer. Dat is klantvriendelijk. Provincie Friesland hebben een normaal adres. Dus je bent als ze dubbel afboeken de sigaar! Jij moet er allemaal moeite voor doen om je geld terug te krijgen!
Ook ik heb geen totaal overzicht van het reis- en transactieoverzicht! Wanneer je aangifte hebt gedaan en reiskosten terug hebt gekregen van de Belastingdienst, dan kunnen zij vragen om VERVOERSBEWIJZEN. Die kun je vervolgens NIET aantonen omdat de Ovchipkaart.nl in gebreke is. Overigens verwijst OVChipkaart door naar je vervoerder want DIE zouden de gegevens niet hebben verstrekt! Ook krijg ik de kosten van mijn werkgever NIET vergoed door het ontbreken van alle reizen die ik gemaakt heb!
Ik betaal dus voor iets waar ik geen specificatie van krijg! Volgens mij hoef ik dat geld dan ook niet te betalen! Als ik iets koop bij de supermarkt dan krijg ik ook een BON. Wanneer je een schadeclaim in wilt dienen moet dat via de post. Qbuzz heeft er voor gezorgd dat de letters van het formulier blauw zijn. Als je geen kleurenprinter hebt dan krijg je niet alle afgedrukt. De Qbuzz Groningen/Drenthe hebben een antwoordnummer. Dat is klantvriendelijk. Provincie Friesland hebben een normaal adres. Dus je bent als ze dubbel afboeken de sigaar! Jij moet er allemaal moeite voor doen om je geld terug te krijgen!
-
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ik ben ook al een paar maanden bezig een overzicht te krijgen. Niet alleen krijg ik geen overzicht van transacties, ook krijg ik geen saldo te zien.
Ik heb eerst een paar keer via de mail een vraag gesteld aan de beheerder van de site ov-chipkaart. Daar kreeg ik alleen de standaardopmerking dat ik mn instellingen maar moest controleren. Verder helpen konden, wilden of mochten ze niet. Daarna een brief gestuurd naar de vervoerder Veolia. Die belde inderdaad een paar dagen later terug, maar toen was ik niet thuis. Daarna bleef het stil. Ook op een mail reageert Veolia niet.
Is er echt niemand die ons wil of kan helpen?
Ik heb eerst een paar keer via de mail een vraag gesteld aan de beheerder van de site ov-chipkaart. Daar kreeg ik alleen de standaardopmerking dat ik mn instellingen maar moest controleren. Verder helpen konden, wilden of mochten ze niet. Daarna een brief gestuurd naar de vervoerder Veolia. Die belde inderdaad een paar dagen later terug, maar toen was ik niet thuis. Daarna bleef het stil. Ook op een mail reageert Veolia niet.
Is er echt niemand die ons wil of kan helpen?
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Via een automaat van een OV-Chipkaart houder kun je wel de juiste gegevens krijgen. Alleen dit gaat helaas maar tot 10 transacties dus daar heb je niks aan.
Kan iemand mij uitleggen wat de wetgeving hierover zegt? Ik wil per keer dat een transactie niet zichtbaar is de kosten verhalen bij de vervoerder/ov-chipkaart.nl omdat de werkgever mij dit niet wil vergoeden.
Dan nog een vraag: Kan ik misschien met de bankafschriften aantonen dat het geld is afgeschreven en daarmee mijn geld terug vragen? Maar dan kunnen zij niet zien dat ik misschien wel privé reizen heb gemaakt dus dat is lijkt me ook niet echt een oplossing.
Normale nummer (i.p.v. het dure 09 nummer) van de OV-Chipkaart proberen te kraken. Ik kom bij dit nummer uit:
0368450324
Of probeer 033 4672003.
Echter daar moet ik een toestelnummer invoeren?
Als je zwart reist kun je een boete krijgen maar controle apparatuur voor de OV-Chipkaart is er nauwelijks. Ik vind als een specificatie er niet volgt dat je geld terug mag eisen, wellicht zet dit meer druk op de ketel, dus een boete voor de OV-Chipkaart! BOYCOT de OV-CHIP!
Kan iemand mij uitleggen wat de wetgeving hierover zegt? Ik wil per keer dat een transactie niet zichtbaar is de kosten verhalen bij de vervoerder/ov-chipkaart.nl omdat de werkgever mij dit niet wil vergoeden.
Dan nog een vraag: Kan ik misschien met de bankafschriften aantonen dat het geld is afgeschreven en daarmee mijn geld terug vragen? Maar dan kunnen zij niet zien dat ik misschien wel privé reizen heb gemaakt dus dat is lijkt me ook niet echt een oplossing.
Normale nummer (i.p.v. het dure 09 nummer) van de OV-Chipkaart proberen te kraken. Ik kom bij dit nummer uit:
0368450324
Of probeer 033 4672003.
Echter daar moet ik een toestelnummer invoeren?
Als je zwart reist kun je een boete krijgen maar controle apparatuur voor de OV-Chipkaart is er nauwelijks. Ik vind als een specificatie er niet volgt dat je geld terug mag eisen, wellicht zet dit meer druk op de ketel, dus een boete voor de OV-Chipkaart! BOYCOT de OV-CHIP!
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Nog iets leuks van ov chipkaart. Van de week kreeg ik alles dubbel eruit. Dus had ik gereisd voor 1.79 dan was er soms 3x geld afgeschreven van mijn kaart. Met het zelfde tijdstip dat ik reisde. Ik schrok me een hoedje. Zowel bij GVB als CONNEXXION. Ook check ik vaak gewoon uit en dan schrijft hij hoeveel het was en dan blijkt later toch dat er 4 euro is afgeschreven. Ook heb ik een keertje bij het GVB gehad. Ik kon op de heenweg niet uitchecken. 4 euro kwijt. Daarna moest ik inchecken via een GVB medewerker die zo'n apparaatje had. Ik ingechecked. Toen ik wilde uitchecken kreeg een melding "overstap ok"dus ik had zo iets van huh. Dus ik weer uitgechecked. Nu blijkt er in totaal 8,10 van mijn saldo te zijn gehaald. 2x 4,00 en er staat dat ik heb uitgechecked. En daarna nog een keertje dat ik alleen heb ingechecked. Inmiddels ben ik voor een ritje van 10 cent al 30 euro kwijt. Omdat de automaten het niet doen bij de Metro. Echt heel slecht.
En waarom kan er nog steeds geen geld terug worden geboekt op je kaart ipv je girorekening. Ik vind dat een stuk prettiger. En anonieme mensen blijven op die manier ook anoniem. Want in Amsterdam kan je ook met geld betalen bij de automaten. Niet allemaal maar bij de meeste wel. Zo blijf je tenminste anoniem.
En waarom kan er nog steeds geen geld terug worden geboekt op je kaart ipv je girorekening. Ik vind dat een stuk prettiger. En anonieme mensen blijven op die manier ook anoniem. Want in Amsterdam kan je ook met geld betalen bij de automaten. Niet allemaal maar bij de meeste wel. Zo blijf je tenminste anoniem.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Kan iemand mij hierop antwoord geven:
Als je een anonieme CHIP kaart hebt en er wordt te veel saldo afgeboekt dan kun je zeker je vervolg rit niet meer maken? Het gebeurd trouwens ook dat er te weinig van de ritprijs afgeboekt wordt.
Als je een anonieme CHIP kaart hebt en er wordt te veel saldo afgeboekt dan kun je zeker je vervolg rit niet meer maken? Het gebeurd trouwens ook dat er te weinig van de ritprijs afgeboekt wordt.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Volgens mij is het bij de RET (Rotterdam) zo, dat er als een negatief saldo op je OV-kaart staat (en het maakt niet uit wat voor kaart!) dan kun je niet meer inchecken. Ik heb zelf bv een abonnement voor bepaalde zones. Er staat ook reistegoed op voor als ik buiten die zones reis. Als mijn reistegoed negatief is, kan ik ook niet meer reizen binnen de zones van mijn abonnement. Logisch, want ik heb blijkbaar zwart/grijs gereden en dus moet ik eerst betalen.Als je een anonieme CHIP kaart hebt en er wordt te veel saldo afgeboekt dan kun je zeker je vervolg rit niet meer maken? Het gebeurd trouwens ook dat er te weinig van de ritprijs afgeboekt wordt.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Bij mij zijn de helft van de transacties met het GVB Amsterdam fout gegaan. Na klachten kreeg ik het teveel betaalde terug op de OV chipkaart.(kaart van de NS 65+)En waarom kan er nog steeds geen geld terug worden geboekt op je kaart ipv je girorekening
De NS en Connexxion betaalde bij mij terug na klachten door een storting op mijn bank.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ik vind de chipkaart fraude gevoelig. Iemand kan die bleep zo na bootsen. Chauffeur denkt dat je ingelogd bent terwijl dat niet zo is. Ik vind dat er ook een signaal naar de chauffeur moet worden afgegeven dat het akkoord is gegaan met het inchecken. Zijn ook mensen die voor in checken en gelijk als ze achter in de bus zijn weer uit checken. Het systeem zou zo moeten werken dat je alleen kunt uitchecken dat je bij een bushalte stopt. Tijdens de reis kun je trouwens ook uit checken, dat zag ik ook passagiers doen.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ik zou niet weten waarom de chauffeur moet weten of je al dan niet ingechecked bent. Er zijn ook bussen en trams waar je niet bij de bestuurder instapt/checked.Ik vind de chipkaart fraude gevoelig. Iemand kan die bleep zo na bootsen. Chauffeur denkt dat je ingelogd bent terwijl dat niet zo is. Ik vind dat er ook een signaal naar de chauffeur moet worden afgegeven dat het akkoord is gegaan met het inchecken.
Als je vervolgens controle krijgt, heb je een probleem.Zijn ook mensen die voor in checken en gelijk als ze achter in de bus zijn weer uit checken.
Sterker nog je kunt gewoon inchecken tijdens de reis. Bijvoobeeld als je een controleur bij de halte ziet staan. Maar dat kon je met de strippenkaart ook.Het systeem zou zo moeten werken dat je alleen kunt uitchecken dat je bij een bushalte stopt. Tijdens de reis kun je trouwens ook uit checken, dat zag ik ook passagiers doen.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ter lering ende vermaeck: al een jaar lang lukt het maar niet om het transactieoverzicht te tonen. Aktiveren/heraktiveren veel bellen met helpdesk die dus ook niet kan helpen bleek uiteindelijk het volgende:
Er waren twee emailaccounts gekoppeld aan dezelfde kaart. De helpdesk had dat wel gezien maar gaf niet aan dat dit problemen oplevert. Na het verwijderen van beide accounts en het aanmaken van een nieuwe account krijg ik eindelijk het overzicht te zien. Foutje in de software dus!!
Zelf weet je waarschijnlijk niet meer dat je twee accounts hebt aangemaakt maar daar kan de helpdesk je gelukkig wel mee helpen. Of zij de accounts ook kunnen weggooien weet ik niet maar ik kon gelukkig mijn wachtwoorden nog achterhalen.
Er waren twee emailaccounts gekoppeld aan dezelfde kaart. De helpdesk had dat wel gezien maar gaf niet aan dat dit problemen oplevert. Na het verwijderen van beide accounts en het aanmaken van een nieuwe account krijg ik eindelijk het overzicht te zien. Foutje in de software dus!!
Zelf weet je waarschijnlijk niet meer dat je twee accounts hebt aangemaakt maar daar kan de helpdesk je gelukkig wel mee helpen. Of zij de accounts ook kunnen weggooien weet ik niet maar ik kon gelukkig mijn wachtwoorden nog achterhalen.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ik heb dit doorgegeven aan de OV-chipkaart zij zeggen hier het volgende op:
Naar aanleiding van uw email kunnen wij opmaken dat u vragen heeft omtrent uw account. Het is niet mogelijk om een en het zelfde account voor de zelfde kaart aan te maken. Wel zijn er verschillende accounts namelijk;
*Kaarthouder account, dit is een account voor de persoon die reist met de kaart wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van automatisch opladen of wanneer automatisch opladen door een ander persoon dan de kaarthouder zelf betaald wordt.
*Rekeninghouder account, dit is een account voor de persoon die de rekeningen van AUtomatisch Opladen betaald voor de kaarthouder. Bijvoorbeeld een werkgever die betaald voor zijn werknemer.
*Kaart en rekeninghouder account, kan gebruikt worden wanneer de kaarthouder zelf ook gebruik maakt van Automatisch Opladen.
Vaak maken kaarthouders een rekeninghouder account aan. Hier kun je geen transacties inzien tenzij er toestemming gegevens wordt. De toestemming kan enkel door de kaarthouder gegeven worden. Er dient dus een kaarthouder account aangemaakt te worden om toestemming te geven.
Hierdoor ontstaat de verwarring. Men maakt ook een kaarthouder account aan en geeft de machtiging aan TLS om de machtiging in te zien. Dat is correct echter dient de rekeninghouder apart gemachtigd te worden. Dit wordt vaak over het hoofd gezien. De klant heeft dan een rekening en een kaarthouder account terwijl dit overbodig is. Het is mogelijk maar voor de klant te omslachtig en onnodig.
Bij het aanmaken van het account staat duidelijk wanneer welk soort account gekozen kan worden. Eerlijkheid gebied te zeggen dat men vaak niet de tekst doorleest bij het aanmaken van een account. Uzelf heeft een kaart en rekeninghouder account. U kunt ons machtigen in uw account. Wellicht heeft u dat nog niet gedaan. Hierdoor ziet u geen transacties.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Ik wilde voor mijn declaratie een uitdraai transacties. Blijkt niet te kunnen als je een anonieme OV chip hebt.
Ik word dus nu gedwongen al mijn persoonlijke gegevens te laten registreren voor een incidentele bus of tramrit binnen de stad.
Dat is toch in strijd met de wet? Ik betaal hetzelfde (of zelfs meer) voor een product maar kan er geen volledig gebruik van maken omdat het OV bedrijf zo nodig al mijn gegevens wil hebben.
Ik moet nu dus na iedere tramrit vanuit huis naar een OV servicepunt reizen om één transactie te laten uitprinten. Alleen maar omdat ik mijn naam, adres, geb.datum, tel.nr en pasfoto niet inlever. Dat kost net zo veel als de tramrit die ik maak voor werkgever.
Gedwongen registratie, anders geen service waarvoor ik alsnog volledig betaal.
Ik word dus nu gedwongen al mijn persoonlijke gegevens te laten registreren voor een incidentele bus of tramrit binnen de stad.
Dat is toch in strijd met de wet? Ik betaal hetzelfde (of zelfs meer) voor een product maar kan er geen volledig gebruik van maken omdat het OV bedrijf zo nodig al mijn gegevens wil hebben.
Ik moet nu dus na iedere tramrit vanuit huis naar een OV servicepunt reizen om één transactie te laten uitprinten. Alleen maar omdat ik mijn naam, adres, geb.datum, tel.nr en pasfoto niet inlever. Dat kost net zo veel als de tramrit die ik maak voor werkgever.
Gedwongen registratie, anders geen service waarvoor ik alsnog volledig betaal.
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Eerst kan het niet maar even later wel?Ik wilde voor mijn declaratie een uitdraai transacties. Blijkt niet te kunnen als je een anonieme OV chip hebt.....
....Ik moet nu dus na iedere tramrit vanuit huis naar een OV servicepunt reizen om één transactie te laten uitprinten
Als U er voor kiest om anoniem te blijven dan heeft dat voor en nadelen. Maar dat is je eigen keuze. Ik heb geen anonieme kaart. Het voordeel daarvan is, dat ik eenvoudig via internet geld terug kan krijgen als er iets mis gegaan is bij het inchecken of uitchecken, dat ik geld terug bij vertraging bij de NS kan gebruiken en dat ik via internet (gratis) mijn transacties kan raadplegen. Het nadeel is, dat als iemand er zin in heeft, hij zou kunnen zien dat ik iedere dag hetzelfde traject reis, meestal op dezelfde tijden. Als iemand daar echt belangstelling voor heeft, mij een zorg.Ik word dus nu gedwongen al mijn persoonlijke gegevens te laten registreren voor een incidentele bus of tramrit binnen de stad
Ik zou in dat geval maar niet declareren, maar zo denk ik. De die laatste zin snap ik niet. Het voordeel van registratie is dat U extra service krijgt. U betaald er niets extra voor.Dat kost net zo veel als de tramrit die ik maak voor werkgever. Gedwongen registratie, anders geen service waarvoor ik alsnog volledig betaal.
-
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37
Re: ov-chip kaart transactieoverzicht
Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk. Hele aardige mensen, maar de antwoorden die je krijgt zijn wel de standaardantwoorden. En terugbellen lijkt toch moeilijk te zijn.
Volgens de betrokken medewerkster zou ik een rekeningshouder account aangemaakt te hebben. Omdat verdere discussie toch zinloos is, heb ik het account maar weer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb van alle stappen schermafdrukken gemaakt zodat ze de volgende keer geen smoesjes meer hebben.
Volgens de betrokken medewerkster zou ik een rekeningshouder account aangemaakt te hebben. Omdat verdere discussie toch zinloos is, heb ik het account maar weer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb van alle stappen schermafdrukken gemaakt zodat ze de volgende keer geen smoesjes meer hebben.