LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waerdye levensverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gnd
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:07

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door gnd »

Hoera,

Ook ik kreeg gisteren een brief van ASR.
Helaas kunnen we pas eind 2011 uw compensatie berekenen....

Wat een tent !



Cheers,

GND

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Eef1967 schreef:Overigens ben ik ook blij dat ik niet ook nog eens betaald heb aan clubs als verliespolis etc...
:|
Wat een ongefundeerde opmerking.
Verliespolis en WPC kostte een paar tientjes en die bijdragen hebben ze in de meeste gevallen ook al terug betaald aan de leden.
Dat aandeel in de kosten hebben ze -zo begreep ik- vergoed gekregen van de maatschappijen waarmee ze in gesprek zijn, of al een overeenstemming hebben bereikt.
Ik zeg niet snel dat iemand 'wat minder intelligent' is, maar nu ligt het toch enigszins voor in de mond.
Verliespolis en WPC had je ook kunnen zien als, niet geschoten is altijd mis.
Efin, intussen is er gelukkig -mede door hun toedoen- heel wat los gemaakt rondom woekerpolissen
En het blijkt wel dat eendracht macht maakt.

Wat ik nog wel mis in sommige discussies dat het koersverlies toch echt op je eigen bordje terecht zal komen.
Slechts de exorbitante beheerskosten en provisies zijn momenteel het onderwerp van gesprek.
Aangezien de koersverliezen vaak gigantisch zijn, is hetgeen nu ter discussie staat maar een schijntje.
Koersverliezen zijn m.i. alleen nog maar te beperken door de maatschappijen te betichten van slecht beheer.
Althans, ze leverde voor de beheerskosten slechts een prestatie van, "ik stond erbij en ik keek er naar.
Het is toch mijn geld niet, en ik krijg er erg goed voor betaald door die hebbers."

adanoukaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:50

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door adanoukaron »

Ben het niet eens met vorige spreker. Er is geen enkele polishouder, die boos is over onderliggende koersverliezen. De kosten die op uiterst gehaaide ondoorzichtige wijze worden doorberekend naar de klant zijn het enige punt. Ik vermoed dat velen de criminele trucs van de Waerdije-polis nog maar amper doorhebben. Asr wil kosten eruit laten zien als koersverliezen door totaal ondoorgrondelijke omrekeningsmaniertjes. Hierdoor blijven de klanten rustig, likken hun wonden, terwijl zij er stiekem met de buit vandor zijn.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Floris2 »

Ze weten soms zelf niet meer hoe ze hun polissen moeten berekenen.
1 ding ze proberen het zolang mogelijk uit te smeren.
en ondertussen heb je geen cent meer over.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Eef1967 »

De koerswinsten zijn soms, zo zie ik op mijn polis, best goed. En ook lange tijd heel slecht geweest. De tijd zal het leren. De enorme kosten ook bv voor een overlijdensrisico verzekering die doen het hem.
De enorme misleiding door verkopers etc. Daar zou eens een mega rechtzaak uit moeten komen.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Offerte: waarde eindatum 44.000 nu waarde einddatum 8.000
beide optimistisch.
Dat is toch misleiding? Een vijfde deel blijft er over......

Ik vond ook nog een brief van de adviseur waarin staat dat zij KOSTELOOS adviseren...
en dat er veel foute adviezen gegeven worden, door anderen die niet in uw belang zijn.
De rechter zou hier wel raad mee weten. Ik houd het hele dossier voor als er rechtszaken komen en stel alles beschikbaar want het is duidelijk misleiding dwaling en diefstal.
Nu de beurzen wereldwijd hard achteruit gaan heb ik besloten mijn 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
verlies te nemen en het ding af te kopen.
Van 2000 tot 2011 en dus 50% verlies op de premie. En 0 rendement en veel onvrede en werk en GEEN enkel advies of werk van de zogenaamde adviseur.
Ik heb er wel bij vermeld dat ik geen afstand doe van toekomstige schadeclaims.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Weten jullie wanneer er gerommeld is met de eenheden? Er is veel geld verdwenen , verzekerde tegenwaarde zou hier 12.000 zijn maar nu ik de polis afkoop krijg ik maar een achtste, dat is de werkelijke waarde nu....
De beurs is wel gekelderd maar echt niet zoveel als ik de koersen vergelijk!

JoLoDax
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:10

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door JoLoDax »

Iemand al een positieve reactie op het verdwijnen van participaties cq eenheden?
Tussen 2006 en 2007 (2006 Stad Rdam over naar Fortis ASR) zijn er bij mij 17525 x 0,50 eenheden verdwenen zonder toelichting van ASR.

Via www.Morningstar.nl kan je op de dag nauwkeurig de koerswaarden vinden.
Geen schommeling tussen 2006 en 2007.

Mijn polis is belegd in het ASR Mix solide fonds, het enige fonds overigens dat de garantie accepteert. Overzetten kost dus je garantie.

Ik heb nu om opheldering gevraagd bij ASR en zij boden mij een compensatie coach aan.

Ik probeer de polis om te zetten naar een garant polis, eerst kijken wat dit kost of oplevert.

Wordt vervolgt.

Ben ook met Delta Lloyd bezig, bijna rond met redelijke compensatie na 2 jr.
Eigen geld in ieder geval 100% terug, wel verlies van 10 jaar rente.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door jammer »

U kunt beter u vraag stellen onder het kopje: Woekerpolis, daar staat veel nieuwe informatie, vooral van Floris 2.
Succes en sterkte!!!!

Gesloten