Mijn excuses.dvincent schreef:Beste Bert,
met de tekst "dan moet dat analoog ook niet kunnen" bedoel ik dat dat met het analoog signaal ook niet moet toegelaten zijn in de optiek van Ziggo maar dat heb je kennelijk niet begrepen.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Mijn excuses.dvincent schreef:Beste Bert,
met de tekst "dan moet dat analoog ook niet kunnen" bedoel ik dat dat met het analoog signaal ook niet moet toegelaten zijn in de optiek van Ziggo maar dat heb je kennelijk niet begrepen.
Ja, Ziggo heeft in het verleden aangegeven dat CI+ ingevoerd ging worden en dat dit mogelijk problemen zou kunnen geven. Echter, het probleem van Loewe heeft niets met CI+ te maken!Freeridedude schreef:het is toch duidelijk dat het aan de CI + ligt als alles voorheen top werkte en de opnames nu niet meer werken
Als ziggo gewoon met de oude common interfaces zonder CI+ zou blijven werken "zoals dat was" was der ook niks aan de hand geweest....
Dat lijkt me geen begaanbare weg: EMM's worden niet voortdurend verstuurd. De kans dat er aan het begin van de opname een EMM-pakketje zit die de juiste sleutel in de kaart programmeert is erg klein. Verder zou na het ontcijferen van de opname de verkeerde sleutel in de kaart zitten, wat weer problemen oplevert als de klant de TV weer aan zit, hij heeft geen beeld totdat er een EMM voorbijkomt die de actieve sleutel programmeert.Voyager schreef:De oplossing zou door Ziggo geboden kunnen worden door de sleutels langzamer te veranderen. Ook zou Loewe een poging kunnen wagen door te kijken in hoeverre ze het systeem aan de praat kunnen krijgen als ze bij de opname niet alleen het beeld plus de decodeer data (ECM stream) opnemen maar ook de beheer data (EMM stream) waar de sleutels in zitten opnemen. Dit kan ook met CI+.
Een belangrijk argument daarvoor dient te zijn dat betalende klanten nu ernstige overlast ondervinden van de encryptie, terwijl piraten niet betalen, ze zijn geen klant, en het is twijfelachtig of ze dat wel zullen worden als de encryptie wel goed werkt.Voyager schreef:De verhoogde snelheid van sleutel wissels is een dringend advies van Irdeto en een keuze van Ziggo om dit advies op te volgen. Ziggo kan makkelijk de sleutels langzamer vervangen aangezien de piraten kaarten er toch geen last van hebben.
Voor zover ik de berichten heb gelezen heeft de Irdeto-codering van Canal Digitaal opengelegen, maar heeft men het lek kunnen dichten.Het probleem komt doordat de Irdeto kaarten gekraakt zijn. Ja, Irdeto-2 smartcard versies ACS2, ACS4, ACS5 enz. zijn daadwerkelijk gekraakt. Zo kan je werkende piraten kaarten kopen die Canal Digitaal decoderen (die waren er al wat langer) maar je kan ook kaarten kopen die (uiteraard zonder maandelijkse kosten) Ziggo decoderen.
Ja, dat kan en goede fabrikanten brengen dat soort softwareüpdates ook daadwerkelijk uit. Helaas doet een minderheid van de fabrikanten dat, vaak is een apparaat waar een dergelijk update voor nodig is al een flinke tijd uit produktie er zijn nu eenmaal veel fabrikanten die liever een nieuwe ontvanger verkopen dan dat ze geld in hun verouderde produkten moeten steken.JantjeC schreef: Bedankt voor de uitleg nu is het duidelijk. Als je dus uitgaat van het feit dat je voor opnemen en tegelijk tv kijken 2 zenders ongecodeerd nodig hebt en je CI module kan maar 1 zender aan kun je dus nooit een goede PVR funktie krijgen in een tv met CI module. Wat betrefd dat Irdeto3 vehaal op een Humax. Je zegt dat het een softcam is dus software, kunnen ze dat tzt dan niet aanpassen met een firmware/software update ?
De betreffende Loewe-televisies zijn geschikt voor alle vormen van digitale kabel-, ether- en satelliettelevise. Dus een andere kabelmaatschappij zoals Caiway, of een andere vorm zoals Canal Digitaal, of Digitenne is geen probleem, je hebt daar geen nieuwe televisie voor nodig. Voor ipTV zoals KPN gebruikt zijn deze televisies niet geschikt.JantjeC schreef: Dat een Humax alleen geschikt is voor Ziggo en nog een paar dat weet ik. Ik heb thuis ook nog een Motorola rondzwerven van KPN (ipTV) wat ook een PVR is maar onbruikbaar voor kabel. Kun je die Loewe daar dan ook voor gebruiken ?
Ik denk dat Loewe uitgegaan is van normaal gedrag van kabelboeren: Dat sleutels wekelijks of maandelijks gewisseld worden. Ik ben het met je eens dat Loewe de beperkingen van het apparaat naar hun klanten hadden moeten communiceren.JantjeC schreef: Als ik dan een conclusie mag trekken, los van wel of niet versleutelen door ziggo,
had Loewe toch kunnen bedenken dat als een CI module maar 1 zender tegelijk kan decoderen dat een GOEDE PVR funktie eigenlijk niet mogelijk is. Dus het basispakket niet versleutelen dan geen probleem bij het basispakket maar als je er een pakket bijneemt, dat is wel versleutelt, heb je dus wel een probleem.
Loewe had dit gewoon naar de klant moeten communiceren. Als je er dan toch voor kiest kan je achteraf ook niet zeuren.
Precies en dit is nog maar het begin, je kan de volgende stap al voorspellen bv het wissen van opnames op de hard discdvincent schreef:DIE discussie ga ik nu niet aan want daar gaat het nu even niet om. Het gaat om het feit dat de kabelprovider om de 2 uren de sleutelcode wisselt en vervolgens de zwarte piet doorschuift naar de fabrikant. Het was inderdaad bekend dat de Alphacrypt kaartlezers niet persé ondersteund worden maar ook niet gedwarsboomd worden.
De digitale sleutel wordt om de 2 uren gewisseld zodat je niet achteraf kan decoderen en aldus verplicht wordt om hetzij analoog op te nemen hetzij een extra abonnement met "uitzending gemist" te nemen. Indien het aan de Nederlandse kabelaars lag, verdween het analoog signaal meteen van de kabel en zitten we met z'n allen vast aan de nukken van de kabelaars. Het heeft niks te maken met eender welk merk van TV. Zolang ze de aandacht voor hun handelswijze kunnen afleiden naar een derde, kan het langzaam "brain washen" van de kijker verder gaan. DAAR gaat het in werkelijkheid om.
Vriendelijke groet.
dvincent schreef:Beste Bert,
met de tekst "dan moet dat analoog ook niet kunnen" bedoel ik dat dat met het analoog signaal ook niet moet toegelaten zijn in de optiek van Ziggo maar dat heb je kennelijk niet begrepen. Vind ik niet erg hoor, hooguit vind ik het niet slim van je. De enige die begrijpt wat ik bedoel is koffiekopje. Maar ik trek me verder niks meer aan van deze situatie na de reactie van meneer Bert. Die schijnt alles beter te weten en zal ongetwijfeld met zijn grote mond de situatie rechtzetten. Ik neem DIGITAAL op en kijk terzelfdertijd DIGITAAL (zelfs HD) via CanalDigitaal en heb absoluut geen problemen. Ik had jullie echt een eind op weg kunnen helpen omdat ik wel degelijk beschik over de informatie die jullie nodig hebben.
Maar in dit soort oeverloos gezwam heb ik geen zin. Het was op verzoek van een kennis dat ik even een kijkje kwam nemen hier.
Koffiekopje: veel sterkte hier.
Groeten.
Freeridedude schreef:het is toch duidelijk dat het aan de CI + ligt als alles voorheen top werkte en de opnames nu niet meer werken
Ten eerste aan de mensen die een Loewe hebben gekocht en nou 1 een keer lopen te klagen door te zeggen dat ze niks meer kunnen / een toestel hebben die ze niet wouden "onzin" ik heb nog steeds mega top HD beeld thuis als ik mijn tv aanzet.. wat ik niet kan opnemen download ik & stream ik naar het toestel in dezelfde kwaliteit
in duitsland hebben ze hier ook een hoop gezeik met CI+, Als ziggo gewoon met de oude common interfaces zonder CI+ zou blijven werken "zoals dat was" was der ook niks aan de hand geweest....
Ziggo heeft in het verleden al een hoop dingen verandert wat ook een hoop gezeik opleverde
Moet zeggen dat UPC ook heel slecht was maar nu steeds een stuk beter begint te werken
Als de Nederlandse wet nou even mooi aangepast zou worden, dat wij zelf "als gebruiker" zouden mogen kiezen welke provider we willen als televisie aanbieder dan zijn we al heel snel klaar met dit onderwerp
kijk BV naar multikabel 80 zenders Free to air nooit gezeur met opnemen, alles werkt, vooruit spoelen terug spoelen in HD noem maar op.. Het wordt zelfs zo dat je straks ook niet meer door de reclames heen kan spoelen enz enz
Mooi filmpje op Youtube voor de liefhebbers die het goed uitgelegd willen hebben
http://www.youtube.com/watch?v=cvroR8cN6To
CI+ is geen norm, is bedacht door de 4 grote TV merken.gpduc schreef:.
NB: Ik denk dat we nog een hoop narigheid gaan krijgen als de nieuwe HD-norm ook naar europa komt! Maar dan gezeik met alle huidige TV's en terug bij af! Allemaal weer een extra decodertje bij de tv!
[Geschreeuw verwijderd door de Moderator]MaschaP schreef:Heb net met de Consumentenbond gebeld. Er loopt reeds een een collectieve actie van consumenten via de Consumentenbond tegen Ziggo waar dit punt in meegenomen kan worden. Dus ik denk dat het verstandig is om de krachten te bundelen dmv de Consumentenbond, lid worden, klacht neerleggen binnen de collectieve actie tegen Ziggo... http://www.consumentenbond.nl
Wat ik graag zou willen weten is wie er nu voor kan zorgen dat Ziggo deze 2 uur omzet naar voor mijn part 12 uur. Dit zou al meer dan voldoende kunnen zijn. De meeste mensen op dit forum geven de oplossing aan maar niemand geeft een manier aan om dit gezamenlijk aan te pakken. Er moet toch een manier zijn om dit te realiseren !? Voor mijn part betaal ik iets meer per maand om de "oude" functionaliteit weer terug te krijgen maar Ziggo moet natuurlijk wel willenDaniël Mantione schreef:Dat lijkt me geen begaanbare weg: EMM's worden niet voortdurend verstuurd. De kans dat er aan het begin van de opname een EMM-pakketje zit die de juiste sleutel in de kaart programmeert is erg klein. Verder zou na het ontcijferen van de opname de verkeerde sleutel in de kaart zitten, wat weer problemen oplevert als de klant de TV weer aan zit, hij heeft geen beeld totdat er een EMM voorbijkomt die de actieve sleutel programmeert.Voyager schreef:De oplossing zou door Ziggo geboden kunnen worden door de sleutels langzamer te veranderen. Ook zou Loewe een poging kunnen wagen door te kijken in hoeverre ze het systeem aan de praat kunnen krijgen als ze bij de opname niet alleen het beeld plus de decodeer data (ECM stream) opnemen maar ook de beheer data (EMM stream) waar de sleutels in zitten opnemen. Dit kan ook met CI+.
Een belangrijk argument daarvoor dient te zijn dat betalende klanten nu ernstige overlast ondervinden van de encryptie, terwijl piraten niet betalen, ze zijn geen klant, en het is twijfelachtig of ze dat wel zullen worden als de encryptie wel goed werkt.Voyager schreef:De verhoogde snelheid van sleutel wissels is een dringend advies van Irdeto en een keuze van Ziggo om dit advies op te volgen. Ziggo kan makkelijk de sleutels langzamer vervangen aangezien de piraten kaarten er toch geen last van hebben.
Een termijn van 24 uur lijkt me heel verdedigbaar: Een zwartkijker moet dan iedere dag een nieuwe sleutel in zijn apparatuur zetten, dat is vaak genoeg om irritant te zijn, terwijl het opnameapparatuur voldoende gelegendheid heeft de boel te ontcijferen.
Voor zover ik de berichten heb gelezen heeft de Irdeto-codering van Canal Digitaal opengelegen, maar heeft men het lek kunnen dichten.Het probleem komt doordat de Irdeto kaarten gekraakt zijn. Ja, Irdeto-2 smartcard versies ACS2, ACS4, ACS5 enz. zijn daadwerkelijk gekraakt. Zo kan je werkende piraten kaarten kopen die Canal Digitaal decoderen (die waren er al wat langer) maar je kan ook kaarten kopen die (uiteraard zonder maandelijkse kosten) Ziggo decoderen.
In ieder geval: Frequentere sleutelwissels zijn uitstel van executie, het is niet dat je daarmee een lek in je systeem kan dichten. Zodra de AU-sleutels uitlekken heeft wisselen helemaal geen zin meer. Het snel wisselen van sleutels kan je hooguit tijd doen winnen om je chipkaarten om te ruilen. Als Ziggo daadwerkelijk gekraakt is en reparatie daarvan niet mogelijk is, dan is een spoedige overstap naar Irdeto3 de enige optie.
Ligt het aan mij? Of snapt iemand anders misschein wel wat er met bovengenoemd citaat bedoeld wordt?metfen schreef:[...] want de tv geeft de hele tijd CA module.
De leverancier is echter niet bereid omhet niet digitaal opnemen zijnde 300 Euro te vergoeden!metfen schreef:Gisteren met onze leverancier gebeld, want we hebben ook het probleem. Ze verwijten echt ZIGGO voor het probleem. Ze hebben ons echt verzekerd dat je wel nog kunt opnemen, alleen dan niet meer digitaal. Wel analoog. Vind ik opzich geen probleem, hoef je geen extra kastje.
Je kunt niet meer digitaal kijken en opnemen tegelijk.