Let op,
Ondanks dat mijn man de nog lopende winstverdriedubbelaar heeft vernietigd, heb ik besloten om deze, na overleg met mijn advocaat, te verlengen. Ik had geen zin in een kruisje achter mijn naam bij het BKR. Mijn man zou ook daar gedurende zeker 5 jaar de dupe van kunnen worden. Tevens zijn wij bezig met aankoop van een ander huis. De verlenging is onder protest en onder voorbehoud van alle rechten afgesloten, ook dit is door mijn advocaat d.m.v. een brief gedaan. Vandaag hebben wij een offerte van de hypotheekverstrekker ontvangen. Tot mijn verbazing is bij het BKR een bedrag geregistreerd, dat wij in eerste instantie niet thuis konden brengen. Na telefonisch contact met Dexia te hebben opgenomen, vernamen wij dat buiten het bedrag dat aan aandelen is geleast, ook de te betalen maandelijkse rente is doorgegeven aan de BKR.
VOORBEELD: verlenging 36 maandtermijnen bijv. € 50,-- = € 1.800,-- +
leaseaandelen € 10,000,-- = € 11.800,-- Totaal. In de verlengingovereenkomst wordt met geen woord hierover gerept.
Gedupeerden let dus op. Bij het BKR sta je dus voor een hoger bedrag genoteerd dan de waarde van de aandelen bij het aangaan van de overeenkomst.[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR registratie
-
Hans Ganders
Re: BKR registratie
Corrie je hebt het contract verlengd dus je weet, dat je dan een nieuw krediet aangaat ! Kredieten worden altijd doorgegeven aan de BKR.
Succes Hans.
Succes Hans.
Wanneer een overeenkomst wordt verlengd of aandelen worden overgenomen, dan ga je akkoord met een vervolg. Je beroepen op het feit dat je bent misleid is dan ongeloofwaardig. Ook al geef je aan dat je onder protest verlengd of overneemt, probeer dat maar bij de rechter duidelijk te maken.
Het opnieuw verlengen van de overeenkomst betekent dus ook dat je instemt met het aangaan van een lening.
Het opnieuw verlengen van de overeenkomst betekent dus ook dat je instemt met het aangaan van een lening.
Ik heb dit probleem ook gehad. En ik had nog niet eens verlengt. Pas met het kopen van een huis kwam ik er achter wat het BKR inhield. (ik wist hiervoor niets van deze instelling af omdat ik er nooit mee in aanraking was gekomen)
Als je een uittreksel vraagt, zie je wie, wat, voor hoeveel, en waarom je geregristreerd staat. Tot mijn verbazing was dit van af het begin. En na het aflopen was het nog steeds mijn ( volgens dexia) gehele geleende bedrag.
Dus het maakt niet uit wat je doet. Je hebt er gewoon nog heel lang last van.
Succes met jullie hypotheek en huis.
Als je een uittreksel vraagt, zie je wie, wat, voor hoeveel, en waarom je geregristreerd staat. Tot mijn verbazing was dit van af het begin. En na het aflopen was het nog steeds mijn ( volgens dexia) gehele geleende bedrag.
Dus het maakt niet uit wat je doet. Je hebt er gewoon nog heel lang last van.
Succes met jullie hypotheek en huis.
Het gaat niet dat je voor een leenbedrag wordt geregistreerd, maar dat de rente die je moet betalen ook geregistreerd is geworden. Als je bij een bank geld leent bijv. een Doorlopend Krediet dan wordt de te betalen rente over de looptijd van dit krediet ook niet geregistreerd bij het BKR. Waar het om gaat is dat je voor een veel hoger bedrag wordt geregistreerd dan je hebt geleend. Bij iedere betaling van de rente moet dus ook een lager bedrag worden geregistreerd want de looptijd wordt dan korter. De hypotheek komt wel rond, het gaat om het principe.