LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet Premium

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
scorpio01

KPN Internet Premium

Ongelezen bericht door scorpio01 »

Een kennis van mij had op de site van KPN gezien dat op zijn adres KPN Internet Premium (VDSL 40 MBit down, 3 MBit Up) beschikbaar is, en wilde van mij weten of dit een goede aanbieding is.

Door schade en schande wijs geworden beginnen bij verkooppraatjes van KPN bij mij eerst allerlei alarmbellen rinkelen, en jawel hoor, vandaag was het weer eens zo ver. Want als het even kan probeer ik zo veel mogelijk KPN te mijden (hoewel het uiteindelijk toch weer een KPN lijn is waarover geleverd wordt en KPN monteurs, maar goed laat dan in ieder geval een andere provider de contacten met KPN verzorgen). Dus ik ging allereerst eens op zoek naar alternatieven, en dan bleek dat XS4ALL weliswaar voor 5 euro meer ook hetzelfde pakket aanbied. Dat is niet zo vreemd, want het is gewoon een dochteronderneming van KPN.

Maar toen ik op de site van XS4ALL een postcode check deed, werd mij verteld dat dit abonnement NIET beschikbaar is. En ook de medewerker van XS4ALL die mij te woord stond bevestigde dit nogmaals. Dus toen maar eens de verkoopafdeling van KPN gebeld. En natuurlijk waren zijn heel vriendelijk, werd mij keer op keer verteld dat hun netwerk als beste getest was, en dat ze graag wilden leveren. Maar ondanks dat ik aangaf dat het volgens XS4ALL niet geleverd kon worden, wilde men daar niets van weten, in hun systeem stond dat het kon dus was het zo. Het netwerk van XS4ALL was dan kennelijk niet zo goed als dat van KPN werd mij verteld. Dat dit hetzelfde netwerk was als dat van KPN, dat ging er bij de uiterst vriendelijke dame van KPN niet in.

Dan maar eens even een techneut van XS4ALL raadplegen. Deze meneer nam alle tijd, heeft van alles uitgezocht en kwam met wat gegevens. Het adres was op 2,2 km van de wijkcentrale, daar waar VDSL maximaal 1,8 km moet zijn, tenzij er glasvezel ligt naar de verdeler, maar dat was niet het geval. En daarom kan (en wil) XS4ALL geen VDSL op dit adres leveren omdat ze de snelheid bij lange na niet kunnen realiseren.

Vervolgens naar de technische dient van KPN gebeld, waar ik geen hoge verwachtingen van had, maar dat viel reuze mee. Ik kreeg meteen iemand aan de lijn, en die was ook zeer behulpzaam. Ook hij ging van alles nakijken, en kwam tot precies dezelfde waardes en conclusie, namelijk dat VDSL niet geleverd zou mogen worden. Sterker nog, hij gaf zelfs aan dat VDSL, indien geleverd, waarschijnlijk een lagere snelheid zou opleveren als een (goedkopere) ADSL verbinding, die volgens hem (en XS4ALL) maximaal 18 Mbit down/1MBit Up zou zijn, precies datgene wat mijn kennis nu had.

Wat ik hier mee wil aangeven is dat je, voordat je met KPN in zee gaat, eerst goed moet onderzoeken wat ze je aanbieden en of het wel haalbaar is. Vertrouw daarbij niet op verkopers, maar zorg dat je technici aan de lijn krijgt die alles even doormeten. En als het even kan, probeer dat bij een andere provider bevesigd te krijgen voordat je beslissingen neemt waar je later spijt van krijgt.

tiptoo

Re: KPN Internet Premium

Ongelezen bericht door tiptoo »

scorpio01 schreef:

Wat ik hier mee wil aangeven is dat je, voordat je met KPN in zee gaat, eerst goed moet onderzoeken wat ze je aanbieden en of het wel haalbaar is. Vertrouw daarbij niet op verkopers, maar zorg dat je technici aan de lijn krijgt die alles even doormeten. En als het even kan, probeer dat bij een andere provider bevesigd te krijgen voordat je beslissingen neemt waar je later spijt van krijgt.
zeer goed advies van je, hoop dat mensen dat ook eerst gaan doen in plaats van alles te geloven bij kpn.

pima

Ongelezen bericht door pima »

KPN moet eens leren toe te geven dat de capaciteit van hun centrales niet voldoende is voor hetgeen ze aanbieden.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

scorpio01 heeft het goed verwoord. Pima en tiptoo moeten denk ik even het bericht nogmaals gaan lezen want die hebben wat gemist, namelijk de essentie van het bericht.

Niet altijd alles geloven wat een verkoper je probeert te verkopen maar zelf op onderzoek uitgaan om na te gaan of het verkoop praatje inderdaad klopt. Een verkoper heeft niet de informatie die de technici wel hebben. Elk aanbod van welke provider dan ook gaat op basis van een postcode check. Deze postcode checks zoeken vaak het randje op wat eventueel nog net verkocht kan worden. Die verkoper handelde na aanleiding van de postcode check die waarschijnlijk aangaf dat VDSL beschikbaar was. Niet wetende dat de snelheid daar niet veel omhoog zou gaan.

Als laatste wil die verkoper wat verkopen, is immers zijn target. Logisch want een provider is een commercieel bedrijf. De technici aan de andere kant heeft die target niet en heeft als enige doel om een zo goed mogelijk antwoordt te geven op de vraag die de beller heeft. Zelfs een "nee" verkopen boeit hen niet en zelfs doorverwijzen naar bijvoorbeeld een ander provider is geen probleem als daarmee de beller geholpen mee wordt.

tiptoo

@ Sir Peter ....ik ken de praktijken van kpn, moet je niet op het kpn forum kwijlen? :lol:

SirPeter

Tijd om je weer te negeren, even kijken hoe ik dat ook al weer deed.

tiptoo

SirPeter schreef:Tijd om je weer te negeren, even kijken hoe ik dat ook al weer deed.
:lol: de waarheid is hard he :mrgreen:

scorpio01

Ongelezen bericht door scorpio01 »

tiptoo, ik weet niet wat jij tegen sirPeter hebt, maar hij geeft precies de essentie weer van de boodschap die ik wil aangeven. Zo'n verkoopafdeling is gewoon een callcenter, waar de werknemers helemaal niets van Telecom/Internet afweten, het gaat om zoveel mogelijk verkopen.

Het enige waar SirPeter wel snel overheen stapt is dat hij dit allemaal logisch vind. Ik heb helemaal geen probleem als een verkoper niet zo veel afweet van de materie. Maar als dat het geval is, dan dient een bedrijf als KPN wel te zorgen dat de systemen waar deze mensen mee werken de juiste infromatie verstrekken. Nu probeert zo'n verkoper mij iets aan te smeren in de volle overtuiging dat het geleverd kan worden, omdat het systeem dat nu eenmaal aangeeft.

KPN heeft de beschikking over precies dezelfde informatie als XS4ALL (wellicht nog wel meer, want het is hun infrastructuur). Hoe kan het dan zo zijn dat de systeen van XS4ALL wel de juiste informatie hebben, zodat als ik ga bellen zij gewoon niet willen leveren, daar waar KPN mij allervriendelijkst te woord staat en mij iets aan probeert te smeren wat zij niet kunnen leveren.

In navolging van Basta bij Mobistar in België moeten we hier in Nederland eens iets gaan verzinnen om iets aan KPN te gaan verkopen, en dan vervolgens niet datgeen te leveren waarvan we gezegd hebben dat wel te doen, in plaats van iets te leveren waar ze niet om gevraagd hebben....

tiptoo

@scorpio01

ik heb niks tegen Sir Peter , wel in de zin dat hij kpn verheerlijkt :mrgreen:

ik heb wel iets tegen kpn , die mensen iets proberen aan te smeren , en daar ken sir peter niet tegen.

SirPeter

Ik verheerlijk niets Tiptoo, ik geef vaak een wat meer objectiever beeld van hoe het in zijn werking bij providers. Heeft niets met KPN te maken want ik probeer dat bij alle providers te doen. Er wordt vaak op een emotionele en onlogisch manier geklaagd hier op Radar wat mij dan weer triggert om daar logica tegenover te zetten.

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om mee te gaan klagen zoals dat de verkoper de klant op wil lichten en dat KPN alleen maar maffia praktijken op na houd en dat soort onzin.

tiptoo

SirPeter schreef:
Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om mee te gaan klagen zoals dat de verkoper de klant op wil lichten en dat KPN alleen maar maffia praktijken op na houd en dat soort onzin.

maffia praktijken vind ik weer een zwaar woord , maar als je eerlijk bent dan weet je dat providers ook kpn, oplichters zijn , en het niet zo nauw met de waarheid nenem.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Wat ik hier mee wil aangeven is dat je, voordat je met KPN in zee gaat, eerst goed moet onderzoeken wat ze je aanbieden en of het wel haalbaar is.

Zelfs als je al klant bent en jaren goede ervaringen hebt met dit bedrijf, moet je oppassen.

Ik constateerde dat mijn downloadsnelheid met 50% naar beneden was gegaan. Klantenservice gebeld. De gebruikelijke smoes, modem resetten en zal wel aan de bekabeling liggen, dus niet, weer gebeld, andere smoes. Kabels vervangen, pc dicht bij het punt van binnenkomst van de lijn, modem weer resetten, maar ja je raad het al hielp niet, weer bellen, uiteindelijk kreeg ik een monteur aan de lijn: "klopt meneer, uw aansluiting fluctueerde nogal, daarom hebben we hem 50% geknepen. Maar als de lijn stabiel blijft gaat de snelheid trapsgewijs weer omhoog en binnen een maand heeft U de juiste snelheid weer!!!!!! Knijpen doen ze in een handomdraai, terugbrengen naar de juiste snelheid, duurt een maand. En hoe zou het komen , dat mijn aansluiting instabiel is, ik download veel niets bijzonders gemerkt. Ach hou het maar weer op een smoes, wacht nog even af of de snelheid weer terugkomt.
Meest lullige is dat ze dat doen zonder iemand te informeren. (misschien merkt de klant het wel niet)

harlem023

Ongelezen bericht door harlem023 »

Ik heb al meer dan 2 jaar Internet Premium. Naar nu net blijkt (hang net op met de klantenservice) haalt de verbinding een snelheid die lang niet in de buurt komt van Premium (14Mb/s - Premium is maximaal 40Mb/s). Ik kwam daar net toevallig achter toen we iets technisch doorspraken over de Experiabox (overigens vriendelijk geholpen door de klantenservice).

Ik heb dus maandenlang een abonnement gehad dat zij niet konden leveren. :evil: Mijn abonnement is nu teruggezet naar een trap lager (en betaal daardoor ook veel minder). Ik ben hier nu toevallig achtergekomen!

Het is duidelijk dat ik natuurlijk ook een deel van mijn teveel betaald abonnementsgeld terug wil. Dat kon de verder heel lieve jongen bij de klantenservice niet regelen - ik moest maar een klachtenbrief schrijven. Dat zal ik niet nalaten.

Ik ben toch weer heel erg teleurgesteld in KPN. Denk je dat je netje wordt geholpen door de klantenservice, maken ze je achter je rug honderden euro's teveel afhandig zonder dat je het doorhebt.

Gesloten