LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
horlogepiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 18:23

Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door horlogepiet »

Ik ben al jaren geaboneerd op veronica gids en word al jaren gewoon verlengt,maar vorig jaar heb ik gebeld nadat het abonement weer verlengt was en heb ik gevraagd om het per direckt op te zeggen.
Dat kon niet en ik was weer een jaar lid van de veronica gids,ik heb toen gezegt dat ik het dan niet meer wilde en die juf zij dat het goed kwam,maar wie schets mijn verbazing weer een jaar lid,ik gebeld en vroeg per direckt om het abonement stop te zetten maar volgens de zeer onvriendelijke juf ging dat niet.
Het enige wat ze kon aanbieden was stopzetten van de gids maar ik moest toch betalen!!!!!!
Mooie hulp van die juf

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door tiptoo »

had om een afzegging van hun per brief gevraagd, dan had je bewijs in handen.

superklaver

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door superklaver »

Dit heb ik van de site gehaald.

Opzeggingen
Uiterlijk 2 maanden voor het verstrijken van de abonnementstermijn. Dit kan telefonisch: 035 - 646 32 32, schriftelijk en via internet.

Je zou anders wel een brief kunnen sturen, bellen of mailen dat je per eerstvolgende verloopdatum je abonnement wilt opzeggen, maar nu bent u te laat geweest. u kunt niet per direct opzeggen. Zelf vind ik het met abonnementen voor mijn eigen gevoel prettiger om het via een brief of via de mail op te zeggen en niet via de telefoon. want dan heb je geen bewijs dat je het hebt opgezegd. en ik zou een bevestiging vragen. succes.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb al een jaar geen abonnement meer op veronica, maar afgelopen week had ik ineens 1 in de bus liggen,
blijk ik ineens weer een abonnement te hebben.
volgens hun afgesloten via internet met mijn email adres en al.

ik heb dit absoluut niet gedaan. na met ze gebeld te hebben zou het stop gezet worden.

ik wacht het af.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef: blijk ik ineens weer een abonnement te hebben.
volgens hun afgesloten via internet met mijn email adres en al.

pfft ze weten ook wel klanten te trekken he, niet normaal meer tuurlijk hebben ze je mailadres eenmaal bekend dan denken ze alles te kunnen , wat een zooi zeg :shock:

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door emailbob »

superklaver schreef:
Zelf vind ik het met abonnementen voor mijn eigen gevoel prettiger om het via een brief of via de mail op te zeggen en niet via de telefoon. want dan heb je geen bewijs dat je het hebt opgezegd. en ik zou een bevestiging vragen. succes.
Als je het gesprek waarin je mondeling opzegt opneemt, heb je wel degelijk bewijs van je opzegging. Dat is nog goedkoper ook dan een schriftelijke aangetekende opzegging. Je zult moeten aantekenen als je schriftelijk opzegt, anders heb je nog geen bewijs.

Als je een dienst gebruikt waarbij je je gespreksopname per e-mail ontvangt, dan mail je die opname zo door als je opzegging in twijfel wordt getrokken.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wel als je per brief opzegt, in die brief om een reactie vraagt en die ook krijgt. Het gesprek opnemen kan inderdaad ook. Daar zijn ook bedrijven die dat faciliteren.

Alleen bedrijven kunnen in hun algemene voorwaarden aangeven hoe je moet opzeggen.

MAXIEM

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door MAXIEM »

emailbob

Bedrijven kunnen in hun algemene voorwaarden een opzeggingstermijn opnemen. Uit jurisprudentie blijkt, dat een termijn van 3 maanden door de rechter meestal als niet acceptabel wordt gezien. Bedrijven mogen GEEN voorwaarde opnemen over de wijze van opzegging. In de praktijk betekent dat dus, dat het verstandig is om schriftelijk op te zeggen middels een aangetekend schrijven of per fax. Alleen op die manier heb je immers een bewijs in handen dat je tijdig hebt opgezegd.

Maxiem.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door pbarendse »

@alfatrion: Als je Veronica Magazine opzegt hoef je niet eens om die bevestiging te vragen. Zoals in de voorwaarden vermeld krijgt iedereen een schriftelijke bevestiging van de opzegging.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opzeggen abonement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er bestaat geen dwingende wetgeving die bedrijven in algemene zin verbied om voorwaarden op te nemen over de wijze van opzegging. Bedrijven mogen dit dus in beginsel, slechts wanneer een wijze onredelijk bezwarend is mag het niet. Hier gaat wel verandering in komen.

http://www.security.nl/artikel/30857/1/ ... en%3F.html

De jurisprudentie over opzegtermijnen van drie maanden is te dun om algemeen te concluderen dat een opzegtermijn van drie maanden "meestal" onredelijk is. Er zijn geen arresten waarin dit bepaald is. En bij vonnissen spelen er meestal andere zaken een rol of is er een goede kans dat de uitspraken in hoger beroep niet gehandhaafd worden.

Volgens de Europese richtlijn 93/13 EEG is bij stilzwijgende verlenging een opzegtermijn onredelijk bezwarend wanneer deze "al te ver" verwijderd is van het einde van de overeenkomst. De wetgever heeft destijds de grens op drie maanden gelegd en ik zie niet in op welke gronden rechters daar in algemene zin anders over zouden (kunnen) denken. Je moet dus van goede huizen komen wil je daar in slagen. Ook hierin gaat verandering komen.

Gesloten