LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC (diepe zucht........)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JohnBRG
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2010 13:20

UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door JohnBRG »

:twisted: Na vele telefoontjes gericht aan UPC nu maar eens mijn onvrede kenbaar gemaakt op dit forum.
Herhaaldelijk doorgegeven aan dit :twisted: fijne :twisted: kabelbedrijf dat er bijzonder :oops: irritante :oops: storingen zijn op de digitale kanalen. Zowel op de reguliere digitale als op de HD kanalen (ik heb beide mediaboxen).
Meestal luidt het advies: stekker uit de kast en opnieuw opstarten of terug naar fabrieksinstellingen of doorsturen van een update. Maar dit alles heeft geen zin gehad.
En steevast is de opmerking nadat de zogenaamde oplossing niet werkt: "Dan zal het wel aan uw bekabeling liggen!"
Bulshit natuurlijk, maar daarmee leg je de verantwoording uiteindelijk gewoon bij de klant neer.
Een bijzonder goede service van een bedrijf waar ik iedere maand :shock: €102 :shock: aan betaal.
Maar begin december kwam er een brief van UPC met het aanbod van een kabelset speciaal bedoeld voor de zgn. inteferenteproblemen. Je kon dat setje bestellen, maar dat moest dan wel voor 10 december gebeuren. Vanuit de gedachte "niet geschoten is altijd mis" dat setje maar besteld.
Begin januari maar eens gebeld waar dat setje bleef. Er was blijkbaar iets fout gegaan (vertel iets nieuws) en het zou alsnog opgestuurd worden. Vandaag (25 januari) maar weer eens gebeld waar het bleef. Het antwoord was: "Ja, het is nu te laat. Ü krijgt het setje niet meer gratis, want dat geldt nu niet meer." Op mijn antwoord dat het op tijd besteld was en dat de fout bij UPC lag, kreeg ik als antwoord: "U had dan maar eerder moeten reageren."
En dat laatste is UPC ten voeten uit. Zogenaamd meedenkend zijn, maar als het er op aan komt dan ligt de verantwoordelijk bij de klant. En UPC wast haar handen in onschuld.

:arrow: Vraag: is er iemand die ook last heeft gehad van referentiestoringen (de beruchte blokken) en die daar een :idea: oplossing :idea: voor heeft gevonden.

:evil: :evil: Zo niet, dan betekent dit weldra een klant minder bij UPC. :twisted: :twisted:

Carspecialist
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2010 20:21

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door Carspecialist »

:D Dat verhaal van die kabels leren ze volgens mij op de Digitale TV school. Ook bij Caiway is het goed mis. In het Westland is het digitale signaal gewoon uien. En nee fa. Caiway dat ligt niet (alleen) aan de kabeltjes van uw klanten.

Dus helaas welkom bij de club.

Je verwacht anno 2011 echter wel wat anders... maar ja men geeft liever veel geld uit aan onzin reclame dan aan de verbetering van het signaal.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Goede kabels zijn wel degelijk belangrijk, goede stekkerdozen en stekkers ook.
Als je niet zeker weet hoe oud of hoe goed je kabels zijn loont het de moeite eens een enkele kabel van aansluitpunt naar mediabox te proberen.
Ik heb het hier gehad met een wanddoos van de Praxis, ik mopperde ook dat ze altijd maar zeggen dat het aan je kabels ligt terwijl alles nieuw was, tot ik van iemand 10 meter kabel leende en deze rechtstreeks vanuit de meterkast aan de mediabox legde, alle problemen waren weg! Zelfde kabel aan de wanddoos en weer storing. Hirschmann doos gekocht (kabels en stekkers waren al van dit merk) en probleem opgelost.

Overig deel ik je mening over UPC :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door Henri42 »

CaptainSlow schreef:Goede kabels zijn wel degelijk belangrijk, goede stekkerdozen en stekkers ook.
Als je niet zeker weet hoe oud of hoe goed je kabels zijn loont het de moeite eens een enkele kabel van aansluitpunt naar mediabox te proberen.
Ik heb het hier gehad met een wanddoos van de Praxis, ik mopperde ook dat ze altijd maar zeggen dat het aan je kabels ligt terwijl alles nieuw was, tot ik van iemand 10 meter kabel leende en deze rechtstreeks vanuit de meterkast aan de mediabox legde, alle problemen waren weg! Zelfde kabel aan de wanddoos en weer storing. Hirschmann doos gekocht (kabels en stekkers waren al van dit merk) en probleem opgelost.

Overig deel ik je mening over UPC :D
Ik ook in het positieve gezien dan :) het installeren van juiste kabels en connectors lost in veel gevallen onterechte klachten op

-alexander-
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:37

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door -alexander- »

Leef helemaal met je mee. UPC is de grootste nachtmerrie.

Vroeger toen ze als enigste er nog waren via de kabel was me vrouw en ik het zo zat dat we uiteindelijk een camping antene namen zodat we Ned. 1,2 en 3 konden kijken. Tuurlijk wouden we wel meer zien alleen niet via UPC of A2000 zo hete ze toen. De naam is veranderd maar de service is nog steeds het zelfde zo te merken: Slecht!

moepsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 20:00

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door moepsie »

Heb zelf ook lang en veel problemen ondervonden met UPC.

Wat de digitale tv betreft ook het blokkerig en stotterende beeld.
Na veel bellen is er uiteindelijk een monteur langs geweest (vriendelijke mensen trouwens) het bleek inderdaad aan bekabeling en stekkers te liggen en dat terwijl ik alles nieuw had aangeschaft.

Het is echt van groot belang dat alles secuur wordt aangesloten met degelijke stekkers.

Wat de tv betreft heb ik tot op heden geen problemen meer, om over het internet nog maar te zwijgen :-(

Groet,
Erik

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: UPC (diepe zucht........)

Ongelezen bericht door 160589005 »

Het probleem wat u nu ondervind kan worden verholpen door zo'n setje kabels of door kabelkeur geschikte kabels zelf aan te schaffen. Dit is wat ik u aanraad om zelf eerst te doen. Blijft het probleem zich dan voordoen? Bel dan naar de klantenservice en meld dat je een kabelkeur geschikte kabel hebt gekocht, anders krijgt u dit van de medewerker te horen. De medewerker zal dan bekijken wat het probleem is en zal dan de wandcontactdoos als de schuldige aanwijzen. De medewerker zal dan gelijk een monteur inplannen die kosteloos de wandcontactdoos komt vervangen. Dit is alleen kosteloos als die coaxkabel interferentiegeschikt is (Kabelkeurmerk)

Gesloten