LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Itho afzuigunit CVE ECO2E

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
paolo26

Itho afzuigunit CVE ECO2E

Ongelezen bericht door paolo26 »

Goede avond,

Ik ben na enig zoekwerk van plan om de Itho afzuigunit CVE ECO2E
aan te schaffen en zou deze in het douche boven een verlaagde willen plaatsen, vanuit de douche wil ik de volgende ruimtes voorzien van ventilatie.

1) de aangrensende afzuigkap keuken welke middels een gat vanuit de douche bereikbaar is
2)De doucheruimte zelf.
3)Slaapkamer welke middels een gat vanuit de douche bereikbaar is.
4) Afvoerpunt zit met een gat vanuit de douche naar buiten toe.

Nou zit ik met de volgende vragen
-Kan ik uberhaupt wel de ventilatiebox plaatsen in de douche en boven het verlaagde plafond
-Kan ik de afzuigkap uit de keuken op de ventilatiebox aansluiten, zo ja wat voor materiaal heb ik hiervoor nodig.
-Hoe kan je alles ruimtes separaat bedienen.

Alvast bedankt voor uw assistentie en tips.

Met vriendelijke groet,
P. van Deelen

Snertjong

Re: Itho afzuigunit CVE ECO2E

Ongelezen bericht door Snertjong »

Dit kan je beter even vragen op een klussite

Daar krijg je wel adviezen- Klusidee.nl Elektrisch, verlichting en ventilatie" dus kijk even op het Forum

paolo26

Ongelezen bericht door paolo26 »

Bedankt, dat lijkt me idd een beter idee

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Alle ruimtes seperaat bedienen gaat niet met een woonhuisventilator.

Wat je wel kunt doen is in elke ruimte een draadloze remote voor de ecofan plaatsen. Je kunt dan makkelijk, als je bv in de badkamer bent, de ventilator tijdelijk een standje harder zetten. Op dat moment worden ook andere ruimtes harder aangezogen, maar dat is niet anders.
Normaal gesproken plaats je een ventilator van dat type ergens op zolder oid. als centrale afzuiging. Of dat in jouw geval boven het verlaagde plafond kan, hangt voornamelijk af van de beschikbare ruimte.

Je zou ook in iedere ruimte een aparte ventilator kunnen plaatsen die begint te draaien als je het licht aandoet. bv. de Itho BTVN200. Je hebt ze ook met nalooptijd en/of hygrostaat.

Een afzuigkap sluit je niet aan op een woonhuisventilator tenzij het een motorloze afzuigkap is.

Gesloten