LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INFURN
INFURN
Van de week op zoek naar meubels liep ik tegen deze site aan:
http://www.infurn.com/nl-hl/
De prijzen zijn dusdanig laag (ik weet dat het om reproducties gaat, maar dan nog) dat ik wat meer onderzoek naar het bedrijf hierachter wilde doen.
- Ik wilde eerst kijken of ik in Nederland contact met ze kon krijgen maar het telefoonummer is een nummer in Italië.
- De "Live" chat is altijd online, (ook s'nachts) is dus niet live maar je verstuurd een bericht wat op een ander moment beantwoord wordt.
- De pdf voorbeelden van de bladen op de site waarin ze aangeven dat ze adverteren, zijn losse pdf bestanden die "los" zijn aangemaakt en niet bijvoorbeeld een foto uit het blad met het artikel zelf.
- Bezichtigen kan nog niet
- Ophalen kan alleen in Italië
- Wanneer je kijkt op google maps Italië naar het adres van het bedrijf dan kom je op de plek waar het bedrijf zich zou moeten bevinden wel een magazijn tegen maar op naam van een IT bedrijf...?
- Wanneer je op google zoekt naar links van en naar dit bedrijf dan kom je enkel en alleen berichten tegen die het bedrijf zelf geplaatst heeft. ( zoals bijv. persberichten).
- De twitter/facebook accounts omvatten ook alleen maar reclame en een paar nietszeggende reacties.
- Bij de kamer van koophandel in Nederland en in Italië komt er niets naar boven wanneer je zoekt op de bedrijfsnaam.
Al met al zit de site goed in elkaar en ziet het er allemaal netjes uit, maar zijn de transportkosten gratis en de prijzen extreem laag.
Als iemand ervaringen heeft met dit bedrijf dan hoor ik het graag!
http://www.infurn.com/nl-hl/
De prijzen zijn dusdanig laag (ik weet dat het om reproducties gaat, maar dan nog) dat ik wat meer onderzoek naar het bedrijf hierachter wilde doen.
- Ik wilde eerst kijken of ik in Nederland contact met ze kon krijgen maar het telefoonummer is een nummer in Italië.
- De "Live" chat is altijd online, (ook s'nachts) is dus niet live maar je verstuurd een bericht wat op een ander moment beantwoord wordt.
- De pdf voorbeelden van de bladen op de site waarin ze aangeven dat ze adverteren, zijn losse pdf bestanden die "los" zijn aangemaakt en niet bijvoorbeeld een foto uit het blad met het artikel zelf.
- Bezichtigen kan nog niet
- Ophalen kan alleen in Italië
- Wanneer je kijkt op google maps Italië naar het adres van het bedrijf dan kom je op de plek waar het bedrijf zich zou moeten bevinden wel een magazijn tegen maar op naam van een IT bedrijf...?
- Wanneer je op google zoekt naar links van en naar dit bedrijf dan kom je enkel en alleen berichten tegen die het bedrijf zelf geplaatst heeft. ( zoals bijv. persberichten).
- De twitter/facebook accounts omvatten ook alleen maar reclame en een paar nietszeggende reacties.
- Bij de kamer van koophandel in Nederland en in Italië komt er niets naar boven wanneer je zoekt op de bedrijfsnaam.
Al met al zit de site goed in elkaar en ziet het er allemaal netjes uit, maar zijn de transportkosten gratis en de prijzen extreem laag.
Als iemand ervaringen heeft met dit bedrijf dan hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door marcj2 op 27 okt 2010 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: INFURN
Ik heb het ook eens bekeken. Het is allemaal dermate vaag en opgeklopt (veel lachende mensen op een site betekend dat het produkt minder prettig is ) dat ik geen risico zou nemen.
Hoe ga je om met garantie als het bedrijf in Italie zit ?
Bezorgen kost een fortuin. Dat gaat echt niet gratis.
Goedkope Chinese import. Vraag maar eens om stalen van het leer.!
Een paar handige pr mensen die ontslagen zijn, nu voor zichzelf beginnen en het wel even in de meubelbusiness gaan maken.
Ze komen en ze gaan......
Blijf hiervan weg mensen..
Hoe ga je om met garantie als het bedrijf in Italie zit ?
Bezorgen kost een fortuin. Dat gaat echt niet gratis.
Goedkope Chinese import. Vraag maar eens om stalen van het leer.!
Een paar handige pr mensen die ontslagen zijn, nu voor zichzelf beginnen en het wel even in de meubelbusiness gaan maken.
Ze komen en ze gaan......
Blijf hiervan weg mensen..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 nov 2010 11:45
Re: INFURN
Is het niet strafbaar om kopietjes ( reproducties ) te maken van deze design meubelen. Naar mijn mening zijn deze stoelen klassiekers en kan dat niet zomaar.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 dec 2010 12:34
Re: INFURN
Vond de internetsite van Infurn inspired furniture er zeer professioneel uitzien en vertrouwenwekkend. Hun juridische uitleg waarom het reproduceren niet illegaal was klonk plausibel. Leek alsof ze een maas in de wet gevonden hadden. Gezien de prijs en de mooie modellen wilde ik de gok wagen en bestelde een Eames bureaustoel. Kreeg prompt een keurige orderbevestiging en een proformafactuur. Ik had aangegeven dat ik per bankoverschrijving wilde betalen. Maar nu begint het probleem. Het IBANnr. klopt niet. Op de reserveringsbevestiging en op de proformafactuur staat niet het exact zelfde nr. vermeld. Op de factuur staan er aan het eind 4 cijfers meer. Welke combinatie ik ook probeerde (met internetbankieren) ik kreeg steeds de melding dat het IBANnr onjuist is. Nu vond ik dat nog geen reden dat het een onbetrouwbaar adres is, want als ze geen geld van me kunnen krijgen, wat hebben ze er dan aan?
Dus stuurde ik een mailtje naar het gegeven adres [email protected] maar heb (nog) geen antwoord. Ik heb ook verschillende keren tevergeefs het gegeven klantenservice telefoonnr. 00442071938682 gebeld. De telefoon gaat dan 4 keer over en vervolgens volgt er een pieptoon, maar de lijn wordt niet verbroken. Ik begin nu toch achterdochtig te worden en vraag me af of er mensen zijn die succesvol zaken met Infurn hebben gedaan. Op internet vind ik nergens reacties, noch negatieve berichten en ook dat is vreemd voor een site die zo prominent naar voren komt als je zoekt op designmeubels. Kortom: wie weet meer van Infurn? (Designfurn Limited zoals op de factuur vermeld staat).
Dus stuurde ik een mailtje naar het gegeven adres [email protected] maar heb (nog) geen antwoord. Ik heb ook verschillende keren tevergeefs het gegeven klantenservice telefoonnr. 00442071938682 gebeld. De telefoon gaat dan 4 keer over en vervolgens volgt er een pieptoon, maar de lijn wordt niet verbroken. Ik begin nu toch achterdochtig te worden en vraag me af of er mensen zijn die succesvol zaken met Infurn hebben gedaan. Op internet vind ik nergens reacties, noch negatieve berichten en ook dat is vreemd voor een site die zo prominent naar voren komt als je zoekt op designmeubels. Kortom: wie weet meer van Infurn? (Designfurn Limited zoals op de factuur vermeld staat).
Re: INFURN
Iemand al ervaring opgedaan bij/met dit bedrijf.
Familie van ons heeft begin vorige maand een bestelling via de site van hen gedaan en inderdaad ook al betaald. Levertijd is vrij vaag en ruim 8 - 16 weken.
De bevestiging van betaling hebben ze per post thuis ontvangen in een ongedrukte envelop met postzegels uit Italie (niet gestempeld).
Geen duidelijkheid over levering of levertijd.
Misschien totaal onterecht, maar maak me toch zorgen. Dus als iemand ervaring heeft met dit bedrijf, is de informatie welkom.
Familie van ons heeft begin vorige maand een bestelling via de site van hen gedaan en inderdaad ook al betaald. Levertijd is vrij vaag en ruim 8 - 16 weken.
De bevestiging van betaling hebben ze per post thuis ontvangen in een ongedrukte envelop met postzegels uit Italie (niet gestempeld).
Geen duidelijkheid over levering of levertijd.
Misschien totaal onterecht, maar maak me toch zorgen. Dus als iemand ervaring heeft met dit bedrijf, is de informatie welkom.
Re: INFURN
De rechtspersoon waar deze firma onder opereert op de Nederlandse markt is een Engelse rechtspersoon ! Let op !
Laatst gewijzigd door sjoegel op 14 mei 2013 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: INFURN
@@@
Bij zo'n vaag bedrijf hoort "boter bij de vis"! Met andere woorden: er wordt pas betaald bij de aflevering.
Maxiem.
Bij zo'n vaag bedrijf hoort "boter bij de vis"! Met andere woorden: er wordt pas betaald bij de aflevering.
Maxiem.
Re: INFURN
Je hebt helemaal gelijk Maxiem. Blijkbaar zijn ze de eerste klanten die straks hier echt hun ervaring kunnen delen. Ik hoop alleen maar voor ze dat het een positieve ervaring voor ze wordt.
Re: INFURN
Le Corbusier,
Kan u hier posten of uw familie de goederen al dan niet hebben ontvangen aub?
Ik ben interieurarchitect en wil graag af en toe met infurn samenwerken.
Ik heb zelf al persoonlijk contact gehad met de Nederlandstalige verantwoordelijke voor Belgie en Nederland via mail en telefoon.
Bij dit contact kwamen ze zeer professioneel over, toch heb ik mijn twijfels...
Alvast bedankt!
Groeten
Kan u hier posten of uw familie de goederen al dan niet hebben ontvangen aub?
Ik ben interieurarchitect en wil graag af en toe met infurn samenwerken.
Ik heb zelf al persoonlijk contact gehad met de Nederlandstalige verantwoordelijke voor Belgie en Nederland via mail en telefoon.
Bij dit contact kwamen ze zeer professioneel over, toch heb ik mijn twijfels...
Alvast bedankt!
Groeten
Re: INFURN
Vanwaar de twijfels ?CWMM schreef: Bij dit contact kwamen ze zeer professioneel over, toch heb ik mijn twijfels...
Re: INFURN
Zal inderdaad melden hoe het verloopt. Vooralsnog is er niets nieuws te melden. Er is nog geen bericht vanuit Infurn gekomen over een evt. levertijd, maar die is ook nog niet verstreken.
Ze wachten nog geduldig af. Was alleen zo benieuwd of iemand ervaring had met dit bedrijf.
Wordt vervolgd.
Ze wachten nog geduldig af. Was alleen zo benieuwd of iemand ervaring had met dit bedrijf.
Wordt vervolgd.
Re: INFURN
Het zijn niet echt twijfels, maar eerder een 'angst' om dezelfde redenen als hier bovenstaand...
Tegenwoordig zijn er heel wat 'internetpiraten'!
Ik wacht nog even Le Corbusier zijn ervaringen af.
Waarvoor dank.
Tegenwoordig zijn er heel wat 'internetpiraten'!
Ik wacht nog even Le Corbusier zijn ervaringen af.
Waarvoor dank.
Re: INFURN
Bijgaand antwoord vanuit Infurn:
Op dit moment is uw bestelling in productie.
Verwachte aankomst in ons magazijn is tot dusver: Week 14
Deze kan eventueel iets naar voren worden geschroven.
Hangt af van drukte in onze fabriek, verscheping vanuit Azië en Douane Inklaring Engeland.
Het ziet er eigenlijk nog steeds hoopvol uit, gelukkig. Wordt weer vervolgd.
Op dit moment is uw bestelling in productie.
Verwachte aankomst in ons magazijn is tot dusver: Week 14
Deze kan eventueel iets naar voren worden geschroven.
Hangt af van drukte in onze fabriek, verscheping vanuit Azië en Douane Inklaring Engeland.
Het ziet er eigenlijk nog steeds hoopvol uit, gelukkig. Wordt weer vervolgd.
Re: INFURN
Aangezien ik gewend ben voor ik zaken doe met een webwinkel te controleren of deze niet 'verdacht' is en de levertijd vrij hoog is, ben ik op dit draadje gestuit.
Zelf ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen vanuit Nederland.
Daarnaast heb ik wel een Duits forum/site gevonden met ervaringen. Deze zijn erg wisselend, maar het lijkt (vreemd genoeg) dat degene die positief zijn zéér positief zijn en degen met slechte ervaringen érg slechte ervaringen hebben. Affijn, zie voor uzelf: http://www.trustpilot.de/review/www.infurn.com
Voor mij in ieder geval een bevestiging dat het wel degelijk een bedrijf is wat zaken doet in de meubelbranche en daarnaast van diegenen die tevreden zijn bevestiging over de hoge kwaliteit van de producten.
Ik houd het in de gaten!
Zelf ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen vanuit Nederland.
Daarnaast heb ik wel een Duits forum/site gevonden met ervaringen. Deze zijn erg wisselend, maar het lijkt (vreemd genoeg) dat degene die positief zijn zéér positief zijn en degen met slechte ervaringen érg slechte ervaringen hebben. Affijn, zie voor uzelf: http://www.trustpilot.de/review/www.infurn.com
Voor mij in ieder geval een bevestiging dat het wel degelijk een bedrijf is wat zaken doet in de meubelbranche en daarnaast van diegenen die tevreden zijn bevestiging over de hoge kwaliteit van de producten.
Ik houd het in de gaten!
Re: INFURN
Ik vind infurn voorlopig nogal vaag. Op zich zijn deze levertijden bij Chinese fabrikanten niet abnormaal. Maar zo maar geld overmaken...
Heeft iemand wellicht ervaring met bestellen bij interioraddict.co.uk?
Ziet er veel beter uit (Paypal), positieve respons (trustpilot.co.uk) en ze openen morgen ook een 'echte' winkel - in Londen weliswaar.
Pete
Heeft iemand wellicht ervaring met bestellen bij interioraddict.co.uk?
Ziet er veel beter uit (Paypal), positieve respons (trustpilot.co.uk) en ze openen morgen ook een 'echte' winkel - in Londen weliswaar.
Pete
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19
Re: INFURN
Mijn vriendin en ik hebben een maand geleden via Infurn een Arne Jacobsen replica egg chair besteld. Googelen op Nederlandse sites leverde geen resultaat op en wij besloten, mede door de betrouwbaar en professioneel ogende site, de 'gok' te wagen. Later bekropen mij toch twijfels en besloot ik enige Duitse sites af te speuren om ervaringen te lezen. Helaas waren daar de meningen overwegend negatief, terwijl de positieve ervaring zich lieten lezen als verhulde reclame-uitingen; ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat deze door medewerkers van het bedrijf zelf waren geplaatst...
Het is dus afwachten. De levertijd is tussen de 10 en 18 weken (hoewel dit een product was dat volgens de site binnen 10 weken geleverd zou moeten kunnen worden), dus het duurt nog even voordat wij meer weten. Tevredenheid of teleurstelling: het is afwachten. Hoe dan ook zal ik onze ervaring te zijner tijd op dit forum delen.
Het is dus afwachten. De levertijd is tussen de 10 en 18 weken (hoewel dit een product was dat volgens de site binnen 10 weken geleverd zou moeten kunnen worden), dus het duurt nog even voordat wij meer weten. Tevredenheid of teleurstelling: het is afwachten. Hoe dan ook zal ik onze ervaring te zijner tijd op dit forum delen.
Re: INFURN
ik volg dit topic nu al een tijdje in afwachting van een positief antwoord. Ondertussen heb ik de site van Interior Addict bekenen. De prijzen zijn vaker goedkoper i.v.g. met die van Infurn, maar ook bij deze site heb ik toch een raar gevoel..
Als je kijkt bij FAQ's vind ik dat ze sommige vragen een beetje ontwijken.. De verzendkosten zijn ook veel hoger dan bij Infurn. Als je Nederland ingeeft als land om naar te verzenden, zeggen ze dat je contact moet opnemen voor de exacte verzendkosten aan te vragen. Naar België verzenden ze blijkbaar niet.
Beide sites zien er zeer goed uit, maar bij de foto's stel ik me ook vragen. Soms heb ik een 'photoshopgevoel'..
Ik hoop echter op een positief antwoord, want de originelen zijn niet te betalen en ben een grote fan!
Als je kijkt bij FAQ's vind ik dat ze sommige vragen een beetje ontwijken.. De verzendkosten zijn ook veel hoger dan bij Infurn. Als je Nederland ingeeft als land om naar te verzenden, zeggen ze dat je contact moet opnemen voor de exacte verzendkosten aan te vragen. Naar België verzenden ze blijkbaar niet.
Beide sites zien er zeer goed uit, maar bij de foto's stel ik me ook vragen. Soms heb ik een 'photoshopgevoel'..
Ik hoop echter op een positief antwoord, want de originelen zijn niet te betalen en ben een grote fan!
Re: INFURN
INFURN
Dit soort info is niet zinvol voor de klant. De klant wil een goed produkt met een redelijke levertijd. Op zich is 50% aanbetalen wettelijk toegestaan, maar beter is het om helemaal niets van te voren te betalen. Denk aan It's. Bovendien horen jullie juridisch gezien een bezoekadres in Nederland te hebben en dat ontbreekt. Reden temeer om geen bestelling te plaatsen bij zo'n vaag bedrijf.
Maxiem.
Dit soort info is niet zinvol voor de klant. De klant wil een goed produkt met een redelijke levertijd. Op zich is 50% aanbetalen wettelijk toegestaan, maar beter is het om helemaal niets van te voren te betalen. Denk aan It's. Bovendien horen jullie juridisch gezien een bezoekadres in Nederland te hebben en dat ontbreekt. Reden temeer om geen bestelling te plaatsen bij zo'n vaag bedrijf.
Maxiem.
Re: INFURN
bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door INFURN op 28 jul 2011 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: INFURN
@@@
Peildatum 16/2/2011
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Peildatum 16/2/2011
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.