LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandheelkundig Centrum Kralingen (Rotterdam) Extreem slecht!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Sles71

Tandheelkundig Centrum Kralingen (Rotterdam) Extreem slecht!

Ongelezen bericht door Sles71 »

Graag wil ik even mijn mening ventileren over Tandheelkundig Centrum Kralingen te Rotterdam.
Twee jaar geleden moest ik met spoed een tandarts vinden, en na wat zoeken kon ik hier terecht. Er werd een wortelkanaalbehandeling gedaan door een dame die pas uit Duitsland gekomen was.
Een paar maanden erna moest ik ter controle terug; had ik opeens een andere tandarts voor me, tevens uit Duitsland. Een jaar erna, u raadt het al; weer een andere tandarts, ook uit...Duitsland!
Alle drie tandartsen hebben in deze twee jaar tijd meer dan 14 behandelingen uitgevoerd, bij een en dezelfde kies is al drie keer een wortelkanaalbehandeling herhaald (alsof er steeds een nieuwe wortel schiet??), en nog heb ik last van mijn kies. Als ik vraag waarom mijn gebit zo slecht is geworden, wordt er een grapje over gemaakt:"Sja...u moet "beter" flossen. De laatste keer dat een vulling gedaan werd, trok meneer zo hard aan mijn lip dat ik met een uitgescheurde lip rondliep. Niks excuses. Meneer heeft zeker geen geld voor vaseline?
Omdat het me niet lekker zat, ben ik voor een second opinion naar een andere tandarts in Amsterdam gegaan, nadat mijn duitse "vriend" zei, dat ik ACHT NIEUWE GAATJES heb en zsm een afspraak moest maken. Dit was de druppel.

De amsterdamse tandarts zei letterlijk:"Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ze doen goede handel met u".
Ik heb me hierdoor heel ellendig gevoeld, maar door alle behandelingen ook nog eens een echte fobie ontwikkeld.

Na heel lang zoeken (oh ja...de eerste afspraak DURVEN maken bij een nieuwe tandarts), kan ik nu, na de eerste behandeling zeggen, dat ik een tandarts heb gevonden die de eed van Hypocrates wel handhaaft. Een tandarts die de slechte vullingen (die er "zogenaamd per ongeluk niet goed" in zijn gezet) weer uit moet halen, (omdat er anders lucht onder komt, zodat zich weer caries vormt, zodat er weer geld uit te slaan valt). Deze tandarts vroeg me letterlijk:"In welk land heb je deze vullingen laten zetten?" In Nederland....

Ik vraag u nu, waar zou ik een officiele klacht in kunnen dienen, zodat deze medische criminelen aangepakt kunnen worden? Deze praktijk, Tandheelkundig Cenctrum Kralingen moet z.s.m DICHT! Een gewaarschuwd mens telt voor twee...ik hoop dat degene die dit leest en een tandarts zoekt in Rotterdam ver van deze praktijk wegblijft!

vroem

Re: Tandheelkundig Centrum Kralingen (Rotterdam) Extreem slecht!

Ongelezen bericht door vroem »

probleem is dat de tandarts zelf verantwoordelijk is voor wat ie aan behandelingen doet, niet de praktijkeigenaar. In dit geval zou u dus moeten vaststellen welke fouten door welke tandarts zijn gemaakt, en achterhalen waar deze tandartsen nu werkzaam zijn. is dat nog in NL zijn ze via de medische tuchtraad of de klachtencommissie waar ze bij aangesloten zijn aan te spreken op wanprestatie. Maar is al met al veel werk.
Wat ik wel zou doen is de IGZ informeren hierover, die kan zo`n praktijk dan nader onder de loupe nemen, want vaak is er meer loos bij zo`n snel verloop van tandartsen (welke meestal in loondienst werken en soms ook gedwongen worden belachelijke omzetten te realiseren, wat uiteraard gevolgen heeft voor kwaliteit, en zorgt dat de tandartsen weer snel weg willen of moeten als ze niet de omzetten kunnne halen die moeten..)
ik adviseer ook iedereen die bij dergelijke praktijken komt, waar veel wisseling van zorgverleners is (tandartsen in dit geval dus) weg te wezen, en te gaan naar een praktijk die langdurige relaties onderhouden met hun personeel.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

en?? al actie genomen??

galerietje

Ongelezen bericht door galerietje »

Vorig jaar zijn wij naar Rotterdam verhuisd en dus op zoek naar een nieuwe tandarts. U raadt het al: dat werd dus Tandheelkundig Centrum Kralingen. Voor zover wij als betrekkelijke leken kunnen beoordelen, zijn wij goed behandeld.
Maar nu het volgende.
  • Wij hebben dit Centrum een adreswijziging gestuurd voor ons allebei. Voor mij is alles goed gegaan, maar voor mijn vrouw niet. Zij laten rekeningen behandelen door uwnota.nl. Nu wordt door uwnota.nl beweerd dat de rekeningen naar ons oude adres in Spijkenisse zijn gestuurd. Wij krijgen nu met een incassobureau te maken dat natuurlijk behoorlijk wat extra kosten in rekening brengt. Nu hebben ze ineens wel het juiste adres om de incasso naar toe te sturen! Natuurlijk hebben we de tandartskosten betaald, maar de incassokosten: dat gaan we dus niet doen...
  • Inmiddels gewaarschuwd zijn we eens verder gaan kijken op de site van deze praktijk. Nu blijkt dat de drie artsen waar wij mee te maken hadden inmiddels verdwenen zijn en vervangen door drie andere (buitenlandse) artsen. Alleen, de op de site genoemde arts Drs. Jesús Gil Manjón met als Big-nummer 29913103602 is bij het Big niet bekend. Onder dit nummer is alleen ene D Flores Lopez bekend. Hoe kan dit? Dan is er nog ene Drs. Fadi Khatib vermeld op de site van het Centrum. Zijn Big-nummer is 99913220202, en in het register staat het volgende: "Onder supervisie het beroep uitoefenen voor een periode van twaalf maanden teneinde kennis te maken met het Nederlands zorgstelsel met de daarbij behorende wet- en regelgeving en medische ethiek".
Hier doet zich dus de vraag voor: wie is eigenlijk de eigenaar van deze praktijk. We hopen dat Radar, of een andere oplettende lezer, hier antwoord op kan geven. Want, je kunt het goed treffen (zoals wij), maar erg vertrouwd is het niet! Wij overwegen dan ook naar iets anders uit te kijken...

Ruud van Mens

gerry79

Ongelezen bericht door gerry79 »

Ik heb bij die tandartsenpraktijk ook iets raars meegemaakt.

Een jaar geleden ging ik nadat een aantal jaren niet naar de tandarts ben geweest voor een eerste keer naar deze praktijk. Ik werd de eerste keer goed geholpen, er werden voor controle foto's gemaakt van mijn gebit en het bleek dat er niks aan de hand was (geen gaatjes; er moest alleen wat tandsteen worden weggehaald).

De tweede keer (6 maanden later) werd mijn gebit door een andere tandarts snel gecontroleerd en was er wederom niks aan de hand (wel moest er wederom wat tandsteen worden weggehaald).
De derde keer (vijf maanden later) bleek ik (zonder dat er foto’s van werden gemaakt) plotseling drie gaatjes te hebben. En ze konden snel (de volgende ochtend) wel even drie vullingen plaatsen.

Omdat ik nog nooit gaatjes heb gehad en ik ook nergens last van had (geen kiespijn ofzo) was ik nogal verbaasd over.
Na enig nadenken besloot ik om (voor de zekerheid) toch maar even om een second opinion te vragen bij een andere tandarts. Bij deze praktijk werden voor de intake weer foto's gemaakt van mijn gebit en zij konden aan mijn gebit helemaal niks zien (geen gaatjes; wel enig tandbederf maar dat hoefde niet behandeld te worden). Mijn gebit was zelfs zo goed dat ze zeiden dat een jaarlijkse (ipv een halfjaarlijkse controle) voldoende was.

Ik ben hier wel van geschrokken (je gaat als tandarts in een goed gebit toch niet onnodig allerlei vullingen zetten?!) en ik kan je zeggen dat ik bij tandheelkundig centrum Kralingen niet meer terug kom.

Weten jullie misschien een instantie/ telefoonnummer waar ik dit soort zaken kan melden?

Groet

Joost de Wit

Drh. Gil

Ongelezen bericht door Drh. Gil »

Hallo GodeMorgen!!
Ik denk dat het is niet juiste dat mijn naam zal worden in internet bijn dit man hij bent niet mijn patient en bijn mijn Big- Register is ok. In de webpage de probleem is dat de aantal van de Big- register in mijn naam is niet juiste. Zo Ik wil dat mijn naam is niet in internet en in dit web.
Mijn aantal is 99912599302 met de naam Jesús Gil Manjón, en je kant nu controlen de aantal in de webpage omdat is nu juiste, en in de webpage: http://www.bigregister.nl/zoeken/zoeken ... fault.aspx

Zo Ik wil dat de eingeneer van dit website verwijderen dit brif op mijn naam van de chat, omdat Ik moet andere maatregelen nemen.

Ik wil een antwoord.

Dank je wel

tandartsbezoeker

Ongelezen bericht door tandartsbezoeker »

Beste allemaal,

Twee jaar terug ben ik ook bij deze tandarts geweest. Ook mij werd gemeld dat ik een aantal gaatjes (4!) had, terwijl ik die daarvoor nog nooit had gehad. Het vullen van die gaatjes kon meteen wel gedaan worden. Ik vertrouwde het niet en heb het afgehouden. Vervolgens heb ik enige tijd nagelaten naar een andere tandarts te gaan voor een second opinion.
Vandaag heb ik dat alsnog gedaan (weliswaar 2 jaar na dato). Hier bleek dat ik slechts een gaatje had en wel in mijn verstandskies. Mijn verstandskiezen waren destijds nog niet doorgekomen, dus dit kan onmogelijk een van de vier geconstateerde gaatjes zijn geweest.

Als ik de diagnose van deze tandarts zou hebben geloofd, dan had ik nu vier vullingen in mijn mond gehad, terwijl dit achteraf dus absoluut niet nodig bleek! Wellicht is mijn ervaring inmiddels wat gedateerd, maar ik kan het niet nalaten om de wereld te waarschuwen voor deze tandarts!

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Drh. Gil schreef:Hallo GodeMorgen!!
Ik denk dat het is niet juiste dat mijn naam zal worden in internet bijn dit man hij bent niet mijn patient en bijn mijn Big- Register is ok. In de webpage de probleem is dat de aantal van de Big- register in mijn naam is niet juiste. Zo Ik wil dat mijn naam is niet in internet en in dit web.
Mijn aantal is 99912599302 met de naam Jesús Gil Manjón, en je kant nu controlen de aantal in de webpage omdat is nu juiste, en in de webpage: http://www.bigregister.nl/zoeken/zoeken ... fault.aspx

Zo Ik wil dat de eingeneer van dit website verwijderen dit brif op mijn naam van de chat, omdat Ik moet andere maatregelen nemen.

Ik wil een antwoord.

Dank je wel

Ik kan me niet voorstellen dat iemand naar een tandarts gaat die zo slecht Nederlands schrijft. Hoe kan je dan als patient communiceren met de tandarts? In ieder geval staat op de site van Tandheelkundig Centrum Kralingen het volgende:
Drs. Alexander Jahn
BIG: 89910367802

Drs. Fadi Khatib
BIG: 99913220202

Drs. Jesús Gil Manjón
BIG: 99912599302
Dat zijn dus kennelijk de tandartsen die daar werken.

Gesloten