LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hostnet/ultimoo
hostnet/ultimoo
beste mensen,
ik heb het volgende mee gemaakt met de firma hostnet bv
sins oktober/november word ik eerst via email later per post word ik lastig gevallen over wat hun beweren dat ik hun firma geld verschuldigt ben ivm een website of iets dergelijks wat ik daar heb besteld
deze firma is mijn niet bekend en ik heb al helemaal niet besteld aldaar wel krijg ik veel rommel in mijn mail waardoor niet alle emails lees en ben gaan reageren toen ze me per brief de rekening stuurde en dit ook medegedeeld dat dit niet voor mijn bestemd kon zijn ik moest daarop een mail sturen naar hun met dit verhaal
en ze zouden dan alles oplossen
tijdje rustig en ineens kreeg ik brieven van een incasso bedrijf genaamt ultimoo
die gaan behoorlijk ver in intimideren van mensen ze belde op en deze mevrouw zij letterlijk dat ik maar zou betalen anders ging het nog meer kosten
ik heb bij deze bedrijven nooit iets gekocht
en ik zou graag van iemand willen weten die er eraring mee heeft hoe ik hier mee om moet gaan
groetjes, ikke
ik heb het volgende mee gemaakt met de firma hostnet bv
sins oktober/november word ik eerst via email later per post word ik lastig gevallen over wat hun beweren dat ik hun firma geld verschuldigt ben ivm een website of iets dergelijks wat ik daar heb besteld
deze firma is mijn niet bekend en ik heb al helemaal niet besteld aldaar wel krijg ik veel rommel in mijn mail waardoor niet alle emails lees en ben gaan reageren toen ze me per brief de rekening stuurde en dit ook medegedeeld dat dit niet voor mijn bestemd kon zijn ik moest daarop een mail sturen naar hun met dit verhaal
en ze zouden dan alles oplossen
tijdje rustig en ineens kreeg ik brieven van een incasso bedrijf genaamt ultimoo
die gaan behoorlijk ver in intimideren van mensen ze belde op en deze mevrouw zij letterlijk dat ik maar zou betalen anders ging het nog meer kosten
ik heb bij deze bedrijven nooit iets gekocht
en ik zou graag van iemand willen weten die er eraring mee heeft hoe ik hier mee om moet gaan
groetjes, ikke
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 dec 2008 10:32
Re: hostnet/ultimoo
Geachte heer, mevrouw,
Heeft u uw klacht al voorgelegd aan het Customer Care Team van Hostnet? U dient een klacht in via het contactformulier op de website of u stuurt een e-mail naar customercare[at]hostnet.nl. Wij helpen u dan graag verder.
Heeft u uw klacht al voorgelegd aan het Customer Care Team van Hostnet? U dient een klacht in via het contactformulier op de website of u stuurt een e-mail naar customercare[at]hostnet.nl. Wij helpen u dan graag verder.
Re: hostnet/ultimoo
beste meneer/mevrouw van hostnet ,
wordt ik dan net zo afgepoeierd als de vorige keer toen ik u belde om u te vertellen dat er iets niet klopte
want daar pas ik voor!
het zelfde als van die grote bekken van dat nep incasso buro
dat voor u werkt
zullen we het hier op het forum uitvechten
dan kan heel nederland mee genieten van hoe uw organisatie functioneert
misschien een iedee
want ik heb niet te verbergen.
wordt ik dan net zo afgepoeierd als de vorige keer toen ik u belde om u te vertellen dat er iets niet klopte
want daar pas ik voor!
het zelfde als van die grote bekken van dat nep incasso buro
dat voor u werkt
zullen we het hier op het forum uitvechten
dan kan heel nederland mee genieten van hoe uw organisatie functioneert
misschien een iedee
want ik heb niet te verbergen.
Re: hostnet/ultimoo
ikke551 schreef:beste meneer/mevrouw van hostnet ,
wordt ik dan net zo afgepoeierd als de vorige keer toen ik u belde om u te vertellen dat er iets niet klopte
want daar pas ik voor!
het zelfde als van die grote bekken van dat nep incasso buro
dat voor u werkt
zullen we het hier op het forum uitvechten
dan kan heel nederland mee genieten van hoe uw organisatie functioneert
misschien een iedee
want ik heb niet te verbergen.
Re: hostnet/ultimoo
Hoi,
Ik ben Hans en ben benieuwd of Hostnet al iets voor je heeft gedaan.
Ik heb (zonder eerst te Googelen) vanmorgen een domeinnaam besteld.
Het kost niet veel maar toch: welke risico's loop ik nu?
Ik ben Hans en ben benieuwd of Hostnet al iets voor je heeft gedaan.
Ik heb (zonder eerst te Googelen) vanmorgen een domeinnaam besteld.
Het kost niet veel maar toch: welke risico's loop ik nu?
Re: hostnet/ultimoo
Hallo,
hier hetzelfde probleem met Hostnet en Ultimoo. Ultimoo is verreweg het meest asociale incasso bureau dat ik ooit heb meegemaakt. Een bedrag van 12,50 is in 1 maand tijd verhoogd naar 63,78 euro. Ik heb ooit eens op die site gezocht naar een beschikbare domeinnaam en dat is toen blijkbaar gelijk vastgelegd. Hostnet hierover proberen in te lichtten maar deze mensen zijn onbetrouwbaar en onbereikbaar. Bedrag toch maar betaald omdat het bedrag anders weer verdubbeld zou worden, werd me telefonisch verteld. Ben wel benieuwd hoe dat bij u is afgelopen.
Mvg,
Robert
hier hetzelfde probleem met Hostnet en Ultimoo. Ultimoo is verreweg het meest asociale incasso bureau dat ik ooit heb meegemaakt. Een bedrag van 12,50 is in 1 maand tijd verhoogd naar 63,78 euro. Ik heb ooit eens op die site gezocht naar een beschikbare domeinnaam en dat is toen blijkbaar gelijk vastgelegd. Hostnet hierover proberen in te lichtten maar deze mensen zijn onbetrouwbaar en onbereikbaar. Bedrag toch maar betaald omdat het bedrag anders weer verdubbeld zou worden, werd me telefonisch verteld. Ben wel benieuwd hoe dat bij u is afgelopen.
Mvg,
Robert
Re: hostnet/ultimoo
Nou kijk eens aan ik ben niet de enige met Hostnet/Ultimoo. Je hebt hem betaald, maar ik nog niet. Ik heb precies hetzelfde bedrag van 63,78! Ze hebben inderdaad de desbetreffende domeinnaam naar keuze vastgelegd. Nou ik betaal niet, ik wacht op een fatoenslijke eerlijke antwoord van Hostnet. Ik ga ze morgen weer proberen te bereiken...
Bij Lemonweb heb ik ook een domeinnaam gekozen, maar zij deden niet moeilijk. Nooit iets in rekening gebracht om hun Sitebuilder proefpakket 1 maand gratis te mogen uitproberen. Kijk Hostnet neem een voorbeeld hiervan! Wat een onzin dat ze mijn domeinnaam met MAATWERK hebben aangemaakt en Lemonweb dan of anderen? Dat is zeker geen maatwerk? Haha! Het antwoord is zo goedkoop en blijkbaar hebben ze weinig klanten om op slinkse wijze geld te verdienen.
Mensen kijk uit met Hostnet, zelfs al probeer je iets zogenaamd GRATIS uit, ze leggen het meteen vast en voor je het weet moet je betalen en sturen ze een malafide incassoburo Ultimoo op je af... Ik ben vandaag weer gebeld door Ultimoo en dreigen maar... Pfff! Het is tijd ze met de camera te confronteren!
Rishie
Bij Lemonweb heb ik ook een domeinnaam gekozen, maar zij deden niet moeilijk. Nooit iets in rekening gebracht om hun Sitebuilder proefpakket 1 maand gratis te mogen uitproberen. Kijk Hostnet neem een voorbeeld hiervan! Wat een onzin dat ze mijn domeinnaam met MAATWERK hebben aangemaakt en Lemonweb dan of anderen? Dat is zeker geen maatwerk? Haha! Het antwoord is zo goedkoop en blijkbaar hebben ze weinig klanten om op slinkse wijze geld te verdienen.
Mensen kijk uit met Hostnet, zelfs al probeer je iets zogenaamd GRATIS uit, ze leggen het meteen vast en voor je het weet moet je betalen en sturen ze een malafide incassoburo Ultimoo op je af... Ik ben vandaag weer gebeld door Ultimoo en dreigen maar... Pfff! Het is tijd ze met de camera te confronteren!
Rishie
Re: hostnet/ultimoo
Here is my nightmare with Hostnet.
In late 2009/early 2010 I took the following steps to cancel my dealings with Hostnet in regards to a domain name mightymous.nl. I had bought this domain on impulse in 2005 but never ended up using it (as the charges associated with this were very high). Therefore, I really wanted to get rid of it before moving from the UK to New Zealand in 2010.
I took the following steps:
1. I phoned Hostnet to inform them that their services were no longer required and to please cancel my dealings with them. I was informed that I they could not take cancellations over the phone and that I would have to use the 'portal' to cancel the services.
2. I went into the portal and did not find any option to cancel. The system was sluggish and I was not sure if the reason was that I was on a Mac using Safari and Firefox but could not find any option or button anywhere to cancel the services.
3. I then tried to find an email address but did not find any on their site. It seemed that all communications with them were routed through their online contact form. I'm happy to see they now do provide email addresses but back then they did not!
4. I used the contact form to inform them that I had tried to cancel using the portal and had failed to do so. I asked them to cancel and to not charge me for further services when the domain would come up for renewal.
5. I then send a letter stating the same and considered my dealings with Hostnet closed.
The problem with this whole process is that I ended up without proof of my cancellation. The online form did not send me a copy and the letter was send regular and not registered mail.
As I considered the matter closed I therefore did not inform them of my change of address nor that I had discontinued the email they had registered.
It came as a shock to me that when I checked into my old email address randomly in February 2010 to see an email from Hostnet saying they tried to charge by (closed) bank account and failed (65.15 Euro) and would therefore refer the matter to their dept collectors.
You can understand my shock and frustration!!!
I contacted Hostnet on the 22nd of February 2010 to inform them of what had transpired, using their contact form (this time I did receive a copy to my inbox so they must have improved the functionality) and I also send a message to [email protected] on the 25th of February (which did not bounce back to me so I expect they have received it).
In both I explained what had happened and asked them to refrain from further action as I had done everything in my power to cancel and therefore they were not entitled to extend and charge for an additional 5 years of services I did not desire!
Instead of hearing from Hostnet, I started receiving messages from Ultimoo (their debt collectors) demanding 152.15 Euro within 48 hours. I referred them back to Hostnet as I dispute the claim as to my knowledge the domain had been cancelled. I also send Hostnet another message asking them why, instead of getting back to me themselves as per my request, debt collectors were now contacting me?
Today the 8th of March I've received another message from Ultimoo demanding money again within 48 hours! Still nothing from Hostnet.
I see Hostnet mention on forums that they respond within 48 hours to all matters but I'm getting the feeling they provide better service to their debt collectors then they do to their (former) customers!
I have just logged back into the Hostnet portal and see that more functionality is available now (they must have improved a bit following complaints) and they also have email addresses to contact them on. I just wanted to check if my many messages to say that a. the domain should have been cancelled and b. please cancel it now if it has not had been actioned. I can see that they still had not done so.
When I selected my domain name and then clicked 'opzeggen' (which I understand means cancel) it just seems to refresh the page. It does not cancel the domain or anything. Turns out you have to then click 'verder' to actually cancel. What rubbish! And still there is a message saying something about contacting Administratie which makes me doubt that this was successful (although having the option at all was better than last time I tried this).
I also tried to cancel the 'automatishe incasso' but again there is something about Administratie so I assume this has not been done.
As you can tell, I'm very frustrated with Hostnet and since they decline to deal with my directly after I've made several requests to hear from them to find out what went wrong. I now feel inclined to post my story online. I still hope this may be resolved but categorically refuse to pay for a service I cancelled prior to it coming up for renewal.
In late 2009/early 2010 I took the following steps to cancel my dealings with Hostnet in regards to a domain name mightymous.nl. I had bought this domain on impulse in 2005 but never ended up using it (as the charges associated with this were very high). Therefore, I really wanted to get rid of it before moving from the UK to New Zealand in 2010.
I took the following steps:
1. I phoned Hostnet to inform them that their services were no longer required and to please cancel my dealings with them. I was informed that I they could not take cancellations over the phone and that I would have to use the 'portal' to cancel the services.
2. I went into the portal and did not find any option to cancel. The system was sluggish and I was not sure if the reason was that I was on a Mac using Safari and Firefox but could not find any option or button anywhere to cancel the services.
3. I then tried to find an email address but did not find any on their site. It seemed that all communications with them were routed through their online contact form. I'm happy to see they now do provide email addresses but back then they did not!
4. I used the contact form to inform them that I had tried to cancel using the portal and had failed to do so. I asked them to cancel and to not charge me for further services when the domain would come up for renewal.
5. I then send a letter stating the same and considered my dealings with Hostnet closed.
The problem with this whole process is that I ended up without proof of my cancellation. The online form did not send me a copy and the letter was send regular and not registered mail.
As I considered the matter closed I therefore did not inform them of my change of address nor that I had discontinued the email they had registered.
It came as a shock to me that when I checked into my old email address randomly in February 2010 to see an email from Hostnet saying they tried to charge by (closed) bank account and failed (65.15 Euro) and would therefore refer the matter to their dept collectors.
You can understand my shock and frustration!!!
I contacted Hostnet on the 22nd of February 2010 to inform them of what had transpired, using their contact form (this time I did receive a copy to my inbox so they must have improved the functionality) and I also send a message to [email protected] on the 25th of February (which did not bounce back to me so I expect they have received it).
In both I explained what had happened and asked them to refrain from further action as I had done everything in my power to cancel and therefore they were not entitled to extend and charge for an additional 5 years of services I did not desire!
Instead of hearing from Hostnet, I started receiving messages from Ultimoo (their debt collectors) demanding 152.15 Euro within 48 hours. I referred them back to Hostnet as I dispute the claim as to my knowledge the domain had been cancelled. I also send Hostnet another message asking them why, instead of getting back to me themselves as per my request, debt collectors were now contacting me?
Today the 8th of March I've received another message from Ultimoo demanding money again within 48 hours! Still nothing from Hostnet.
I see Hostnet mention on forums that they respond within 48 hours to all matters but I'm getting the feeling they provide better service to their debt collectors then they do to their (former) customers!
I have just logged back into the Hostnet portal and see that more functionality is available now (they must have improved a bit following complaints) and they also have email addresses to contact them on. I just wanted to check if my many messages to say that a. the domain should have been cancelled and b. please cancel it now if it has not had been actioned. I can see that they still had not done so.
When I selected my domain name and then clicked 'opzeggen' (which I understand means cancel) it just seems to refresh the page. It does not cancel the domain or anything. Turns out you have to then click 'verder' to actually cancel. What rubbish! And still there is a message saying something about contacting Administratie which makes me doubt that this was successful (although having the option at all was better than last time I tried this).
I also tried to cancel the 'automatishe incasso' but again there is something about Administratie so I assume this has not been done.
As you can tell, I'm very frustrated with Hostnet and since they decline to deal with my directly after I've made several requests to hear from them to find out what went wrong. I now feel inclined to post my story online. I still hope this may be resolved but categorically refuse to pay for a service I cancelled prior to it coming up for renewal.