LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door het bos de bomen niet meer zien!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sammy_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2004 03:59

door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Sammy_1 »

Wie kan me helpen? Ook ik, als zo velen, ben in de dexiabank ellende getrapt. Mijn situatie is als volgt. Mijn overeenkomst is per 2 januari 2004 afgelopen, restschuld 11.000 euro. In 2003 gescheiden. Door mijn niet al te denderend inkomen (ik ben verpleegkundige) en een relatief duur huurhuis ben ik al 2 x afgewezen voor een lening. De lening die Dexiabank voorstelt is +/- 9% effectieve jaar rente en door de termijn van 5 jaar zijn de lasten per maand 265 euro per maand. Right ...... ik kan ook stoppen met eten, uitstekend voor de lijn maar op langere termijn toch een wat problematische oplossing. Mijn ex-man is lid geworden van eegalease omdat wij beide van mening zijn dat hij niet heeft medeondertekend, maar hebben hier gee bewijs van voor ons zelf. Ik zelf ben lid geworden van leaseverlies om de krachten zoveel mogelijk te verdelen. De dexiabank (om mijn slapeloze nachten nog wat uit te breiden geeft mij 10 dagen de tijd (max.3 weken) om een lening te vinden. Daarna zullen de eerste 'dreigbrieven' mijn brievenbus in vallen. A) weet iemand waar een bank te vinden die geen woekerrente vraagt of uiterst dubieuze constructies bedenkt (ben bezig met spaarkrediet van de Postbank maar wordt nu toch bang dat daar ook ergens een adder onder het gras loert) en b) wel betalen (onder protest) niet betalen (met deurwaarders op mijn hielen?). Ik bedoel het niet om hulpeloos over te komen maar ik heb echt de ballen verstand van financiele zaken, en zoals helaas gebleken is al helemaal niet van beleggen. Wie oh wie wil zijn beter ontwikkeld brein voor de mathematica en pecunnia met mij delen? Alvast enorm bedankt!

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door liba »

Hallo sammy

als je x man een vernietigings brief heeft gestuurd dan mag je niets doen
je hebt geen contract meer zegt de advocaat
het enige wat dexia kan doen is jullie voor de rechter slepen
als je over een paar maanden een deurwaarder aan de deur komt geeft hij alleen een brief af en dan es het tijd om naar een advocaat te gaan

zelf zit ik voor 32000 euro
bij ons was het ook niet rustig maar je moet vechten voor je recht

Sammy_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2004 03:59

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Sammy_1 »

heel fijn om te weten, dus dank voor je reactie. Omdat ik echt een financiele kluns ben heb ik dankzij forum berichten de juiste informatie m.b.t. leningen gevonden, dus mocht de nood aan de man komen weet ik waar ik naar toe moet. Tevens, nu ik toch lekker dom blond bezig ben weet jij toevallig hoe ik er achter kom of je (ex) partner wel of niet getekend heeft. (zodat ik straks geen deurwaarders van de deur moet vechten die wel degelijk een claim hebben, of ik het nou terecht vindt of niet) alvast bedankt!

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Sammy_1,

Wat jij zojuist vermeld is (helaas) vele anderen alhier aanwezig overkomen.

Het lijkt me een goed plan om via de gemeente, op basis van je inkomen, te kijken of jij, en mogelijk ook je ex-man, in aanmerking kunnen komen voor gesubsidieerde rechtshulp. Dit daar je, helaas dat is niet anders, vroeg of laat in contact zult moeten treden met een kundig advocaat.

Ook is het mogelijk om lid te worden van de Vereniging Pay-Back of andere organisaties. Pay-Back, kan je verder, net als men al doet voor ruim 1.000 andere mede-gedupeerden, verder persoonlijk ondersteunen, middels het doorsturen naar een geschikte advocaat in je directe woonomgeving.

Vanuit hier wens ik je veel sterkte toe, mocht je vragen hebben dan kun je mij e-mailen (zie het envelopje) alsmede online kijken/zoeken, zie o.a. http://www.pay-back.nl e.v.

Mazzeltov;

Ralph

Sammy_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2004 03:59

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Sammy_1 »

Dank voor je bericht en advies, en ja als nieuweling in deze wereld van list en bedrog, vreemde constructies en tegenstrijdige berichten is het fijn om zelfs de, mischien voor jou en anderen, elementaire zaken aangereikt te krijgen. Ik ben hier van nature al niet goed in (heb meer verstand van andere zaken) maar tjonge wat een soepzooi jongens pffff daarom dank! Sammy

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Ben »

kijk ook naar de sticky, boven aan in de forum lijst voor \egio. Daar kun je een tal aan voorbeeldbrieven vinden

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Conceptbrieven GGN incasso: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9979

Conceptbrief reactie GGN incasso:
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=10166

Conceptbrieven Vernietiging 1:345 juncto 1:347 BW
(Het gaat hier om de situatie waarin er op naam van en voor rekening van een minderjarige een aandelenlease contract gesloten was zonder de wettelijk voorgeschreven machtiging van de kantonrechter): http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9944

Conceptbrief verzoek ex art. 35 Wbp / art. 29 lid 1 AR BKR
(Deze conceptbrief betreft een verzoek om informatie aan Dexia op grond van de Wbp en het Algemeen Reglement BKR. Het verkrijgen van inzicht in hetgeen Dexia nu wel of niet over je heeft verzameld en wanneer en op welke wijze is van belang bij bijvoorbeeld een mogelijke vordering tegen Dexia op basis van het schenden van een zorgplicht of het op enige wijze schenden van de Wet bescherming persoonsgegevens).
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9926

Concept incassobureau 1: terugverwijzing naar Dexia
Concept incassobureau 2: belaging
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9788
Sammy, Sara is/was studente rechten kijk hier ook eens naar haar brieven.

Sammy_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2004 03:59

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Sammy_1 »

enorm bedankt harry 12 zal ze zeker bekijken. Inmiddels advocaat ggevonden en ben mijn achterstand in kennis rap aan het inhalen. Ik ga voor de halsslagader en kijk wel wat er gebeurt! nogmaals allen bedankt! Sammy

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Karel »

Blijkbaar zijn er toch nog een aantal mensen die niet weten van het bestaan van de homepage van Dhr. Blok. Daar staan alle conceptbrieven die hier op het forum aanwezig zijn apart vermeld. Eén klik op deze link van de conceptbrieven en de betreffende topic op dit forum wordt zichtbaar!

Voor allen die nog niet van het bestaan van deze homepage afweten, hieronder nogmaals de link naar deze site.

http://home.hccnet.nl/l.blok/ onder "Topics"
of direct
http://home.hccnet.nl/l.blok/TopicsN.html

Als iedereen deze link nu in "Favorieten" plaatst dan hoeft niet telkens de even hierboven vermelde informatie steeds op dit forum geplaatst te worden.

Mieke D.
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 nov 2003 16:50

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Mieke D. »

Ook bij "belangrijke links en topics"vind je deze informatie.

Mieke

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door pallu »

Nog maar eens voor alle duidelijkheid

Protesteren in de praktijk
Er komen de laatste tijd alsmaar meer rechtszaken voor waaruit blijkt dat een factuur niet of niet correct werd geprotesteerd. Enkele gouden tips…

Niet geprotesteerd is aanvaard. Dat is dé basisregel die blijkbaar toch nog regelmatig wordt vergeten. Gaat u niet akkoord met een factuur, om welke reden dan ook, dan moet u die factuur formeel protesteren. Doet u dat niet, dan wordt u als zelfstandige immers geacht de factuur te hebben aanvaard en dan moet u ze dus betalen.

Hoe moet u dan protesteren ? Oeps, dat is nergens voorzien… Niet te verwonderen dus dat daar veel discussies (en rechtszaken) over bestaan.

Tip 1. Laat u niets wijsmaken, protesteer altijd schriftelijk, niet zozeer omdat het moet, maar wel om het achteraf te kunnen bewijzen.

Tip 2. Protesteer altijd aangetekend (voor kleine gevallen volstaat dikwijls een fax) én bij voorkeur zelfs “met ontvangstbewijs”. U weet dan immers zeker of uw brief werd aangenomen of geweigerd.

En inhoudelijk ? Dat is nog moeilijker zoals blijkt uit de praktijk… Het belangrijkste is in ieder geval dat er geen enkele twijfel mag bestaan over het feit dat u de betreffende factuur protesteert.

Tip 1. Wees duidelijk. Gebruik m.a.w. effectief het woord “protest” of “protesteren”. Het gaat dan duidelijk niet om een bedankbriefje…

Tip 2. Motiveer. Geef m.a.w. minstens één reden op voor uw protest, zo niet riskeert u van de rechter, als het zover komt, het verwijt te krijgen alleen maar te protesteren om voorlopig niet te moeten betalen.

Tip 3. Protesteer de factuur volledig. Laat m.a.w. niet alles afhangen van die éne (of enkele) reden(en) die u op dat moment snel heeft opgegeven. Geef dus duidelijk aan dat de vermelde redenen slechts voorbeelden zijn, bv. ik protesteer uw factuur, onder andere omdat…

Tip 4. “onder voorbehoud van.” Eindig uw brief steeds met “onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis”. Uw advocaat, mocht het zover komen, kan dan nog alle kanten uit, bv. schadevergoeding vragen, ook al maakt u daarvan geen melding in uw brief.

http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl

Ewald
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2003 12:14

Re: door het bos de bomen niet meer zien!

Ongelezen bericht door Ewald »

Rustig maar hoor Pallu of neem anders een aspirientje 8) :D

Gesloten