LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alphatrade.nl ook oplichters

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bonnie-m

Alphatrade.nl ook oplichters

Ongelezen bericht door bonnie-m »

Wij hebben besteld. krijgen niks geleverd wel betaald natuurlijk. kan geen kontakt krijgen. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Kan ook daar geen kontakt met hem krijgen. Reageert niet op email. Rechtsbijstand er op gezet. ze hebben tot 7 feb. waren aangesloten bij Qshops keurmerk. Nadat ik mijn beklach daar had gedaan hebben zij direkt hun lidmaatschap daar opgezegd. maar qshops helpt ons nog wel. hebben een email gekregen dat alle bestellingen gecrediteerd zouden worden van alle klanten en dat de website uit de lucht zou gaan. Dus niet he. Ik wacht nog af maar als ik mijn geld 7 feb nog niet heb neemt mijn rechtsbijstand stappen naar deze shop toe.

Guardian72
Contacteer:

Re: Alphatrade.nl ook oplichters

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Behoorlijk vage site.

Begint al met reclame voor een niet gerelateerd product (Essent).
Dan doorklikken (is wel gelikt, die site).

Dan: http://www.alphatrade.nl/webshop/contact_us.php
Controle KVK nummer levert dit op:
Naam: Sitsleepstore
Vestigingsadres: Blaak 40 Basement
Vestigingsplaats: 3011TA Rotterdam
KvK-nummer: 24479898 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Google zoeken op sitsleepstore levert wel een adres in Hellevoetsluis op:
http://www.nationalebedrijvengids.nl/be ... sleepstore

SIDN WHOIS geeft deze info:
Domeinnaam alphatrade.nl
Status actief
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Via deze site: http://company.info/org/244798980000/Si ... ksel_markt

dit gevonden bij SIDN:
Domeinnaam sportiefvoorne.nl
Status actief

Advies:
Als u inderdaad niet geleverd krijgt, en geen geld terug - kunt u natuurlijk nog eenmaal naar de gevonden contactadressen een bericht sturen met een laatste waarschuwing (en dan een termijn van 5 dagen hanteren) - en daarna rechtsbijstand EN aangifte doen.

toda

Ongelezen bericht door toda »

Inderdaad het is een oplichter, ook wij hebben niks ontvangen. Die P. Ligthart werkt bij Bris BV , laten we die firma bestoken met emails zodat zijn werkgever weet dat er een oplichter in zijn organisatie werkt.

Guardian72
Contacteer:

toda schreef:Inderdaad het is een oplichter, ook wij hebben niks ontvangen. Die P. Ligthart werkt bij Bris BV , laten we die firma bestoken met emails zodat zijn werkgever weet dat er een oplichter in zijn organisatie werkt.
Voordat je dit gaat doen - weet je zeker dat dit dezelfde persoon is?
Er zijn meer hondjes die fikkie heten - en achternamen zijn ook niet uniek.

Als dit namenlijk wel toevallig een ander iemand is, kan men jou aanpakken - lijkt me niet zo`n strak plan.

Maar, beste TS, ben je al eens in Rotterdam langsgegaan? (Blaak is op loopafstand van het Centraal Station)
Of een aangetekende brief geschreven?
Of aangifte van oplichting gedaan?

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Volgens mij is hier sprake van persoonsverwisseling. Als ik naar de P. Ligthart ,die bij Bris werkt, zijn CV op linkedin kijk, lijkt het me niet iemand die via een webshop klanten oplicht.
Laatst gewijzigd door wiseger op 18 feb 2011 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Contacteer:

Kan je via WHOIS info opvragen.. (is geen 100% garantie, maar wel een indicatie)
Domeinnaam bris.nl
Status actief
Houder Bouwregelgeving Informatiesystemen (BRIS) BV
Administratieve contactpersoon ****@sbr.nl
Domeinnaam sbr.nl
Status actief
Houder Stichting Bouwresearch
Administratieve contactpersoon ****@sbr.nl
Beide domeinen zijn uit 1997, en die van Alphatrade uit 2010.
Ik denk dat beide sites niet met elkaar gelieerd zijn (vandaar ook de contact info even geanonimiseerd)

Kiek2605

Ongelezen bericht door Kiek2605 »

Wij hebben begin januari van dit jaar ook iets via Alphatrade gekocht. Na de betaling en de opdrachtbevestiging per email blijft het stil en hebben wij tot op heden ook nog niets geleverd gekregen. In de tussentijd hebben we natuurlijk wel van alles geprobeerd. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, op emails en faxen wordt niet gereageerd en we hebben zelfs 2 aangetekende brieven gestuurd. Eén naar het adres dat geregistreerd staat in Hellevoetsluis, de ander naar het adres in Rockanje. Ook hierop wordt niet gereageerd, ondanks dat wij een termijn hebben gesteld aan de levering of terugbetaling van het product. Een paar weken geleden hebben we wel een mail van hun ontvangen dat het niet helemaal goed ging met de leveringen en dat we het geld retour zouden ontvangen maar dan moesten wij wel eerst alle gegevens mailen. Dat hebben wij gedaan en tot nu toe nog geen geld retour ontvangen.
Inmiddels hebben wij hiervan melding gedaan bij onze rechtsbijstand en die zijn zo goed geweest om het geld dat wij voor ons product uitgegeven hadden over te maken op onze rekening.

bonnie-m

Ongelezen bericht door bonnie-m »

Ik heb goed nieuws! Wij hebben het via de rechtsbijstand laten oplossen en we hebben ons geld terug ontvangen. Het heeft even geduurd.....
En ook bij kadoshop.nu (waren we helaas ook slachtoffer van) hebben we ook via de rechtsbijstand gedaan en we hebben onze spullen ontvangen. Al heb je iets van onder de 100 euro, toch je rechtsbijstand bellen en die het laten oplossen.
Bij ons is dat gelukt.
Succes

Guardian72
Contacteer:

bonnie-m schreef:Ik heb goed nieuws! Wij hebben het via de rechtsbijstand laten oplossen en we hebben ons geld terug ontvangen. Het heeft even geduurd.....
En ook bij kadoshop.nu (waren we helaas ook slachtoffer van) hebben we ook via de rechtsbijstand gedaan en we hebben onze spullen ontvangen. Al heb je iets van onder de 100 euro, toch je rechtsbijstand bellen en die het laten oplossen.
Bij ons is dat gelukt.
Succes

Punt is dat het niets oplost, behalve voor jezelf.
Zij betalen de schade terug (klein bedrag) - maar de oplichters worden niet vervolgd. En dat is jammer. Dus zowiezo aangifte handhaven.

Gesloten