LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2004 13:15

Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door rongen »

wil het aflopende contract (winstverdriedubbelaar) met drie jaar verlengen in de hoop dat de koersen dan wat aangetrokken zijn en mijn verlies hopenlijk minder is. Doe ik hier goed aan en wat zijn de consequenties t.a.v. de stichting leaseverlies? Verlies ik door te kiezen met het verlengen van mijn contract mijn verdere rechten t.a.v. andere nog lopende contracten bij de stichting?

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door abc »

Bij verlengen ga je een nieuw contract aan en verlies je je recht bij SLV voor dat contract. De overige contracten staan daar buiten.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door pallu »

Nog maar eens voor alle duidelijkheid

Protesteren in de praktijk
Er komen de laatste tijd alsmaar meer rechtszaken voor waaruit blijkt dat een factuur niet of niet correct werd geprotesteerd. Enkele gouden tips…

Niet geprotesteerd is aanvaard. Dat is dé basisregel die blijkbaar toch nog regelmatig wordt vergeten. Gaat u niet akkoord met een factuur, om welke reden dan ook, dan moet u die factuur formeel protesteren. Doet u dat niet, dan wordt u als zelfstandige immers geacht de factuur te hebben aanvaard en dan moet u ze dus betalen.

Hoe moet u dan protesteren ? Oeps, dat is nergens voorzien… Niet te verwonderen dus dat daar veel discussies (en rechtszaken) over bestaan.

Tip 1. Laat u niets wijsmaken, protesteer altijd schriftelijk, niet zozeer omdat het moet, maar wel om het achteraf te kunnen bewijzen.

Tip 2. Protesteer altijd aangetekend (voor kleine gevallen volstaat dikwijls een fax) én bij voorkeur zelfs “met ontvangstbewijs”. U weet dan immers zeker of uw brief werd aangenomen of geweigerd.

En inhoudelijk ? Dat is nog moeilijker zoals blijkt uit de praktijk… Het belangrijkste is in ieder geval dat er geen enkele twijfel mag bestaan over het feit dat u de betreffende factuur protesteert.

Tip 1. Wees duidelijk. Gebruik m.a.w. effectief het woord “protest” of “protesteren”. Het gaat dan duidelijk niet om een bedankbriefje…

Tip 2. Motiveer. Geef m.a.w. minstens één reden op voor uw protest, zo niet riskeert u van de rechter, als het zover komt, het verwijt te krijgen alleen maar te protesteren om voorlopig niet te moeten betalen.

Tip 3. Protesteer de factuur volledig. Laat m.a.w. niet alles afhangen van die éne (of enkele) reden(en) die u op dat moment snel heeft opgegeven. Geef dus duidelijk aan dat de vermelde redenen slechts voorbeelden zijn, bv. ik protesteer uw factuur, onder andere omdat…

Tip 4. “onder voorbehoud van.” Eindig uw brief steeds met “onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis”. Uw advocaat, mocht het zover komen, kan dan nog alle kanten uit, bv. schadevergoeding vragen, ook al maakt u daarvan geen melding in uw brief.

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

als je gaat verlengen moet je weer 3 jaar de koersen omhoog proberen te kijken- kan echt een nachtmerrie worden

wijsheid in je besluit

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door pallu »

Geplaatst op 17 Jan 2004 11:20 door tester


--------------------------------------------------------------------------------

Het uitgangspunt van onze advocaten is duidelijk, laat dexia ons maar dagvaarden, vervolgens doen wij een tegenvordering(in reconventie gaan) en eisen al ons geld terug.

Piet heeft gelijk mijn advocaat zegt het zelfde gewoon rustig op de dagvaarding wachten en zeker niet onder protest gaan betalen
Ook mijn advocaat is het hiermee eens

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

ok, ben het daar wel mee eens.
toch denk ik dat ik onder protest ga betalen (eegalease).
de stichtingen hun werk laten doen en dan maar afwachten.
slap??? ja misschien wel.
groetjes

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door arend »

Beste Honshu,

Het is niet slap maar dom, vooral als Eegalaeser!!
Je bent je geld voor vele jaren kwijt. Bij succes Eegalaese moet je vele jaren (10??) procederen om je geld terug te vorderen.
Bekijk goed de diverse topics en doe een goede doortastende stap!!
Succes!

Groet Arend

lease
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:09

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door lease »

Wat is hier dan de beste oplossing.
1.Afwachten op rechtersbesluit, en dan ineens alles (alle kosten)
betalen.BKR probleem.

2.Of contract verlengen onder protest.
Voor velen vind ik dat de zaak te lang duurt, deze had al in 2003
afgerond moeten zijn, dus binnen de 3 jaar aflooptermijn
Nu zitten vele LLers net tegenaan of de periode is net afgelopen.

3.De LV heeft geen oplossing, of geeft ook niet aan wat je precies
doen moet, je moet dat zelf bepalen...dus verlengen, niet betalen,
voor de rechter verschijnen.

Wel, onder protest verlengen en betalen en afwachten wat
al die lui voor elkaar krijgen...STG-Ombudsman-VEB-Zalm-
Consumentenbond-Tros-El enz.

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

hoi Arend,

moet ik ff wachten op mijn geld, dat is natuurlijk wel zo.
heb diverse advocaten gebeld en gesproken, toch maar zo'n 3000 euro en dat was wel de allerlaagste en daar kan ik dan ook niet aan wennen, bijna allemaal dezelfde cases, ik bedoel dan per contract, wvd of zo, allemaal clear and cut cases en dan toch maar de volle pond overal rekenen, is dat geen diefstal dan??????
duurt het nog een jaar of 3? ok! dan wordt het ook de moeite waard om terug te vorderen, rente op rente enz.
maar Arend, wat is wijsheid, toen we het contract afsloten hadden we 3 jaar lopenden puts moeten kopen, en daar had dexia, aegon ons in moeten adviseren, was er niets aan de hand geweest, neen, hoor ik vrijdag, ze hadden calls gekocht en die premie mag je dan ook nog met je eindafrekening betalen.
maak er geen woorden meer over vuil, betaal onder protest en ik zie wel.
groetjes en sterkte

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

Lease,
onder protest verlengen heeft geen zin hoor, dan verlies je zeker je rechten
groetjes

lease
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:09

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door lease »

Beste Honshu,

Wat is dan wijsheid volgens jou!!
En heb al ervaring mee??

Groet, lease

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

neen lease, ik heb de wijsheid niet in pacht-

als je het geld hebt is het MISSCHIEN verstandig te betalen, maar als je het forum leest, ben je dan op zijn minst gestoort, want er zijn er hier een heleboel die het wel heel goed weten...................?
wel zijn wel er nogal wat advocaten kantoren die heel goed garen spinnen met die hele handel en dat weet ik wel zeker!
groetjes en sterkte

lease
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:09

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door lease »

Beste Honshu,

Ik zie dat je geen oplossing kan bieden, ik had eigenlijk een hoge dunk
van jou, jammer.Zoals ik zie heb je ook geen enkele ervaring mee met deze zaken.
je kan volgens mij niemand advies, of verwijzen naar.

Succes, L

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

beste lease,
heb alleen van jezelf maar een hoge dunk en lees al die adviezen maar op deze site en op de andere sites, stop het in je bagage en doe er wat er mee, het is hier ieder voor zich blijkbaar.
je moet wel ff lid worden van die stichtingen hoor, kan handig zijn.
groetjes en sterkte

lease
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:09

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door lease »

Beste H,

Dank je voor je eerlijke antwoord.
Ik zal je advies ter harte nemen.
Trouwens ik vond wat op een andere site: hierbij een stukje.
Dus, het is niet alles wat je kwijtraakt bij verlengen.

Moet ik de overeenkomst die binnenkort afloopt conform het voorstel van Legio Lease verlengen?
Als u besluit de overeenkomst met Legio Lease te verlengen dan betekent dit dat u feitelijk een nieuw contract aangaat en de beleggingsrisico's die u loopt op grond van het lease-contract willens en wetens opnieuw aangaat. Dit betekent dan ook dat eventuele koersverliezen na de verlenging geheel voor risico komen van de belegger en dus niet voor aanmelding bij de Stichting in aanmerking komen. Koersverliezen vóór de verlenging blijven wel in aanmerking komen voor aanmelding bij de Stichting.

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

das juist ja!

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door arend »

Beste Honshu,

Je heb gelijk, dat de advocaten in ieder geval de grootste winnaars zullen worden.
Misschien nog een tip voor je, indien je restschuld <€5000 komt de zaak voor de kantonrechter en mag (eventueel met beperkte juridische hulp) je eigen verdediging voeren. Het is echter zeer de vraag of DEXIA het tot een rechtszaak laat aankomen.

Groet Arend

honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: Mijn contract bij legio lease verloopt volgende maand

Ongelezen bericht door honshu »

Arend,
dank voor je reactie en suggestie.
restschuld 10.600-
je inleg meegerekent over 3 jaar = 10600+36*100=14200
aan advocaat kosten betaal je dan wel even ongeveer 35% van het totale bedrag-
van mij zullen ze niet vet worden, uiteindelijk is het alleen maar geld wat je bent verloren, gezond zijn we nog.
groetjes

Gesloten