LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedupeerden slimme meter Oxxio
Gedupeerden slimme meter Oxxio
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die problemen hebben met het opzeggen van hun slimme meter bij Oxxio.
Ik ben voornemens een collectieve actie op te zetten. Ik denk dat ik na bestudering van de algemene voorwaarden wel wat aanknopingspunten heb gevonden om een zaak te beginnen.
Ik ben al een half jaar bezig om mijn opzegging te regelen. Ik ben vorig jaar januari verhuisd, contract netjes opgezegd bij oxxio, krijg ik in augustus ineens een factuur voor de slimme meter.
Nu blijkt dat ik nog steeds moet betalen voor de slimme meter die geinstalleerd is in mijn vorige woning. Ik had die meter apart moeten opzeggen blijkt. Het energiecontract is wel gewoon beeindigd. Betaal dus alleen meterhuur. De klantenservice kan me niet helpen, die verbinden mij door met enexis, de netbeheerder: Enexis moet hem weghalen, maar hoe? Ik woon er niet meer en ik krijg geen contact met de huidige bewoners. Enexis zegt bovendien dat zij hem niet zomaar weg kunnen halen, dat daar een medewerker van Oxxio bij aanwezig moet zijn en ze kunnen natuurlijk niet zomaar een huis binnenvallen om een meter eruit te slopen. Enexis kan me niet helpen, Oxxio kan me niet helpen. Kortom ellende: zit met mijn handen in mijn haar. Oxxio heeft al een keer beloofd mij terug te bellen, nadat ik voor de tigste keer mijn verhaal heb verteld. Dat is nooit gebeurd.
Ik wil een eind maken aan deze misere! Ik heb zo'n spijt dat ik dat ding ooit heb aangevraagd (dat ging overigens WEL makkelijk en verliep gewoon via Oxxio)
Ik gooi maandelijks geld weg nu! Ik baal als een stekker. Met meer mensen valt meer te bereiken. Steun het collectief. Laat je horen. Hier moet een eind aan komen.
Ik ben voornemens een collectieve actie op te zetten. Ik denk dat ik na bestudering van de algemene voorwaarden wel wat aanknopingspunten heb gevonden om een zaak te beginnen.
Ik ben al een half jaar bezig om mijn opzegging te regelen. Ik ben vorig jaar januari verhuisd, contract netjes opgezegd bij oxxio, krijg ik in augustus ineens een factuur voor de slimme meter.
Nu blijkt dat ik nog steeds moet betalen voor de slimme meter die geinstalleerd is in mijn vorige woning. Ik had die meter apart moeten opzeggen blijkt. Het energiecontract is wel gewoon beeindigd. Betaal dus alleen meterhuur. De klantenservice kan me niet helpen, die verbinden mij door met enexis, de netbeheerder: Enexis moet hem weghalen, maar hoe? Ik woon er niet meer en ik krijg geen contact met de huidige bewoners. Enexis zegt bovendien dat zij hem niet zomaar weg kunnen halen, dat daar een medewerker van Oxxio bij aanwezig moet zijn en ze kunnen natuurlijk niet zomaar een huis binnenvallen om een meter eruit te slopen. Enexis kan me niet helpen, Oxxio kan me niet helpen. Kortom ellende: zit met mijn handen in mijn haar. Oxxio heeft al een keer beloofd mij terug te bellen, nadat ik voor de tigste keer mijn verhaal heb verteld. Dat is nooit gebeurd.
Ik wil een eind maken aan deze misere! Ik heb zo'n spijt dat ik dat ding ooit heb aangevraagd (dat ging overigens WEL makkelijk en verliep gewoon via Oxxio)
Ik gooi maandelijks geld weg nu! Ik baal als een stekker. Met meer mensen valt meer te bereiken. Steun het collectief. Laat je horen. Hier moet een eind aan komen.
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
hier het zelfde geval vanmiddag is mij Tel verteld dat de einddatum Feb zou zijn van dit jaar maar via de mail vertelden ze mij dat het Jun zou zijn.....
heel bijzonder ik moet zeggen dat Fabiene nu wel haar best doet om het op te lossen dus ik ben erg benieuwd, ik hoop echt dat we er uit gaan komen
maar in elk geval heb ik het gevoel dat er nu iemand is die zich inzet!
heel bijzonder ik moet zeggen dat Fabiene nu wel haar best doet om het op te lossen dus ik ben erg benieuwd, ik hoop echt dat we er uit gaan komen
maar in elk geval heb ik het gevoel dat er nu iemand is die zich inzet!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Dit betekent dat nu voor de "slimme meter" van Oxxio dubbel meterhuur wordt betaald. Door jou als ex-meterhuurder en door de nieuwe bewoners. Het is namelijk niet mogelijk om gas/elek. af te nemen zonder meterhuur te betalen. Deze slimme meter heeft dezelfde status als een ouderwetse meter, de meterhuur is ook hetzelfde. Elke aansluiting heeft een eigen EAN, zie http://www.eancodeboek.nl/ De meter hoeft in de oude woning dus ook helemaal niet weggehaald te worden, laat staan dat Oxxio daar bij zou moeten zijn. Verder mag Oxxio je helemaal niet verwijzen naar Enexis (afschuiven, kastje naar de muur), omdat Oxxio het leveranciersmodel hanteert en je derhalve alles aan Oxxio betaalt op één rekening incl. meterhuur. Oxxio is daarom contractpartij, niet Enexis.
Enexis, eigenaar van de meter, krijgt nu dus elke maand meterhuur van de nieuwe bewoners van jouw oude adres.
Oxxio krijgt ook elke maand meterhuur van jou en steekt dat in eigen zak, omdat Enexis al maandelijks meterhuur ontvangt van de nieuwe bewoners. Er hoeft door Oxxio dus niet doorbetaald te worden aan Enexis.
Deze gang van zaken lijkt vreemd maar is dat zeker niet. Oxxio heeft namelijk erg veel moeite met het begrip "eerlijk zaken doen". Zie o.a. de rest van dit forum. Ook het betalen van een afkoopsom vanwege je verhuizing is onredelijk, wat er verder ook staat in de AV van Oxxio.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ciersmodel
Enexis, eigenaar van de meter, krijgt nu dus elke maand meterhuur van de nieuwe bewoners van jouw oude adres.
Oxxio krijgt ook elke maand meterhuur van jou en steekt dat in eigen zak, omdat Enexis al maandelijks meterhuur ontvangt van de nieuwe bewoners. Er hoeft door Oxxio dus niet doorbetaald te worden aan Enexis.
Deze gang van zaken lijkt vreemd maar is dat zeker niet. Oxxio heeft namelijk erg veel moeite met het begrip "eerlijk zaken doen". Zie o.a. de rest van dit forum. Ook het betalen van een afkoopsom vanwege je verhuizing is onredelijk, wat er verder ook staat in de AV van Oxxio.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ciersmodel
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
hier hetzelfde geval. wij zijn in september verhuisd, maar hebben vergeten de meterhuur op te zeggen bij oxxio. in januari werd een rekening afgeschreven, toen kwamen we er pas achter, maar ja toen was net het contract weer stilzwijgend verlend.
De nieuwe bewoner van ons oude huis wou de meter wel overnemen, hebben daar voor van oxxio een formulier gekregen, ingevuld, en niets meer gehoord. bellen we nu, blijkt dat dat niet kan als hij geen energie van hun afneemt.
nu zitten we er dus weer mooi een jaar aan vast tot komend januari, anderhalf jaar voor jan met de korte *** meterhuur betalen.
NIET DOEN DUS ZO'N SLIMME METER, ja voor oxxio is het slim, maar niet voor de klant.
De nieuwe bewoner van ons oude huis wou de meter wel overnemen, hebben daar voor van oxxio een formulier gekregen, ingevuld, en niets meer gehoord. bellen we nu, blijkt dat dat niet kan als hij geen energie van hun afneemt.
nu zitten we er dus weer mooi een jaar aan vast tot komend januari, anderhalf jaar voor jan met de korte *** meterhuur betalen.
NIET DOEN DUS ZO'N SLIMME METER, ja voor oxxio is het slim, maar niet voor de klant.
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Geen ervaring maar wel een noot.De nieuwe bewoner van ons oude huis wou de meter wel overnemen, hebben daar voor van oxxio een formulier gekregen, ingevuld, en niets meer gehoord. bellen we nu, blijkt dat dat niet kan als hij geen energie van hun afneemt.
Die hele toestand met de slimme Oxxio meter begint mij zo langzaam aan de strot uit te hangen. En daarmee dus ook Oxxio.
De markt van leverancier en meter is vrij. Oxxio koppelt echter haar meter aan een verplichte energie afname bij zichzelf. En hier lijkt me een goede case in te zitten. Dit lijkt me een ongewenste koppelverkoop praktijk.
Überhaupt lijkt mij de gestelde Oxxio meterhuur voorwaarde ongepast, dus niet kloppen. (leuk materiaal voor een advocaat+ rechtbank!)
Daar waar geen Oxxiometer hangt komt vertrekt gewoon de oude bewoner en komt de nieuwe bewoner. Daar zijn totaal geen toestanden met de meter die er hangt. (veelal een meter van het bedrijf dat vroeger gekoppeld zat aan de netbeheerder.- en nu eigenlijk, zij het verkapt, ook nog steeds-)
Niks langdurige voorwaarden of dwang meterhuur contracten zoals Oxxio ze stelt.
Samenvattend: Ik moedig iedereen met zo'n Oxxio meter aan om gezamenlijk de vuist op tafel te slaan en desnoods deze praktijken bij de politiek en de toezichthouder aanhangig te maken. Desnoods tot een rechtzaak aan toe. Want dat er iets niet klopt met die *** Oxxio slimme meter mag overduidelijk zijn.
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Zou het niet kunnen zijn dat op dit moment TS Hmpf nog steeds meterhuur voor de slimme meter bij Oxxio betaald en de huidige bewoner helemaal geen meterhuur betaald?
Maw levering wordt door Leveringsbedrijf in rekening gebracht, netwerkkosten door Enexis en meterhuur door Oxxio.
Maar volgens het leveringsmodel zorgt het Leveringsbedrijf voor de verdeling van de geïncasseerde kosten. In dit geval incasseert Oxxio mogelijk 2x de meterkosten, namelijk 1x van TS en 1x van de huidige bewoner via de factuur van het Leveringsbedrijf. Het is dus zaak om bij het leveringsbedrijf te kijken of deze voor Oxxio de meterhuur incasseren.
Lang leve de privatisering!
Bij het splitsen van leverings- en netwerkbedrijven (infrastructuur/technische werkzaamheden) is men er waarschijnlijk vanuit gegaan dat het netwerkbedrijf tot en met de meter de zaken beheerde. Bij veel voormalige bedrijven voor de splitsing, zoals Eneco, Nuon, Essent en Delta, om er maar een paar te noemen, was dit ook zo. Deze afgesplitste netwerkbedrijven bedrijven hebben inmiddels gecertificeerde en geregistreerde meterbedrijven. Maar nu zijn er ook nog gecertificeerde en geregistreerde (particuliere) meterbedrijven gekomen die zoals voor oa Oxxio meters plaatsen. Op het moment dat dan iemand verhuisd zou in dit geval Oxxio ook weer moeten zorg dragen voor het verwijderen van de meter en dit vervolgens bij het netwerkbedrijf moeten melden dat in de aansluiting geen meter meer hangt.
Maw levering wordt door Leveringsbedrijf in rekening gebracht, netwerkkosten door Enexis en meterhuur door Oxxio.
Maar volgens het leveringsmodel zorgt het Leveringsbedrijf voor de verdeling van de geïncasseerde kosten. In dit geval incasseert Oxxio mogelijk 2x de meterkosten, namelijk 1x van TS en 1x van de huidige bewoner via de factuur van het Leveringsbedrijf. Het is dus zaak om bij het leveringsbedrijf te kijken of deze voor Oxxio de meterhuur incasseren.
Lang leve de privatisering!
Bij het splitsen van leverings- en netwerkbedrijven (infrastructuur/technische werkzaamheden) is men er waarschijnlijk vanuit gegaan dat het netwerkbedrijf tot en met de meter de zaken beheerde. Bij veel voormalige bedrijven voor de splitsing, zoals Eneco, Nuon, Essent en Delta, om er maar een paar te noemen, was dit ook zo. Deze afgesplitste netwerkbedrijven bedrijven hebben inmiddels gecertificeerde en geregistreerde meterbedrijven. Maar nu zijn er ook nog gecertificeerde en geregistreerde (particuliere) meterbedrijven gekomen die zoals voor oa Oxxio meters plaatsen. Op het moment dat dan iemand verhuisd zou in dit geval Oxxio ook weer moeten zorg dragen voor het verwijderen van de meter en dit vervolgens bij het netwerkbedrijf moeten melden dat in de aansluiting geen meter meer hangt.
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Het slimme van de meter is dat Oxxio die hier al niet zo goed bekend stond voor deze meters kwamen nog meer kritiek zullen krijgen.
Ga nooit met Oxxio in zee want zij zijn slimmer als de meter die ze plaatsen....
Oproep; Ga weg bij Oxxio en laat ook die meter weg halen en doe nooit meer zaken met ze.
En controleer vooral de eindafrekening want in rekenfouten zijn zij helaas erg goed....
Ga nooit met Oxxio in zee want zij zijn slimmer als de meter die ze plaatsen....
Oproep; Ga weg bij Oxxio en laat ook die meter weg halen en doe nooit meer zaken met ze.
En controleer vooral de eindafrekening want in rekenfouten zijn zij helaas erg goed....
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Heeft de TS al een zaak gespannen tegen Oxxio? Daar ben ik wel benieuwd naar..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jun 2011 23:08
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Misschien heb ik nog een nuttige toelichting voor 'gedupeerden'. Om een overeenkomst op te zeggen moet je aan de spelregels van de leverancier voldoen. Het is makkelijker om op te zeggen volgens de leveringsvoorwaarden van de dienst in plaats van de voorwaarden zelf ter discussie te stellen. Concreet betekent dit bij verhuizing meter op eigen kosten laten verplaatsen door oxxio naar het nw leveringsadres of overeenkomst opzeggen en de meter achterlaten op het vorige adres. Je bent dan wel verplicht om de resterende maanden van je overeenkomst te betalen ondanks dat je de meter dan zelf niet meer gebruikt. Bovendien betaal je dan op je nw adres voor de standaard meter van de regio netbeheerder.
Dat voor je vorige woning Oxxio twee keer meterhuur ontvangt (van jou en de nw bewoner) klopt niet. De nieuwe bewoner heeft geen overeenkomst met oxxio. Deze betaald tijdelijk geen meterhuur. In de praktijk zal de nw bewoner de regio netbeheerder na korte of langere tijd vragen de standaard meter terug te plaatsen. Ik kan me voorstellen dat de jaarafrekening misschien anders niet is te maken. Immers de nw bewoner heeft geen overeenkomst met het meetbedrijf van oxxio.
Tot slot, je kunt in NL kiezen voor een nieuwe leverancier voor energie en een nieuw meterbedrijf. Het is dus onjuist dat Oxxio aangeeft dat je ook voor energie bij hen klant moet worden voordat je een overeenkomst met hen kunt sluiten voor hun 'slimme meter' Dit is ook in tegenspraak met het hier onderhavige probleem. oxxio verplicht haar afnemer immers om de energieovereenkomst apart op te zeggen van de overeenkomst meetdiensten. sterkte met jullie probleem. Piet
https://www.oxxio.nl/Brochures/Algemene ... ensten.pdf
Dat voor je vorige woning Oxxio twee keer meterhuur ontvangt (van jou en de nw bewoner) klopt niet. De nieuwe bewoner heeft geen overeenkomst met oxxio. Deze betaald tijdelijk geen meterhuur. In de praktijk zal de nw bewoner de regio netbeheerder na korte of langere tijd vragen de standaard meter terug te plaatsen. Ik kan me voorstellen dat de jaarafrekening misschien anders niet is te maken. Immers de nw bewoner heeft geen overeenkomst met het meetbedrijf van oxxio.
Tot slot, je kunt in NL kiezen voor een nieuwe leverancier voor energie en een nieuw meterbedrijf. Het is dus onjuist dat Oxxio aangeeft dat je ook voor energie bij hen klant moet worden voordat je een overeenkomst met hen kunt sluiten voor hun 'slimme meter' Dit is ook in tegenspraak met het hier onderhavige probleem. oxxio verplicht haar afnemer immers om de energieovereenkomst apart op te zeggen van de overeenkomst meetdiensten. sterkte met jullie probleem. Piet
https://www.oxxio.nl/Brochures/Algemene ... ensten.pdf
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Meterhuur Oxxio:
Die resterende maanden kunnen jaren zijn. Je gaat een wurgcontract aan van 5 jaar meterhuur/meetdienst! Vervolgens wordt dit contract jaarlijks stilzwijgend verlengd met steeds 1 jaar. Je bent dus het haasje als je de meter niet mee verhuisd naar je nieuwe adres. (stel nou eens dat het meeverhuizen niet eens kan om verschillende redenen. Afwezigheid energieproducten, all-in wonen, overlijden ......!)
En als je de meter mee verhuisd, vraag ik me serieus af wie dan zorg draagt voor plaatsing van een nieuwe (bij ander meetbedrijf) meter op oud adres? De oude bewoner kan dit welbeschouwd niet doen omdat meetdienst en meterhuur ook vrije markt is en die dus welbeschouwd (volgens de letter van de wet) niet een meetcontract aan kan gaan voor de nieuwe bewoner?
Daar komt bij dat het werkelijk te zot voor woorden is dat de oude bewoner moet blijven betalen voor de meter in zijn oude huis als deze blijft hangen. Zeker als de nieuwe bewoners weigeren deze meter over te willen nemen. Dit betekent dat: of de oude bewoner moet een boete betalen voor vroegtijdige beeindiging/verwijdering van de meter, of hij/zij betaalt de meterhuur voor de resterende looptijd van dit wurgcontract voor het oude adres en dus nieuwe bewoners.
Dan volgt de volgende opmerking in het laatste geval: Wat als er iets met die meter aan de hand is? Wie is en wordt dan verantwoordelijk gesteld? De oude of nieuwe bewoner? Iemand met kwaad in zin kan van dit soort situatie mooi misbruik maken.
Overigens gebeurd het 9 van de 10 keer dat de nieuwe bewoner wel degelijk meterhuurkosten aangerekend wordt in dit soort Oxxiometer situaties. Het is dus zaak dat de nieuwe bewoner dit nauwlettend in de gaten houdt. En ik kan je vertellen: velen weten dit niet, letten hier ook niet op. Puur door onwetendheid op dit gebied. Dus tel uit je winst/verlies! Meterhuur/dienst chaos.
Deze problematiek doet zich alléén voor bij de Oxxiometer-huur. In alle andere situaties gaat de oude bewoner weg en komt de nieuwe. Niks geen ingewikkelde problemen/toestanden met die bestaande meter en meterhuur en/of vergezeld gaande wurgcontracten zoals oxxiobemetering ze heeft.
Stel je nou eens voor dat ieder meetbedrijf dit soort contracten kent. Zie je het al voor je,........ heel nederland die met zijn meter loopt te zeulen van het ene naar het andere adres. Leuke winstpost voor de meetdienst (vaak gekoppeld aan de netbeheerder) omdat je steeds installatiekosten moet betalen (zoals Oxxio die in rekening brengt).
Vandaar dat ik denk dat hier best een interessant precendent ligt t.a.v die Oxxiometer en hun gestelde voorwaarden.
Deze hele meterhuur construcite en het vrijgeven er van levert meer problemen en onduidelijkheden op dan dat het goed is voor deze markt. Afschaffen en vlot een beetje.
Die resterende maanden kunnen jaren zijn. Je gaat een wurgcontract aan van 5 jaar meterhuur/meetdienst! Vervolgens wordt dit contract jaarlijks stilzwijgend verlengd met steeds 1 jaar. Je bent dus het haasje als je de meter niet mee verhuisd naar je nieuwe adres. (stel nou eens dat het meeverhuizen niet eens kan om verschillende redenen. Afwezigheid energieproducten, all-in wonen, overlijden ......!)
En als je de meter mee verhuisd, vraag ik me serieus af wie dan zorg draagt voor plaatsing van een nieuwe (bij ander meetbedrijf) meter op oud adres? De oude bewoner kan dit welbeschouwd niet doen omdat meetdienst en meterhuur ook vrije markt is en die dus welbeschouwd (volgens de letter van de wet) niet een meetcontract aan kan gaan voor de nieuwe bewoner?
Daar komt bij dat het werkelijk te zot voor woorden is dat de oude bewoner moet blijven betalen voor de meter in zijn oude huis als deze blijft hangen. Zeker als de nieuwe bewoners weigeren deze meter over te willen nemen. Dit betekent dat: of de oude bewoner moet een boete betalen voor vroegtijdige beeindiging/verwijdering van de meter, of hij/zij betaalt de meterhuur voor de resterende looptijd van dit wurgcontract voor het oude adres en dus nieuwe bewoners.
Dan volgt de volgende opmerking in het laatste geval: Wat als er iets met die meter aan de hand is? Wie is en wordt dan verantwoordelijk gesteld? De oude of nieuwe bewoner? Iemand met kwaad in zin kan van dit soort situatie mooi misbruik maken.
Overigens gebeurd het 9 van de 10 keer dat de nieuwe bewoner wel degelijk meterhuurkosten aangerekend wordt in dit soort Oxxiometer situaties. Het is dus zaak dat de nieuwe bewoner dit nauwlettend in de gaten houdt. En ik kan je vertellen: velen weten dit niet, letten hier ook niet op. Puur door onwetendheid op dit gebied. Dus tel uit je winst/verlies! Meterhuur/dienst chaos.
Deze problematiek doet zich alléén voor bij de Oxxiometer-huur. In alle andere situaties gaat de oude bewoner weg en komt de nieuwe. Niks geen ingewikkelde problemen/toestanden met die bestaande meter en meterhuur en/of vergezeld gaande wurgcontracten zoals oxxiobemetering ze heeft.
Stel je nou eens voor dat ieder meetbedrijf dit soort contracten kent. Zie je het al voor je,........ heel nederland die met zijn meter loopt te zeulen van het ene naar het andere adres. Leuke winstpost voor de meetdienst (vaak gekoppeld aan de netbeheerder) omdat je steeds installatiekosten moet betalen (zoals Oxxio die in rekening brengt).
Vandaar dat ik denk dat hier best een interessant precendent ligt t.a.v die Oxxiometer en hun gestelde voorwaarden.
Deze hele meterhuur construcite en het vrijgeven er van levert meer problemen en onduidelijkheden op dan dat het goed is voor deze markt. Afschaffen en vlot een beetje.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Beste mensen,
In reactie op alle berichten hierboven geven wij u hier een reactie. Wij hebben alles tot de bodem uitgezocht en willen via deze weg de uitkomst met u delen.
Oxxio is de eerste energieleverancier die de slimme meter in Nederland heeft geïntroduceerd. De slimme meter is een hulpmiddel om mensen te helpen besparen op hun energieverbruik, doordat mensen bewuster worden gemaakt van hun verbruik. Oxxio heeft door de jaren heen veel gedaan om zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van hun verbruik.
Wetgeving heeft onlangs bepaald dat de markt voor slimme meters “op slot gaat”. Dit houdt in dat niet iedereen meer slimme meters mag aanbieden en verkopen / verhuren aan de consument. Energieleveranciers, zoals Oxxio, moeten per 1 januari a.s. stoppen met deze activiteiten. De uitrol en het beheer van de slimme meter wordt vanaf dat moment de verantwoording en taak van de netbeheerders, zoals Enexis, Stedin en Alliander. De meters die wij tot op heden hebben geïnstalleerd bij consumenten zullen worden overgedragen aan diezelfde netbeheerders.
Dit zal inhouden dat Oxxio meetbedrijf B.V. zal ophouden met bestaan. Het is dan niet meer mogelijk om los van de levering klanten in de mogelijkheid te stellen om gebruik te maken van de verbruiksgegevens en grafieken op onze website ww.oxxio.nl. Oxxio zal deze gegevens na 1 januari a.s. wel kunnen aanbieden aan klanten waar een actieve levering is.
Bij een aantal klanten die waren verhuist bleef de slimme meter achter in de oude woning. In elke woning waar een meter hangt, dient er meterhuur te worden betaald, ongeacht of het een slimme meter of een meter van de netbeheerder is. Om klanten bewust te maken van hun verbruik i.c.m. het feit dat Oxxio enkel de meetdiensten samen met levering kan faciliteren en om het simpele feit dat er huur betaald dient te worden, is er gekozen om de besproken brief op te stellen.
Vanuit Oxxio begrijpen we dat deze brief vragen oproept en hier bieden we onze excuses voor aan. De oplossing is dat wij garant zullen staan voor kosten als mensen besluiten toch hun slimme meter ergens anders te gaan bestellen (lees: de netbeheerders). In de brief hebben wij verwezen naar mogelijke kosten om ervoor te zorgen dat mensen achteraf niet voor verrassingen zouden komen te staan doordat onverhoopt de netbeheerders toch kosten in rekening brengen. Er zijn namelijk afspraken gemaakt met netbeheerders dat zij geen kosten in rekening brengen bij het vervangen van een meter.
Wij vertrouwen erop hiermee iedereen voldoende te hebben geïnformeerd en willen iedereen bedanken voor het ons attenderen op het bovenstaande.
Met vriendelijke groet,
Michaël en Fabiënne
De Oxxiomedewerker(s)
In reactie op alle berichten hierboven geven wij u hier een reactie. Wij hebben alles tot de bodem uitgezocht en willen via deze weg de uitkomst met u delen.
Oxxio is de eerste energieleverancier die de slimme meter in Nederland heeft geïntroduceerd. De slimme meter is een hulpmiddel om mensen te helpen besparen op hun energieverbruik, doordat mensen bewuster worden gemaakt van hun verbruik. Oxxio heeft door de jaren heen veel gedaan om zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van hun verbruik.
Wetgeving heeft onlangs bepaald dat de markt voor slimme meters “op slot gaat”. Dit houdt in dat niet iedereen meer slimme meters mag aanbieden en verkopen / verhuren aan de consument. Energieleveranciers, zoals Oxxio, moeten per 1 januari a.s. stoppen met deze activiteiten. De uitrol en het beheer van de slimme meter wordt vanaf dat moment de verantwoording en taak van de netbeheerders, zoals Enexis, Stedin en Alliander. De meters die wij tot op heden hebben geïnstalleerd bij consumenten zullen worden overgedragen aan diezelfde netbeheerders.
Dit zal inhouden dat Oxxio meetbedrijf B.V. zal ophouden met bestaan. Het is dan niet meer mogelijk om los van de levering klanten in de mogelijkheid te stellen om gebruik te maken van de verbruiksgegevens en grafieken op onze website ww.oxxio.nl. Oxxio zal deze gegevens na 1 januari a.s. wel kunnen aanbieden aan klanten waar een actieve levering is.
Bij een aantal klanten die waren verhuist bleef de slimme meter achter in de oude woning. In elke woning waar een meter hangt, dient er meterhuur te worden betaald, ongeacht of het een slimme meter of een meter van de netbeheerder is. Om klanten bewust te maken van hun verbruik i.c.m. het feit dat Oxxio enkel de meetdiensten samen met levering kan faciliteren en om het simpele feit dat er huur betaald dient te worden, is er gekozen om de besproken brief op te stellen.
Vanuit Oxxio begrijpen we dat deze brief vragen oproept en hier bieden we onze excuses voor aan. De oplossing is dat wij garant zullen staan voor kosten als mensen besluiten toch hun slimme meter ergens anders te gaan bestellen (lees: de netbeheerders). In de brief hebben wij verwezen naar mogelijke kosten om ervoor te zorgen dat mensen achteraf niet voor verrassingen zouden komen te staan doordat onverhoopt de netbeheerders toch kosten in rekening brengen. Er zijn namelijk afspraken gemaakt met netbeheerders dat zij geen kosten in rekening brengen bij het vervangen van een meter.
Wij vertrouwen erop hiermee iedereen voldoende te hebben geïnformeerd en willen iedereen bedanken voor het ons attenderen op het bovenstaande.
Met vriendelijke groet,
Michaël en Fabiënne
De Oxxiomedewerker(s)
Re: Gedupeerden slimme meter Oxxio
Zie ook:
Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug - 18 jun 2011 07:20
Zie topic:http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
voor mijn reactie (en aanvullende vragen) op bovenstaand schrijven van de Oxxio mederwerkers.
Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug - 18 jun 2011 07:20
Zie topic:http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
voor mijn reactie (en aanvullende vragen) op bovenstaand schrijven van de Oxxio mederwerkers.