LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Snoopy2011
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2011 09:24

Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Snoopy2011 »

Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft. Vorig jaar was ik verzekerd bij PMA. Ik heb in december een medicijn via de huisarts gekregen en nu moet ik 62 Euro betalen terwijl in de voorwaarden van de basisverzekering staat VOOR WELKE ZORG BENT U VERZEKERD en dan o.a. " farmaceutische zorg (o.a. medicijnen) Het antwoord van Menzis/PMA is dat ik gewoon moet betalen. Weet iemand hoe het zit?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door sephora30 »

Medicijnen vallen onder het eigen risico dwz dat je de eerste 175 (165 in 2010) zelf dient te betalen.

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

sephora30 schreef:Medicijnen vallen onder het eigen risico dwz dat je de eerste 175 (165 in 2010) zelf dient te betalen.
Het verplichte eigen risico is vastgesteld op 170 euro in 2011.

Snoopy2011
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2011 09:24

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Snoopy2011 »

Dank je wel voor het antwoord. Wil alleen graag weten wat dan de kreet "farmaceutische" (medicijnen) in kan houden.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Remster »

Die houdt precies in wat het zegt.
Je bent dus gedekt voor farmaceutische zorg (o.a. medicijnen), maar je hebt wel een eigen risico. Als de kosten hoger worden dan je eigen risico dan worden ze vergoed.

ger-gevr
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2011 13:16

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door ger-gevr »

Het is een groot oplichterij die eigen risico. Veel mensen gaan maar een of twee keer per jaar naar een huisarts. Deze mensen betalen en de premie en de medicijnen.De vraag is waarvoor ben jij verzekerd als jij medicijnen uit je eigen zaak betaalt? De premie is toch duur genoeg.Waarom die eigen risico? Bovendien rekenen ze twee,soms, drie keer duurder voor dezelfde medicijnen die je uit Spanje kan bestelen. Jij bent gewoon een offer lammetje aan de verzekeringmaatschappij. Jij kan geen kant op door de wet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

oplichterij of niet , we moeten het allemaal betalen , hoezo Spanje? daar vandaan moet ik helemaal niks hebben.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Remster »

Waarom die eigen risico?
Omdat anders jan en alleman voor elke verstopte neus medicijnen gaat halen. Daar zal de premie alleen maar door stijgen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Medicijnen worden verrekend met het eigen risico

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Remster schreef:
Waarom die eigen risico?
Omdat anders jan en alleman voor elke verstopte neus medicijnen gaat halen. Daar zal de premie alleen maar door stijgen.
Tja een gewone neusspray valt onder de zelfzorg geneesmiddelen en worden doorgaans niet vergoed.

Gesloten