LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POM Wonderful's geheim

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
mindchaoz
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2008 16:13

POM Wonderful's geheim

Ongelezen bericht door mindchaoz »

Afbeelding

Iedereen kent dit drankje wel.. Te koop bij de supermarkt voor een belachelijk dure prijs.
Dat granaatappel gezond is is een feit, maar ik heb eens opgezocht waar die dingen groeien.
Allereerst informatie van POM Wonderful zelf, over dit gebied:
POM is het enige granaatappelsap dat gegarandeerd afkomstig is van granaatappels die uitsluitend in de Verenigde Staten geteeld worden. Al onze granaatappelboomgaarden liggen in de vruchtbare en zonnige San Joaquin Valley in Centraal Californië in de Verenigde Staten. Andere merken bevatten granaatappelsap uit Turkije, India, Iran en andere landen waar het verwerken van landbouwproducten en voedingsmiddelen veel minder streng zijn.

Bij POM komt ons 100 % echte granaatappelsap direct van fruit dat aan onze eigen bomen groeit. POM kost misschien wel wat meer dan andere merken, maar u krijgt echt waar voor uw geld. Als superieure antioxidanten en de echte granaatappelsmaak voor u belangrijk zijn, dan is POM het merk dat u kunt vertrouwen.

http://www.pomwonderful.nl/de-waarheid-over-pom
Daarna eens gezocht op deze locatie. Wikipedia komt het de volgende informatie:
Ingeklemd tussen verschillende gebergten en het gebrek aan overheersende winden die de smog kunnen verminderen, kent de San Joaquin Valley al een lange tijd een van de ergste luchtvervuiling in de Verenigde Staten. Deze vervuiling, die wordt verergerd door een stabiel weertype, wordt vooral veroorzaakt door diesel- en benzinevoertuigen, en landbouwactiviteiten, zoals zuivelfabrieken en akkerbouw. Bevolkingsgroei heeft er voor gezorgd dat de San Joaquin Valley, samen met Los Angeles en Houston de meeste hoogste metingen heeft wat betreft luchtvervuiling. Alleen de Inland Empire, oostelijk van Los Angeles heeft een slechtere algehele luchtkwaliteit en de San Joaquin Valley had in 2004 het meeste aantal dagen in de Verenigde Staten met een ozonhoeveelheid boven de landelijk toelaatbare grens.

Watervervuiling is een ander groot probleem in de vallei. Verzilting van de bodem in zwaar geïrrigeerde gebieden heeft er voor gezorgd dat veel vruchtbare streken niet meer rendabel zijn, vooral op voormalige bodem van Tulare Lake. Vervuiling van het grondwater door lekkage van mestopslag op melkveehouderijen en feedlots voor vee heeft geleid tot grote protesten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/San_Joaquin_Valley
Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is als je fruit laat groeien in een gebied met een van de ergste luchtvervuiling van de USA, met ook nog watervervuiling. Of zit ik er naast?

Proost!

Afbeelding

Mike C.
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2012 12:40

Re: POM Wonderful's geheim

Ongelezen bericht door Mike C. »

Weet iemand een alternatief voor POM fruit granaatappel?

Ik drink er momenteel heel erg veel van (vind het lekker en omdat granaatappel extreem gezond is).
Maar de verkoopprijs van POM is schrikbarend hoog....bijna 4 euro voor nog geen liter.

Ik ben heel erg geïnteresseerd in een concurrerend product die ook voor 100% uit granaatappel bestaat... er zijn andere fabrikanten die (zogenaamd) ook 100% sap verkopen.....maar als je naar de ingrediënten kijkt, zie je vaak dat dit zogenaamd 100% sap voor 70% uit appel bestaat.

Alvast dank!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POM Wonderful's geheim

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou het eens bij een winkel met Turkse producten proberen.

Kost ook ongeveer 4 euro per liter maar is wel 100%:

http://www.amazon.de/Liter-100%25-Grana ... 428&sr=8-8

Gesloten