LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poliskosten bij beeindiging autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
malta51

poliskosten bij beeindiging autoverzekering

Ongelezen bericht door malta51 »

ik heb mijn autoverzekering opgezegd wegens verkoop van mijn auto.
polisdirect brengt nu 15 euro poliskosten in rekening.
Is dit gebruikelijk? Bovendien kan ik ook dit bedrag nergens in de polisvoorwaarden ontdekken.

Gerborgh

Re: poliskosten bij beeindiging autoverzekering

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Artikel 1.7.
Premieteruggave
a. Bij tussentijdse beëindiging wordt de vooruitbetaalde premie aan
u terugbetaald. De terugbetaling wordt berekend aan de hand
van het aantal nog niet verstreken dagen van het premietijdvak,
verminderd met poliskosten;

malta51

Ongelezen bericht door malta51 »

ik lees in deze polisvoorwaarden niets over de hoogte van de poliskosten.
bovendien is het geen tussentijdse beeindiging, maar komt de verzekering te vervallen wegens verkoop van het verzekerde object.

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

De verzekering komt te vervallen, dus wordt hij beëindigd en wel voordat de vervaldatum, dus tussentijds.

De hoogte van de poliskosten staat nooit in de algemene voorwaarden, omdat dat per jaar verschillend kan zijn.

Vladja

vlerken3

Ongelezen bericht door vlerken3 »

Hoi, Ik heb mijn autoverzekering van de ANWB opgezegd per premievervaldag
omdat ik onze beide auto's bij een andere maatschappij ga verzekeren omdat deze een stuk goedkoper is.
Nu kreeg ik van de ANWB nog een nota van gewijzigde poliskosten omdat ik de verzekering beeindigd heb.
Dit was dus 2 keer 18 Euro omdat ik 2 polissen had.
Is dit normaal en gebruikelijk

Gr Han

wobje

Ongelezen bericht door wobje »

vlerken3 schreef:Hoi, Ik heb mijn autoverzekering van de ANWB opgezegd per premievervaldag
omdat ik onze beide auto's bij een andere maatschappij ga verzekeren omdat deze een stuk goedkoper is.
Nu kreeg ik van de ANWB nog een nota van gewijzigde poliskosten omdat ik de verzekering beeindigd heb.
Dit was dus 2 keer 18 Euro omdat ik 2 polissen had.
Is dit normaal en gebruikelijk

Gr Han
Hallo Han,

Bij tussentijdse royement van de polis worden er kosten in rekening gebracht, behalve als dit per hoofd-premievervaldatum is, bij maandbetaling is elke maand een premievervaldatum maar de datum dat de nieuwe polis zou ingaan is de hoofdpremieverval datum.

Daar zit denk ik bij u de kosten,

ANWB heeft als beleid dat een polis dagelijks opzegbaar is, bij overstappen naar andere maatschappij kan dat natuurlijk ook. vaak worden er door maatschappijen dan een opzegkaart verstuurd, hierop wordt de eerst volgende premievervaldatum genoemd als royementsdatum, Dus bij maandbetaling wordt dat de incassodatum van uw rekening. en dan hebben ze nog wel het recht om poliskosten in rekening te brengen, Als u dus per hoofdpremie verval datum de polis had geroyeerd dan mogen ze die kosten u niet in rekening brengen.

Groetjes, Wobje

Gesloten