LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade vrije jaren afronden??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Melm

Schade vrije jaren afronden??

Ongelezen bericht door Melm »

Beste allen,

Ik wil een nieuwe auto verzekering afsluiten ivm nieuwe auto en dus heb ik een overzicht gevraagd van mijn schadevrije jaren aan mijn verzekeraar.
Ik heb 2 jaar en 11 maanden schadevrij gereden en nu krijg ik maar 2 schadevrije jaren mee. Nu heb ik gelezen dat je vanaf 180 dagen naar boven mag afronden.

Mijn vraag: Heb ik nu recht op 2 schadevrije jaren of 3 schadevrije jaren?

Bij voorbaat dank,

M

MAXIEM

Re: Schade vrije jaren afronden??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Melm

Worden schadevrije jaren afgerond?
Bij het maken van een autoverzekering berekening wordt er gevraagd hoeveel (zuivere) schadevrije jaren je hebt.

Stel dat je huidige autoverzekering loopt van januari tot januari en je per juli een andere verzekering wilt aanvragen omdat je bijvoorbeeld een andere auto hebt gekocht. Je zit dan dus met een halve schadevrij jaar.

Om niet bedrogen uit te komen kun je bij het berekenen van de premie het beste uitgaan van het aantal volledige schadevrije jaren dat je wel hebt.

Er zijn echter verzekeraars waarbij je alvast je het nieuwe aantal schadevrije jaren naar boven mag afronden. Zo kun je een aantal maanden extra besparen op je autoverzekering. Je kunt dit het beste van te voren navragen bij je nieuwe verzekeraar.

Maxiem.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alleen hele jaren tellen maar je kunt wel coulance vragen of als ze dat niet willen alsnog bij je huidige blijven.....
Dat helpt meestal wel maar ze mogen op hele jaren rekenen en vergeet niet dat mensen die na 2¾ jaar overstappen meestal geen lange vaste klanten zijn dus veel inschrijf en uitschrijf kosten dus niet echt winstgevend.

Elke verzekeraar wil graag heel erg veel jaren iemand als klant en niet die regelmatig naar goedkopere overstappen.
Ook is de korting en Bonus/malus ladder niet overal gelijk dus kijk daar ook goed naar.
Dus ook de opbouw komende jaren en niet de huidige korting.

wobje

Ongelezen bericht door wobje »

Melm schreef:Beste allen,

Ik wil een nieuwe auto verzekering afsluiten ivm nieuwe auto en dus heb ik een overzicht gevraagd van mijn schadevrije jaren aan mijn verzekeraar.
Ik heb 2 jaar en 11 maanden schadevrij gereden en nu krijg ik maar 2 schadevrije jaren mee. Nu heb ik gelezen dat je vanaf 180 dagen naar boven mag afronden.

Mijn vraag: Heb ik nu recht op 2 schadevrije jaren of 3 schadevrije jaren?

Bij voorbaat dank,

M
Je hebt dan 3 schade vrije jaren,

als de polis meer dan 180 dagen heeft gelopen worden de jaren inderdaad naar boven afgerond.

Je kan dus bij je oude maatschappij om 3 jaren vragen die ze in roydata zullen gaan melden .

Gesloten