LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Royement van verzekering
-
Royement van verzekering
Door 3 schademeldingen in 2 jaar royeert Polis Direct mijn vrouw uit de autoverzekering. Ja er zijn 3 schades, echter 2 schades waren niet haar schuld.
(1e schade steentje op ruit, scheurtje laten herstellen en 2e schade was van de winter, rijkswaterstaat niet had gestrooid). Polis Direct houdt geen rekening met wat voor schade je rijdt. Bovendien communiceert zij hier niet over. Je krijgt een brief met de mededeling dat zij de polis opzegt. Dit bevreemdt mij. Ik ben dus klaar met Polis Direct. Telefonisch contact hielp ook niet.
Daarnaast willen zij mijn vrouw op laten nemen in een registratiesysteem. Dit wil ik niet en weet iemand wat je hier tegen kunt doen?
Ton van Dalen
(1e schade steentje op ruit, scheurtje laten herstellen en 2e schade was van de winter, rijkswaterstaat niet had gestrooid). Polis Direct houdt geen rekening met wat voor schade je rijdt. Bovendien communiceert zij hier niet over. Je krijgt een brief met de mededeling dat zij de polis opzegt. Dit bevreemdt mij. Ik ben dus klaar met Polis Direct. Telefonisch contact hielp ook niet.
Daarnaast willen zij mijn vrouw op laten nemen in een registratiesysteem. Dit wil ik niet en weet iemand wat je hier tegen kunt doen?
Ton van Dalen
Re: Royement van verzekering
Heb ook wel eens een aantal schades gehad in kortere tijd geen problemen in die zin. De ruitschade is een beetje onzin om mee te tellen, slippartij door niet strooien is wel eigen schuld. daar kan je natuurlijk nooit rijkswaterstaat de schuld van geven, of je moet daar inderdaad een gehonoreerde claim hebben neergelegd, maar dan telt ie niet mee voor de verzekering want die hebben dan geen kosten gehad. Iedere bestuurder moet de snelheid etc aanpassen aan de weersomstandigheden. Dar er af en toe en hier en daar gestrooid wordt is erg aardig, maar niet strooien is natuurlijk geen vrijwaring bij schuldvraag bij schade. Is zij misschien beginnend bestuurder? dan kan ik mij voorstellen dat er strenger geoordeeld wordt, en zou met 2 (grotere? schadeomvang gaat u niet op in) schades die dus allebei haar schuld waren idd wel eens dit het gevolg kunnen zijn. kijk eens de polisvoorwaarden erop na, moet iets in vermeld staan, kan geen willekeur zijn natuurlijk. .
-
verzekeraars mogen brokkenmakers aan elkaar doorgeven (moet ook bij inschrijven eerlijk doorgeven schadevrije jaren).tonvandalen schreef:Door 3 schademeldingen in 2 jaar royeert Polis Direct mijn vrouw uit de autoverzekering. Ja er zijn 3 schades, echter 2 schades waren niet haar schuld.
Ton van Dalen
Overigens claimen is claimen, steenslag is misschien niet direct jou fout.. maar om het niet strooien af te schuiven op rijkswaterstaat

-
Beste,
Lijkt erop dat dit een standaard oplossing is van Polis Direct.
Zier hieronder de polisvoorwaarden :
Lijkt erop dat dit een standaard oplossing is van Polis Direct.
Zier hieronder de polisvoorwaarden :
De opzegging kan door ons worden gedaan:
1. met ingang van de hoofdpremievervaldag. De opzegging moet tenminste veertien dagen voor die datum schriftelijk plaatsvinden;
2. binnen twee maanden na de ontdekking dat u de mededelingsplicht bij het aangaan van de verzekering niet bent nagekomen en u daarbij heeft gehandeld met de opzet ons en de Verzekeraar te misleiden dan wel wij de verzekering bij kennis van de ware stand van zaken niet zouden hebben gesloten. De verzekering eindigt op de in de opzeggingsbrief genoemde datum.
Indien een wijziging een verzwaring van het risico met zich meebrengt en niet binnen dertig dagen na ingang van deze
wijziging aan ons is gemeld, vervalt ieder recht op de schadevergoeding met terugwerkende kracht tot het moment van de wijziging.
Wij hebben het recht, indien een wijziging naar ons oor- deel een risicoverzwaring met zich meebrengt:
a. voorstellen te doen ten aanzien van wijziging van premie en/of voorwaarden;
b. de verzekering te beëindigen met onmiddellijke ingang.
In ieder geval ontstaat eerst recht op dekking voor het verzwaarde risico nadat wij zulks expliciet in schriftelijke vorm aan u hebben meegedeeld.
3. als wij de verzekeringsovereenkomst naar aanleiding van de door u verstrekte inlichtingen niet willen verlengen. Er geldt dan een opzegtermijn van veertien dagen;
4. na de derde schademelding
Zoals u gemerkt hebt: zij ook met u.Ik ben dus klaar met Polis Direct.
Allebei tevreden. Wat wil je nog meer.
U baalt natuurlijk, maar duidelijker kan het niet zijn!seagoing racer2 schreef: 4. na de derde schademelding
Net als U elk jaar mag overstappen mag naar andere aanbieder mogen zij ook klanten aan einde jaarcontract wegsturen!
Via www.independer.nl loopt U het risico een goedkopere te vinden die ook nog betere voorwaarden heeft en geen klanten zo snel weg zal sturen...
Via www.independer.nl loopt U het risico een goedkopere te vinden die ook nog betere voorwaarden heeft en geen klanten zo snel weg zal sturen...
-
Dat is niet zeker aangezien Polis-direct heeft aangegeven TS in het registratiesysteem op te nemen.Via www.independer.nl loopt U het risico een goedkopere te vinden die ook nog betere voorwaarden heeft en geen klanten zo snel weg zal sturen...
Het kan dus zijn dat hij bij een aantal (goedkope) verzekeraars wordt geweigerd.
tonvandalen schreef:Door 3 schademeldingen in 2 jaar royeert Polis Direct mijn vrouw uit de autoverzekering. Ja er zijn 3 schades, echter 2 schades waren niet haar schuld.
Ton van Dalen
U heeft nu een CIS melding, dat wil zeggen dat het moeilijk word om de komende 5 jr ergens anders te verzekeren, Rialto is dan vaak nog een oplossing.
Maar als er + schade vrije jaren zijn, kun je altijd contact opnemen met een maatschappij of ze je willen accepteren. Het kan zijn dat ze dan een hogere premie rekenen of een clausule op de polis zullen zetten m.b.t. schademeldingen
Zou TS intussen nog geen verzekering hebben?
tonvandalen
Laatst bezocht: 02 mei 2010 16:00
tonvandalen
Laatst bezocht: 02 mei 2010 16:00