LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 2 dagen geleden opgeleverd.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jabli

Tele2 2 dagen geleden opgeleverd.

Ongelezen bericht door Jabli »

Na wat prijsvergelijkingen gedaan te hebben op internet heb ik besloten om voor adsl van Tele2 tot 20 mb te gaan.
ADSL is netjes op tijd opgeleverd 02-02-2011
Omdat ik en mijn vrouw veel vanuit huis op afstand werken en vaak grote bestanden moeten up- en downloaden is het van belang dat de snelheid goed is.
meteen viel op dat dit niet het geval is via meerdere speedtests ( speedtest.nl / speedtest.net speedtest.tele2.net/ kom ik niet boven de 6,5 Mbps uit dat terwijl er tot 20 mbps wordt beloofd ik begrijp natuurlijk dat 20 mbps nooit gehaald wordt maar ik verwacht dat minimaal de helft haalbaar moet zijn om het product als tot 20 mbps te verkopen.

p.s. alles is correct aangesloten ik heb meerdere instellingen en configuraties getest en ik blijf op het magische getal van 6-6,5 mbps uit. (ben zelf netwerkbeheerder)

Na meerdere keren met de klantenservice van tele2 te hebben gebeld 03-02-2011 en 04-02-2011

werd mij het volgende verteld:

- dit is uw snelheid meer is niet mogelijk / uw snelheid is in principe voldoende.

- opzeggen is mogelijk indien u de rest van uw abonnement afkoopt
adsl van tele2 is pas 2 dagen geleden opgeleverd!!

-alleen het hoofdkantoor mag een beslissing nemen om uw abonnement kosteloos op te kunnen zeggen. ik schat de kansen klein in omdat u alleen internet en geen tv (storingen) van tele2 hebt. ik kan het proberen maar weet al zeker wat het antwoord is.

heb een afstandscheck op postcodecheck.bbned.nl gedaan en ik zit op 3898 meter van de wijkcentrale af.

als op mijn postcode 6-6-5 mbps de maximum te behalen snelheid is dan moet je adsl tot 20 mbs niet op die postcode aanbieden.

Wellicht zijn juridische stappen de enige mogelijkheid om mijn abonnement kosteloos te kunnen opzeggen.

Help!

Quintus Sertorius

Re: Tele2 2 dagen geleden opgeleverd.

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Die postcode check had je ook van te voren kunnen doen dan was je erachter gekomen wat de werkelijke snelheid was geweest op uw postcode. Je zou kunnen proberen een brief te schrijven naar het hoofdkantoor maar ik ben bang dat je sowieso een jaar er aan vast zit.

jellievrolijk

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Quintus Sertorius schreef:Die postcode check had je ook van te voren kunnen doen dan was je erachter gekomen wat de werkelijke snelheid was geweest op uw postcode. Je zou kunnen proberen een brief te schrijven naar het hoofdkantoor maar ik ben bang dat je sowieso een jaar er aan vast zit.
Wat een onzin weer. Tele2 verkoopt toch dat product? Die snelheid is onderdeel van de voorwaarden. Dan zijn zij de aangewezen persoon om te melden dat ze niet kunnen leveren wat ze beloven en waar de consument voor betaalt. Lijkt mij juridisch prima aan te pakken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze aansluiting heeft bij de centrale wel 20Mb en hoeveel er nog over is hangt af van de afstand en kwaliteit van de kabels in de grond.
Als je bij andere provider zou komen heb je vrijwel hetzelfde.

Gewoon verhuizen naar een punt dichter bij Centrale en niet zomaar een huis nemen.
Tele 2 bied aan wat belooft is maar U woonde gewoon te ver weg.

jellievrolijk

stofzuigertje schreef:Deze aansluiting heeft bij de centrale wel 20Mb en hoeveel er nog over is hangt af van de afstand en kwaliteit van de kabels in de grond.

Gewoon verhuizen naar een punt dichter bij Centrale en niet zomaar een huis nemen.
Tele2 levert niet wat ze beloven en wisten ook dat ze dat niet konden leveren.
Dat valt onder misleiding en wettelijk niet toegestaan..
"Gewoon verhuizen nar een punt dichter bij de centrale." Spoort u wel helemaal?
Nog even dan gaan bijvoorbeeld banken overeenkomsten aan met clienten voor een lening tegen zegge 7%, maar dan alleen wanneer u bij de hoofdvestiging woont, want anders wordt het 9%. Onzin ten top.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

tele2 ben ik niet zo weg van maar het is bij alle providers dat het afhangt van de afstand naar de centrale.

jellievrolijk

@tiptoo

Dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat @stofzuigertje :) het cynisch bedoelt. Dat kan zijn maar persoonlijk word ik zo langzamerhand doodmoe van het schaapachtig gedrag van de Nederlandse consument. Slikken alles maar en doen het af met een geintje. Ik vind het geen geintje meer. Als je hier op dit forum alle berichten zo leest wordt dit land overspoelt met bedrijven die constant een loopje met de wet nemen en daar nog grof geld aan verdienen ook. Ik ben dat zat, het spijt me.

jellievrolijk

En even voor de moderatie: ik had al gelezen wat Tiptoo had geschreven in reactie op mij. Ik vind dat dat moet kunnen. Tiptoo: mijn reactie was voor die opmerking dat ik wat vriendelijker moet zijn.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

jellievrolijk schreef:En even voor de moderatie: ik had al gelezen wat Tiptoo had geschreven in reactie op mij. Ik vind dat dat moet kunnen. Tiptoo: mijn reactie was voor die opmerking dat ik wat vriendelijker moet zijn.
:lol: sorry jellievrolijk had het weggehaald dat ik denk ach laat maar :wink:

jellievrolijk

tiptoo schreef:
jellievrolijk schreef:En even voor de moderatie: ik had al gelezen wat Tiptoo had geschreven in reactie op mij. Ik vind dat dat moet kunnen. Tiptoo: mijn reactie was voor die opmerking dat ik wat vriendelijker moet zijn.
:lol: sorry jellievrolijk had het weggehaald dat ik denk ach laat maar :wink:
Op die manier.
Nou, mijn reactie op @stofzuigertje nog even nagelezen en mijn excuses daarvoor.
Noem het een inschattingsfout. Gemiste humor. :D

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

jellievrolijk schreef:
stofzuigertje schreef:Deze aansluiting heeft bij de centrale wel 20Mb en hoeveel er nog over is hangt af van de afstand en kwaliteit van de kabels in de grond.

Tele2 levert niet wat ze beloven en wisten ook dat ze dat niet konden leveren.
Dat valt onder misleiding en wettelijk niet toegestaan..
Hoezo levert Tele2 niet wat ze beloven? Ze hebben 2 abonnementen: tot 20 Mb en tot 50Mb. Lagere abonnementen hebben ze niet. Let daarbij goed op het woordje TOT. 6,5Mb is voor TS misschien tegenvallend, maar valt gewoon onder de voorwaarden van Tele2. Pas als Tele2 een lager abonnement (bijv tot 10Mb) zou aanbieden, levert Tele2 niet wat ze beloven (namelijk tussen de 10Mb en 20Mb).

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het verhuizen is een serieuze grap van mij!

Ik bedoelde dus dat je voor je een huis gaat huren of kopen eerst naar de leverbare providers en de snelheid moet kijken als je snelheid of veel keuze van voordelige aanbieders wilde.

Ik twijfelde tussen 2 woningen en kocht die vlakbij de centrale en daar heb ik nu dagelijks meer plezier van dan die andere woning.
Dus naast Scholen, winkels en andere zaken deze ook meenemen!

Een goede vriend heeft een nog mooier en vrijstaand huis naast drop, maar wel inbellen omdat er niets leverbaar was!
Dus hij heeft mooi huis maar blijft vaak na werktijd even gratis de online verbinding van de werkgever gebruiken omdat het sneller en gratis is.
En wilt U ook deze niet betaalde overuren maken?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Na wat prijsvergelijkingen gedaan te hebben op internet heb ik besloten om voor adsl van Tele2 tot 20 mb te gaan.
ADSL is netjes op tijd opgeleverd 02-02-2011
Omdat ik en mijn vrouw veel vanuit huis op afstand werken en vaak grote bestanden moeten up- en downloaden is het van belang dat de snelheid goed is.
U heeft een bepaalde eis en dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Echter U schrijft dat U slechts een prijsvergelijking gedaan heeft. Dat is niet overeenkomstig Uw eis aan deze verbinding. Ik heb zelf jarenlang een ADSL verbinding gehad, die maximaal 5 á 6 mb was, overigens geheel overeenkomstig de afstand tot de centrale. In U geval zou U eens naar bv. kabelinternet moeten kijken. De snelheden liggen daar over het algemeen hoger en het zijn geen tot snelheden.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Zoals bij de meeste providers, staat dit in de voorwaarden, dat moet toch nu al lang bekend zijn!
Er zijn ook al verschillende topics over geweest.

Tele2 noemt de internetsnelheid tot 20Mb/s omdat de snelheid afhangt van verschillende factoren. De snelheid hangt af van de afstand tot de KPN wijkcentrale, de kwaliteit van de lijn en het gebruik van draadloos internet.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=80320

http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=79

Jabli

Bedankt voor de reacties!!

@Tenis
de snelheid hangt af van een aantal factoren wijkcentrale etc etc het bekende verhaal..

Waarom geeft tele2 voor het aansluiten of de 7 dagen opzegtermijn niet gewoon eerlijk aan alle nieuwe klanten aan aan dat de snelheid 70% minder wordt als wordt geadverteerd. waarom bieden ze die snelheid uberhaupt aan.

@Dirkie
Tot 20 mbps wordt verkocht door de meeste adsl providers! dus een snelheidsvergelijking heeft geen zin , ik koop een product van 20mbps of dat nou van tele2 telfort of kpn is er wordt nadruk gelegd op 20 mbps. en dat wordt niet nagekomen.

Op mijn vorige adres had ik adsl van Telfort en daar zat ik op 2800 meter van de centrale af en had ik toch een snelheid van 17 Mbps.
Telfort biedt op mijn nieuwe adres geen 20 mbps aan omdat zij dat ook niet kunnen leveren dat is tenminste wel zo eerlijk!

dit wordt trouwens door tele2 geadverteerd:

Snelheid: Tot 20Mb/s downloadsnelheid
1Mb/s uploadsnelheid
Bij gebruik van draadloos internet kan de snelheid lager uitvallen.
lager uitvallen als wat 20 mbps of 6 mbps ???

@Quintus Sertorius
Het is niet mijn plicht om een postcodecheck te doen. tele2 levert die check ook niet voor ik daar een abonnement afsluit. ze geven wel aan dat 20 mbps beschikbaar is op mijn adres. 10 mbps is zelfs niet beschikbaar.

Ik heb intussen al met een advocaat gesproken en die ziet hier voldoende mogelijkheden in om mijn contract direct kosteloos te kunnen ontbinden.

Tevens heb ik ook een klacht hierover ingediend bij de Opta.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

@Dirkie
Tot 20 mbps wordt verkocht door de meeste adsl providers! dus een snelheidsvergelijking heeft geen zin , ik koop een product van 20mbps of dat nou van tele2 telfort of kpn is er wordt nadruk gelegd op 20 mbps. en dat wordt niet nagekomen.
Ik schreef, dat het een eis van uw kant was om een hoge snelheid te hebben. U sluit vervolgens een abonnement af van tot 20 mbps (u schrijft 20mbps, maar het is bij ADSL toch echt tot 20mbps) en het voldoet niet aan uw verwachting. U schrijft ook
maar ik verwacht dat minimaal de helft haalbaar moet zijn
. Helaas is dat uw verwachting.
Ik heb intussen al met een advocaat gesproken en die ziet hier voldoende mogelijkheden in om mijn contract direct kosteloos te kunnen ontbinden.
Ik wens U oprecht veel succes. Als U er in slaagt, laat het vooral dan hier weten, want er zijn al velen voor U geweest, die ook het woordje tot niet hebben willen/kunnen lezen

Jabli

Dirkie schreef:
@Dirkie
Ik schreef, dat het een eis van uw kant was om een hoge snelheid te hebben. U sluit vervolgens een abonnement af van tot 20 mbps (u schrijft 20mbps, maar het is bij ADSL toch echt tot 20mbps) en het voldoet niet aan uw verwachting. U schrijft ook
maar ik verwacht dat minimaal de helft haalbaar moet zijn
. Helaas is dat uw verwachting.
Ik wens U oprecht veel succes. Als U er in slaagt, laat het vooral dan hier weten, want er zijn al velen voor U geweest, die ook het woordje tot niet hebben willen/kunnen lezen
het is idd mijn verwachting dat ik niet wordt opgelicht door een provider als tele2.
een provider kan dan ook snelheden van tot 1 Gbps gaan verkopen voor de hoofdprijs. en als dan 1 kb wordt gehaald ja maar meneer het is tot 1 Gbps.

Bent u het er wel met me eens dat hier sprake is van misleiding?

Milady

Ongelezen bericht door Milady »

Artikel : Garandeer snelheid internet bij wet

http://www.sp.nl/economie/nieuwsbericht ... j_wet.html

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik ben onlangs overgestapt van Online ADSL naar Tele2 ADSL.

Online gaf in de "postcode-check" netjes aan dat op mijn adres 4-8 mb haalbaar zou zijn. Ik haalde 8 mb dus ik was tevreden.
(Zeker omdat ik daarvoor Ziggo (kabel) had en van de 20 maar 6 mb haalde.)

Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat op mijn adres 8 mb de maximaal haalbare snelheid zou zijn via ADSL.

Toen stapte ik over naar Tele2 en haalde ik opeens 17 mb! Ik heb het uitgezocht en ik kwam erachter dat Online op mijn adres gebruik zou maken van het KPN-netwerk, waardoor ik vast zat aan een maximum van 8 mb en Tele2 een eigen netwerk zou hebben.

Moraal van dit verhaal: Haal je met een provider een lage ADSL-snelheid dan kan het geen kwaad om eens een andere ADSL-provider te proberen. Ik dacht altijd "ADSL is ADSL", maar kennelijk kunnen er aanzienlijke verschillen optreden tussen de ene en de andere provider.

Inmiddels heb ik overigens VDSL (het vroegere "Fiberspeed") van Tele2 en haal ik ongeveer 32 mb. Een aanzienlijk verschil met de "tot 50 mb" waarmee men adverteert maar acceptabel, je betaald namelijk niet meer dan dat het ADSL-abonnement zou kosten.

Voor de volledigheid: Ik zit op 867 m van de centrale, lijkt mij niet al te ver. Ik ben het overigens er wel mee eens dat er (bij Tele2) een betere postcodecheck zou moeten komen waaruit je vooraf zou moeten kunnen opmaken wat je werkelijke snelheid zal zijn, "tot 20 mb" of "tot 50 mb" lijken me wel iets te vaag, misschien moet men een bepaald minimum garanderen.

Ik weet overigens niet of dat het technisch haalbaar is een wat nauwkeuriger postcodecheck te ontwikkelen. Wellicht hangt dit van een aantal factoren af die van te voren niet goed vast te stellen zijn, waardoor een eventuele "wettelijke verplichting" tot het leveren van een bepaalde snelheid leidt tot iets dat in de praktijk niet uitvoerbaar zal blijken.

Overigens is het zo dat Tele2 je niet aan je contract zal houden als je geen redelijke snelheid haalt, daar hoeft geen advocaat aan te pas te komen :) Tenminste, dat is wat ik begrepen heb (geen ervaring mee) maar ik weet niet wat zij als "redelijk" beschouwen. Mocht Tele2 niet de snelheid bieden die je nodig hebt (of wilt) dan kan het een goed idee zijn eens een andere ADSL-provider te proberen....

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

- Verwijderd door jlthkoch. Was een reactie op een bericht dat inmiddels verwijderd is -
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 09 feb 2011 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten