LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met qx systems?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
M. Monsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2010 11:13

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door M. Monsma »

S. Brons schreef:
Aeandir schreef:Zoals ik inmiddels al had aangegeven, heb ik bij dit bedrijf ook een Notebook gekocht. Ik werd zeer netjes ontvangen in een schone, nette winkel.

Mij werd duidelijk uitgelegd waar hun laptops weg komen, en waarom de dozen soms opengemaakt zijn. Ik zal het even voor de duidelijkheid uitleggen.

De dozen zijn opengemaakt omdat de heren van Qx Systems de systemen zelf controleren, en er zelf, handmatig, een talenmenu tussen zetten. Ikzelf vond dit zeer handig, en kan die ene vingerafdruk die ik kon vinden, daarom wel vergeven. De laptop zelf, een Asus K50I, ziet er verder netjes uit. Geen krasje te ontdekken.

Er stond 1 model in de winkel met transportschade, een HP G61, waar ik bij stond te kijken. Dit werd mij ook meteen verteld toen ik zei dat ik er intresse in had.

Kortom, de heren van QX hebben een nette voorraad, en zijn eerlijk over de modellen die toevallig een keer een krasje hebben. Als ik kijk naar de prijzen alleen al kan ik ze dat vergeven, ze zitten namelijk soms wel 200 euro onder de standaardprijs bij andere winkels.

Voor de duidelijkheid dus, het betreft modellen die WEL nieuw zijn.

Aeandir
Een tevreden klant uit Groningen
HAHAHA! Wat een idioot deze kerel! Dit is een werknemer!

Zo zie je maar weer wat een leugenaars daar werken! Dit is toch niet normaal?

Aeandir is Mike, zelfbenoemde ''manager'' van die nepwinkel. Ik heb daar zelfs bewijs van, Aeandir is ook zijn screenname bij het gamen, ik heb wel eens met hem gespeeld en was ook op zijn WoW forum actief.

Ze verneuken iedereen. Losers met te veel fantasie
Het is waar dat ik hier elke dag kijk, maar het is zeer zeker niet waar dat ik dat ben. Als u inderdaad op mijn forum actief zou zijn geweest, wat ik betwijfel, weet u ook dat ik niet meer onder die naam bekend ga.

wim.wilde
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2010 14:51

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door wim.wilde »

na mij goed georienteerd te hebben op internet over laptops, ben ik uit eindelijk op de site van qx systems terecht gekomen, daar kreeg ik een goed gevoel over, en ben bij hun bedrijf in groningen binnen gestapt, daar ben ik door dhr Monsma bijzonder goed geinformeerd hij had alle tijd voor mij, kwam bij mij zeer deskundig over.daar ik geen enkele ervaring had met het werken met een laptop,en ik hem dat vertelde heeft hij mij alle voor en nadelen uitvoerig verteld.uiteindelijk besloten om deze laptop te kopen,bij thuiskomst kon ik met mijn printer draadloos niet printen, hem hier over gebeld en afgesproken dat hij bij mij thuis een en ander zou controlen daar bleek dat de fout in de installatie van het beveiligingsprogramma zat, deze verwijderd en een nieuwe geinstalleerden daarna geen problemen meer met printen gehad,met hem afgesproken dat ik ten alle tijde hem mag bellen. alles bij elkaar heb ik niets dan lof over dit bedrijf en kan iedereen aan raden daareens binnen te stappen .wim wilde p.s ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord

rr-coen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2010 14:39

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door rr-coen »

Heb vandaag een als nieuw verkochte Toshiba Laptop ontvangen:
http://www.qxsystems.net/magento/index. ... u-ray.html
Blijkt een gereconditioneerd / reparatie model uit America te zijn. Reparatie sticker zat er nog op (RMA), op de doos vermelding 'Factory Reconditioned'. Heb zojuist gebeld met Toshiba NL. Aparaat is parallel import uit de V.S. met niet de Nederlandse garantie voorwaarden maar de 1 jarige 'International Limited Warranty'.

Met Qx-systems gebeld. Kreeg een onzin verhaal dat het kwam door hun 'extra kwaliteitscontroles' als of je een randdebiel bent die daar in trapt. Wanneer leren verkopers toch eens normaal en eerlijk te doen. B.v. 'gereconditioneerde modellen voor een leuke prijs'. Weet iedereen waar je het over hebt en kan iemand zelf besluiten of het is wat die wil.

hendry1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:27

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door hendry1974 »

zeker geen goede service wacht al 3 maanden op een recovery cd die ze mij hebben beloofd toe te sturen.
computer gaf gelijk al een probleem met opstarten
en start ook steeds langzamer op
ben terug gegaan naar de winkel ze hebben er even naar gekeken.
konden het niet oplossen.
ze zouden mij een recovery cd opsturen dat het probleem zou moeten oplossen
heb er al vele mail naar toe gestuurd.
en wat denk je geen reactie, of wel een reactie met o sorry we waren u vergeten.
uiteindelijk naar nijmegen gemaild en alles nog een keer uitgelegd
kreeg mail terug van ,
> Ik vind het rot voor u dat Ons filiaal in Groningen zo lang hebben
> laten duren.wat ik voor u gaan doen is het volgende.
> Ik stuur zelf persoonlijk vanuit Nijmgen uw recovery cd op.
en wat denk je.

NOG NIKS
toen nog een mail gestuurd van als ik deze week nog niks ontvangen heb dan leg ik mijn klacht bij radar neer.
reactie daar op: DOE MAAR
dat noem ik nou niet echt klantvriendelijk.
nu zie ik hier staan bij een reactie van qx systems van:
Mochten er problemen ontstaan lossen wij dit ook in alle tijden op.
nou ik ben benieuwd.heb er weinig vertrouwen in

m.v.g.
hendry

Sumiray
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 02:56

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Sumiray »

Please consider my previous post null and void, the situation has been resolved.

S
Laatst gewijzigd door Sumiray op 21 feb 2011 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

hendry1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:27

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door hendry1974 »

maybey the tv program das je goed recht from sbs6 is a option.

Robson
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2011 10:36

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Robson »

Beste mensen,

Graag zou ik u op de hoogte willen stellen van de manier van zakendoen bij qx systems te nijmegen.

Ik had daar vorige week via internet een laptop besteld, er stond bij die advertentie vermeld dat de laptop nieuw was. Nadat ik hem thuis had uitgepakt zag ik al vrij snel dat dit onmogelijk een nieuwe was omdat er al schade op zat en er met windows was gerommeld. Ik ben daarmee dus weer teruggegaan naar de winkel waar ze mij vertelden dat er een fout was gemaakt en dat het een showmodel was, afijn fouten maken is menselijk. Nu kreeg ik een andere laptop als compensatie een iets duurdere als dat ik had besteld.

Toen ik deze thuis aanzette bleek de virusscanner al verlopen te zijn en was het beeldscherm niet goed. Ik ben dus weer teruggegaan naar de winkel waar ze mij vertelde dat msi de laptops zo zou aanleveren en het hun fout niet was. Ik vroeg mijn geld terug waarna ze mij vertelde dat dat nog 3 weken ging duren omdat het via de administratie liep. Ik vroeg toen of ze niks anders konden doen, dat kon: ze zouden de laptop even snel testen d.m.v. een programma. Ik kon even op een stoel gaan wachten, in het kwartier dat ik daar zat kwamen er al verschillende mensen binnenlopen met hele rare klachten. Zo had een man de klacht dat de laptop de accu niet accepteerde die erin zat, die man werd ook verteld dat hun er niks aan konden doen en dat Sony zo hun laptops aanleverden. Ik heb toen ik dat hoorde meteen mijn geld terug gevraagd omdat ik het niet meer vertrouwde, nu was het ineens wel mogelijk om mijn geld terug te krijgen. Er wordt daar overduidelijk op grote schaal met laptops gerommeld en er worden oude laptops als nieuw verkocht. Mensen die weinig kennis van zaken hebben worden dus zwaar belazerd. Ook is het volgens mij niet legaal wat daar allemaal gebeurd.

Mijn advies:
Koop daar geen laptop, ik dacht in eerste instantie het zal wel meevallen met die berichten, maar nu het zelf meegemaakt te hebben is het mij wel duidelijk hoe zwaar de mensen daar belazerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Rob

Sumiray
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 02:56

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Sumiray »

My situation was resolved fairly reasonably finally.

S.
Laatst gewijzigd door Sumiray op 22 feb 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

hendry1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:27

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door hendry1974 »

please send a message if you know more
there are more people whit problems whit qx systems
and if you have the solution to get your laptop back you will help many people
i have a problem whit my laptop also, but i will not bring him to qx systems
because i read your message and i will not loose my laptop also.
i send them many mails but the wont help me.
i saved all e-mail from them i recommend every one to do the same.
so you have always somthing behind to fall back on

they are a very bad compagny

greetings hendry

DaantjuhJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2011 14:52

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door DaantjuhJ »

Kan iemand me vertellen of deze problemen ook bij desktops zijn??
Gr.
Daan

hendry1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:27

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door hendry1974 »

geen idee maar ik zou het niet eens gaan proberen

JMetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011 16:46

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door JMetje »

Ik heb negatieve ervaringen met QX Systems en dan met name met hun webshop alsmede met mail-/telefonisch contact.

Ik heb 14 februari 2011 een Panasonic Toughbook (Deze ex-lease refurbished laptop is in nieuwstaat en wordt met garantie geleverd!) besteld die men op voorraad had (en volgens hun website nog steeds heeft).

Dit omdat ik voor op reis graag een wat steviger laptop bij me heb en ik tot op heden goede ervaringen heb met ge-refurbishde apparatuur van diverse fabrikanten.

Er is echter één probleem en dat is dat de laptop tot op heden niet is geleverd.
Ik heb meerdere malen contact gehad met QX Systems, 18 februari 2011 zou de betaling nog niet binnen zijn maar bij navraag bleek dit incorrect te zijn. De Panasonic zou de week daarna (21-25 februari) verzonden worden.

25 februari had ik nog steeds niets gehoord en heb ik nogmaals gebeld. De medewerker die ik toen aan de telefoon had vertelde dat de Panasonic toch niet op voorraad was maar dat ze in de week daarna binnen zouden komen en verzonden zouden worden en ik, omdat ik moest wachten, een gratis muis en laptoptas als compensatie bij de Panasonic zou krijgen.

In die week (28 februari-4 maart) weer niets gehoord en 4 maart weer gebeld. Een van uw medewerkers verzekerde mij toen dat maandag 7 februari de laptop echt binnenkwam, dat deze direct verzonden zou worden en dat ik deze woensdag 9 maart thuis zou kunnen verwachten.

Vrijdag 11 maart had ik nog steeds geen laptop. Telefonisch contact met het bedrijf opgenomen en de medewerker die ik aan de telefoon had kon mij absoluut niets over de bestelling vertellen, ik moest op zaterdag 12 maart maar terugbellen, dan zou er iemand zijn die mij kon helpen.

Zaterdag 12 maart gebeld. De persoon aan de lijn kon mij niets vertellen en ik kreeg het advies om die maandag, 14 maart, maar even terug te bellen.
Helaas geen resultaat, de persoon in questie bleek ziek te zijn.

18 maart opnieuw contact opgenomen. De laptop bleek klaar te liggen, er was alléén een probleem met een adaptor/de accupack? De persoon kon niet uitleggen wat, hij was slechts een stagaire? Zodra het onderdeel er was zou de laptop direct verzonden worden.

25 maart nog niets gehoord, ook geen belletje of mailtje over de voortgang, dus zelf maar weer contact opgenomen. Men verbaasde zich bij QX Systems dat ik zo lang aan het wachten ben op een bestelling, dit zou niet zo horen, men zou het doorgeven en ik zou dezelfde dag nog een telefoontje krijgen.
En raad eens ...
Nee, natuurlijk werd ik niet gebeld, geen enkel berichtje van de kant van QX Systems.

04 april 2011 ... nog maar eens een telefoontje, de persoon aan de lijn kan helemaal niets over de bestelling vertellen, hij is niet van de webshop en de bestellingen maar ... er wordt zo snel mogelijk contact met me opgenomen, dezelfde dag nog, dat is de telefonische belofte ...

Helaas ... natuurlijk nothing, nada, noppes ...

Vandaag 11 april 2011, bijna 2 maanden na de bestelling ...
Waarschijnlijk kennen ze me al, ik hoef geen bestelnummer door te geven, mijn naam niet en mijn telefoonnummer niet ... maar er zal vandaag echt contact met me worden opgenomen ...

Nee, ondanks de berichten hier van mensen die positieve ervaringen hebben met QX Systems ...
Leveringproblemen zijn tot daar aan toe maar communiceer dat dan naar de klant, zonder klanten heb je geen bedrijf ...
Kom je afspraken na ...
Tot nu toe is, ondanks mooie belofte's, QX Systems ernstig tekortgeschoten ...

nora88
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2011 13:48

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door nora88 »

Ik heb ook slechte ervaringen met QX systems. Ik zou mijn geld terug krijgen omdat mijn laptop na 2 manden al allemaal problemen gaf, helaas heb ik dit nog steeds niet terug. Heeft iemand zijn geld ooit terug gekregen van deze zaak, en zo ja, hoe?
Alle tips zijn welkom!

nora88
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2011 13:48

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door nora88 »

Als aanvulling op mijn vorige bericht laat ik weten dat ik het geld wel heb ontvangen. Door hulp van het winkel personeel dat mij altijd zeer vriendelijk en hulpvaardig te woord heeft gestaan ben ik nu tevreden met de afhandeling van mijn probleem. Toch zou ik niemand aanraden bij deze winkel iets te kopen. Ook al heb ik nu mijn geld terug, ze hadden ook gewoon mijn laptop kunnen maken maar helaas is dat nooit gebeurt.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door 53o »

Hebben sommigen van julllie het nog niet door? De winkel koopt ex-reparatie modellen op en probeert de systemen met een semi-nette verpakking als nieuw te verkopen.

Ik heb zelf voor de grootste dozenschuiver in NL gewerkt voor 2,5 jaar. 3x het zelfde scherm met 1+ dode pixel terug nemen en het daarna opnieuw verkopen met 4x tape erover heen tot een klant niet terug komt. 8x een 'laatste showmodel' verkopen (reparatiemodellen/retourtjes), wat standaard was voor elk model waarvan 150+ werden ingekocht. Dit was door mijn toedoen, als het aan mijn baas lag, moest ik deze als nieuw inpakken en verkopen maar dit weigerde ik.

Maar serieus, de gebruikte modellen van QX systems komen van 'beurzen'? De nieuwe modellen die toch al gebruikt zijn komt door een foutje?

Je koopt tweedehands modellen daar. Nog erger, je koopt tweedehands ex-reparatie modellen bij hun. En de systemen/notebooks die nog relatief netjes te verpakken zijn verkopen ze als nieuw.

S. Brons
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:33

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door S. Brons »

Mijn laptop ALWEER stuk! Ik ben afgelopen zaterdag naar hun filiaal in Groningen geweest voor reparatie van mijn laptop, zijn ze GESLOTEN!! om 16:00 uur alles potdicht. Vanmiddag weer heen geweest, ook dicht! Telefonisch niet bereikbaar, al meer dan een week niet, emails wordt niet op gereageerd en nu zijn die oplichters dus alweer twee dagen niet open volgens hun openingstijden!

Er was al een raam kapot, er zat een houten plaat overheen geplakt, ik weet zeker dat dat komt door een boze klant!!! Ik was ook bijna zo ver heen dat ik mijn kapotte laptop door hun andere raam wilde gooien.

Ik ga deze week maar even naar Nijmegen, kijken of de baas daar is. Eventueel met Politie!!

Brons.

NHT
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 23:53

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door NHT »

Waardevolle info,
alleen jammer dat ik het een beetje laat onder ogen krijg. Heb een hele geschiedenis achter de rug bij het aanschaffen van een laptop .
1 onvolledige zending, snoer en tas ontbrak
2 daarna bleek het een laptop met software fout, terug gestuurd
3 daarna waren ze me per ongeluk helemaal vergeten... na een week of anderhalf belde ik...ze zouden het goed maken en een betere opsturen
4 dat bleek een schade model te zijn ONDER de gebruikers sporen (krasjes en deuken) weer terug gestuurd...
5 eindelijk stuurden ze een goede laptop, functioneerde goed, zag er goed uit...
6 op de onderkant stond een sticker: reconditioned (ik had er nog nooit van gehoord, ik vernam de betekenis van die term later van een vriend) dus alsnog een tweedehands laptop.

het kwartje viel nadat ik hem wou laten repareren bij QX, ik zouden hem na 4 werkdagen weer in huis hebben en dat duurde wel erg lang. toen ging ik zoeken en vond de site van Tros radar.
de ervaringen zijn erg herkenbaar. Ik heb de laptop meteen terug gevraagd -ongerepareerd.

één vraag: erg 'fijn' dat we nu allemaal ons hart mogen luchten, maar wat gebeurt nou met al deze klachten?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door 53o »

Als je een notebook koopt voor onder de normale verkoopspriijs dan gaat het altijd om ex-reparatie modellen of dump-modellen van de leverancier. Anders worden ze nooit voor significant lagere prijzen verkocht.
De dozen zijn opengemaakt omdat de heren van Qx Systems de systemen zelf controleren
Nee. Dit is niet het geval. Als het een gesealde notebook zou zijn, zou elke verkoper zijn/haar best doen om deze gesealed te laten omdat deze anders lastiger te verkopen is. Als zij echt deze notebook wilden controlen op compleetheid, zouden zij dit doen na betaling. Oftwewel, compleet onzin. Bij elk merk is een taalkeuze aanwezig. Waarom zou in godsnaam een bedrijf wat deze notebooks verkoopt voor onder de normale verkoopsprijs ook nog eens de moeite nemen om een taalkeuze er in te zetten?

Als je weet dat er door de fabrikant ook veel applicaties opgezet zijn, dan is het en heel erg intensief karwei om dit te doen, tenzij zij de iso installeren die bij fabrikage al van toepassing zou zijn, inclusief taalkeuze...

Sorry, maar dit is het Tros Radar forum Aeandir en dit soort advertenties werken hier niet. QX systems verkoopt 2e hands producten of ex-reparaties. QX systems verkoopt troep.
Laatst gewijzigd door 53o op 05 feb 2013 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.

bergvoetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2013 13:59

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door bergvoetje »

Zeer slechte zaak. Ik moet toegeven dat de prijs zeer aantrekkelijk is. Na bestelling echter begint de ellende. Geen reactie op mijn bestelling, geen bericht gekregen dat e.e.a. verstuurd is. Nadat ik meerdere mails had gestuurd om duidelijkheid over mijn bestelling te krijgen neem ik telefonisch contact op. Krijg dan te horen dat deze persoon niet over de mailcontacten gaat en mij dus niet kan helpen. Later blijkt dat het postpakket aangeboden is aan DPD zonder een postcode te vermelden, dus dit pakket is niet geaccepteerd door DPD. Men verzekerd mij dat dezelfde dag het postpakket alsnog verstuurd gaat worden en ik een bevestiging krijg en een traceercode. Je raadt het al, Ik krijg geen code. Uiteindelijk na levering van mijn laptop blijkt de lader niet toegevoegd te zijn. Ik kan dus niets met de laptop want de batterij is al leeg. Ik weer bellen. Krijg weer eem of andere minkukel aan de lijn die in gebrekkig nederlands mij niet uit kan leggen hoe nu verder e.e.a. moet gaan. Ik heb hem dus maar uitgelegd dat er dezelfde dag nog een lader gestuurd zal gaan worden naar mijn adres. De werknermer geeft aan dat dat niet gaat lukken. Hij staat alleen in de zaak en kan niets wegbrengen naar de DPD . Collega''s zijn buiten de deur. Hem zeer duidelijk gemaakt dat dit niet mijn probleem is maar zijn probleem. Twee dagen later heb ik uiteindelijk de lader ontvangen. Ik heb het gehele verhaal voorgelegd aan QXsystems waarbij men achteraf aangeeft fouten te hebben gemaakt. Men geeft aan dat men zich goed voor kan stellen dat ik gefrustreerd ben en op een of andere wijze genoegdoening wens. Men wil dit goedmaken middels iets naar mij sturen. Men laat aan mij over wat dit zou kunnen zijn. Er komt een voorstel om bijv een daardloze muis te versturen. Ik geef aan dat ik instem met het versturen van een draadloze muis als er daarnaast een usb-stickje toegeveoegd wordt. Naar aanleiding van de grote van de stick kunnen zij laten blijken hoezeer zij met mij meevoelen. Ik krijg vervolgens een mail terug dat men geen stick op voorraad heeft en verder niets geen info.
Ik heb hen aangeven dat dit alleen nog maar meer fruatratie bij mij oplevert en ik e.e.a. kenbaar zal gaa maken op verschillende fora. Men komt alleen nog met een vraag wat ik bedoel met een mail waarin ik alleen maar ..... zet omdat ik eigenlijk niet meer weet hoe naar hen te reageren. Het lijkt een eindeloze discussie te worden. Voor mij geen QXsystems meer en dit is ook hetgene wat ik als advies wil aangeven aan mogelijk nieuwe klanten van QXsystems.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door 53o »

@bergvoetje:

Wist je dat je een 2e hands laptop kocht? Lithium-ion accu's worden namelijk nooit leeg bewaard omdat dit erg erg slecht is voor deze en de accu's zelfs compleet waardeloos kan maken als dit voor een langere tijd gebeurd. Dat is de reden dat je normaal gesproken zo'n 40% of meer accu capaciteit hebt bij een nieuwe laptop.

Als je een laptop koopt met een lege accu (meestal lithium-ion), dan is de verkoper eigenlijk al in gebreke omdat dit erg slecht is voor de levensduur van die accu en het is hoe dan ook geen nieuwe laptop, omdat fabrikanten geen volledig ontladen accu's met laptops meeleveren.

Gesloten