| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mamut/active24 hosting factuur
Mamut/active24 hosting factuur
Al enige jaren geleden toen het bedrijf nog ladot heette hier een domeinnaam registratie gedaan, verder geen hosting pakket. Puur de registratie. Ik betaalde per jaar eerst €7,13 en me factuur van vorig jaar was iets van €13,09. Een bedrag van niks dus. Tot mijn schrik kreeg ik dit jaar een factuur binnen van €76,68 wat automatisch afgeschreven gaat worden. Volgens mij is het ook een compleet ander pakket en voor deze prijs is puur een registratie belachelijk duur. Wat moet ik doen?
-
MAXIEM
Re: Mamut/active24 hosting factuur
Chewbacca
Wellicht is niet betalen ook een optie?
Maxiem.
Wellicht is niet betalen ook een optie?
Maxiem.
Het geld is afgeschreven, mijn bericht naar de klantenservice heeft niks opgeleverd en ga nu de incasso laten terugboeken.. Kijken of ze dan wel reageren.
Hoi,
Ik heb al jaren alleen een domein geparkeerd bij Active 24 (nu Mamut). Dit kostte ongeveer 13 euro per jaar. Nu kreeg ik ook ineens een factuur van bijna 70 euro. Ik heb ze gebeld om te vragen waarom dit was, en kreeg ik een helpdeskmedewerkster in Engeland aan de telefoon (op zich ook al belachelijk). Zij vertelde mij dat ik in december een brief zou hebben gehad waarin staat dat elke klant tenminste 1 domein moet laten hosten. Ik heb die brief nooit gekregen, en heb het domein dus ook niet tijdig kunnen verhuizen. Inmiddels heb ik ze twee keer een e-mail gestuurd met het verzoek om een kopie van die brief op te sturen. Tot twee keer toe heb ik niets van ze gehoord. Binnenkort verwacht ik de eerste aanmaning. Ik ben van plan om niet te betalen, want dit riekt naar oplichting.
Ik heb al jaren alleen een domein geparkeerd bij Active 24 (nu Mamut). Dit kostte ongeveer 13 euro per jaar. Nu kreeg ik ook ineens een factuur van bijna 70 euro. Ik heb ze gebeld om te vragen waarom dit was, en kreeg ik een helpdeskmedewerkster in Engeland aan de telefoon (op zich ook al belachelijk). Zij vertelde mij dat ik in december een brief zou hebben gehad waarin staat dat elke klant tenminste 1 domein moet laten hosten. Ik heb die brief nooit gekregen, en heb het domein dus ook niet tijdig kunnen verhuizen. Inmiddels heb ik ze twee keer een e-mail gestuurd met het verzoek om een kopie van die brief op te sturen. Tot twee keer toe heb ik niets van ze gehoord. Binnenkort verwacht ik de eerste aanmaning. Ik ben van plan om niet te betalen, want dit riekt naar oplichting.
Beste Chewbacca en Vas,
ik heb precies het zelfde probleem. er zou een brief gestuurd zijn. ook nooit gezien. aan de 1260x bekeken te zien, zijn we niet de enigen.
gewoon een kwestie van misbruik maken van de automtische incasso, en maar zien, hoeveel klanten er reageren, en de account opzeggen en het geld (op tijd) terug vragen.
misschien is het een idee ons te verzamelen via twitter of facebook om een vuist te maken. het zijn geen enorme bedragen maar vrijwillig meewerken aan je eigen oplichting gaat me eigenlijk te ver.
goede kans als we samen werken dat we er met active24 in eens heel snel uitkomen..
RSVP
ik heb precies het zelfde probleem. er zou een brief gestuurd zijn. ook nooit gezien. aan de 1260x bekeken te zien, zijn we niet de enigen.
gewoon een kwestie van misbruik maken van de automtische incasso, en maar zien, hoeveel klanten er reageren, en de account opzeggen en het geld (op tijd) terug vragen.
misschien is het een idee ons te verzamelen via twitter of facebook om een vuist te maken. het zijn geen enorme bedragen maar vrijwillig meewerken aan je eigen oplichting gaat me eigenlijk te ver.
goede kans als we samen werken dat we er met active24 in eens heel snel uitkomen..
RSVP
Het klinkt een beetje als het nu al kansloos is...
Active24 valt niet onder de NL-richtlijn...Maar geen nood! Volgens mij is blijven weigeren en de bla-bla negeren ook een goed alternatief. Want ook tegen de evt. ingeschakelde deurwaarder/incasso-bureau kun je ook bezwaar maken...
Active24 valt niet onder de NL-richtlijn...Maar geen nood! Volgens mij is blijven weigeren en de bla-bla negeren ook een goed alternatief. Want ook tegen de evt. ingeschakelde deurwaarder/incasso-bureau kun je ook bezwaar maken...
Beste Devious, begrijp ik goed dat u het zelfde probleem hebt? de groep wordt zo groter en groter..
-
kees_vermeer
Het is belachelijk dat je oppeens zo veel moet betalen. Het beste is natuurlijk om een incassobureau in te schakelen. Maar voordat je het doet zou ik je zelf eerst gaan informeren je zelf gaan informeren wat ze voor jou kunnen doen, en of het uberhaud wel voordelig uitkomt niet dat jij boven de je kosten uitkomt wat je al moest gaan betalen.
Veel succes!
Veel succes!
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon even gebeld naar de helpdesk. Ook ik kreeg het verhaal van een brief die verstuurd zou zijn. Nadat ik een beetje boos werd en naar een manager vroeg, kreeg ik een Engels sprekende meneer aan de lijn. Ik heb hem te verstaan gegeven dat ik er niet van gediend was dat als ik een automatisch incasso afgeef voor een paar euro per jaar, dat er dan opeens 76 euro word geincasseerd.
Ik heb toen, na enig aandringen
de belofte gekregen dat men het bedrag nog diezelfde dag zou crediteren. En aldus geschiedde, en heb ik mijn domein inmiddels verhuist.
Ik heb toen, na enig aandringen
Heb dus precies hetzelfde.
Hosting ging plots van € 160,00 naar € 224,00 per jaar per domein.
Dit dus zonder brief vooraf maar plots gewoon afboeken van de factuur onder Mamut !!! wat me dus niets zei.
Heb twee domeinnamen.
Heb mijn adreswijziging in 2010 doorgegeven vanaf hoofdaccount Hardwareshop Limburg waarmee ik al jaren bij Ladot/Active24 en Mamut zit.
Dit moest vanaf mijn prive e-mailadres. Heb ik ook gedaan.
Ze sturen post naar mijn oude en nieuwe adres en dat om beurt van de twee verschillende domeinnamen.
Ze zeggen de prijsverhoging te hebben doorgegeven per post.
Dit zou dan dus in mijn geval op geen van beide adressen zijn aangekomen.
Kan niet.
Heb nu een hosting kunnen beïndigen maar de ander zou al gefactureerd zijn.
Een factuur welke ik dus ook niet per post heb ontvangen ....alleen online. (wat me ook niet is meegedeeld)
Bedrag wat eerder was afgeboekt heb ik dus terug laten boeken omdat Mamut en het bedrag me dus helemaal niets zei.
Gevolg (na een aanmaning wederom naar het oude adres) intrum incasso (€
286,50) en ook deze brief wederom naar het oude adres !!
Kortom een drama en zo te zien ben ik niet de enigste die geen aankondiging van de verhoging heeft ontvangen of ??>
Gaat hier niemand verder tegenin of heeft er iets aan gedaan ??
De conclusie van hun.
een Hosting wel betalen de ander kan ik opzeggen (over drie maanden beïndigen) omdat deze factuurdatum later ligt.
De ander moet ik nog betalen en zit er een jaar aan vast.
Hier dezelfde ervaring als boven beschreven. 2 domeinregistraties die na 4 jaar 6eu per jaar plots naar 77eu gingen.
Heeft iemand al ervaring met het terugboeken van de automatische incasso?
Heeft iemand al ervaring met het terugboeken van de automatische incasso?
Hier nog iemand die alleen een domein geparkeerd heeft bij die schurken. (leuk woord
)
Vanavond ben ik gebeld door Justitia Intrium over een niet betaalde factuur. Wel grappig opzich.
Begin april is er zomaar 78 euro afgeschreven voor het parkeren van een hostnaam. (voorheen een paar euro per jaar)
Ik heb opgebeld en ook ik zou die brief hebben gekregen. Niet dus.
Afijn, ik heb aangegeven dat dit niet deugd en die beste meneer gaf me stilletjes aan dat Active24 van koers is verandert en dat ze eigenlijk af willen van alleen domeinnaam registratie.
Heb aangegeven dat dat wel een hele rare manier van handelen is. Gewoon 10 keer duurder maken en dan maar afwachten wie het geld weer terug wil.
Oke, ik heb aangegeven, of jullie maken het geld weer terug over of ik stoneer het. Die man gaf aan dat het geen probleem was dat ik het geld ging stoneren.. Nou, gelijk gedaan.
Tot afgelopen week ofzo. Ineens een aanmaning van Active24.
Helaas nog geen tijd gehad om te bellen (uhm, ik werk ook gewoon
).
Maar vanavond werd ik dus gebeld door Justitia Intrem (or what ever). Heb het verhaal uitgelegd en zij nemen weer contact op met de gevangenis, uhm, ik bedoel de schurken Active24.
En als ze bij het standpunt blijven, dan gaan we gezellig alles aan de gerechtsdeurwaarde uitleggen. Ben benieuwd wat de NL-wet hier van vindt.
Ongevraagd/Onaangekondigd +/- 800% tariefsverhoging en dat door middel van automatisch incasso door de strot drukken.
To be continue.
Vanavond ben ik gebeld door Justitia Intrium over een niet betaalde factuur. Wel grappig opzich.
Begin april is er zomaar 78 euro afgeschreven voor het parkeren van een hostnaam. (voorheen een paar euro per jaar)
Ik heb opgebeld en ook ik zou die brief hebben gekregen. Niet dus.
Afijn, ik heb aangegeven dat dit niet deugd en die beste meneer gaf me stilletjes aan dat Active24 van koers is verandert en dat ze eigenlijk af willen van alleen domeinnaam registratie.
Heb aangegeven dat dat wel een hele rare manier van handelen is. Gewoon 10 keer duurder maken en dan maar afwachten wie het geld weer terug wil.
Oke, ik heb aangegeven, of jullie maken het geld weer terug over of ik stoneer het. Die man gaf aan dat het geen probleem was dat ik het geld ging stoneren.. Nou, gelijk gedaan.
Tot afgelopen week ofzo. Ineens een aanmaning van Active24.
Helaas nog geen tijd gehad om te bellen (uhm, ik werk ook gewoon
Maar vanavond werd ik dus gebeld door Justitia Intrem (or what ever). Heb het verhaal uitgelegd en zij nemen weer contact op met de gevangenis, uhm, ik bedoel de schurken Active24.
En als ze bij het standpunt blijven, dan gaan we gezellig alles aan de gerechtsdeurwaarde uitleggen. Ben benieuwd wat de NL-wet hier van vindt.
Ongevraagd/Onaangekondigd +/- 800% tariefsverhoging en dat door middel van automatisch incasso door de strot drukken.
To be continue.
Ik dacht bij mijzelf 'ik ga eens kijken of er iets over Mamut te vinden is'. Nou er zijn voldoende reacties te vinden. Ik ben een aantal jaren geleden ook in zee gegaan met dit bedrijf. Ik had 2 accounts, voor maar een paar euro per jaar. Ook ik werd verrast toen zij onverwachts voor 1 account rond de € 80,- van mijn rekening afgeschreven. Gelijk gebeld en ik zou hierover een brief ontvangen moeten hebben. Nou dat kon ik mij niet herinneren. Omdat ik er toch niets mee deed, wilde ik beide accounts opzeggen. Dat kon, ging makkelijk en ik kreeg een creditfactuur. Na ongeveer 2 maanden viel mij op dat het bedrag toch van mijn rekening was afgeschreven. Ik stuurde een mail en ze zouden het alsnog in orde maken. Nog 1 maand later was het bedrag nog steeds niet bijgeschreven op mijn rekening. Weer een mail gestuurd. Ik kreeg als reactie hierop:
De financiële afdeling doet de terugstorting helaas niet. U kunt het bedrag zelf storneren door contact op te nemen met uw bank, dan heeft u het dezelfde dag retour. Helaas doet Active 24 geen terug stortingen meer, omdat sommige klanten na de terug storting alsnog een storno deden.
Excuses voor het ongemak.
Schandalig natuurlijk, omdat zij ook weten dat er aan het storneren een maximum termijn gebonden is. Namelijk maximaal 56 dagen na afschrijving van het bedrag van de rekening. Laat het termijn nu net enkele dagen overschreden zijn. Mijn vrouw heeft de bank gebeld en de mevrouw zei dat dit inderdaad niet meer kan. Toch ging ze het nog proberen voor ons en het lukte gelukkig. Dus ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen.
Ik heb ze dat nog even via de mail laten weten.
Na dit alles zou mijn advies zijn, ga niet met deze partij in zee. Ze zijn niet te vertrouwen. En na wat ik gelezen heb op deze site, ben ik daar nog meer van overtuigd geraakt.
De financiële afdeling doet de terugstorting helaas niet. U kunt het bedrag zelf storneren door contact op te nemen met uw bank, dan heeft u het dezelfde dag retour. Helaas doet Active 24 geen terug stortingen meer, omdat sommige klanten na de terug storting alsnog een storno deden.
Excuses voor het ongemak.
Schandalig natuurlijk, omdat zij ook weten dat er aan het storneren een maximum termijn gebonden is. Namelijk maximaal 56 dagen na afschrijving van het bedrag van de rekening. Laat het termijn nu net enkele dagen overschreden zijn. Mijn vrouw heeft de bank gebeld en de mevrouw zei dat dit inderdaad niet meer kan. Toch ging ze het nog proberen voor ons en het lukte gelukkig. Dus ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen.
Ik heb ze dat nog even via de mail laten weten.
Na dit alles zou mijn advies zijn, ga niet met deze partij in zee. Ze zijn niet te vertrouwen. En na wat ik gelezen heb op deze site, ben ik daar nog meer van overtuigd geraakt.