LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waerdye polis van ASR

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Nog een misleidende polis. Misschien moeten we met een groep gedupeerden naar de rechtbank. Levert veel meer op dan de zogenaamde schikking.
Alles zit in deze polis, dwaling, verkeerd voorgeschotelde rendementen, ondoorzichtigheid tot in vele details, veel te hoge kosten, misleiding etc.

ferdek
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2011 23:36

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door ferdek »

Hallo,
Ik sluit me graag aan bij elk innitiatief deze zaak aan te pakken.
Hoewel ik inmiddels 3 van de 4 heb afgekocht denk ik ook nog e.e.a. van ASR tegoed te hebben.
groet
Ferd

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Zie eerst even de analyse van TrosRadar uitzending van gisterenavond, onder titel "ASR is door de bocht". Zo meteen, nog even geduld.

Clelia
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2011 10:52

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door Clelia »

Heeft iemand van u al een compensatievoorstel van ASR inzake de Waerdye polis ontvangen? Wij vragen hier al 3 jaar om en kregen 2 weken geleden een briefje van ASR met doodleuk de mededeling dat het nog wel tot november 2011 kan duren voor een voorstel komt. Zo worden we steeds door ASR al jaren aan het lijntje gehouden en betalen wij nu al 4 jaar extra de premie, die 3500 euro per jaar bedraagt -erg veel geld.
Die reclame "Wij zijn ASR, wie bent u?" kun je erg cynisch beantwoorden.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Zie eerst even de analyse van TrosRadar uitzending van gisterenavond, onder titel "ASR is door de bocht". Zo meteen, nog even geduld.

Clelia
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2011 10:52

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door Clelia »

Geachte heer van Rossum,
graag zou ik van u willen vernemen wat uw analyse dan is, want ik haal het zelf echt niet uit de uitzending van gisteravond. Ik hoop toch niet dat u het nieuwe product bedoelt dat ASR nu wil aanbieden nadat ik 20 jaar veel te veel heb betaald?

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Nog even een uurtje of zo geduld...

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Ook ik heb een Waerdye woeker-polis bij Fortis ASR lopen. Deze polis heb ik in 1989 afgesloten bij de Verzekeringsunie. De tussenpersoon beloofde met deze beleggingspolis een rendement van minimaal 10%.
Iedereen weet nu dat het faliekante leugens waren en dat mensen een rad voor de ogen is gedraaid.
Erger is nog dat jarenlang de kosten verborgen werden gehouden. Sinds een paar jaar stuurt ASR een jaaroverzicht waaruit blijkt dat er nog steeds torenhoge kosten worden ingehouden.
Daarom heb ik aangesloten bij de stichting verliespolis. Na het akkoord tussen de stichting en ASR werd ik als volgt geïnformeerd:
-November 2009 kreeg ik een brief met als bijlage de brochure compensatie-regelingen
-Op 30 december 2009 kreeg ik een brief met de mededeling dat mijn polis misschien in aanmerking komt voor compensatie. De berekening van deze compensatie is bekend uiterlijk derde kwartaal 2010
-Op 26 augustus 2010 opnieuw een brief: de berekening kost meer tijd, planning eind januari 2011
-Op 25 januari 2011 krijg ik een brief dat de berekening opnieuw is uitgesteld, nieuwe planning is november 2011

Ik voel er veel voor om een rechtszaak aan te spannen tegen ASR. Ik sluit mij graag aan bij een grote groep gedupeerden om gezamenlijk actie te ondernemen.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Meld u bij advocaat Kranenburg en lees analyse van uitzending gisterenavond....

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Waar kan ik deze analyse vinden?

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Onder kopje "ASR is door de bocht" (onder forum woekerpolis). Even geduld, eerste stukje staat er al, nog niet reageren aub.

Zie mijn analyse + aanbevelingen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Ik heb mij aangemeld bij advocaat Kranenburg om eventueel aan te sluiten bij een collectieve gerechtelijke procedure. Ik kreeg een algemene reactie op mijn e-mail: "Hij beperkt zich voorlopig tot Falcon/ASR-polissen".

Is er een advocaat die de belangen van Waerdye/ASR polishouders wil gaan behartigen? Ik wacht de reacties met belangstelling af.
N.B. ziet ernaar uit dat deze rechtszaak een kwestie wordt van de lange adem

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

ConsuDommer schreef: Is er een advocaat die de belangen van Waerdye/ASR polishouders wil gaan behartigen? Ik wacht de reacties met belangstelling af.
N.B. ziet ernaar uit dat deze rechtszaak een kwestie wordt van de lange adem
Zo'n advocaat heeft zich in dit land nog niet aangediend, maar misschien dat Kranenburg (als je met zijn kantoor belt, niet mailt) nog een tip heeft. De 'besten' zitten verder in 'law firms' die hier een hoop poen aan denken te kunnen verdienen. 'Beste' alleen in termen van: weet hebben van hoed en de rand, dus los van hun ethiek, die bij Kranenburg dus wel in orde is.

Maar ik vrees: het is de omgekeerde weg: u zult in dat geval eerst 50 mede-gedupeerden moeten mobiliseren en dan pas samen advocaat opzoeken die 'het' wil doen.

Ook al omdat procedure t/m hoge raad 7 tot 10 jaar gaat duren, het advies zelf de 'Crommentuyn' route te volgen.
Dat kan nu al, zie de vele tips in subfora van afgelopen maand alleen al (lees ze wel vanaf het begin, want het is nogal vermoeiend steeds het ABC opnieuw uit te moeten leggen, ik ben ook maar een gedupeerde die er paar uurtjes vrije tijd in steekt).

baltazar
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2011 21:28

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door baltazar »

Dag,

Graag zou ik mee willen doen met een grote groep mensen een rechtzaak aan spannen.

Vooral, omdat ik totaal geen documentatie heb van de "precontractuele fase"
Met mij velen denk ik.
Daarom kan ik ook niets met een Kifid e.d.
Wanneer toch een aantal mensen met hetzelfde produkt nog in het bezit zijn van deze documentatie, kunnen we als groep een sterk punt maken.

Ik denk dat we met die rare waerdije eenheden en 35-40 % kosten een hele echte woekerpolis hebben.

Baltazar

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

baltazar schreef:
Vooral, omdat ik totaal geen documentatie heb van de "precontractuele fase"
Geen illusies: ook voor rechtszaak heb je die bewijzen nodig.
Maar ook weer geen paniek: zowel bij rechtszaak als bij KiFiD moet je de 'werking' van het product op aannemelijke wijze kunnen reconstrueren. Dat kan (soms) ook met informatie uit polis en polisvoorwaarden en sindsdien ontvangen waardeoverzichten.

Maar mensen die zelfs hun polis niet bewaard hebben (het wettig document, waaraan zij rechten kunnen ontlenen) zijn echt niet te helpen.

habibi10
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:23

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door habibi10 »

Hallo,

Ik heb ook drie Waerdye polissen. Een week geleden aangemeld bij Kranenburg maar nog geen reactie ontvangen.
Hoop dat we met z'n allen samen wat kunnen beginnen.

mirandams
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 23:19

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door mirandams »

Ook ik heb al 16 jaar een waerdijepolis lopen. Dacht de eerste 15 jaar dat ik er slim aan had gedaan maar heb nu flink spijt.
De eerste paar jaren liep de polis ook goed bij de Stad Rotterdam. Kreeg jaarlijks een overzicht. Oktober 2005 heeft Fortis deze polis over genomen. Tot september 2007 bleef de polis redelijk goed opbouwen.
In mei 2008 kreeg ik opeens een ander soort overzicht. Daar in stond dat ik op 1 september 2007 ongeveer 5000 eenheden minder bezat dan op het vorige overzicht. Heel vreemd. Bovendien werd mij gemeld dat de kosten omhoog gaan. Ik moest nu o.a. 64 euro betalen aan de verzekeringsagent. In mijn oude polis staat nog dat het hele inleg belegd wordt. Ik heb een brief geschreven waarom er opeens minder eenheden met terugwerkende kracht op mijn overzicht vermeld staat. Dat koersen dalen kan ik begrijpen. Maar er kunnen toch niet zomaar eenheden verdwijnen? Nooit heb ik een antwoord ontvangen op deze brief. In deze periode ben ik ernstig ziek geweest en verhuist.
Nu ben ik met mijn verzekeringsagent aan de gang om als nog duidelijk te krijgen waar de zoekgeraakte eenheden zijn gebleven.
Ik heb besloten te stoppen met de polis. Mijn verzekeringsagent raadt mij aan om de polis om te zetten naar een uitkerende polis ook van de ASR.
Volgens de ASR is de polis nu 10.500 euro waard terwijl ik er al meer dan 13000 euro heb ingelegd.
Heeft iemand ervaring met zoekgeraakte eenheden?
groeten Mirandams

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

habibi10 schreef:Hallo,

Ik heb ook drie Waerdye polissen. Een week geleden aangemeld bij Kranenburg maar nog geen reactie ontvangen.
Hoop dat we met z'n allen samen wat kunnen beginnen.
Gaarne alle subfora van afgelopen maand raadplegen. Daar staat o.a. dat Kranenburg zich voorlopig beperkt tot Falcon/ASR.

U zult dus zelf aan de slag moeten. Zie ook dit subforum vanaf het begin.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

mirandams schreef: Heeft iemand ervaring met zoekgeraakte eenheden?
groeten Mirandams
Ja, natuurlijk, daar gaat de woekerpolisaffaire nu net over: zoekgeraakte beleggingseenheden.
Gaarne niet alleen dit subforum vanaf het begin lezen, maar ook alle andere subfora van de afgelopen maand (vooral ook die met algemene titels, zoals:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91988
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91688
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822 )
Het barst daar van de tips. Maar u moet wel zelf aan de slag.
Inclusief complete voorbeeldbrieven (de perfecte stuitingsbrief).

wongdjowoh
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:31

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door wongdjowoh »

ik wacht nog steeds op een compensatieregeling, deze had ASR vorig jaar moeten verstrekken. Omdat het een bereput is komen ze zelf niet meer uit!

Gedupeerden nu verzamelen en bundelen om je rechten te halen! wie volg?

Gesloten