Ik heb een skivakantie geboekt voor bijna 2000 euro. Nu wordt mij 1,5 week voor vertrek medegedeeld door sunweb dat het hotel waar ik heen zou gaan overboekt is, ik kan er dus niet terecht.
Het hotel waar ik naartoe zou gaan ligt aan de piste nu biedt sunweb als alternatief een hotel dat in een dorp verderop ligt waarbij ik iedere dag 15 minuten in de bus moet zitten voordat ik bij de skiliften aankom. Ze willen me hiervoor wel 50 euro bieden ter compensatie.
Dit kan toch zomaar niet? Welke rechten heb ik en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat ook daadwerkelijk voor elkaar krijg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sunweb: Hotel overboekt voor vertrek
-
Re: Sunweb: Hotel overboekt voor vertrek
Na mijn weten, hoef je dit niet te accepteren.
Is het hotel wat ze aanbieden gelijk waardig aan het hotel waar je in eerste instantie naar toe zou gaan?
Volgens mij zou je zelfs kostenloos kunnen annuleren, de touroperator brengt een wijziging aan die jij niet wilt.
Je hebt ten slot van rekening een contract afgesloten met hun in een bepaalde periode voor dat hotel.
En 50 euro compensatie is ook erg weining
Is het hotel wat ze aanbieden gelijk waardig aan het hotel waar je in eerste instantie naar toe zou gaan?
Volgens mij zou je zelfs kostenloos kunnen annuleren, de touroperator brengt een wijziging aan die jij niet wilt.
Je hebt ten slot van rekening een contract afgesloten met hun in een bepaalde periode voor dat hotel.
En 50 euro compensatie is ook erg weining
Schandalig natuurlijk! Allereerst bieden ze niets gelijkswaardigs aan en komen ze met € 50,- compensatie. Lachertje. Ik zou direct laten weten dat u niet akkoord gaat en Sunweb verzoeken een gelijkwaardig hotel te bieden. Mocht het op niets uitlopen dan direct de geschillencommissie reizen inschakelen. Succes.
Ze horen absoluut met een gelijkwaardig of beter alternatief te komen. Wanneer ze dit niet kunnen bieden is een vergoeding van € 50,- natuurlijk een aanfluiting. Doorgeven dat je niet akkoord gaat met het aanbod, dan zullen ze naar een beter alternatief moeten zoeken voor je.
dendy schreef:Ze horen absoluut met een gelijkwaardig of beter alternatief te komen. Wanneer ze dit niet kunnen bieden is een vergoeding van € 50,- natuurlijk een aanfluiting. Doorgeven dat je niet akkoord gaat met het aanbod, dan zullen ze naar een beter alternatief moeten zoeken voor je.
Natuurlijk is Sunweb nalatig, maar dreigen met geschillen toestanden etc etc heeft weinig zijn als je nog met vakantie wilt.
Alg voorwaarden controleren, aangetekende brief sturen voor een fatsoenlijke compensatie bijvoorbeeld E 50 p/d, kijken of de TS zelf een alternatief kan vinden buiet sunweb on zoja reis afblazen bij Sunweb
heel sneu die overboeking, volgens mij is het in de krokusvakantie?
daarom sta je soms al met je rug tegen de muur, maar niet aan toegeven hoor
ten eerste zijn zij verplicht je een gelijkwaardig of beter alternatief aan te bieden, beter alternatief kan soms wel eens duurder uitvallen ter plaatse dus let goed op en blijf bij je standpunt staan dat je deze accomodatie juist geboekt hebt in verband met de gunstige ligging t.o. de skipiste.
Annuleren lijkt mij niet verstandig ivm de drukte in die periode.
Blijf ze attenderen op je recht en dan zullen ze wel over de brug MOETEN komen, vraag of zij wel aan HUN betalingsverplichtigen hebben voldaan???
Als alternatief kan je wel de geschillencommissie inschakelen alleen het probleem is je MOET nog op vakantie. Veel succes.
ten eerste zijn zij verplicht je een gelijkwaardig of beter alternatief aan te bieden, beter alternatief kan soms wel eens duurder uitvallen ter plaatse dus let goed op en blijf bij je standpunt staan dat je deze accomodatie juist geboekt hebt in verband met de gunstige ligging t.o. de skipiste.
Blijf ze attenderen op je recht en dan zullen ze wel over de brug MOETEN komen, vraag of zij wel aan HUN betalingsverplichtigen hebben voldaan???
Als alternatief kan je wel de geschillencommissie inschakelen alleen het probleem is je MOET nog op vakantie. Veel succes.
Wat moet hij/zij met zo,n advies, sunweb zal wel roepen OVERMACHT vlg hun alg. voorwaarden, Sunweb moet niets als ze niet willen omdat ze de klant in de houdgreep hebben, de reis van hun is super scherp geprijstjobal schreef:heel sneu die overboeking, volgens mij is het in de krokusvakantie?