Ik heb helaas vorig jaar mijn zaak moeten sluiten. Ik heb nu een aantal schulden die ik netjes wil afbetalen, maar sommige deurwaarders zijn nogal dwingend in hun handelen. Ik heb nu de volgende vraag als een deurwaarder beslag legt op goederen wat zijn dan de rechten van mijn man . Wij zijn op Huwelijkse voorwaarden getrouwd (we staan ingeschreven in het huwelijksgoederenregister) in artikel 7 van de Huwelijkse voorwaarden staat: De goederen, waarvan niet mocht blijken wiens eigendom zij zijn zullen worden geacht aan ieder der echtgenoten voor de helft in eigendom toe te behoren. De notaris zegt dat mijn man hierin beschermd is want bijv. een bank is 50% van mij en 50% van mijn man. Je kan de bank niet doormidden zagen. De deurwaarder zegt dat 50% van de openbare verkoop dan naar mijn man toegaat als ware een schadeloosstelling. We hebben de vraag voorgelegd aan ARAG onze rechtbijstandverzekering en die is van mening dat er wat ondernomen kan worden als de spullen ook daadwerkelijk zijn verkocht en de hoogte van het bedrag die mijn man heeft ontvangen te laag is. Volgens ARAG kan mijn man voor de openbare verkoop niks ondernemen. Wij begrijpen het niet want het zijn toch ook zijn spullen. Ik heb aan ARAG gevraagd waar dit dan in geregeld is in welk artikel van BW. ARAG kan ons niet verwijzen, volgens haar is het gewoon zo. Ja aan zo'n antwoord hebben we niks. Wij hebben daarom contact gezocht met het juridisch loket en die zeggen dat mijn man toch wel bescherming heeft want we zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. We hebben volgende week een afspraak met het Juridisch Loket.
Mijn vraag hier op het forum is dan ook wie heeft ook zoiets meegemaakt, kan iemand ons adviseren. Alvast bedankt...