LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp gevraagd: muziekmobiel stuk

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
christine105

Hulp gevraagd: muziekmobiel stuk

Ongelezen bericht door christine105 »

Eind december kocht ik een muziekmobiel voor boven een babybox. Deze kocht ik bij een winkel waarop al een jaar oid 'opheffingsuiterverkoop' staat. Ik twijfelde nog of ik deze zelf wilde houden of weggeven aan mijn zwangere schoonzusje. De mobiel hing in de etalage en bij navraag van mij was er geen doos meer aanwezig. De eigenaar liet zien en horen dat het apparaatje werkte naar behoren. Het geheel werd netjes als cadeau ingepakt.
Met kerst besloot ik om de mobiel voor mijn pasgeboren baby boven de box te hangen, leuk voor 1 week. Toen ging het muziekje wat uit de mobiel komt dmv een opwindknop heel langzaam lopen, soms deed die het helemaal niet meer of stopte het muziekje al na een paar seconden. Ik begin januari terug naar de winkel (met bon!). Zonder probleem kreeg ik een nieuw muziekdoosje. Maar 1 week later onstaat het zelfde probleem.. Ik weer terug, maar nog voor ik mn verhaal kon doen was de eigenaar duidelijk 'je hebt het zelf gesloopt' . Ik zou het opwindsysteem hebben gesloopt want te ver hebben doorgedraaid. Uiteraard is dat niet waar, maar een redelijk gesprek was niet mogelijk. Na heel wat discussie zijn we overeen gekomen dat ik het muziekdoosje in de winkel achter laat zodat de eigenaar deze kan maken. Vervolgens zouden ze muziekdoosje per post naar mij opsturen, binnen 1 week. Op zich prima maar nu bijna 2 wkn verder en nog niets gezien of gehoord. Waar zou ik recht op hebben? Liefst wil ik mijn geld terug (69,95) of desnoods een tegoedbon. Een muziekdoosje die het doet ook prima. Wie heeft een goed advies?

Hanscn

Re: Hulp gevraagd: muziekmobiel stuk

Ongelezen bericht door Hanscn »

Je hebt natuurlijk recht op een werkend muziekmobiel. Als de verkoper er ook na een tweede poging niet in slaagt je een normaal werkend muziekmobiel te geven, dan heb je recht op volledige teruggave van de aankoopsom: het gaat immers om een consumentenkoop en de verkoper is gehouden je een deugdelijk produkt te geven en anders de aankoopsom terug te geven.
Als de verkoper je niet wil terugbetalen dan kun je hem alleen maar dwingen via de (kanton-)rechter. Daarvoor heb je geen advocaat of een jurist nodig, maar natuurlijk wel iemand die weet hoe je zoiets aanpakt. Misschien kun je terecht bij een deurwaardersbureau: die kunnen een standaard dagvaarding laten uitbrengen (plukken ze van een CD-ROM). Als je wint zijn de kosten voor de verkoper. Maar als je tegen die verkoper zegt dat je al contact hebt met een deurwaardersbureau en hem nog een kans geeft terug te betalen, misschien helpt dat. Succes!

Gesloten