LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorbraak woekerpolisaffaire

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

leukishetniet schreef:Ik volgens u misschien geen ervaringskennis, maar u draait echt een beetje door. ALs u al die energie had gestopt in een goede advocaat ipv hier op elk bericht te reageren, dan was u nu een stuk verder geweest.
U heeft kennelijk ook niet opgepikt dat mijn voorkeur uitgaat naar KiFiD-route, met respect voor elke juridische actie.
Maar u heeft helemaal gelijk: mijn 200 uur zelfstudie en participatie in deze fora heeft me al 40.000 euro advocaatkosten uitgespaard. Zullen we het nu weer over de inhoud hebben, waar medegedupeerden wat mee opschieten?

leukishetniet
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:52

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door leukishetniet »

U zegt dat het u geld heeft uit gespaard? Maar het gaat u toch om schadeloos stelling? De kifid route zoals u die zo mooi noemt heeft u nog niets op geleverd. Stel dat we u uren gaan waarderen op 35 euro per uur. Hoeveel bent u dan al kwijt? U bent nog steeds niet schadeloos gesteld, en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat u ooit een keer tevreden zult zijn.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

leukishetniet schreef:U zegt dat het u geld heeft uit gespaard? Maar het gaat u toch om schadeloos stelling? De kifid route zoals u die zo mooi noemt heeft u nog niets op geleverd. Stel dat we u uren gaan waarderen op 35 euro per uur. Hoeveel bent u dan al kwijt? U bent nog steeds niet schadeloos gesteld, en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat u ooit een keer tevreden zult zijn.
Het schijnt u te zijn ontgaan dat Crommentuyn versus Reaal tot een definitieve bindende uitspraak Geschillencommissie & Commissie van Beroep KJiFiD heeft geleid (waartegen geen hoger beroep meer mogelijk is), waarbij aan Crommentuyn 100% schadevergoeding is toegekend, ca. 24.400 euro. Zie het desbetreffende subforum onder 'woekerpolis'. Zullen we het nu weer over de inhoud hebben, waar medegedupeerden wat aan hebben?

leukishetniet
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:52

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door leukishetniet »

Maar welke schadevergoeding heeft u nu gehad?

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

leukishetniet schreef:Maar welke schadevergoeding heeft u nu gehad?
Ook dat heb ik al gemeld, leest u de subfora onder woekerpolis eigenlijk wel? Ikzelf zit nu na 1 jaar in de Geschillenfase van KiFiD. Ik stel vast dat u niets meer te berde brengt waar medegedupeerden wat aan hebben en wacht dus verder andere - wel inhoudelijke - bijdragen in dit subforum af.

Marjanne/3
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2011 17:43

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Marjanne/3 »

Hierbij een inhoudelijke bijdrage of beter gezegd een vraag: Het beste pad om de vezekeraars aan te pakken en de vergoedingen te krijgen waar mensen met een woekerpolis(sen) recht op hebben! Is dat Consumentenclaim iets? (collectief tegen de verzekaars). Of komt dat uiteindelijk op hetzelfde neer als stichting verliespolis en woekerpolisclaim.

Groet.
Marjan

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Marjanne/3 schreef:Hierbij een inhoudelijke bijdrage of beter gezegd een vraag: Het beste pad om de vezekeraars aan te pakken en de vergoedingen te krijgen waar mensen met een woekerpolis(sen) recht op hebben! Is dat Consumentenclaim iets? (collectief tegen de verzekaars). Of komt dat uiteindelijk op hetzelfde neer als stichting verliespolis en woekerpolisclaim.

Groet.
Marjan
Beste Marjan,

Zie mijn vernietigende oordeel over Consumentenclaim op http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964
Ook in andere subfora is hierover gesproken:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91978

En andere subfora waarop juwita en ik en anderen publiceren.

Nee, mijn advies blijft: bestudeer de zaken en volg de KiFiD route net als Crommentuyn.

Tot slot: Consumentenclaim (dus even afgezien van de ASR polissen) komt pas in beweging nadat u het compensatievoorstel van de verzekeraar heeft ontvangen. Dan zitten we inmiddels in 2012. Consumentenclaim correspondeert tot die tijd niet met individuele gedupeerden.
En ja, ook ik heb me aangesloten bij Consumentenclaim.nl om uit de eerste hand hierover te kunnen schrijven ;-)

leukishetniet
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:52

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door leukishetniet »

Niet iedereen heeft alle tijd van de wereld zoals dhr. van Rossum. Nogmaals als Asr nakomt wat er in het programma van afgelopen maandag is toegezegd, dan moeten alle verzekeraars over de brug komen.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

leukishetniet schreef:Niet iedereen heeft alle tijd van de wereld zoals dhr. van Rossum. Nogmaals als Asr nakomt wat er in het programma van afgelopen maandag is toegezegd, dan moeten alle verzekeraars over de brug komen.
U heeft geloof ik de pointe van mijn analyse gemist, http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964
1. ASR komt niet over de brug
2. Andere verzekeraars dus ook niet

Tenzij gedwongen in een procedure, waar u zelf werk van moet maken.
Voor Falcon polishouders via advocaat Kranenburg.
In alle andere gevallen via KiFiD route.

ASR gaat vanaf mei wel alle 35.000 Falconpolishouders (althans degenen die een TrosRadar brief hebben gestuurd, dus sturen die brief) benaderen met een voorstel om kosteloos over te stappen naar een beter & veiliger product. Dat is echter geen 100% schadecompensatie, maar hooguit een schadebeperking in afwachting van uw definitieve zaak. Zeker overwegen, elke beperking van schade is er alvast 1, zeker als u geen verklaring van vrijwaring ondertekent.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

jawelski schreef:Zeg is het nou eens afgelopen met dat geheimzinnige gedoe
Over welke geheimzinnigheid heeft u het?

leukishetniet
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:52

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door leukishetniet »

Meneer van Rossum, u praat onzin weliswaar gebruikt u hiervoor teksten die niemand begrijpt en verwijst u naar allerlei subfora, maar het blijft onzin. Asr gaat niet alleen de falcon polissen repareren, maar ook alle Asr polissen. Ik snap wel dat u dit liever niet wil, want dan bent u immers u hobby kwijt en zult u opzoek moeten naar een nieuwe zuurpruimen hobby.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

leukishetniet schreef:Meneer van Rossum, u praat onzin weliswaar gebruikt u hiervoor teksten die niemand begrijpt en verwijst u naar allerlei subfora, maar het blijft onzin. Asr gaat niet alleen de falcon polissen repareren, maar ook alle Asr polissen. Ik snap wel dat u dit liever niet wil, want dan bent u immers u hobby kwijt en zult u opzoek moeten naar een nieuwe zuurpruimen hobby.
Als u gelooft dat ASR u echt 100% schadevergoeding zal uitkeren, zonder dat u daar wat voor hoeft te doen, moet u dat vooral blijven geloven.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door wevera »

In verwarrende tijden is het altijd goed om de feiten te laten spraken.

Deze zijn wat de nieuwste ontwikkelingen betreft:

- Een rechtbank heeft verzekeraar ASR veroordeeld tot een aanzienlijke vergoeding aan een polishouder voor de nadelige effecten van de verkoop van een beleggingsverzekering, Falcon levensplan , wegens dwaling. Dit werd een doorbraak genoemd.
- ASR gaat hier tegen in hoger beroep, Er wordt geen enkele vergoeding uitgekeerd.
- Een stichting, "consumentenclaim "is bezig met het voorbereiden van een massaclaim op basis van de gerechtelijke uitspraak die nu in hoger beroep verkeert. Er is nog geen enkel zicht op een resultaat.
- ASR heeft toegezegd dat polishouders die dit willen van hun huidige beleggingsverzekering kunnen overstappen naar een ander financieel product. Wat hiervan het resultaat is is onbekend. Het zijn allemaal individuele procedures. Ondertekening voor finale kwijting is niet nodig. Dit werd als bijzonder aangeduid.
- Andere verzekeraars zwijgen over deze kwestie. Niemand levert commentaar of heeft aanvullingen. Andere verzekeraars, zoals Achmea, hebben al eerder gezegd hebben dat overstappen mogelijk is. Over het wel of niet ondertekeningen voor finale kwijting zijn geen mededelingen gedaan.

Dat is alles. Voor de rest blijft alles zoals het was.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

Clelia
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2011 10:52

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Clelia »

Kan iemand mij aub zeggen waar ik een goed voorbeeld voor een Stuitingsbrief inzake verjaring Dwaling kan vinden? Dank voor antwoord.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Clelia schreef:Kan iemand mij aub zeggen waar ik een goed voorbeeld voor een Stuitingsbrief inzake verjaring Dwaling kan vinden? Dank voor antwoord.
Oproep aan alle gedupeerden die maar via dit forum blijven reageren: lees eerst het forum 'woekerpolis' en de vele subfora, alvorens u vragen stelt.
Concreet in dit geval: zie subforum van juwita:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91988
Maar raadpleeg ook de vele andere recente subfora.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Volg de nieuwe subfora van later vandaag.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Ik heb vandaag bij hoorzitting 2e Kr. Cie Fin te horen gekregen dat het Crommentuyn arrest door KiFiD als 'richtinggevende uitspraak' wordt gezien.

w.plank
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:08

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door w.plank »

Hallo M.van Rossum

Ik heb ook een woekerpolis van delta lloyd.
Als ik met deze polis doorga krijg ik een bedrag uitgekeerd, maar deze voldoet bij lange na niet aan datgene wat ze mij hebben toegezegd, in deze polis zit ook een overlijdensrisikoverzekring en een arbeisongeschiktheidsverzekering.
Maar nu mijn probleem, ze hebben 1 fout gemaakt in mijn polis zit namelijk een gagarandeerde uitkeringsgarantie in, en laat die nou heel hoog zijn wel 10keer hoger dan wat de belegging nu opbrengt als ik zo door blijf gaan.
Dit heb ik zwart op wit staan, dit heb ik gemeld bij de verzekering waarop hun mij een nieuwe gewijzigde polis hebben gestuurd, met een excuses voor de gemaakte fout, deze opbrengst kan nooit gehaald worden met de inleg die ik nu maandelijks betaal was hun antwoord, als wij een fout maken keerd de verzekering niet uit, nu maken ze zelf een fout en ook nu willen ze wederom niet tot uitkering overgaan als het hiertoe komt.
Deze heb ik dan ook geweigerd n.o.m mij rechtsbijtandsverzekering, ze mogen niet eenzijdig de polis wijzigen het is een overeenkomst die ook voor hun bindend is hij zij wel dat ik niets moet wijzigen, daar hun dan de polis ook kunnen aanpassen, deze brief heb ik zowel met de post als aangetekend verstuurd.
Hun antwoord was dat ze dit terzijnen tijd gaan bekijken, dat is voor mij pas in 2024.
Wat kan of moet ik doen.

BVD

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

w.plank schreef: Dit heb ik zwart op wit staan, dit heb ik gemeld bij de verzekering waarop hun mij een nieuwe gewijzigde polis hebben gestuurd, met een excuses voor de gemaakte fout, deze opbrengst kan nooit gehaald worden met de inleg die ik nu maandelijks betaal
Waar het om gaat is of dat kapitaal wel realistisch was op het moment dat u de polis afsloot.
Als er toen al een fout gemaakt is, wordt het een lastig verhaal maar kan het zo zijn dat u misleid bent.

Dus eerst even de zaken proberen te scheiden:
- wat was ingangsdatum polis en wat is toen met u allemaal afgesproken en in polis(voorwaarden) vastgelegd?
- wanneer (na hoeveel jaar looptijd) is u een nieuwe polis gestuurd en waarom?
- werking garantie tijdens polis (wat was de garantie: een gegarandeerd rendement of een gegarandeerd kapitaal op einddatum?)
- wat is er precies in uw compensatiebrief van afgelopen maand gezegd?

Als er sprake is van een loepzuivere garantieafspraak, doet het er niet meer toe dat met (huidige) inleg en (huidige) poliswaarde dat kapitaal niet meer bereikt kan worden: daar dient nu precies die garantie voor.

Wilfred,sliedrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 18:47

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Wilfred,sliedrecht »

Goedeavond, Langzaam zakt bij ons de moed in de schoenen. Helaas zijn wij in het verleden ook al dexia slachtoffers geweest en nu waarschijnlijk ook Falcon Leven / ASR slachtoffers. Wij hebben 2 Levensplan+ polissen en 1 Levensplan polis lopen via Falcon leven. Wie kan mij vertellen welke stappen we nu het beste kunnen nemen. Wij hebben langzaam het vertrouwen in de maatschappij wel verloren. Doodziek word je hiervan weer wordt er geld gestolen van de eerlijke burger. Gr Wilfred, Sliedrecht

Gesloten