LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 apr 2010 17:52
Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Ik heb in 2007 het Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering afgesloten. Nu zie ik op het waarde overzicht dat ik van mijn jaarlijkse inleg van €2400, € 790 aan kosten betaal.
Is dit wel legaal? Ik denk dat ik het plan maar af ga kopen, is dit verstandig en wat zijn de kosten?
Met vriendelijke groet,
Berend ten Hove
Is dit wel legaal? Ik denk dat ik het plan maar af ga kopen, is dit verstandig en wat zijn de kosten?
Met vriendelijke groet,
Berend ten Hove
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Betreft een lijfrente, dus als je afkoopt houd de maatschappij 72% kosten in. M.u.v. 20% boete kun je hier nog wat van terugkrijgen van de fiscus.
Waarom ga je niet naar je tussenpersoon, banksparen kan een goede optie zijn.
Waarom ga je niet naar je tussenpersoon, banksparen kan een goede optie zijn.
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Beste Berend,BerendtenHove schreef:Ik heb in 2007 het Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering afgesloten. Nu zie ik op het waarde overzicht dat ik van mijn jaarlijkse inleg van €2400, € 790 aan kosten betaal.
Is dit wel legaal? Ik denk dat ik het plan maar af ga kopen, is dit verstandig en wat zijn de kosten?
Met vriendelijke groet,
Berend ten Hove
Je herbegint een discussie die hier al gevoerd is, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=75460
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Geachte heer Ten Hove,
Ik zie dat u een vraag heeft over uw verzekering bij Generali. Wij zijn graag bereid om een antwoord te geven op uw vraag. Aan de hand van uw bericht op dit forum heb ik echter onvoldoende informatie. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw gegevens (naam en telefoonnummer) en uw polisnummer aan mij door te geven? Stuurt u uw gegevens naar [email protected] met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda Mantel. Ik zal uw bericht bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een antwoord krijgt op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
Ik zie dat u een vraag heeft over uw verzekering bij Generali. Wij zijn graag bereid om een antwoord te geven op uw vraag. Aan de hand van uw bericht op dit forum heb ik echter onvoldoende informatie. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw gegevens (naam en telefoonnummer) en uw polisnummer aan mij door te geven? Stuurt u uw gegevens naar [email protected] met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda Mantel. Ik zal uw bericht bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een antwoord krijgt op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Ha, ha, Generali volgt in ieder geval dit forum. Dat kwam ook al naar voren in mijn verwijzing:Generali schreef:Geachte heer Ten Hove,
Ik zie dat u een vraag heeft over uw verzekering bij Generali. Wij zijn graag bereid om een antwoord te geven op uw vraag. Aan de hand van uw bericht op dit forum heb ik echter onvoldoende informatie. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw gegevens (naam en telefoonnummer) en uw polisnummer aan mij door te geven? Stuurt u uw gegevens naar [email protected] met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda Mantel. Ik zal uw bericht bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een antwoord krijgt op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
Zouden andere verzekeraars deze site ook zo goed volgen?Je herbegint een discussie die hier al gevoerd is, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=75460
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Hallo Berend ten Hove
€ 790 aan jaarkostenagslag bij een jaar-inleg van € 2400 is veel te veel. Op deze manier kan deze polis nooit geen rendement opleveren, laat staan het beter doen dan een eenvoudige spaarrekening met 3-4% jaarrente.
Is dit ook zo verteld bij het aangaan van de polis, in de zgn. procontractuele fase? Zo niet dan ben je misleid en is er sprake van dwaling.
Ik zou in elk geval overwegen af te kopen. Maar de afkoopkosten binnen 5 jaar na aanvang van de polis zijn erg hoog en dan hou je niet veel over.
Het is in elk geval verstandig bij de verzekeraar de afkoopregeling, de netto-afkoopwaarde op te vragen en de fiscale gevolgen, want die zijn er ook nog.
Verder is het aan te bevelen een klachtbrief en een stuitingsbrief op te sturen. Dit laatste in verband met het niet laten verjaren van een juridische claim. Het opsturen moet aangetekend gebeuren, met antwoord, bewijs van ontvangst, retour.
Reken alles zelf na en ga niet af op de mooie praatjes van de tussenpersoon.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever
€ 790 aan jaarkostenagslag bij een jaar-inleg van € 2400 is veel te veel. Op deze manier kan deze polis nooit geen rendement opleveren, laat staan het beter doen dan een eenvoudige spaarrekening met 3-4% jaarrente.
Is dit ook zo verteld bij het aangaan van de polis, in de zgn. procontractuele fase? Zo niet dan ben je misleid en is er sprake van dwaling.
Ik zou in elk geval overwegen af te kopen. Maar de afkoopkosten binnen 5 jaar na aanvang van de polis zijn erg hoog en dan hou je niet veel over.
Het is in elk geval verstandig bij de verzekeraar de afkoopregeling, de netto-afkoopwaarde op te vragen en de fiscale gevolgen, want die zijn er ook nog.
Verder is het aan te bevelen een klachtbrief en een stuitingsbrief op te sturen. Dit laatste in verband met het niet laten verjaren van een juridische claim. Het opsturen moet aangetekend gebeuren, met antwoord, bewijs van ontvangst, retour.
Reken alles zelf na en ga niet af op de mooie praatjes van de tussenpersoon.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 feb 2011 17:43
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Eens even kijken of ik de discussie over 'Generali' woekerpolissen weer eens op gang kan krijgen hier. (uit de 'mottenballen'). Wie heeft er een Generali toekomstplan? en ook zo belachelijk veel op verloren?
Groet,
Marjanne
Groet,
Marjanne
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Beste Marjanne,Marjanne/3 schreef:Eens even kijken of ik de discussie over 'Generali' woekerpolissen weer eens op gang kan krijgen hier. (uit de 'mottenballen'). Wie heeft er een Generali toekomstplan? en ook zo belachelijk veel op verloren?
Groet,
Marjanne
Dit lijkt me inderdaad de plek om te bezien of er medegedupeerden zijn te vinden.
Mijn advies is ook om alle eerdere berichten van Generali gedupeerden in dit subforum terug te lezen, dan krijg je al een eerste indruk of er iets 'gemeenschappelijks' valt te ontdekken.
De subfora van Crommentuyn, juwita, etc. blijven natuurlijk de algemene aanbevelingen bevatten.
Verder zal het zo zijn dat er niet veel medegedupeerden reageren (in mijn geval heb ik pas na 1 jaar een echte medegedupeerde van ABN AMRO op het forum ontmoet), zodat je gewoon zelf je klacht & vordering moet starten en daarover verslag doen. Dan ben je a) al goed bezig en b) sluiten zich misschien later anderen aan. Ook Crommentuyn heeft bijna 3 jaar 'onzichtbaar' zelf moeten opereren en pas nu horen we zijn verslag.
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Geachte dames en heren,
Wij lezen berichten over onvrede met Generali-verzekeringen. Dat betekent een ontevreden klant en dat vinden wij natuurlijk vervelend. Wij zijn graag bereid om uw vragen persoonlijk te beantwoorden. Omdat iedere situatie anders is, kunnen wij niet via dit forum een standaard antwoord formuleren. Als u vragen heeft, dan kunt u die mailen naar [email protected] met in de onderwerpregel ‘t.a.v. Belinda Mantel’. Ik zal uw bericht dan per omgaande bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een passend antwoord krijgt op uw vragen.
Met vriendelijk groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
Wij lezen berichten over onvrede met Generali-verzekeringen. Dat betekent een ontevreden klant en dat vinden wij natuurlijk vervelend. Wij zijn graag bereid om uw vragen persoonlijk te beantwoorden. Omdat iedere situatie anders is, kunnen wij niet via dit forum een standaard antwoord formuleren. Als u vragen heeft, dan kunt u die mailen naar [email protected] met in de onderwerpregel ‘t.a.v. Belinda Mantel’. Ik zal uw bericht dan per omgaande bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een passend antwoord krijgt op uw vragen.
Met vriendelijk groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
Laatst gewijzigd door Generali op 11 feb 2011 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Kijk eens aan Marjanne,
Je ziet, dit forum wordt actief gelezen door Generali.
Doe er je voordeel mee. Je hebt nu rechtstreeks contact!
Maar blijf in dit subforum rapporteren over je bevindingen.
Kijk wel eerst even op website van Generali, aan welke procedure je je daar hebt te houden.
http://www.generali.nl/wps/portal/gener ... L_CONTEXT=
En dien niet een 'vage' klacht in, maar start met een concrete vordering tot 100% schadevergoeding.
En kijk vantevoren naar de KiFiD procedure.
http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure
En bewandel de "Crommentuyn" route, je garantie op succes.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822
Je ziet, dit forum wordt actief gelezen door Generali.
Doe er je voordeel mee. Je hebt nu rechtstreeks contact!
Maar blijf in dit subforum rapporteren over je bevindingen.
Kijk wel eerst even op website van Generali, aan welke procedure je je daar hebt te houden.
http://www.generali.nl/wps/portal/gener ... L_CONTEXT=
En dien niet een 'vage' klacht in, maar start met een concrete vordering tot 100% schadevergoeding.
En kijk vantevoren naar de KiFiD procedure.
http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure
En bewandel de "Crommentuyn" route, je garantie op succes.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Polis loopt pas 4 jaar. Zitten daar dan niet die vervelende advieskosten tussenpersoon in?
Leuk zo'n persoonlijk contact met ene Belinda. Heb bij Zwitserleven al diverse Belinda's gesproken. Belinda gaat jou slechts begeleiden naar een iemand die never een precedent scheppende oplossing zal geven.
Ben wel benieuwd dus blijf forum vullen,
RJK
Leuk zo'n persoonlijk contact met ene Belinda. Heb bij Zwitserleven al diverse Belinda's gesproken. Belinda gaat jou slechts begeleiden naar een iemand die never een precedent scheppende oplossing zal geven.
Ben wel benieuwd dus blijf forum vullen,
RJK
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Vandaar:Demysas schreef: Leuk zo'n persoonlijk contact met ene Belinda. Heb bij Zwitserleven al diverse Belinda's gesproken. Belinda gaat jou slechts begeleiden naar een iemand die never een precedent scheppende oplossing zal geven.
Kijk wel eerst even op website van Generali, aan welke procedure je je daar hebt te houden.
http://www.generali.nl/wps/portal/gener ... L_CONTEXT=
En dien niet een 'vage' klacht in, maar start met een concrete vordering tot 100% schadevergoeding.
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Yep, dat is wel te verwachten. Kijk je contract/polis en je polisvoorwaarden na. Dus is afkoop doorgaans geen optie, ook niet vanwege eventuele fiscale nadelen. We hebben het hier dus over vordering van 100% schadecompensatie + (tussentijds) kosteloos overstappen naar beter & veiliger product bij wijze van voorlopige schadebeperking, in afwachting van definitieve genoegdoening.Demysas schreef:Polis loopt pas 4 jaar. Zitten daar dan niet die vervelende advieskosten tussenpersoon in?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 feb 2011 17:43
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Geachte mevrouw Belinda Mantel,
Ik heb Generali in mei 2010 een aangetekend schrijven doen toekomen waarvan een 1e reactie uwerzijds in December 2010 is gekomen. Dit na nogmaals 2 keer een klacht-mail reminder te hebben gestuurd.
Uw reactie in dec. 2010 was zeer onbevredigend, waarop ik vervolgens weer een aangetekend schrijven heb verzonden aan u in januari 2011.
Dit keer was de reactie wat vlotter maar toch weer zeer onbevredigend.
Generali had ik al laten weten dat mijn tussenpersoon met de noorderzon verdwenen was maar u reageert vrolijk met: Wij mogen u niet adviseren. Neemt u contact op met Adviesgroep….. (Voor mij totaal onbekend en ook nog eens 110 km enkele reis van mijn woonplaats).
Ik neem aan dat ook u uit de media heeft vernomen dat héél veel mensen het vertrouwen in tussenpersonen zijn verloren omdat juist die deze ondoorzichtige producten verkocht hebben.
Verder begrijp ik dat wij deze discussie niet on-line zullen gaan voeren. Ik ben mij aan het beraden welke verdere stappen ik zal gaan ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Ik heb Generali in mei 2010 een aangetekend schrijven doen toekomen waarvan een 1e reactie uwerzijds in December 2010 is gekomen. Dit na nogmaals 2 keer een klacht-mail reminder te hebben gestuurd.
Uw reactie in dec. 2010 was zeer onbevredigend, waarop ik vervolgens weer een aangetekend schrijven heb verzonden aan u in januari 2011.
Dit keer was de reactie wat vlotter maar toch weer zeer onbevredigend.
Generali had ik al laten weten dat mijn tussenpersoon met de noorderzon verdwenen was maar u reageert vrolijk met: Wij mogen u niet adviseren. Neemt u contact op met Adviesgroep….. (Voor mij totaal onbekend en ook nog eens 110 km enkele reis van mijn woonplaats).
Ik neem aan dat ook u uit de media heeft vernomen dat héél veel mensen het vertrouwen in tussenpersonen zijn verloren omdat juist die deze ondoorzichtige producten verkocht hebben.
Verder begrijp ik dat wij deze discussie niet on-line zullen gaan voeren. Ik ben mij aan het beraden welke verdere stappen ik zal gaan ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Zie je? Iedere verzekeraar heeft een Belinda,
RJK
RJK
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Yep,Demysas schreef:Zie je? Iedere verzekeraar heeft een Belinda,
RJK
Vandaar het advies:
Kijk wel eerst even op website van Generali, aan welke procedure je je daar hebt te houden.
http://www.generali.nl/wps/portal/gener ... L_CONTEXT=
En dien niet een 'vage' klacht in, maar start met een concrete vordering tot 100% schadevergoeding.
Belinda geeft aan klacht rechtstreeks te behandelen, dus daar aan herinneren bij schrijven aan info@ met Belinda in de onderwerpregel. Als ze dan nog een keer afschuift op tussenpersoon aankondigen dat we haar op dit forum zullen villen. Uiteraard steeds deadline stellen: reactie binnen 2 weken.
En dan nu het goede nieuws: bij verstrijken van 6 weken kun je deze stap overslaan en KiFiD in klachtuiting & vordering laten weten dat het definitieve standpunt in kader van interne klachtenprocedure cf. reglement Generali geacht wordt te zijn gegeven, zodat KiFID-behandeling kan beginnen (zie reglement Ombudsman op dit punt).
Samengevat: interne klachtenprocedure gaat je hooguit 3 maanden kosten, de Ombudsfase vervolgens 6 maanden. Daarna wordt het pas leuk, want pas Geschillencommissie zal recht doen, de Ombudsman is een harlekijn van de verzekeraars. Zie ook de KASSA uitzending van morgen, die hier over schijnt te gaan.
Via 'PB' desgewenst meer aanwijzingen en voorbeeldteksten.
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Wordt Belinda dan HET GEZICHT van de oplossing van de totale woekerpolis affaire?
"" Kom op Belinda"" je kunt het!!!
RJk
"" Kom op Belinda"" je kunt het!!!
RJk
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
Iedereen die snel wil narekenen of zijn Generali polis vol woeker zit, kan van mij een voorbeeld spreadsheet krijgen. Mailtje naar martin at vanrossum.com
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Afkopen Generali Toekomstplan als Lijfrenteverzekering
De oplichting die bij dit soort Generali polissen heeft plaatsgevonden is, zo blijkt bij bestudering van de polisvoorwaarden, de volgende: bij een looptijd van 20 tot 30 jaar wordt gedurende de eerste 5 jaar (!) 30 tot 50% van de inleg als "eerste kosten" ingehouden. Vandaar dat gedupeerden in grote verbazing naar hun eerste jaaroverzichten staren: ze kunnen niet verklaren dat (5 jaar lang) hun actuele poliswaarde maar aangroeit met 50 tot 70% van hun inleg. Er moeten wel beursexplosies hebben plaatsgevonden om deze woekerinhouding te maskeren.Generali schreef:Geachte dames en heren,
Wij lezen berichten over onvrede met Generali-verzekeringen. Dat betekent een ontevreden klant en dat vinden wij natuurlijk vervelend. Wij zijn graag bereid om uw vragen persoonlijk te beantwoorden. Omdat iedere situatie anders is, kunnen wij niet via dit forum een standaard antwoord formuleren. Als u vragen heeft, dan kunt u die mailen naar [email protected] met in de onderwerpregel ‘t.a.v. Belinda Mantel’. Ik zal uw bericht dan per omgaande bij de juiste persoon neerleggen en zorgen dat u een passend antwoord krijgt op uw vragen.
Met vriendelijk groet,
Belinda Mantel
Communicatie Adviseur
Generali verzekeringsgroep
Deze "eerste kosten" bedragen daarmee ca. 5% van de totale inleg gedurende de looptijd van de polis en de jaarlijkse kosteninhoudingen kunnen mede daardoor uitkomen op 5% of meer (afhankelijk van bepaalde keuzes die verder nog in de polis zijn gemaakt). Op deze laatste kosteninhouding is uiteraard de 'compensatieregeling' van toepassing, zodat misschien op einddatum er iets van deze diefstal terugkomt (vraag daar elk jaar om aan verzekeraar).
Deze werking van de polis, zo blijkt mij in correspondentie met meerdere gedupeerden, is de verzekerden door de tussenpersonen waarmee Generali werkt in de precontractuele fase nooit goed uitgelegd (op grond van de Gedragscode Risico & Rendement van het Verbond van verzekeraars is en blijft Generali hiervoor verantwoordelijk). Verzekerden zijn daardoor 'misleid', dan wel hen is een 'niet passend product' geadviseerd, dat zij niet hadden gekocht indien hen deze werking wel duidelijk was geweest.
Gedupeerden kunnen hier een grond in vinden om contractontbinding te vorderen.
Naschrift:
Inmiddels is duidelijk geworden dat de compensatieregeling met name geen compensatie biedt voor te vroeg ingehouden (eerste) kosten. Dat wordt gewoon in de rekenmachine gegooid, met het resultaat dat New Flame aan de kaak heeft gesteld, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1143764