LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedonderd door Oxxio!benadeeld door Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vivian1972

Bedonderd door Oxxio!benadeeld door Essent

Ongelezen bericht door vivian1972 »

Half december2010 werd ik benaderd door medewerker van oxxio of ik over wilde stappen incl. voordelen. Daar ik de afgelopen 2 jaar een hoop gedoe had gehad met onkunde van Essent had ik daar wel oren na. De medewerker rekende uit dat ik 140 euro per maand ging betalen. ik vroeg hem de informatie en bevindingen naar mij te verzenden zodat ik dit nog eens na kon lezen. De medewerker zou een welkomstpakket versturen waarin alles stond.Mocht ik er niets in zien dan kon ik het binnen een week aangeven. Mocht ik na een eventuele overstap naar Oxxio niet tevreden zijn kon ik alles binnen een maand opzeggen. Begin januari 2011krijg ik namens OXXIO een meterstandenkaart of ik die in wilde vullen. Ik heb dat niet gedaan want ik ben geen klant. Enkele dagen later ontving ik een brief van Oxxio welkom nieuwe klant??En een rekening? ik zou 174 euro moeten betalen. Hierop heb ik Oxxio gebeld hoe ze erbij kwamen dat ik een klant was. Ik was door hen overgezet en Essent was afgemeld? Ik wilde per ingangsdatum opzeggen dit kon volgens medewerker en deze zou dit regelen. Ondertussen was er wel geld afgeschreven van mijn rekening. Ik heb Essent gebeld bleek alles per januari 2011 opgezegd te zijn door Oxxio. Essent zet alles terug. Nu blijkt dat oxxio 2 maanden verplicht levert aan mij en vanaf maart weer |Essent. Dit kan toch zomaar niet. van essent krijg ik nu een boete voor eerder dan conract opzeggen en nog eens extra nota van 268,. Wiekan mij helpen dit alles ongedaan te maken. Van beide energiemaatschappijen wordt ik na vele telefoontjes niets wijzer beide beloven van alles maar komen geeneen afspraak na.

LadyDaisy

Re: Bedonderd door Oxxio!benadeeld door Essent

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Tja, welkomst pakketten worden niet verzonden, wel contracten.
Je hebt zelf niet tijdig geannuleerd en bent toch, door niet op tijd te reageren akkoord met het contract.
Ook al heb je geen bevestiging van je aanmelding ontvangen, toch is je afkoelperiode gaan lopen na dat telefoongesprek, wat die medewerker je ook verteld heeft.
Je kan je voicelog opvragen en als je daarin heel duidelijk bent dat je alleen informatie toegezonden wilde hebben, en de medewerker geeft dan niet aan dat je binnen een bepaalde termijn moet reageren voor een opzegging, dan pas sta je in je gelijk.
Die extra nota van Essent is waarschijnlijk je eindafrekening, wat logisch is, want je was overgestapt naar Oxxio, ook al dacht je van niet.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste vivian1972,

In het welkomstpakket zitten uw leveringsovereenkomst en de informatie die u nodig heeft betreffende uw overstap. Indien de leveringsovereenkomst niet tijdig wordt geannuleerd gaan wij leveren. De geleverde energie dient in dit geval betaalt te worden. U geeft aan dat u hier over al contact met ons heeft gehad. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Ik kan dan nagaan wat er met u is besproken en eventueel op zoek gaan naar een oplossing. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Borgdrone

Ongelezen bericht door Borgdrone »

LadyDaisy schreef:Tja, welkomst pakketten worden niet verzonden, wel contracten.
Je hebt zelf niet tijdig geannuleerd en bent toch, door niet op tijd te reageren akkoord met het contract.
Ook al heb je geen bevestiging van je aanmelding ontvangen, toch is je afkoelperiode gaan lopen na dat telefoongesprek, wat die medewerker je ook verteld heeft.
Je kan je voicelog opvragen en als je daarin heel duidelijk bent dat je alleen informatie toegezonden wilde hebben, en de medewerker geeft dan niet aan dat je binnen een bepaalde termijn moet reageren voor een opzegging, dan pas sta je in je gelijk.
Die extra nota van Essent is waarschijnlijk je eindafrekening, wat logisch is, want je was overgestapt naar Oxxio, ook al dacht je van niet.
Inderdaad domme consument.....had je maar beter moeten opletten!!!!

Kom nou toch zeg......je wordt op de meest onmogelijke tijden lastig gevallen met de meest mooie beloftes. Als het je eenmaal duidelijk is ben je de pineut en kost het bakken geld.
De consument ( en ook ondernemers overkomt het steeds vaker) wordt te vaak en te veel misleid middels telefonische verkoop. Het zou gewoon niet zo mogen zijn dat iets zonder ondertekening tegen je kan worden gebruikt. Geluiden kunnen aangepast.
Misschien een tip......verbreek na bekendmaking van beller de verbinding met de woorden geen interessen te hebben. Hoor niet toe en zeg vooral nergens ja op.
Je hoort het zoveel om je heen..van internet providers...tot luchtjes verkopers. Met een proefpakketje blijkt je er een tijd aan vast te zitten.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Begin januari 2011krijg ik namens OXXIO een meterstandenkaart of ik die in wilde vullen. Ik heb dat niet gedaan want ik ben geen klant. Enkele dagen later ontving ik een brief van Oxxio welkom nieuwe klant??En een rekening? ik zou 174 euro moeten betalen. Hierop heb ik Oxxio gebeld hoe ze erbij kwamen dat ik een klant was.
Ik lees nergens dat TS een contract toegestuurd heeft gekregen. Oftewel dat welkomstpakket. Ik lees dat TS een meterstandenkaart en enkele dagen later een brief heeft gekregen vergezeld van een rekening.
Ik lees dat TS toen terstond met Oxxio heeft gebeld met de vraag"huh wat is dit, ik ben geen klant".
M.a.w. ik mis dus de 7 werkdagen periode dat TS nog kon annuleren.

Aan de levering van en door Oxxio voor deze korte periode daar is geen nu geen ontkomen meer aan. Dit verbruik zult u inderdaad aan Oxxio moeten betalen.
Tsja, ten aanzien van de boete,.......... het is te hopen dat n leverancier coulant wil zijn.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Ja zo gaat dat, maar het is wel uitzonderlijk, aldus Bus. Met een d/t fout een directeur van een bedrijf met 800.000 klanten onwaardig, reageert Bus op:

http://www.gekopklanten.nl/gastcolumns/ ... rocuteerd/
Lees dan bij de ingezonden commentaren:

..........Want ik wil graag vooropstellen dat dit niet is hoe wij willen werken. Ons doel is namelijk om al onze klanten tevreden te stellen en geen mensen klant te maken terwijl zij hier nog niet achter staan. En als dat onverhoopt wel gebeurd(oei, foei Kees-Jan), dan dient hier direct actie op ondernomen te worden. Iedere dag weer zetten onze medewerkers zich voor de volle 100 procent in. Echter, het blijft mensenwerk, en waar mensen werken, gaat er helaas ook wel eens een en ander mis. Voorbeelden zoals die van u laten ons zien dat er nog voldoende ruimte is voor verbetering en houden ons scherp. Want wij blijven ons inzetten voor het verbeteren van onze dienstverlening en het verhogen van de klanttevredenheid.

Met vriendelijke groeten,
Kees Jan Bus,
Algemeen DirecteurOxxio
december 3, 2010

Bron: commentaren op
http://www.gekopklanten.nl/gastcolumns/ ... rocuteerd/

Gesloten