LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telford Risico Analyse…….what a joke
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Telford Risico Analyse…….what a joke
Mijn vriendin wilde gisteren een nieuw telford sim-only 200 afsluiten via belnu.nl, dat in zou moeten gaan op 11 mei.
Haar huidige abonnement loopt bij Vodafone, ook via belnu.nl, maar aangezien ze pas een nieuw toestelletje heeft, wilde ze alleen een sim-only, waarbij de aanbieding van Telford het goedkoopste uitviel.
Vandaag kreeg ze een mailtje van belnu.nl, dat de aanvraag bij Telford afgewezen was.
Meteen naar belnu gebeld, en gevraagd wat hier de rede van was.
Ik wil geen reclame maken, maar deze mensen zijn altijd zeer vriendelijk en behulpzaam, maar konden
mij hier geen antwoord op geven.
Telford gaf mij via de telefoon de opmerking, dat ze een risico analyse doorvoeren, en dat mij vriendin daardoor
afgewezen was.
Ongelofelijk. Hoe komen ze hier toch bij. Nooit een betalingsachterstand gehad, en geen vermelding die deze afwijzing zou kunnen motiveren.
Ik heb de dame van Telford toen gezegd, dat we dan wel een andere provider zouden zoeken, waarop ik het antwoord kreeg, dat ze hier ook afgewezen zou worden.
Wilden we meer informatie hebben, dan moesten we schriftelijk bij Telford een verzoek indienen.
Schriftelijk een verzoek indienen ??!! Nou nee dus.
Moeten wij schriftelijk een aanvraag doen bij Telford, om een abonnement bij hun te krijgen….op de knietjes ??
Ze zijn wel helemaal op hun achterhoofd gevallen.
Het blijkt nu, dat iedere provider haar graag wil hebben, dus Telford kan van ons helemaal in de ( zelf invullen ) zakken.
En Telford…..nog bedankt voor de insinuaties richting Belnu.nl
Haar huidige abonnement loopt bij Vodafone, ook via belnu.nl, maar aangezien ze pas een nieuw toestelletje heeft, wilde ze alleen een sim-only, waarbij de aanbieding van Telford het goedkoopste uitviel.
Vandaag kreeg ze een mailtje van belnu.nl, dat de aanvraag bij Telford afgewezen was.
Meteen naar belnu gebeld, en gevraagd wat hier de rede van was.
Ik wil geen reclame maken, maar deze mensen zijn altijd zeer vriendelijk en behulpzaam, maar konden
mij hier geen antwoord op geven.
Telford gaf mij via de telefoon de opmerking, dat ze een risico analyse doorvoeren, en dat mij vriendin daardoor
afgewezen was.
Ongelofelijk. Hoe komen ze hier toch bij. Nooit een betalingsachterstand gehad, en geen vermelding die deze afwijzing zou kunnen motiveren.
Ik heb de dame van Telford toen gezegd, dat we dan wel een andere provider zouden zoeken, waarop ik het antwoord kreeg, dat ze hier ook afgewezen zou worden.
Wilden we meer informatie hebben, dan moesten we schriftelijk bij Telford een verzoek indienen.
Schriftelijk een verzoek indienen ??!! Nou nee dus.
Moeten wij schriftelijk een aanvraag doen bij Telford, om een abonnement bij hun te krijgen….op de knietjes ??
Ze zijn wel helemaal op hun achterhoofd gevallen.
Het blijkt nu, dat iedere provider haar graag wil hebben, dus Telford kan van ons helemaal in de ( zelf invullen ) zakken.
En Telford…..nog bedankt voor de insinuaties richting Belnu.nl
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Waar heeft ze nu een abo afgesloten.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
wie is telford?
Kom op zeg, die risicoanalyse is er niet voor niks,en als telfort je niet accepteert als klant, tsja.
Maar om dan nu even 'ik **** af' topic te starten is nou ook weer niet nodig met sluikreclame voor die webshop..
Kom op zeg, die risicoanalyse is er niet voor niks,en als telfort je niet accepteert als klant, tsja.
Maar om dan nu even 'ik **** af' topic te starten is nou ook weer niet nodig met sluikreclame voor die webshop..
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Sephora, nu heeft ze Ben.
Gecontroleerd. Alles oké.
En wat betreft Mich24.
Ik maak geen sluip-reclame, en heb ook niets met deze shop te doen.
Maar ik heb goede ervaring met deze winkel, en dat mag ook vermeld worden.
Gecontroleerd. Alles oké.
En wat betreft Mich24.
Ik maak geen sluip-reclame, en heb ook niets met deze shop te doen.
Maar ik heb goede ervaring met deze winkel, en dat mag ook vermeld worden.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
En nog even iets Mich24
Je kunt niet zomaar veronderstellen dat de fout bij mijn vriendin zit, wat je dus wel insinueert.
Ik ga dit toch even tot op de bodem uitzoeken en hier plaatsen.
Je kunt niet zomaar veronderstellen dat de fout bij mijn vriendin zit, wat je dus wel insinueert.
Ik ga dit toch even tot op de bodem uitzoeken en hier plaatsen.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Succes, zou je schriftelijk moeten aanvragen bij Telfort.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Misschien is het wel een leuk idee om een advocaat een briefje te laten
schrijven, hoe ze zonder opgaaf van rede iemand weigeren, en
deze dan hier te plaatsen ??
schrijven, hoe ze zonder opgaaf van rede iemand weigeren, en
deze dan hier te plaatsen ??
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Snap best dat het niet leuk is om een afwijzing te krijgen maar je overdrijft wel een beetje. Laat die advocaat toch met rust en belangrijker werk doen.
De analyse geeft een bepaalde uitkomst die je op kunt vragen. Er is dus geen sprake van weigering zonder opgaaf van reden ook al krijg je de reden niet direct te horen.
Ik heb op de websites van een aantal providers gezocht en die geven aan dat je de oorzaak van de afwijzing om privacy redenen alleen schriftelijk kunt opvragen. Zo raar is dat dus niet van Telfort. Het kan natuurlijk gebeuren dat er een fout is gemaakt maar dat doen ze echt niet expres hoor.
De analyse geeft een bepaalde uitkomst die je op kunt vragen. Er is dus geen sprake van weigering zonder opgaaf van reden ook al krijg je de reden niet direct te horen.
Ik heb op de websites van een aantal providers gezocht en die geven aan dat je de oorzaak van de afwijzing om privacy redenen alleen schriftelijk kunt opvragen. Zo raar is dat dus niet van Telfort. Het kan natuurlijk gebeuren dat er een fout is gemaakt maar dat doen ze echt niet expres hoor.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
" Yme " en " Pindakaaspotje ",
Het lijkt er wel op, of jullie de standpunten van de providers verdedigen. Jullie goed recht.
Kan natuurlijk ook zijn, dat jullie voor een provider werken, maar laten we dat in het midden laten.
Zowel ik, als mijn vriendin, hebben nooit enig problemen gehad met wat voor een provider dan ook.
Mijn provider is zeker blij met mij, als we kijken naar wat ze aan mij verdienen, en mijn vriendin laat al jaren
haar abbo automatisch afschrijven, dat de laatste jaren een stuk hoger is, als wat zij bij het pre-paid abbo zou moeten gaan betalen, dat zij nu bij Telford af wilde sluiten.
Waar het in dit geval om gaat, is dat een provider, aan een leverancier, bericht, dat mijn vriendin geen pre paid abbo
krijgt bij , in dit geval Telford, zonder dit aan de persoon zelf mede te delen.
Terwijl andere providers geen ene reden zien haar geen abbo te geven, doet Telford het af met een opmerking dat zij niet door de risico analyse gekomen is.
Dit is een vorm van iemand in dis-credit brengen zonder grondige onderbouwing.
Bedenk wel, dat deze situatie veel meer diepgang heeft als een normaal onder-onsje.
Het lijkt er wel op, of jullie de standpunten van de providers verdedigen. Jullie goed recht.
Kan natuurlijk ook zijn, dat jullie voor een provider werken, maar laten we dat in het midden laten.
Zowel ik, als mijn vriendin, hebben nooit enig problemen gehad met wat voor een provider dan ook.
Mijn provider is zeker blij met mij, als we kijken naar wat ze aan mij verdienen, en mijn vriendin laat al jaren
haar abbo automatisch afschrijven, dat de laatste jaren een stuk hoger is, als wat zij bij het pre-paid abbo zou moeten gaan betalen, dat zij nu bij Telford af wilde sluiten.
Waar het in dit geval om gaat, is dat een provider, aan een leverancier, bericht, dat mijn vriendin geen pre paid abbo
krijgt bij , in dit geval Telford, zonder dit aan de persoon zelf mede te delen.
Terwijl andere providers geen ene reden zien haar geen abbo te geven, doet Telford het af met een opmerking dat zij niet door de risico analyse gekomen is.
Dit is een vorm van iemand in dis-credit brengen zonder grondige onderbouwing.
Bedenk wel, dat deze situatie veel meer diepgang heeft als een normaal onder-onsje.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Tuurlijk en Arnold Schwarzenegger is mijn opa.Marc v. Eldonk schreef: Kan natuurlijk ook zijn, dat jullie voor een provider werken, maar laten we dat in het midden laten.
Zoals ik al eerder heb gezegd:Marc v. Eldonk schreef:Terwijl andere providers geen ene reden zien haar geen abbo te geven, doet Telford het af met een opmerking dat zij niet door de risico analyse gekomen is.
Dit is een vorm van iemand in dis-credit brengen zonder grondige onderbouwing.
De analyse geeft een bepaalde uitkomst die je op kunt vragen. Er is dus geen sprake van weigering zonder opgaaf van reden ook al krijg je de reden niet direct te horen.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Kan je al wel vertellen dat als je bij Telfort word afgewezen, je ook afgewezen zult worden bij KPN.
Vodafone en T-Mobile maak je nog een kans. Maar die is ook klein.
De reden dat je bij Ben en bijvoorbeeld Simpel wel een contract kunt krijgen is omdat Simpel helemaal geen controles uitvoert maar een borg vraagt, en je meteen afsluit als je te laat betaald.
Ben werkt met maandabonnementen en ook die zullen je dus meteen afsluiten.
Voor die providers is het risico dus kleiner.
Providers weigeren iemand niet zomaar.
En ja, ik ben wel werkzaam in de telecom.
En het is nooit de schuld van de persoon die afgewezen word als ik alle verhalen van klanten altijd moet geloven.
Vodafone en T-Mobile maak je nog een kans. Maar die is ook klein.
De reden dat je bij Ben en bijvoorbeeld Simpel wel een contract kunt krijgen is omdat Simpel helemaal geen controles uitvoert maar een borg vraagt, en je meteen afsluit als je te laat betaald.
Ben werkt met maandabonnementen en ook die zullen je dus meteen afsluiten.
Voor die providers is het risico dus kleiner.
Providers weigeren iemand niet zomaar.
En ja, ik ben wel werkzaam in de telecom.
En het is nooit de schuld van de persoon die afgewezen word als ik alle verhalen van klanten altijd moet geloven.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Meld Telfort dan wel waarom je bent afgewezen? Ik zou het een kwalijke zaak vinden als ze je wel afwijzen maar niet melden wat de reden is. Zo kan je je nooit verweren. Het zou natuurlijk best kunnen dat de afwijzing is gebasseerd op onjuiste feiten.
Daarbij komt wat houd die risicoanalyse in? Is daar wel toestemming voor gevraagd?
Daarbij komt wat houd die risicoanalyse in? Is daar wel toestemming voor gevraagd?
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Die grondige reden willen ze je geven, maar jij hebt geen zin om die grondige reden op te vragen.Marc v. Eldonk schreef:Dit is een vorm van iemand in dis-credit brengen zonder grondige onderbouwing.
Marc v. Eldonk schreef:Moeten wij schriftelijk een aanvraag doen bij Telford, om een abonnement bij hun te krijgen….op de knietjes ??
Ze zijn wel helemaal op hun achterhoofd gevallen.
Wat is een pre-paid abbo? Je hebt een prepaid, opwaarderen met beltegoedkaarten, of je hebt een abonnement.Marc v. Eldonk schreef:als wat zij bij het pre-paid abbo zou moeten gaan betalen, dat zij nu bij Telford af wilde sluiten.
Owh ja, voor dit bericht stuur ik een factuur naar telfort hoor
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Op dit moment weet ik nog niets.
Ik ga het nu schriftelijk opvragen bij Telford, en plaats het antwoordt in dit onderwerp,
zo snel ik het binnen heb.
Ik ga het nu schriftelijk opvragen bij Telford, en plaats het antwoordt in dit onderwerp,
zo snel ik het binnen heb.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Wat betreft de omschrijving.....sorry.
Ben aardig over de zei*^k, en had aan moeten geven dat het een gewoon sim-only 200 abonnement is, en
geen pre-paid.
Ik laat zo spoedig mogelijk weten, wat Telford te vertellen heeft.
Ben aardig over de zei*^k, en had aan moeten geven dat het een gewoon sim-only 200 abonnement is, en
geen pre-paid.
Ik laat zo spoedig mogelijk weten, wat Telford te vertellen heeft.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Het is allemaal niet zo moeilijk, dit kun je via de website van Telfort vinden :
Ik zou het toch even opvragen bij preventel. Misschien heeft U vriendin in een ver verleden een achterstand bij een van de genoemde providers nog niet afgelost.Waarom krijg ik geen abonnement als ik ben aangemeld bij Preventel?
De aanmelding bepaald niet of uw wel of geen abonnement kunt aansluiten bij Telfort. Wij maken wel gebruik van de informatie over:
lopende abonnementen
betalingsachterstanden
Wij maken aan de hand van deze informatie een risico-analyse. Deze risico-analyse bepaalt of u wel of geen abonnement kunt aansluiten.
Is het mogelijk dat het risico te hoog wordt ingeschat?
Dit is mogelijk. U kunt daarom bij Preventel bezwaar maken tegen bepaalde informatie. Vervolgens kunt u een nieuwe aanvraag doen voor een abonnement bij Telfort.
Heeft een aanmelding bij Preventel gevolgen voor de aanvraag van een lening?
Nee, dit is niet mogelijk.
Welke telecomaanbieders geven een betalingsachterstand door aan Preventel?
De volgende telecomaanbieders geven een betalingsachterstand door aan Preventel:
KPN
Vodafone
Debitel
T-Mobile
Orange
Telfort
Yes Telecom
Scarlet Telecom
Dexcom Telecom Services
Rabo Mobiel
Waar kan ik gegevens opvragen over mijn aanmelding bij Preventel?
U kunt deze gegevens niet opvragen bij ons. U kunt schriftelijk informatie opvragen bij Preventel.
Sta ik geregistreerd bij Preventel?
U kunt een brief met het verzoek om informatie sturen naar:
stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer
Het verzoek dient minimaal te bevatten
Personen:
- naam en voorletter(s)
- geboortedatum
- postadres
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Beste Pindakaaspotje.
We maken allemaal wel eens een foutje.
quote: Daarnaast wil ik je er ook op wijzen dat het telfort volledig vrij staat op geen reden te geven.
Die zin van jou klopt ook niet echt.
Oké, het moet met een T. Denk dat ik de naam associeerde met een T-ForDje.
Leo the Emperor.
Vind ik een goed idee. Ik schrijf die brief naar Preventel, en niet naar TelforT,
Wat ik wel interessant vind, is, dat de dame van TelforT mij zei, dat ik naar hun afdeling " Klantacceptatie " moest schrijven, en niet zoals in jou citaat met Preventel contact op moest nemen.
Het is en blijft een vervelende situatie, als je neergezet wordt als wanbetaler of risico-factor, terwijl dit
absoluut niet het geval kan zijn.
Zeker, Nederland is vergeven van wanbetalers, waar wij dan ook zeker niet bij willen horen. En opmerkingen
in de trend van verwisseling van persoonsgegevens accepteer ik al überhaupt niet, zoals jullie wel kunnen begrijpen.
We maken allemaal wel eens een foutje.
quote: Daarnaast wil ik je er ook op wijzen dat het telfort volledig vrij staat op geen reden te geven.
Die zin van jou klopt ook niet echt.
Oké, het moet met een T. Denk dat ik de naam associeerde met een T-ForDje.
Leo the Emperor.
Vind ik een goed idee. Ik schrijf die brief naar Preventel, en niet naar TelforT,
Wat ik wel interessant vind, is, dat de dame van TelforT mij zei, dat ik naar hun afdeling " Klantacceptatie " moest schrijven, en niet zoals in jou citaat met Preventel contact op moest nemen.
Het is en blijft een vervelende situatie, als je neergezet wordt als wanbetaler of risico-factor, terwijl dit
absoluut niet het geval kan zijn.
Zeker, Nederland is vergeven van wanbetalers, waar wij dan ook zeker niet bij willen horen. En opmerkingen
in de trend van verwisseling van persoonsgegevens accepteer ik al überhaupt niet, zoals jullie wel kunnen begrijpen.