LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Nou zo te zien hebben meerderen last van het zogenaamd bestellen van "Gift Cards" bij I-tunes. Zo ook ik.

2 gift cards ieder met een waarde van 50 euro. Zomaar ineens besteld op 18-1-2011....
En ik maak niet eens meer gebruik van die store gezien mijn Iphone niet meer in gebruik is. Ik vind het knap.
Uiteraard meteen de betaling gestorneerd en alles geblokkeerd en gemaild.

Iets wat ik niet bestel dat betaal ik ook niet.

Apple begrijpt het wel maar zegt doodleuk hier kunnen wij niets aan doen, neem maar contact op met C&B...
C&B is uiteraard op geen ene manier te bereiken (niet per mail, form of telefoon).

Het is dus maar afwachten geblazen gezien ik na 9 dagen al meteen een verhoging kreeg van 15 euro administratiekosten.

Heeft iemand hier al duidelijkheid in verkregen? Gezien er meerderen zijn met dit probleem is overduidelijk het systeem van of Apple of C&B gehacked....
Of meerdere accounts zijn gehacked das uiteraard ook een optie (ik heb meteen alles veranderd en geblokkeerd).

Met vriendelijke groeten,

Maurice

remon.e.r
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door remon.e.r »

vreemde rekening clickandbuy.com - 08 feb 2011 16:42
nadat er bij mijn vrouw 3 weken geleden spontaan een bedrag van totaal 202,28- van der rekening werd afgeschreven waar ze niks van af wist, door het bedrijf clickandbuy.
heeft zij dit via de bank direct terug laten boeken.
echter we zijn der blijkbaar nog niet vanaf daar we gisteren in ene van dat zelfde bedrijf een aanmaning gekregen hebben.
maar voor een bedrag van 767,71-
het volgende staat in de brief.


uw bestelling, die u bij de aanbieder Itunes S.a r.l. geplaatst heeft, hebben wij betrouwbaar uitgevoerd.
echter heeft u nog openstaande rekeningen.

een exact overzicht over deze transactie vindt in uw servicebereik op de website http://www.clickandbuy.com

helaas heeft u ondanks herhaalde aanmaningen via e-mail, uw verplichtingen niet nagekomen en bent u niet tot betaling overggegaan.

het totale openstaande bedrag is 767,71 eur

om verdere kosten kosten te vermijden dient u het openstaande bedrag binnen 3 werkdagen op de volgende bankrekening over te maken.

voor overschrijvingen gebruikt u volgende bankrekening.

clickandbuy international ltd
west LB
iban:
bic:
referentie: uw klant nummer

of laat ons weten wanneer wij een automatische afschrijving kunnen starten.

verder staat er als u niet tijdig betaald zullen we een incasso bureau in schakelen en blablabla.......

echter daar wij nog nooit wat besteld hebben via dit bedrijf of aanverwante bedrijven zijn wij uiteraardt niet van plan te betalen.
ook is de naam van mijn vrouw niet juist als geadresseerde.


ook heb ik al geprobeerd om de opgegeven telefoon nummer te bellen dat erop genoteerd staat.
echter deze is buiten gebruik.
mijn vraag zijn er meer mensen die dit ook hebben gehad en zoja hoe zijn jullie er mee omgegaan.
en wat kunnen de gevolgen daar wij niet van plan zijn om te betalen.

calliente
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 09:40

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door calliente »

Ik heb ook deze problemen met Clickandbuy.

Rond 20 januari kreeg ik rekening van 2 giftcards voorgeschoteld, a 50 ps.
Deze 100 euro zouden ze wel afschrijven van mijn rekening.
Terwijl ik dit nooit heb besteld.

Ik gelijk ING gebeld en rekening laten blokkeren.
Clickandbuy is nooit te bereiken, diverse keren gebeld en gemaild.

Als je belt word of de verbinding verbroken of ze nemen niet op.
Vanochtend nog gebeld, en krijg ik te horen van computer dat nederlandse
ondersteuning er niet is, of ik engeland even wil bellen... jaja

Al stuk of 5 mails gestuurd, geen enkele reactie terug.
Maar ze sturen wel herinneringen van betaling, en inmiddels is die
100 verhoogd naar 115 euro, oplichters.
Als je daarop reageerd krijg je weer niks terug.

Nu kreeg ik een nieuw mail adres om heen te sturen
mailto:[email protected]

Ik daar weer een mail met alles erin sturen, krijg ik terug:
Helaas geen nl ondersteuning, stuur mail in engels of duits.. pffff

Nu dus weer een mail in het engels verstuurd, ben benieuwd.

Ik heb wel gedreigd met aangifte politie, indien ze niet annuleren.

Iemand tips? Wat moet je hier nu mee?
Ik heb Apple/I-tunes ook gemaild, maar die verwijzen me weer naar clickandbuy.

Nu ben ik geblokkeerd en kan ik geen apps meer downloaden, zelfs de
gratis niet... zucht.

Grt Dennis :(

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Hoi mensen

Ik heb al eens eerder gepost en ik herken de problemen zelf ook.

Zelf heb ik besloten om niet te betalen en af te wachten wat er gebeurd. Ik heb al van diverse mensen gehoord dat er een incassobureau komt en dan ga ik daar mee in discussie.

Verder denk ik persoonlijk dat we ons samen moeten voegen want samen sta je uiteraard sterker dan alleen.
Hier is duidelijk sprake van enorme frustratie en geen communicatie.

Ik snap niet dat Apple in zee gaat met een computersysteem want volgens mij is C&B niet meer dan een geautomatiseerd systeem.

Persoonlijk pm ik al met iemand uit dit forum en we houden ons op de hoogte van wat gebeurd maar als we dit allen samen doen dan staat we in ieder geval sterk...

Mvg

Maurice

remon.e.r
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door remon.e.r »

uiteraardt wil ik jullie op de hoogte houden van wat er gaat gebeuren.
mischien kunnen we dat ook gewoon hier doen.

voor ons is het absoluut een raadsel waar deze rekening vandaan komt en hoe ze aan een machteging komen terwijl we daar nooit een handtekening voor gezet hebben.
we gebruiken ook geen diensten via internet van dit bedrijf, we hebben namelijk geen apple apparatuur in huis.
of spullen die daar op werken.
ook downloaden we niks via I-tunes...........EEN groot raadsel dus :?: :?: :?:

irma090378
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 17:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door irma090378 »

Sinds vandaag in de gaten gekregen dat click and buy een grote oplichterszooi is...
Hoe?
mailen geen geld af te kunnen schrijven waardoor de rekening met 15,-verhoogd werd. 2 dagen later hetzelfde nieuws waardoor er weer 15,- bijkomt...
In de tussentijd heb ik de som handmatig overgeschreven en alsnog komt er een mail dat er geen afschrijving mogelijk was en dat mijn click and buy rekening geblokkeerd werd.
juridische hulp ingeroepen en alle correspondentie inclusief het betalingsbewijs uitgeprint.
laar ze dan maar komen met die dwangbevelen!!!
de casus in het kort:
ik heb een itunes account en de enige manier om voor je muziek te betalen lijkt wel clickandbuy.Prima, dan geef ik wel een machtiging voor die 1,69...
dat was het begin van wat er nu is gegroeid...Ik heb een mail gestuurd met de betalingsgegevens en wat ik vind van de praktijken van clickandbuy...tot nu toe geen antwoord.
ook de telefonische helpdesk is niet of nauwelijks te bereiken, dus tel dat bij elkaar op en wat heb je dan:
juist: een oplichterszooi van heb ik jou daar.
Dit schrijf ik natuurlijk niet voor niets op radar, want hopelijk kunnen zij er wel wat mee en ergens in mijn achterhoofd spookt het idee dat ik straks wel degelijk een deurwaarder op de stoep heb, wat me echt in het harnas jaagt.
Irma Schaap
Vlaardingen

clipsje
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door clipsje »

Ik heb met enige verbazing jullie verhalen gelezen :shock:

De reden is dat ik nu voor de 2e keer een mailtje van C+B heb ontvangen dat er een terugbetaling voor me is, via hun. En aangezien ik nogal skeptisch van nature ben (ik ben erg voorzichtig met dat soort mails) was ik dus aan het zoeken op het net of dit een scamm van het een of ander was.

Dus heb ik me aangemeld en kom maar eens binnenvallen met de vraag, iemand dit ooit meegemaakt?? Ik heb geen C+B account, heb nl geen verbinding om in Appstores muziek, spellen ed te kopen (heb slechts een 64 KB verbinding) Dat soort dingen downloaden is voor mij dus non optional. Ik heb zover ik weet nooit iets via hun gekocht/betaald. Ik heb wel een Ipod en heb dat ding geloof ik ook wel aangemeld, maar nooit iets gekocht ervoor. En ik krijg nu dus voor de 2e keer een mail (Emailadres [email protected]) dat er een terugbetaling voor me is. En of ik dat wil accepteren. Bedrag is ook niet niks, 150,50 euro. Maar ik moet me dan dus inloggen. En aangezien "ik de boel niet zomaar vertrouw" :lol: was ik niet van plan zomaar ergens in te loggen en er dan achter te komen dat ze mij een poot uit staan te trekken.

Dus mijn vraag: Kan dit een Scamm zijn??

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Hoi Clipsje

Dat kan heel goed een scam zijn.

Het is namelijk zo dat alle mailadressen die ik heb van C&B op de volgende manier zijn opgebouwd

[email protected]

bijv: [email protected]

Dus ik denk dat het heel erg verstandig van je is geweest om niet in te loggen.

Naar de anderen:

Al de verhalen horen zich zo herkenbaar aan, het is alsof ik gewoon mijn eigen "ellende" weer teruglees.
Ondertussen heb ik ook juridisch advies ingewonnen en die zegt ook van alle correspondentie wijst uit dat ik al mijn plichten ben nagekomen en dat C&B in gebreke is gebleven.

Als er iets is zal ik direct weer posten,

Groeten

Maurice

clipsje
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door clipsje »

@Maurice thanks voor je antwoord. En nu ik er nog eens over nadenk moet het haast wel een scam zijn.
Het mailtje is in het Duits. Nu woon ik in Duitsland, dus dat zou nog kunnen. Maar meestal meld ik alles (dus ook de Ipod) in Nederland aan. Nederlands gaat me nog steeds iets beter af dan Duits :wink: Als ik dan lees dat ze in emails naar jou toe een lokatie afgeven in het emailadres, ik dit dus niet heb. En mijn ipod dus eigenlijk in NL is aangemeld, klopt er iets niet. Ik zou geen emails van hun mogen krijgen in het Duits.

En verder laat ik C+B maar heel ver links liggen, als ik jullie verhalen zo lees :shock:

Nogmaals thanks Rina.

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Hallo. Ook ik heb te maken gekregen met ongevraagde transactiebevestigingen, alle ter waarde van 50 euro met een totaal van 650 euro. Daarnaast nog eentje van I-tunes.
Twee weken geleden heb ik een app voor 1,79 gekocht. Deze is keurig afgerekend.

Hier ziet u de eerste van de vele van ClickandBuy.

Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop:

Aanbieder: iTunes S.a r.l.
Aanbod: iTunes
Datum: 07.02.2011 17:27:09 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017031
Bedrag: EUR 50,00


Hier die van Itunes:
Omschrijving Aantal Subtotaal
Maandelijks cadeau voor [email protected] 1 50,00 €
Subtotaal: 50,00 €
Totaal bestelling: 50,00 €


[email protected] is niet terug te vinden op internet. Heb net een mail naar dit adres verstuurd.

Wat ik heb gedaan.

Nadat binnen een minuut 10 transactiebevestigingen in de mailbox rolden heb ik bij mijn bank ClickandBuy geblokkeerd. Vervolgens heb ik op hun site de toestemming tot afschrijven ingetrokken.
Daarna heb ik hen een mail gestuurd met alle gegevens, inclusief een copie van hun transactiebevesting. In die mail heb ik duidelijk gemaakt dat ik niets besteld heb, niets ga betalen en hen gesommeerd om de fout te herstellen.

De volgende dag kreeg ik onderstaande mail van ClickandBuy:

Geachte heer xxxxxx,

Wij hebben tijdelijk uw ClickandBuy -rekening geblokkeerd. Dit kan om meerdere redenen zijn.

U kunt met ons Service Team contact opnemen per telefoon op 0900-777 333 0 (EUR 0,20/min) of per e-mail op contactformulier om dit probleem op te lossen en weer gebruik te kunnen maken van uw ClickandBuy-rekening.


Het nummer heb ik gebeld. Ik kreeg een automatische beantwoordster die me zei dat in het Nederlands niet geantwoord kon worden. Voorts kon ik de Engelstalige service in Engeland bellen (heb ik dus niet gedaan). Tenslotte kon ik een contactformulier invullen (welke pagina niet werkt).

Dan maar even struinen op internet. Daar vond ik een nummer in Amsterdam, 020-7947919. Deze gaf dezelfde boodschap als het 0900-nummer.

Ze waren dus niet te bereiken. Een reply op het blokkeermailtje van hen leverde me een automatisch gegenereerd antwoord op:

Geachte heer / mevrouw,
Helaas kunnen wij u momenteel geen Nederlandstalige ondersteuning bieden en vragen u derhalve uw vraag in Engelse taal aan [email protected] of in Duitse taal aan [email protected] te richten.
Wij bieden onze oprechte excuses aan en bedanken ons voor uw begrip.


In mijn vervolgmails naar hen heb ik mijn telefoonnummer gegeven. Tot nu toe heb ik geen reactie mogen ontvangen.

Per mail wel, twee maar liefst en ze hadden de bedragen verdeeld over twee rekeningen, eentje van 150 en eentje van 500 euro. Hieronder die van 500 euro:
Geachte heer xxxxx,

Het openstaande bedrag betreffende de transactie Rekeninguitdraai 07.02.2011 IN-72630666-2 IN-72630666-3 IN-72630666-4 IN-72630666-5 IN-72630666-6 IN-72630666-7 IN-72630666-8 IN-72630666-9 IN-72630666-10 IN-72630666-11 van 07.02.2011 ter hoogte van € 500,00 kon niet worden afgeschreven.

Volgens de melding die wij van uw bank hebben ontvangen, zijn de door u verstrekte rekeninggegevens niet correct. Zodoende kunnen wij u tijdelijk helaas geen toegang tot de service van ClickandBuy verlenen.

Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 15 aan u doorberekenen. Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.
Na ontvangst van de betaling krijgt u natuurlijk weer automatisch toegang tot ClickandBuy


Dat was vandaag. Zojuist heb ik hen weer (naar twee mailadressen: [email protected] en [email protected]) geantwoord. Ik heb hun gewezen op mijn eerdere mails en herhaald dat ik niets heb gekocht.
Verder heb ik hen opnieuw gesommeerd te stoppen met die ongein.

Ik heb het nu erg druk, over een week of wat is er tijd om meer actie te ondernemen. Willen mensen meedoen? Dat fouten gemaakt worden, ok. Maar niet antwoorden is uit den boze. Dit kost me nu al een uur of tien en enorm veel ergernis.

Ik hoor graag van jullie. Oja, ik heb ook contact gehad met iemand van Apple (via hun chat). Die konden niets doen en gaven één van de bovengenoemde mailadressen.

Graag reacties, eventueel via PM.

Groet.

wwwebFred
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 15:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door wwwebFred »

Ook ik ben slachtoffer van dit geheel.
17 jan enkele spelletjes besteld via mijn iPhone (€ 13,54 totaal) en vervolgens werden er 18 jan. 2 Gift Certificates a € 50,- aan de iTunes bestelhistorie toegevoegd. Dus ik contact gezocht met iTunes Support, de betaling bij de bank gestorneerd en de betaalgegevens binnen iTunes verwijderd.

Na de eerste betaalherinnering een reply op de e-mail gestuurd (geen gehoor). Gebeld met het 0900 nummer, maar opgehangen toen ik door moest naar een duits (engelstalig) nummer.

Met behulp van iTunes Support mijn iTunes account weer vrij laten geven, zodat ik weer updates ed. kan downloaden. Hier hadden ze alleen een e-mail van de laatste bestelling en de bankgegevens voor nodig.

Vervolgens na iedere e-mail een reply gestuurd ([email protected]) en nogsteeds geen gehoor.
3 betaalherinneringen en een aanmaning via e-mail plus een laatste aanmaning per post (betalen binnen 3 dagen of anders...) later besloot ik alsnog het +49... nummer te bellen. Hier kreeg ik een Duitse persoon aan de lijn en vervolgens een bandje met eerst een engelse tekst en daarna repeterende Italiaanse (of iets dergelijks) tekst. Heb na een paar minuten maar opgehangen, want daar werd ik niet wijzer van.
Aan de telefoon zeiden ze iets over [email protected], dus ik daar ook een e-mail met het hele verhaal naartoegestuurd.

Vervolgens toch maar even mijn rechtsbijstand gebeld, maar hier bleek helaas een minimum dekking van € 220,- aan te hangen, dus die vlieger ging niet op.
Echter werd mij wel verteld het bedrag van de wel bestelde spullen te betalen.
En dus heb ik de € 13,54 alsnog overgemaakt naar de duitse rekening van het bedrijf.

Ik heb nu zo iets van, ik heb betaald wat ik besteld heb en voor de rest bekijken ze het maar, ze krijgen geen cent meer dan dit.
Maar aangezien er zo veel mensen zijn die ditzelfde of een soortgelijk probleem hebben, zou het inderdaad wel eens mooi zijn als dit eens behandeld zou worden.
Dit is niets anders dan oplichting en daar doe ik simpelweg niet aan mee.

Groeten,
Fred uit Ridderkerk

candbhater
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 22:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door candbhater »

ik heb de volgende gegevens gevonden op een duitse website, dat zouden de emailadressen van de bazen zijn en 1 van hun telefoonnumers.Laten we allemaal opbellen daar en onze ontevredenheid uiten! Zotezien werkt daar niemand meer en hebben ze wel het dure 0900 nummer!Ik hoop dat ze worden volgespamt :lol:

[email protected]

[email protected]
0049221177738122

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Mijn probleem is opgelost. Alle transacties zijn teruggedraaid, 13 stuks. Zie hieronder een voorbeeld:

Geachte heer xxx,
Omwille van het door u gemelde probleem bij de volgende aankoop hebben wij deze transactie namens u geannuleerd:
Aanbieder: iTunes S.a r.l.
Datum: 07.02.2011 17:30:12 CET
Geselecteerd aanbod: iTunes Monthly Gift: MRA10017040
Kosten: EUR 50,00


Hardleers zijn ze wel. Ze konden ze het niet laten de volgende mail erachteraan te sturen:

Geachte heer XXX, Uw openstaande rekening bij ClickandBuy is voldaan, uw toegang tot ClickandBuy is inmiddels weer vrijgegeven. Wij willen u vriendelijk verzoekenen in de toekomst betalingsachterstanden te vermijden. Deze kunnen onnodig hoge kosten veroorzaken. Wij wensen u verder veel plezier met ClickandBuy. Wàt betalingsachterstand, ik had gewoon niets besteld. Helemaal van de pot gerukt en onsympathiek.

Dan was er nog één mailtje: een verrassing:
[i]Geachte heer XXX, Hierbij willen wij u informeren dat wij een bedrag van € 30,00 hebben bijgeschreven op uw ClickandBuy-rekening.[/i]Ik ga hier in mijn antwoord zeker op in. Dertig euro is redelijk alhoewel ik liever de ergernis van afgelopen week niet had gehad. Als ik al het zoek- en reageerwerk in uren tegen betaling wegzet... maar goed, ik ben blij verrast en zie het als teken van goede wil en het toegeven van deze vervelende fouten.

Toch werkt de link naar het contactformulier nog niet. Het zou ClickandBuy sieren als ze actief werk van hun falen gaan maken.

Voor mij is het afgedaan tenzij mensen actie ondernemen en mankracht nodig is. Het kan dus wel en dat zou bij alle mensen moeten kunnen, niet alleen bij de mondige.

Succes.

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Hoi Henk

Ik ben heel blij te lezen dat jouw probleem is opgelost.

Nu nog de problemen van alle anderen.

Van mij mogen ze die 30 euro ook behouden, straks krijg je weer aanmaningen om die terug te boeken etc.... (grapje).

Ik hoef geen geld van ze, ik wil gewoon dat die ellende bij , en ook bij alle anderen, word opgelost zodat we weer zorgeloos verder kunnen gaan.

En je hebt groot gelijk, communicatief zijn ze gewoon niet sterk alle lijnen die ze aanreiken werken niet.

Nou geniet van je "overwinning" en nu duimen dat het voor ons ook snel is opgelost :)

Mvg

Maurice

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Ik ga maar eens proberen te mailen naar die 2 mail adressen dan!

ik had al eerder mijn probleem gepost op pagina 9 over het feit dat er 2 giftcards aangeschaft zijn buiten mijn weten om.

Vandeweek kreeg ik in 1 uur tijd een 2e herrinering en een aanmaning wel erg snel :S
met de melding als ik niet betaal voor volgende week een incassobureau wordt ingeschakelt.

Hopen dat die mail adressen werken en mijn probleem voor die tijd opgelost kan worden

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Wat heeft Click and Buy hier nu eigenlijk mee te maken, ze voeren alleen opdrachten van Itunes uit, aangezien ze niets verdienen aan betaalopdrachten, moeten ze ergens geld verdienen dus doen ze dat aan het roodstaan, maar die Itunes bestellingen komen zoals gewoonlijk weer door stommiteiten, informatie delen met vreemden, kinderen, nee het probleem ligt niet ons, raar dat het mij niet overkomt!!!

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

In dit geval ligt het probleem niet aan mij.

Ik deel mijn gegevens niet met vreemden. Als je gehackt wordt kun je er niets aan doen (overal heb ik een ander wachtwoord). C&B maakt het hun probleem door niet te reageren op alle telefoontjes en mailtjes. Als c&b gewoon normaal zou reageren op de klanten zou niemand een probleem met ze hebben, maar dat doen ze dus niet.

Ik weet wel dat ik nooit meer gebruik ga maken van C&B. Ze zijn echt een teleurstellend bedrijf. Had verwacht dat het een goed bedrijf was.

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

marcelxxx schreef:Wat heeft Click and Buy hier nu eigenlijk mee te maken, ze voeren alleen opdrachten van Itunes uit, aangezien ze niets verdienen aan betaalopdrachten, moeten ze ergens geld verdienen dus doen ze dat aan het roodstaan, maar die Itunes bestellingen komen zoals gewoonlijk weer door stommiteiten, informatie delen met vreemden, kinderen, nee het probleem ligt niet ons, raar dat het mij niet overkomt!!!
Beste Marcel,

Ik vind jouw reactie enorm kort door de bocht.

C&B is inderdaad in dienst genomen door Apple, maar Apple distantieert zich van het geheel en wijst iedereen door naar C&B.

Een bedrijf wat financiele handelingen verricht in naam van, zal ten eerste ten allen tijde goed bereikbaar moeten zijn.
Het gaat om geld, in naam van.
En daar houd het al op.....
C&B werkt perfect zolang er niets misgaat met betalingen... Maar in dit geval zijn er enorm veel mensen de dupe geworden van het zij een gehacked account of van een computerstoring bij C&B want gek genoeg hebben velen hier de problemen gekregen op 18 januari.

Dus tenzij je iets zinnigs hebt mede te delen over het onderwerp.... graag feedback.... maar mensen voor stom etc. uit te maken is hier niet op zijn plek.

Mvg

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Nogmaals, de transacties zijn gratis zolang je niet rood staat, moet je daarvan een dure klantenservice onderhouden, er zijn gewoon opdrachten besteld bij Itunes dus daar moet je zijn, het geld is ook naar Apple geboekt, maar ja, je kunt niet zomaar een opdracht in Itunes zetten, dat gaat niet zonder password en je Cen B rekening kun je ook niet zomaar koppelen!!! Als je uit Itunes uitlogt blijft je account toch nog ff actief, ligt niet toevallig aan iemand anders!!! Er zijn gewoon produkten via Apple besteld, daar ligt het probleem!!!

Pieter2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:25

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Pieter2011 »

Ik heb ook hetzelfde probleem.

Eind december is er 2 keer 50 aan gift vouchers afgeschreven. Ik kwam hier achter doordat mijn itunes was geblokkeerd. (check niet heel vaak mijn rekening) Na een aantal mailtjes met Apple is mijn acount weer vrijgegeven maar over de 100 word ik doorverwezen naar ClickandBuy. Maar zoals ik het hier lees is dat vrij kansloos. Ik denk dat ik op de een of andere manier gehackt ben en vraag me af of ClickandBuy uberhaubt iets kan doen aangezien Itunes de opdracht simpelweg aan ClickandBuy geeft.

Vreemd ook trouwens dat je met acount problemen niet bij de Nederlandse support terecht kan maar dat je moet mailen met de Amerikaanse support afdeling.

Gesloten