LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is uw ervaring met Italian Charms?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Susan29

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Susan29 »

Heb vandaag ook mijn armbandje met bedels ontvangen.

sharon84

Ongelezen bericht door sharon84 »

Ook ik heb vandaag,eigenlijk gisteren al,mn armband binnen gekregen!
Op 1 na,maar die word nog nageleverd.

Groet,
Sharon

arox

Ongelezen bericht door arox »

Ontzettend spijt dat ik een bestelling geplaatst en BETAALD heb via Italian Charms.... 14-11-2010 bestelling geplaatst en via Ideal betaald... je raadt het al.. tot op heden nog NIETS ontvangen...
Wederom telefonisch niet te bereiken.... geen e-mail contact en noem maar op...
Ik had eerst moeten googlen, dan had ik er eerder achter gekomen.
Echt balen, des te meer omdat het een Sint-cadeautje is voor mijn dochter...

Echt OPLICHTERS dus.... !!!!!!!!! :twisted:
Sonja, Den Helder

arox

Ongelezen bericht door arox »

Vandaag mijn bestelling binnen gekregen... gelukkig... ben daar blij mee!
Jammer dat men zich niet aan de levervoorwaarden houdt... ook al heeft diegene daar wellicht een goed excuus voor. Vermeldt dat gewoon op de site. Op deze manier zitten aankopers zich op te vreten dat ze wellicht hun geld kwijt zijn... En tijdig reageren op e-mail zou ook fijn zijn!

Bestelling ontvangen, ruim buiten gestelde levertijd... dus daar plaats ik in de toekomst geen bestellingen meer!

Vonney

Ongelezen bericht door Vonney »

Ik krijg ook geen antwoord op mijn emails. Op 10 oktober de foto's gemaild en nog steeds niks geleverd gekregen. Was een kado voor de verjaardag van mijn dochter. Toen werd het een kado voor sinterklaas en nu maar hopen dat het er voor de kerst is. Ik vind het echt schandalig dat er niet gereageerd wordt. Ik heb 1 keer een automatische email gekregen over familieomstandigheden en ik kan een heleboel begrip opbrengen, maar zet dan op de website dat er voorlopig geen bestellingen worden aangenomen. Kleine moeite toch? Ik zie dat er toch nog af en toe wat geleverd wordt (helaas wordt er ook nog besteld), dus ik wacht nog even af.......

Vonney

Ik heb ondertussen eindelijk een antwoord op mijn emails gekregen: zij doet haar best om de bestelling voor de Kerst te leveren. Ik ben benieuwd.
Wordt vervolgd......

vlammeijer

Ongelezen bericht door vlammeijer »

hallo
ik ook wil graag weten of ik mijn bestelling nog ga ontvangen.
5 dec besteld een collierhanger van amora.
Het vervelende vindt ik dat je niets hoort als je er naar toe belt en mailt.

dus kan ik nog hopen op mijn bestelling, was een cadeau voor kerst kan ik nu wel vergeten.

Groeten Annelies meijer

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vlammeijer schreef:hallo
ik ook wil graag weten of ik mijn bestelling nog ga ontvangen.
5 dec besteld een collierhanger van amora.
Het vervelende vindt ik dat je niets hoort als je er naar toe belt en mailt.

dus kan ik nog hopen op mijn bestelling, was een cadeau voor kerst kan ik nu wel vergeten.

Groeten Annelies meijer
Vreemd dat ondanks alle problemen - men nog rustig nieuwe bestellingen accepteerd.

@ Annelies - heb je al betaald?
Zo nee, is er niets aan de hand.
Zo ja, zou je een (aangetekende) brief kunnen sturen waarin je je klacht uit over hun onbereikbaar zijn - en geef aan dat als de bestelling niet vandaag (23/12) of morgen (24/12) geleverd word - je wegens niet leveren de overeenkomst ontbind, en dat je binnen 10 dagen je betaling terug wenst te ontvangen. Gezien de tijd, is mischien een mail met ontvangst en leesbevestiging beter.

Vermeld wel je rekeningnummer en je bestelnummer - dan is daar geen reden tot vertraging.

IC zou er verstandig aan doen duidelijk op hun site te vermelden dat levering langer dan 40 dagen kan duren. Zo stel je mensen niet teleur.

sharon84

Ongelezen bericht door sharon84 »

Ik heb sinds oktober,toen ik mn bestelling eindelijk binnen heb kregen op 1 bedel na,niks meer van Italian charms gehoord ofdat en wanneer mijn laatste bedel nagezonden zal worden.
ik heb 19 december nog een mail gestuurd en tot op heden nog steeds niks van gehoord!!
Ik heb inmiddels op een andere site,wel niet van het merk Amora,hele mooie bedels besteld afgelopen vrijdag en heb het gisteren netjes optijd binnen gekregen.
Toen bedacht ik me dat ik nog een bedel tegoed had bij Italian charms en besloot om ze eens op te bellen omdat ik nog steeds geen reactie heb gekregen op mijn mail.
Bel ik het nummer,krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar is,en dat er geen voicemailbericht ingesproken kan worden,maar dat de persoon die je belt wel een bericht krijgt dat je gebeld hebt.
Dus dan weten ze dat er iemand contact zoekt toch??lijkt mij...
En dan bel je als bedrijf toch terug of ligt dat aan mij?

Toen ik dus geen reactie op mijn telefoontje kreeg of iig niet de kans kreeg om iemand te spreken,had ik ook nog gezien dat er een faxnummer stond,dus ik een brief geschreven ofdat ze nou eens zo spoedig mogelijk contact met mij op zouden kunnen nemen!!
Maar tot op heden ook nog steeds niks gehoord..

En nu komt het mooie(na goed,wat je mooi vind eigenlijk)krijg ik gistermiddag een mailtje-nieuwsbrief dat de site vernieuwd is en dat er weer een aantal nieuwe bedels op staan en dat je zelfs 10% korting krijgt als je er een bestelling plaatst!
Maar waar is mijn bedel dan gebleven?
Ik weer een reactie op de site zelf geplaats bij vragen/opmerkingen,en weer alles uitgelegd en dat ik op elke manier iets geprobeerd heb,ik nu wel eens verwacht dat ik wat te horen krijg.
En dat als ik nu niet snel iets hoor,ik andere stappen ga ondernemen..

Ik word hier een beetje moedeloos van..
Wat moet ik hier nu mee aan??
ik heb op allerlei manieren geprobeerd om contact te maken,maar op geen enkel manier krijg ik hier een reactie op.
Al mailen ze me maar terug of een belletje dat er iets gedaan word,desnoods zoek ik een andere uit..Maar echt gewoon helemaal niks!!

En wat ik nog het ergste vind is dat mensen gewoon hun bestellingen kunnen plaatsen en dat ook die mensen er de mist mee in raken,en of niks krijgen of veel later pas iets ontvangen.

IK VIND HET SCHANDALIG!!
Ik zal ook nooit meer iets op de site van Italian charms bestellen!!

T0MP0ES

Ongelezen bericht door T0MP0ES »

O, wat jammer dat ik nu pas deze berichten lees over IC.
Half december via één rekening en via Ideal betaald voor een "laatste" horloge maar half januari nog niet ontvangen. Helaas zocht ik op een verkeerde rekening naar de afschrijving en vond deze dus niet, en toen heb ik gemaild met IC. Onmiddellijk kreeg ik een vriendelijk emailtje terug dat het horloge nog steeds gereserveerd stond en dat het wachten was op de betaling. Dus via een andere rekening nog diezelfde dag overgemaakt. Daar de toezending weer op zich liet wachten ben ik weer aan het zoeken gegaan en toen bleek dus dat ik tweemaal het bedrag had overgemaakt. Hierop weer een emailtje met de vraag wanneer ik het horloge kon ontvangen en graag terugstorting van éénmaal het bedrag. Maar nu bleef een snelle reactie echter uit. Er was geen enkel contact meer mogelijk. Toen nog een e-mailtje gestuurd dat het begon te lijken op wanpraktijken maar dat ik hoopte dat het gewoon onvoorziene omstandigheden waren en verzocht om reactie. En zie.... daar was het horloge... met alle referenties betreffende mijn bestelling in december. Geweldig... het horloge is er dus.... maar wanneer krijg ik nu het bedrag teruggestort van de tweede betaling? Ik heb het bewijs dat het tweemaal is afgeschreven.
Het is allemaal zo wel heel makkelijk.... Wel bestellingen en geld ontvangen en af en toe wat afzenden. En als er vragen zijn dan geeft men niet thuis!?

mloess

Ongelezen bericht door mloess »

Op 30 mei 2010 heb ik bij italian charms een bestelling geplaatst voor 5 fotobedels, tot op heden heb ik nog niets van ze ontvangen. Verschillende keren heen gemaild, in het begin kreeg ik automatisch bericht dat ze tijdelijk niet bereikbaar waren ivm familie omstandigheden. Ze proberen te bellen, maar ook daar kreeg ik ze niet mee te pakken. Op 7 december 2010 kreeg ik een mail van ze, waarin stond dat de fotobedels binnen 10 werkdagen verzendklaar zouden zijn, maar tot op heden nog steeds niets van ze ontvangen. Als ik dit had geweten, dat het zo zou gaan had ik er nooit een bestelling geplaatst.

Vonney

In mijn vorige bericht had ik gezegd 'wordt vervolgd': ik heb uiteindelijk de fotobedels op 24 december ontvangen. Ik zal er in ieder geval nooit meer bestellen.

@mloess: ik hoop voor je dat je alsnog de fotobedels krijgt. Ik kreeg eindelijk een reactie meteen nadat ik hier op het forum mijn eerste bericht had geplaatst. Ik hoop dat het voor jou ook werkt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hier past het houden van enige afstand. Daarom vermeld ik hier nog even mijn screeningsinstrument bij het kopen van produkten bij internetshops.

Peildatum 16/2/2011

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 feb 2011 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mloess

@vonney laten we hopen dat dit voor mij ook geldt. Dat ik als nog een bericht krijg en dat de fotobedels verstuurd worden

Gecko Designs

Ongelezen bericht door Gecko Designs »

Ik heb ook begin maart iets besteld en heb sinds vorige week elke dag een mail gestuurd en geen antwoord. Ik ga naar test aankoop stappen en ze op dit forum wijzen. Wat een wanpraktijken zijn dit seg. Ik stel voor dat niemand hier dit nog pikt en allemaal samen naar een gezamelijke aanpak zoekt.

simonique

Ongelezen bericht door simonique »

Ook ik heb half december een fotobedel besteld bij deze firma en krijg geen enkele reactie op mijn vraag wanneer ik de bedel kan ontvangen. Dit was de tweede keer dat ik er besteld had, namelijk vorig jaar juni heb ik er één besteld en dat vond ik lang duren, maar toch na ruim 2 maanden had ik hem ontvangen.
Nu zijn we toch al ruim 3 maanden verder. Het meest vervelende is geen reactie te ontvangen.
Na alle berichten gelezen te hebben, moet ik me toch afvragen of deze webshop wel te goeder trouw is.

Maikel10

Ongelezen bericht door Maikel10 »

Tja hier ook een van de vele gedupeerde van deze site.

Mijn vrouw heeft voor mijn dochter en haar zelf bedels besteld in februari.

De ideal betaling deed het niet, dus geld netjes overgemaakt.

Maar ja, daarna hield het op. Geen enkele reactie, meerdere email berichten aan gespendeerd, maar geen reactie. Bellen helpt niet, neemt gewoon niemand op.

Echt een hele slechte zaak. Ik heb van alle gelezen op dit forum, begrip kan ik best hebben, maar komt me vooral over als een zwak excuus om maar niet te hoeven reageren.

Al zou er maar een email terug komen met een reactie of een reden, maar zelfs dat is kennelijk te moeilijk. Zet dan je website tijdelijk offline of iets dergelijks.

Ik ga nu maar een aangetekende brief sturen met verzoek tot terugbetaling.
Als daar ook niet op gereageerd wordt ga ik juridische stappen nemen, of wellicht eens op "bezoek" ......

Is notabene het zakgeld van mijn dochter wat gewoon "gestolen" is.

Ronduit schandalig !!!

Gecko Designs

Ongelezen bericht door Gecko Designs »

Heb juist een melding bij ecops gedaan. die sturen dat dan door naar de bevoegde instanties. Ik stel voor dat iedereen dit doet.

mloess

@Gecko Designs
Ik heb net ook op ecops een melding gedaan. Nu maar hopen dat er wat mee gedaan word. Wacht inmiddels al een jaar op mijn bedels, dus de hoop neemt een beetje af of ik ooit nog de bedels ontvang en natuurlijk de foto's die mee zijn gestuurd.

Aurora

Ongelezen bericht door Aurora »

Ook ik ben "slachtoffer" van de wanpraktijken van ItalianCharms.
Ik heb 3 oktober 2010 een fotobedel besteld en betaald voor mijn moeder, die was 15 januari 2011 jarig. Het is nu 10 juni 2011 en tot op heden nog steeds niets ontvangen. Heb al gebeld, e-mailen etc etc, maar er wordt op niets gereageerd.
Hoewel ik wel e-mailtjes van ItalianCharms ontvang met aanbiedingen en "leuke" kortingen, maar geen bedel.
Ik vraag me af of ik ooit mijn bestelling nog krijg, misschien moet ik ook maar aangifte gaan doen bij ecops van wanpraktijken. Kijken of het helpt.

Gesloten