LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge telefoonrekening door internetgebruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chrisje-ik

hoge telefoonrekening door internetgebruik

Ongelezen bericht door Chrisje-ik »

Ik heb al jaren een hi simonly abonnement van 7,50.
Vorige maand een iphone gekocht. Thuis, via mijn draadloze internet, heb ik wat op internet gezeten. Hyves, mailchecken, tvgids, het weer, dat soort dingen.
Krijg ik een rekening van de afgelopen maand van 1931 euro van Hi.
Gebeld met de klantenservice. Ik moest maar een schriftelijke klacht indienen, met daarin precies wat ik wilde. En dan zouden ze kijken of er iets te doen was.
Op mijn vraag waar de 1900 euro precies aan uitgegeven was, had hij geen antwoord. Ja, gewoon op internet. Wanneer had ik dan precies op internet gezeten? Dat konden ze niet zien, gewoon de hele maand was het antwoord.

Als laatste heb ik nog gevraagd, waarom ik hier niet eerder iets van gehoord heb.
(Als je online een poosje niet naar je rekening kijkt, krijg je al een smsje waarom kijk je niet op je rekening)
Tja, dat wist hij ook niet. Zet het maar in de klachtenbrief, was het antwoord.

Ik ga de klachtenbrief sturen, maar het bedrag wordt natuurlijk van de week wel van mijn rekening afgeschreven.
Kan dit zomaar? Zonder dat ze mij kunnen vertellen waar dit bedrag precies aan is uitgegeven?
En is hi niet verplicht mij op de hoogte te stellen als de rekening torenhoog blijft op te lopen? Het valt al niet op, van altijd 7,50 naar 1931,00 euro.

ronald g

Re: hoge telefoonrekening door internetgebruik

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vrees dat de Iphone geen contact met het draadloze netwerk heeft gemaakt maar met het netwerk van Hi. De Iphone doet dat waarschijnlijk nog steeds want die wil dagelijks updaten, gauw de internet mogelijkheid uitzetten dus. Wat betreft de rekening zie ik het somber is want ook met een sim only abbo kun je het internet op enkel betaal je dan de hoofdprijs. De fout ligt dus niet bij Hi maar bij de gebruiker, u dus.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wanneer had ik dan precies op internet gezeten? Dat konden ze niet zien, gewoon de hele maand was het antwoord.
ze kunnen niet zien wanneer je op internet hebt gezeten maar wel dat je daar een rekening voor moet hebben?
beetje tegenstrijdig lijkt me .

en gezien de prijs is het wel heel duur internet.
volgens mij moet een provider je tegenwoordig ook een seintje geven als het verbruik ineens extreem hoor wordt.

marcelxxx

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Hoe kom je aan die Iphone??? 2e hands, normaal krijg je die met abo en internetbundel, als je dat niet hebt ga je gewoon per MB betalen en tikt flink aan, op je thuisnetwerk heb je ook niet gezeten anders kun je nooit zoveel verbruik hebben, Op Hi.nl kun je je telefoonrekening inzien, via sms 1244 "saldo" kun je je dagelijks verbruik inzien, toch raar dat het iedere keer weer een verassing is, je moet in ieder geval een ander abo hebben, Hi zal wel wat coulance geven, want hun werkelijke kosten zijn misschien 10 euro!!! Als je in het buitenland zit moeten ze je waarschuwen vanaf 50 euro, binnen NL geldt dit niet!!!

ronald g

Ik vraag me af waarom Hi coulance zou moeten geven. Het abonnement is zonder internet bundel en de Iphone niet door Hi geleverd, want die gaan enkel met een abonnement de deur uit. 1 euro per Mb is wel veel ook omdat het na het bezoeken van +/_ 20 pagina's al verbruikt is. Een Iphone gebruiken zonder internet bundel is vragen om torenhoge kosten. Helaas komt Ts daar nu achter en ik zie niet in waarom Hi daar voor moet opdraaien.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch vind ik het vreemd: je neemt een multimedia telefoon waarbij internet vereist is, en je neemt geen internet abo erbij.
Dan is het met alle respect vragen om problemen.

Een Iphone is geen simpele telefoontoestel om alleen mee te bellen.
Een smartphone vereist naast een telefoon abo ook een internet abo.

Als je je contracten en de handleidingen van de telefoon had gelezen, had je de problemen kunnen voorkomen.

Chrisje-ik

Ik snap dat hi niet voor kosten op hoeft te dragen die ik gemaakt heb.
Maar ik heb upc als wifi ingesteld. Dat is mijn draadloosnetwerk thuis.
Dan kan het toch niet dat het via hi gaat?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dan heb je het niet goed gedaan want mij oudste internet met de HTC thuis wel gewoon via mijn vaste internet abo. Gratis dus.
Maar het juist instellen kan lastig zijn, wij hebben het door de winkel laten doen en zelfs zij hadden er moeite mee.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

renegade66 schreef: volgens mij moet een provider je tegenwoordig ook een seintje geven als het verbruik ineens extreem hoor wordt.
Alleen als je in het buitenland meer boven de 50 euro uitkomt.

Chrisje-ik

Dit stukje heb ik op internet gevonden:

Telecombedrijven zijn voortaan verplicht hun klanten te waarschuwen als de rekening van hun mobiele telefoon sterk oploopt. Dit meldt het Financieele Dagblad. Het gaat hier om een maatregel die genomen is door Neelie Kroes, eurocommissaris van telecomzaken. Zij wil gebruikers beschermen tegen de torenhoge kosten waar mensen mee te maken krijgen bij het grensoverschrijdende gebruik van internet op de mobiele telefoon. Om gebruikers toch de mogelijkheid te geven om volop gebruik te maken van de mobiele mogelijkheden die hun telefoon hen biedt, is een waarschuwing noodzakelijk.

ronald g

Met een sim only waar geen internet abonnement op zit hoeft dat niet, die gaat niet verder dan bellen en sms'en. Koop je zelf een schijnbaar simlock vrije iphone ben je de pineut. Zonder dollen maar je kon weten dat de Iphone bestaat bij de gratie van internet en zonder verbinding een waardeloos apparaat is. Dure les toch.

Chrisje-ik

Dat is een hele dure les! :cry:

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch vreemd:

Je koopt een smartphone die steeds verbinding maakt met internet en dat een internet verbinding vereist is, en ga je vervolgens klagen dat die verbinding maakt met internet. :shock:

Chrisje-ik

Deed de telefoon dat maar met mijn upc draadloos, dan was het geen probleem.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Chrisje-ik schreef:Deed de telefoon dat maar met mijn upc draadloos, dan was het geen probleem.
E 1.900 ???:30= plm E 475 p/w= plm E 63 per dag, daarbij ook nog thuis via de wifi van UPC gebruik gemaakt, ik zou die telefoon de deur uit doen, een duur speelgoed apparaatje :mrgreen:

Chrisje-ik

Mijn idee! Hij staat al te koop op marktplaats. Heb het er helemaal mee gehad.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Toch vreemd:

Je koopt een smartphone die steeds verbinding maakt met internet en dat een internet verbinding vereist is, en ga je vervolgens klagen dat die verbinding maakt met internet. :shock:
Lieg toch niet BBCS,

Ook in een ander topic is al eerder duidelijk laten zien dat bij een smartphone helemaal niet een internetverbinding vereist. Ook met een smartphone is het prima mogelijk om zonder internetverbinding ( behalve dan de open wifi ) gebruik te maken van je telefoon. Enige dat dat vereist is dat je je 3G-verbinding en dataverbinding uitzet ( zodat deze niet ongemerkt verbinding gaat maken )...

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

angel1978 schreef:
Toch vreemd:

Ook in een ander topic is al eerder duidelijk laten zien dat bij een smartphone helemaal niet een internetverbinding vereist. Ook met een smartphone is het prima mogelijk om zonder internetverbinding ( behalve dan de open wifi ) gebruik te maken van je telefoon. Enige dat dat vereist is dat je je 3G-verbinding en dataverbinding uitzet ( zodat deze niet ongemerkt verbinding gaat maken )...
Ik geloof het verhaal van de E 1.900 niet helemaal.

Angel1978, het is wel degelijk mogelijk dat de smartphone signalen naar de provider blijft zenden, namelijk elk half uur, ik had een HTC via Vodafone welke als zodanig geprogrammeerd was, ik kon internet niet uitzetten/blokkeren, na 2 maanden extra kosten van Vodafone a E 150,- , na protest is de HTC omgeruild en de E 150,- terug gestort. Liegen is een groot woord :mrgreen:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

De HTC van mijn zoon gaat gewoon via wifi. Gratis en voor niks.

Gesloten