LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afsluiten na overlijden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GerardvanderHeijden

afsluiten na overlijden

Ongelezen bericht door GerardvanderHeijden »

Mijn moeder is op 29 januari 2011 overleden. Pretium brengt €25,- in rekening om de telefoon af te sluiten. Ik heb een heleboel moeten opzeggen en alleen Pretium meent iets te moeten rekenen bij het afsluiten.
Bij de telefonische mededeling dat mijn moeder was overleden werd ik al op een voor mij vreemde wijze te woord gestaan.

Kerstster

Re: afsluiten na overlijden

Ongelezen bericht door Kerstster »

Goedenavond

Allereerst gecondoleerd.

Na het overlijden van mijn moeder heb ik alles zonder probleem kunnen regelen,
overal, maar ik heb wel alles schriftelijk gedaan, soms met een copie van het
overlijdensbericht (en sporadisch met een copie van de verklaring van erfrecht),
nergens een probleem.

Wellicht kunt U het nog eens proberen met een schriftelijke opzegging.
Hopelijk wordt U dan wel 'menselijk' behandeld.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Er is nog een soortgelijk topic - die afsluitkosten zijn onterecht heeft iemand daar gemeld.

Wees alleen wel gewaarschuwd - bij pretium heeft een abonnee 2 abonnementen.
1x telefoon, en 1x een of ander flutblaadje. Beiden dienen separaat opgezegd te worden.

ritaspee

Ongelezen bericht door ritaspee »

Ik kan het nog sterker vertellen. Mijn man was executeur testamentair van een meneer die op 15 april 2009 is overleden. Hem was een jaar eerder op slinkse wijze een abonnement op pretium telecom aangesmeerd. Hij was toen 91 jaar.
Mijn man heeft Pretium Telecom schriftelijk medegedeeld dat deze heer op 15 april 2009 is overleden en dat het abonnement stopgezet diende te worden.
Op 28 april 2009 kreeg hij netjes antwoord dat zodra KPN de lijn had afgesloten het abonnement zou worden stopgezet. De lopende abonnementskosten en de afsluitkosten ad € 25,-- zouden in rekening worden gebracht. Op 5 mei 2009 werd er een bedrag geincasseerd ad € 16,03 zijnde de abonnementskosten voor april. Daarna hebben we nooit meer wat gehoord. Tot vandaag, 11 juni 2011. Er kwam een zeer dreigend overkomende brief van de gerechtsdeurwaarder. Pretium Telecom had hun verzocht een vordering van € 40,-- (onbekend waarop dit is gebaseerd)te innen die nog open zou staan van de reeds ruim 2 jaar geleden gestorven persoon. Hier kwamen dan nog extra kosten bovenop van € 45,--. Mocht er niet binnen 5 dagen betaald zijn dan zouden de kosten op gaan lopen tot € 795,--. En dat terwijl wij nog nooit eerder een rekening laat staan aanmaning van Pretium Telecom naar ons toe was gestuurd. Wij zijn echt met stomheid geslagen. De nalatenschap is reeds ruim een jaar geleden helemaal afgewikkeld door de notaris en er is helemaal geen geld meer.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Heel triest dat Pretium het nu over deze boeg gaat gooien zeg... Hoop dat Radar het oppikt, kunnen ze weer Pretium eens aan de schandpaal nagelen en terecht lijkt mij zo.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

De € 25,- kosten voor afsluiten door Pretium Telecom bij overlijden zijn op de grote 'Pretium Telecom draad' op dit forum al eerder uitvoerig behandeld. Ik vat dit samen als volgt:
Overlijden van klanten is een ondernemersrisico. De kosten daarvoor zijn in de tarieven voor het abonnement inbegrepen. Dat geldt ook voor Pretium Telecom.
KPN en geen enkele andere telefonienetwerk beheerder berekenen kosten voor het afsluiten van overleden klanten. Er wordt altijd afgerekend tot aan de dag van overlijden.

De reden hiervoor is dat het overlijden van een klant een zekerheid is en dat hij of zij daarna geen telefoongesprekken meer voert. Ik weet daar alles van. Verder merk ik op dat 'Gerecht Incasso' geen gerechtsdeurwaarder is. Het is Pretium zelf, die zich van smerige afpersing bedient.

Daarom geef ik in navolging van dokter Oetker ook maar een voorbeeld brief voor overlijdensgevallen:

Pretium Telecom B.V.
t.a.v. dhr. J.M.K. Nyks
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Heer Nyks,

Onlangs ontving ik van uw incasso organisatie "Gerecht Incasso B.V." een dreigbrief (datum, referentie) met de bedoeling om mij betaling van kosten voor afsluiting en een openstaande rekening van (€ bedrag) af te dwingen van de op (datum) overleden (naam overledene) te (adres overledene).

Aangezien de kosten voor het abonnement en de gesprekken reeds zijn afgerekend op (datum) heeft u geen recht meer op betaling.

De grootste helft van uw leven :shock: heeft u achter u. Ook u zult binnen afzienbare tijd worden afgesloten. Gratis en voor niets.

Ik verwacht omgaand uw bevestiging dat u afziet van verdere aanmaningen en pesterij.

Memento Mori

(naam, adres)

Dit hoeft niet aangetekend te worden verzonden, maar bewaar wel een kopie.

Groetjes,
MementoMori

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

Los dat deze bepaling wel heel erg klantonvriendelijk is vraag ik me af of deze bepaling stand houdt bij de rechter. Het lijkt mij namelijk een onredelijk bezwarend beding.
Wat ongelooflijk zielig van pretium

Guardian72
Contacteer:

ritaspee schreef:Ik kan het nog sterker vertellen. Mijn man was executeur testamentair van een meneer die op 15 april 2009 is overleden.

Tot vandaag, 11 juni 2011. Er kwam een zeer dreigend overkomende brief van de gerechtsdeurwaarder.
Retour afzender met adres begraafplaats betrokken persoon als 'nieuw adres'.
Alleen, ik zou ook bij de politie aangifte doen.
Als alles reeds is afgehandeld, en men stuurt dit soort dingen (en naar aanleiding van dit en andere forums meen ik te kunnen stellen dat dit een bewuste actie is) klakkeloos op - en maakt gebruik van dreigende taal - waardoor bedreiging en/of afpersing naast de fraude gemeld zouden moeten worden.

Ik vermoed dat ze in paniek raken, omdat steeds meer mensen weet krijgen van de PT maffia.

ritaspee

Ik had al eerder gereageerd. Mijn man was executeur van een heer die ruim 2 jaar geleden op 92 jarige leeftijd is overleden. Alles is door de notaris ruim 8 maanden geleden afgewikkeld en opgeheven. De erven rekening bestaat niet meer en er valt niets meer te verhalen.Zaterdag 11-6-2011 ontving hij een behoorlijk dreigende brief van het GI gerecht Incasso gericht aan de erven van de overleden persoon, dat Pretium nog een achterstalling vordering had van € 40,-- en of die maar even betaald kon worden plus de extra incasso kosten.Alles was betaald aan Pretium behalve de afsluitkosten van €25,--.Dus waar ze die €40,-- vandaan halen weet ik ook niet.Ik las dat dit een nep incasso bureau was van pretium en bedoeld om mensen geld af te persen. Ik heb dus even het één en ander opgezocht.Op de brief van GI Gerecht Incasso staat geen adres alleen een Postbusnummer in Haarlem. Ik heb gezocht in de Gouden Gids,daar staan vele gerecht incasso bureaus, allen met een adres.Dus welke?Toen heb ik gekeken of er één bij stond met hetzelfde telefoonnummer.Dus niet.Toen heb ik op telefoonnummer gezocht om te zien welke naam daar bij zou staan.Telefoonnummer 023 7510290 is niet bekend in de Gouden Gids.Welk erkend Gerecht Incasso bureau staat niet in de Gouden Gids?Toch in ieder geval voor de potentiële klanten!Bovendien vond ik in de map van Pretium die de overleden heer had een telefoonnummer van Pretium en dat nummer is 023 7510204. Zit dus in hetzelfde gebouw en ook dat nummer komt niet voor in de Gouden Gids. Dus inderdaad een nep bureau. Mijn man heeft Pretium een brief geschreven dat alles toendertijd is afgerekend en dat ze geen recht meer hadden op betaling en dat alles inmiddels door de notaris is afgewikkeld en afgesloten.Dat er niets meer te verhalen valt en dat hij niet meer wenst lastig gevallen worden hiermee. Een kopie van deze brief heeft hij naar het nep Gerecht Incasso bureau gestuurd.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Ritaspee,

Heel goed aangepakt. Gerecht Incasso is een 'nepper'. Het heeft zelfs een tijdlang zonder handelsregistratie bij de Kamer van Koophandel geopereerd, nadat die wegens betalingsachterstand was ingetrokken :lol: :lol: :lol:

Toen wij hier vorig jaar op dit forum op deze overtreding wezen, hebben ze gauw weer geregeld. Hun huisadres is Surinameweg 8 Haarlem. Dat is echter een kantoorgebouw waarin diverse organisaties zitten, maar geen Gerecht Incasso. Aan de overkant bevindt zich op Surinameweg 13 een Parkeerterrein naast de KPN telefooncentrale :wink: Steken wij dat parkeerterrein over, dan komen wij een wel heel bekende tegen: Het Gebouw Amerikaweg 10 :twisted: waar de hele Deus Ex Machina zooi van Hans Nyks woont :mrgreen:

Weten jullie trouwens dat Hans Nyks op 23 november zijn 70 ste verjaardag hoopt te vieren? Dat zag ik bij de Kamer van Koophandel. Goede suggesties voor een attentie zijn welkom.

Groetjes,
MementoMori

ritaspee

Beste MementoMori,
bedankt voor je reactie. Ik ken de stad Haarlem niet, maar het is goed te weten dat er mensen zijn die de stad wel kennen en daardoor de puzzelstukjes in elkaar weten te passen. Ik had al bedacht dat de desbetreffende telefoonnummers dicht bij elkaar in de buurt moesten zitten. Vaak is het zo dat bij bedrijven de laatste 2 of 3 cijfers doorkiesnummers zijn die je dan rechtstreeks verbinden met de desbetreffende afdeling of medewerker(ster). Ik hoop maar dat veel mensen die brieven ontvangen van dit zogenaamde gerecht incasso bureau deze site bezoeken. Mijn man was eerst van plan om ze vandaag te bellen maar n.a.v. deze site heeft hij hiervan afgezien en besloten om die bende aan te schrijven.
Na de eerste schrik van zo'n brief(heb nog nooit eerder een brief gehad van een Gerecht Incasso Bureau)zijn we nu hartstikke kwaad.
Ben benieuwd of we nog reactie krijgen. Ik laat dit in ieder geval weten zodat ook anderen hier misschien nog wat aan kunnen hebben.
Groetjes,
Rita

heineman

Ongelezen bericht door heineman »

Vorige maand een aanmaning ontvangen van Gerecht Incasso. Er moest een bedrag van € 122 betaald worden. Dit bedrag was verschuldigd door mijn schoonvader die in januari 2010 is overleden. Er zou al meermaals stukken toegestuurd zijn over deze vordering. Zowel van het tehuis (mijn schoonvader was dementerend) als op mijn huisadres (was p/a) nooit iets ontvangen. Gebeld met GI. Na twee keer de voicemail inspreken ben ik teruggebeld door mijnheer "de Groot" van GI. Met hem e.e.a. besproken en gevraagd om een onderbouwing/motivering van de schuld. Deze schuld zou ontstaan zijn in maart/april 2009. Ook gevraagd om de correspondentie welke ná het overlijden nog zou zijn verstuurd. Twee weken later - nadat ik eerst ook noge een brief heb gestuurd met deze verzoeken - wederom een aanmaning met daarin een mededeling dat de kosten opliepen naar € 795. Geen reaktie op mijn ingezonden brief. Gisteren weer een "allerlaatste" aanmaning met de mededeling dat de kosten opliepen naar € 1750. Allemaal niet mis. Verder geen adres of zo, zodat je een aangetekende brief kunt versturen. Ik wacht het dus maar af en laat het eventueel op een rechtzaak aankomen. Als het bedrag verschuldigd is moet het betaald worden, maar ik heb toch recht te weten wat de schuld inhoudt. Al met al een zeer onfatsoenlijke bejegening door een zeer onfatsoenlijk bedrijf (Pretium).

Guardian72
Contacteer:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &e=1251908

Kijk ook eens bij het PT forum.
Nog iemand die min of meer hetzelfde heeft.

Met de aankondiging vand de 795 euro zou je kunnen overwegen aangifte te doen wegens poging tot afpersing.
Zowiezo is GI niet een 'echt' incassoburo maar nauw verweven met Pretium Telecom.

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

@heineman
welkom bij de club! heb helaas dezelfde brief ontvangen van GI. Heb nu mijn allerlaatste brief gestuurd (aangetekend) met de 'uitsmijter' van Dr. Oetker dat ik de dagvaarding met vertrouwen tegemoet zie. Ben benieuwd of er nog een reaktie komt en zo ja, welke.....

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

@heineman
Naar postbus kan je ook een aangetekende brief versturen. Zou m echter ook door de fax duwen en per 'normale' post versturen. Heb ik ook gedaan :roll:
Resultaat: helaas nog geen antwoord maar je hebt in elk geval een dossier opgebouwd mocht de deurwaarder op de stoep staan. Vergeet de koffie met koekje erbij niet (tip van MementoMori elders op dit forum). Laat u zich vooral niet gekmaken!!! U zit in precies hetzelfde schuitje als ik; geen aanmaningen of wat dan ook van fa PT en dan in ene de fraaie brieven van GI...... Dien ook een klacht in bij Consuwijzer. Hoe meer mensen dit doen, hoe beter. Ik wens u veel sterkte! Laten we elkaar middels dit forum op de hoogte houden!
Groetjes, Mirella-v

Gesloten