LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge telefoonrekening door internetgebruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angel1978

Re: hoge telefoonrekening door internetgebruik

Ongelezen bericht door angel1978 »

Henri42 schreef:
angel1978 schreef:
Toch vreemd:

Je koopt een smartphone die steeds verbinding maakt met internet en dat een internet verbinding vereist is, en ga je vervolgens klagen dat die verbinding maakt met internet. :shock:
Ook in een ander topic is al eerder duidelijk laten zien dat bij een smartphone helemaal niet een internetverbinding vereist. Ook met een smartphone is het prima mogelijk om zonder internetverbinding ( behalve dan de open wifi ) gebruik te maken van je telefoon. Enige dat dat vereist is dat je je 3G-verbinding en dataverbinding uitzet ( zodat deze niet ongemerkt verbinding gaat maken )...
Ik geloof het verhaal van de E 1.900 niet helemaal.

Angel1978, het is wel degelijk mogelijk dat de smartphone signalen naar de provider blijft zenden, namelijk elk half uur, ik had een HTC via Vodafone welke als zodanig geprogrammeerd was, ik kon internet niet uitzetten/blokkeren, na 2 maanden extra kosten van Vodafone a E 150,- , na protest is de HTC omgeruild en de E 150,- terug gestort. Liegen is een groot woord :mrgreen:
Henry,

ook bij een HTC kan de dataverbinding uitgeschakeld worden.. Sterker nog, heb het zelf meermalen gedaan.. Kwestie van weten welke velden je de gegevens van de verbinding moet verwijderen...
Dat de verkoper toevallig niet wist waar te zoeken en dus er maar voor kiest om dan maar om te ruilen is heel iets anders.

In dit topic gaat het om een iphone zie ik.. Die heb ik zelf.
Daar is het zelfs simpel mbv een schuifje uit te zetten.. De telefoon wordt daarmee niets anders dan een apparaat dat kan bellen / smsen en verbinding kan maken met een wifi..

marcelxxx

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Toch kun je als je het uitlegt aan Hi de kosten wel een eind omlaag krijgen, het was nl de eerste keer dat het je overkomt, de werkelijke kosten voor Hi zijn minimaal, moet toch een zekere coulance mogelijk zijn!!!

marcelxxx

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Telecombedrijven zijn voortaan verplicht hun klanten te waarschuwen als de rekening van hun mobiele telefoon sterk oploopt. Dit meldt het Financieele Dagblad. Het gaat hier om een maatregel die genomen is door Neelie Kroes, eurocommissaris van telecomzaken. Zij wil gebruikers beschermen tegen de torenhoge kosten waar mensen mee te maken krijgen bij het grensoverschrijdende gebruik van internet op de mobiele telefoon. Om gebruikers toch de mogelijkheid te geven om volop gebruik te maken van de mobiele mogelijkheden die hun telefoon hen biedt, is een waarschuwing noodzakelijk.

Als je je bericht nog een keer terugleest zie je dat grensoverschrijdend gebruik in staat, nou daar valt dit dus niet onder!!!

Sjaakiezwart

Ongelezen bericht door Sjaakiezwart »

Weer zo'n typisch geval van iemand die denkt heel slim een losse Iphone te kopen. zelf te dom is om even te checken of hij inderdaad geen mobiele data verbruikt en dan maar klakkeloos een maand lang ervan uitgaat dat hij het goed doet.

Je dacht zeker ook dat je wifi erg ver bereik had toen je in de trein zat te hyven?
Zulke dingen moet je gewoon zelf opletten, en dat de rekening zo hoog is verbaast ook niemand met een gezond verstand want apps downloaden/youtube filmpjes kijken en 't ene plaatje na het andere plaatje bekijken via de hyve-app kost je gewoon veel Mb's.

Misschien wel een idee om gewoon een data abo te nemen als je een Iphone koopt ?!? Een Iphone koop je toch niet om hiermee alleen maar te bellen? Koop dan lekker een Nokia 3310, scheelt je een hoop gezeur.

Kortom; gebruik het toestel waar ie voor bedoeld is, neem een abo erop en voorkom dit probleem. Het toestel wordt niet voor niks verkocht MET abo, dit om dit soort domme gebruikers te beschermen tegen hun eigen onkunde !

Chrisje-ik

Ongelezen bericht door Chrisje-ik »

Maar dat is juist het probleem. Ik heb alleen thuis via upc draadloos gehyvet etc.
En niks geen filmpjes bekeken.
Alleen thuis, ik snap natuurlijk dat het draadloos niet verder reikt dan mijn eigen huis.

Sjaakiezwart

En om hoeveel mb/gb gaat het in dit geval? van welke factuurperiode ?

Er moet iets fout gegaan zijn bij het verbinden met de UPC modem.
De provider zal je hier heus niet voor de lol kosten voor in rekening gaan brengen.

Maar vertel, hoeveel Mb/gb?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chrisje-ik schreef:Maar dat is juist het probleem. Ik heb alleen thuis via upc draadloos gehyvet etc.
Alleen thuis, ik snap natuurlijk dat het draadloos niet verder reikt dan mijn eigen huis.
@chrisje-ik,

Als je je dataverbinding aan hebt staan ( die staat standaard aan als je niets doet ) en je gaat het huis uit, dan maakt je telefoon regelmatig contact met het internet. Daarvoor hoef je weinig bijzonders te doen.. Wil je dat per se niet, dan moet je deze dus bewust uitzetten.. Ik begrijp hieruit dat je dat niet gedaan hebt.

Zo lang je in huis bent, maakt deze gebruik van de wifi, maar zo gauw je er buiten komt, schakelt de telefoon over op 3G. Wil je dat per se niet, dan moet je dat dus uitzetten.

Bijna alle apps maken gebruik van dit soort verbindingen ( kaarten, google earth, buienradar, weer, teletekst, mail, enz.. enz.. )

Sjaakiezwart

angel1978 schreef:
Chrisje-ik schreef:Maar dat is juist het probleem. Ik heb alleen thuis via upc draadloos gehyvet etc.
@chrisje-ik,

Als je je dataverbinding aan hebt staan ( die staat standaard aan als je niets doet ) en je gaat het huis uit, dan maakt je telefoon regelmatig contact met het internet. Daarvoor hoef je weinig bijzonders te doen.. Wil je dat per se niet, dan moet je deze dus bewust uitzetten.. Ik begrijp hieruit dat je dat niet gedaan hebt.

Zo lang je in huis bent, maakt deze gebruik van de wifi, maar zo gauw je er buiten komt, schakelt de telefoon over op 3G. Wil je dat per se niet, dan moet je dat dus uitzetten.

Bijna alle apps maken gebruik van dit soort verbindingen ( kaarten, google earth, buienradar, weer, teletekst, mail, enz.. enz.. )

100 % mee eens!

Gesloten